Gå till innehåll

NLT - Korkad callingstation eller rätt spelat?


EAK

Recommended Posts

Date: 8/31/2004 3:40:26 PM

Game: 101087287: Table: Chomp Chomp Chomp

Normal Table No Limit 0.10/0.20

Players: 8/10

Seat: 1 Algamo

Seat: 2 PokerPenguin

Seat: 4 nisse22 [ KS, QH ]

Seat: 5 Axelol

Seat: 6 dark21 (Dealer)

Seat: 7 EAK [ JS, AS ]

Seat: 8 IrishBrian

Seat: 10 KathyF

 

Jag har precis satt mig vid bordet, detta är den ungefär 5:e handen. Så jag har tyvärr ingen koll på bordsstämningen. Jag kan inte heller hitta uppgifter om hur mkt $$$ som alla vid bordet hade. Men generellt så hade dark21 mer än mig, nisse22 hade uppenbarligen mindre. Jag tror att min all-in på rivern var max hälfen av dark21:s kvarvarande stack.

 

------------------

OpeningBetRound

------------------

EAK : Posts small blind 0.05

IrishBrian : Posts big blind 0.10

Axelol : Posts 0.10

KathyF : Folds

Algamo : Calls for 0.10

PokerPenguin : Folds

nisse22 : Calls for 0.10

Axelol : Checks

dark21 : Calls for 0.10

EAK : Calls for 0.05

IrishBrian : Checks

 

 

En helt ok hand att starta med. Visserligen kunde jag ha höjt preflop. Men jag tycker att det ofta kan tolkas som en uppenbar steal om man höjer i min position. Dessutom är det inte helt fel att få smyga in med min hand, det är inte lätt att sätta mig på något.

 

------------------

Flop

------------------

[ 6D, QS, 9S ]

Total pot: 0,60$

Players in hand: 6/10

 

EAK : Checks

IrishBrian : Checks

Algamo : Bets 0.10

nisse22 : Raises for 0.50

Axelol : Folds

dark21 : Calls for 0.50

EAK : Calls for 0.50

IrishBrian : Folds

Algamo : Calls for 0.40

 

Hum, två spader. Alltså en spader från färgen, nötfärg. Behöver runner-runner för att sätta stegen (osannolikt). Får för mig att jag borde syna (korrekt?).

 

------------------

Turn

------------------

[ 6D, QS, 9S, 10D ]

Total pot: 2,60$

 

EAK : Checks

Algamo : Checks

nisse22 : Went all-in 2.00

dark21 : Calls for 2.00

EAK : Calls for 2.00

Algamo : Folds

 

 

Typiskt, missar färgen. Men 10 ger mig en open ended straight draw och chansen till färg är fortfarande kvar. Jag funderar länge innan jag synar (korrekt?), jag tyckte att jag hade så många outs som ger mig en väldigt bra hand (mot eventuella, par, två par, trissar).

 

------------------

River

------------------

[ 6D, QS, 9S, 10D, 7S ]

Total pot: 8,60$

 

EAK : Went all-in 2.05

dark21 : Folds

EAK : Receives returned betting money 2.05

EAK : Shows cards

nisse22 : Shows cards

 

Jippi, träffar nötfärgen. Potten ligger på 8,60$, jag tänker ett tag innan jag går all-in. Tyckte helt enkelt att det inte var ett så stort bet i en pot av den storleken, givetvis ville jag ha syn från dark21 men jag ville inte ge det för billigt. (var det ett bra bet?)

 

------------------

Showdown

------------------

nisse22 [ QS, QH, KS, 10D, 9S - One Pair ]

EAK [ AS, QS, JS, 9S, 7S - Flush ]

Total pot: 8,35$

Rake: 0,25$

 

 

------------------

Result

------------------

EAK Showed Cards (Winning) 8.35

IrishBrian Mucked Cards

Axelol Mucked Cards

KathyF Mucked Cards

Algamo Mucked Cards

PokerPenguin Mucked Cards

nisse22 Showed Cards

dark21 Mucked Cards

 

 

Efter handen så blir nisse22 skogstokig, jag blir kallad bl.a. amatör och det var korkat att syna ett bet på 3$ (vars han nu fick det ifrån?) med bara en "draw". Sen stack nisse22 från bordet. Själv vet jag inte om jag ska vara glad över vinsten och hur jag spelade eller om jag ska sitta och skämmas för att jag vann genom att spela mot alla odds (dvs spela dåligt).

 

 

Som ni ser så går det att ifrågasätta mitt spel på alla gatorna, själv så känner jag mig fortfarande osäker om jag spelade rätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker inte alls du spelade handen dåligt, om jag sett rätt (har lite tight med tid så hinner inte kolla ordentligt) så hade du 15 outs på turn, vilket ger dig ungefär 32% att träffa. Du har potoddsen, marginelt kan dock tilläggas.

 

Drygt 3:1 från potten och det är marginellt att syna med 2:1 att träffa? ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Drygt 3:1 från potten och det är marginellt att syna med 2:1 att träffa? ;)

 

Eh, ursäkta. nisse22 hade faktiskt rätt i att jag är en amatör (om ens det). Kan inte riktigt räkna på sånt här...

 

Då jag satsade 2$ in i en pot på 6,6$ så fick jag ett potodds på ungefär 3:1. Samtidigt så kommer jag att få in min hand 15/46 = en gång på 3.

 

Betyder inte det att det är jämt i långa loppet?

 

Beror min uppfattning på att jag inte räknar med att motspelarna även de kan förbättra sina händer? Eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då jag satsade 2$ in i en pot på 6,6$ så fick jag ett potodds på ungefär 3:1. Samtidigt så kommer jag att få in min hand 15/46 = en gång på 3.

 

Betyder inte det att det är jämt i långa loppet?

 

Det betyder att du tjänar på det i det långa loppet. Jag tyckte mest att det var lite konstigt av dudie att säga att det var en marginell syn. Den verkade vara rätt solklar. :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...