Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hade bara spelat ett par händer på bordet och hade ingen read på någon..

Handen spelades på empires NL25 bord

***** Hand History for Game 2628690142 *****

0/0 Texas Hold'em Game Table (NL) - Wed Aug 31 09:16:10 EDT 2005

Table Table 36952 (6 max) (Real Money) -- Seat 3 is the button

Total number of players : 6

Seat 1: nicknamegame ( $33.95)

Seat 2: Nandrolon ( $37.11)

Seat 3: Hero ( $28.50)

Seat 4: sigh11 ( $19.75)

Seat 5: bonairpp ( $23.60)

Seat 6: BrookesX90 ( $25.04)

sigh11 posts small blind (0.10)

bonairpp posts big blind (0.25)

** Dealing down cards **

Dealt to Thenark [ 3h, 5h ]

BrookesX90 folds.

nicknamegame folds.

Nandrolon calls (0.25)

Hero raises (1) to 1

sigh11 calls (0.90)

bonairpp calls (0.75)

Nandrolon folds.

** Dealing Flop ** : [ 2h, 7h, Ah ]

färg! trevligt

sigh11 checks.

bonairpp checks.

Hero bets (2)

sigh11 folds.

bonairpp calls (2)

** Dealing Turn ** : [ Ks ]

bonairpp checks.

Hero bets (6)

bonairpp calls (6)

** Dealing River ** : [ 6c ]

bonairpp checks.

Hero checks

jag fegar ur på rivern.. borde jag bettat där tycker ni?

Postad

Liksom ovanstående talare gillar jag höjningen från knappen, bra mycket trevligare än att bara limpa in.

Varför du inte betar rivern har jag ingen aning om, hade han floppat färg mot en preflophöjare hade han med brutalstor sannolikhet åtminstone check-raisat flopp eller turn alternativt betat in i dig på river. Och hade han inte det skulle jag försöka spela mer mot honom.

Postad

så här slutade det iaf..

** Summary **

Main Pot: $18.30 | Rake: $0.95

Board: [ 2h 7h Ah Ks 6c ]

nicknamegame balance $33.95, didn't bet (folded)

Nandrolon balance $36.86, lost $0.25 (folded)

Hero balance $37.80, bet $9, collected $18.30, net +$9.30 [ 3h 5h ] [ a flush, ace high -- Ah,7h,5h,3h,2h ]

sigh11 balance $18.75, lost $1 (folded)

bonairpp balance $14.60, lost $9 [ Ad 4h ] [ a pair of aces -- Ad,Ah,Ks,7h,6c ]

BrookesX90 balance $25.04, didn't bet (folded)

som ni säger, jag borde bettat rivern, jag blev för feg helt enkelt, fan...

jag tror att det här kan vara en stor lucka i mitt spel, att jag ofta checkar rivern om jag inte är nästan helt säker på att jag har bäst hand.

tack för tipsen :)

Postad

35s är väl en skithand både ur steg och färgsynpunkt?

Visst kan det vara skoj att höja på knappen med en potentiell hand då och då men oftast brukar jag faktiskt bara syna med suited connectors.

Angående handen så satte du dig själv i en delvis svårt sits, dvs man har en bra hand men är inte säker på att man har den bästa. Ofta blir detta resultatet när man floppar färg med låga kort.

Angående spelet på river tycker jag nog att du kunde bettat där. Hade han också haft färg hade han nog check-raisat på turn alternativ bettat ut på river.

Postad

Jag tycker att du ska försöka få ut så mycket som möjligt istället för att hålla det nere för en eventuell högre färg som inte ens existerar när han checkar rivern till dig.

Att få ut pengar kan däremot vara svårt, kan vara öppet för lite kul experimenterande. Överbeta flop, checka turn och överbeta river? :)

Postad

Carbon: Jo man kan ju syna, men höjjer man så blir det oftast betydligt lättare att sno potten de gånger man inte träffar (vet iofs inte vilket som lönar sej bäst i längden, beror väl på motståndet antar jag)

demme1: exprimentera är kul, men är det verkligen en bra ide att checka turn här? :)

Postad
Carbon: Jo man kan ju syna, men höjjer man så blir det oftast betydligt lättare att sno potten de gånger man inte träffar (vet iofs inte vilket som lönar sej bäst i längden, beror väl på motståndet antar jag)

demme1: exprimentera är kul, men är det verkligen en bra ide att checka turn här? :)

Haha, du skaveta att jag tvekar själv:) Enda anledningen att göra det är ju för att på något sätt få det att framstå som om att man ångrade flop-beten, dvs. blev rädd för en färg, och därmed kan uppmuntra Fi till en syn. Mend et fungerar nog inte så ofta.