Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

I dag börjar WSOP Main Event, "VM i poker", i Las Vegas. Det kostar 10 000 dollar att delta. Finns det några berömda svenskar med? Dan Glimne och Ken Lennaárd har väl slutat, men det kanske finns andra. Hör av er om ni vet.

• Like 1
Postad

Jag är van vid att varje sommar kunna följa hur det gå i WSOP Main Event. Det har funnits långa listor med namn på alla deltagare med nationsflaggor. Dessutom har det funnits en uppdatering efter ett visst antal minuter som visar hur markerna har flyttats.

Jag kan inte hitta detta i år. Jag har klickat överallt där man kan klicka utan resultat. Finns det någon som har lyckats hitta det som har varit självklart under alla år? Jag förstår inte vad som har hänt.

Postad
2 timmar sedan, säger emiiii :

Tack för tipset.

För 2024 anges antalet deltagare till 9288 och för 2025 anges 8674, alltså färre. Jag vill minnas att förra året var det över 10 000 så det stämmer inte så bra. Vi får väl avvakta officiell statistik så småningom.

Efter dag 2abc leder Oleksii Kravchuk (937 500), följd av Randall Lack (762 500) och Nicholas Bond (724 500). Inga svenskar i toppen.

Postad

Dag 3 är färdigspelad. Leder gör en japan, Shotaro Kobayashi (1 971 000). Poker börjar bli alltmer populärt i Japan.

Jag hittade sju svenska flaggor i listan.

Mounir Tajiou (1 278 000)
Viktor Blom (986 000)
Alfred Karlsson (593 000)
Daniel Erlandsson (588 000)
Simon Lofberg (364 000)
Oscar Peleg (92 000)
Andreas Berggren (79 000)

Jag frågade i början av tråden om det finns några kända svenskar med. Jag känner igen några namn och den mest kända är väl Viktor Blom.

Postad (redigerade)

Nu är dag 4 färdigspelad. På första plats finns Harold Lam, USA (4 195 000).

Bara fyra svenskar kvar:

Mounir Tajiou (3 250 000)
Viktor Blom (1 455 000)
Daniel Erlandsson (1 105 000)
Simon Lofberg (200 000)

Redigerad av Folke Rosvall
  • Like 1