omduvoresomjag Postad 31 Augusti , 2005 Rapport Postad 31 Augusti , 2005 Eftersom jag är ensam om att skriva dagbok känns det lite spännande och nytt! Hade varit annorlunda om en massa andra tomtar också kommit på denna eminenta idé...aja, nog nonsens. Får väl börja den lite klassiska presentationen av undertecknad! Är en 22-årig student från vår vackra huvudstad som sedan ett par år tillbaka studerat i den eminenta staden Linköping där jag trivs som fisken i handsken. Testat på lite poker från och till från när "hypen" började för nåt år sedan eller två. Satte in svindlande $20 och dom försvann självklart skitfort då den rullen inte räcker för någonting alls, men det förstod jag inte då. Så man kan säga att mitt riktiga pokerliv började den 23:e februari i år när jag satte in hela $50 på multipoker för att få in en svindlande 100% insättningsbonus efter 300 händer (eller nåt liknande). Eftersom det är allmänt känt att Alla sidor är riggade för nybörjar, för att trissa potter för att...ja, vad nu folk kommer på att hitta konspirationsteorier om, så gick det självklart skitbra i början. Lirade denna gång istället fixed limit hold'em, vilket passade både mig, min rulle, och min överdrivna synbenägenhet bättre. Började på 0.25/0.50, och efter någon dag hade jag jobbat upp rullen till $150 då bonusen också var utbetald. Upp till de första $1000 gick det väldigt fort, ca. en och en halv månad med byte till 0.5/1 någonstans däremellan. Har aldrig hunnit spela speciellt mkt då idrott på hög nivå samt samboliv tar ut sin legitima del av vardagen, så med tanke på nedlagd tid i förhållande till inspelade pengar har jag väl aldrig varit riktigt missnöjd. För närvarande spelar jag iaf. 2/4 FLT på EB, vanligtvis 4 bord samtidigt, då det är maxantalet som går att lira på just EB. Har en rulle på lite mer än $3k i dags dato, och har tänkt att bygga den för att klara av både 3/6, 5/10 och kanske högre, så att pokern kan bli en trevlig sidoinkomst vid sidan av alla lån som en viss central studiedelsnämnd gillar att betala ut för att sedan slå igen skuldfällan hos de stackare som precis tagit examen men inte lyckats hitta jobb i vårt trevligt styrda land utan arbetslöshet. (uj, denna tråd kanske skulle postats under poker.politik istället). Men iaf. Vill ha en rulle som klarar av 4 bord på 3/6 som första mål. Är inte riktigt överrens med mig själv om vad som ska krävas för det. Men vet att om jag skulle gå under $3k i rulle någon gång efter min flytt uppåt i hierarkin så kommer jag gå ner till 2/4 igen. Men när jag har spelat in $5k tänkte jag börja spela 2st 2/4 samt 2st 3/6. Har någon synpunkter/erfaranheter från detta så hör gärna av er och ge råd. Kommer posta händer som jag tycker är intressanta, oftast är de på småpotter men i knappen/sb/bb-dueller, som jag finner oerhört roliga oftast. Min spelstil? Förmodligen kommer den framgå här på forumet allteftersom, men enligt mig själv så är jag föga förvånande tight/agressiv (vi män brukar ha en betydligt mer överdrivit positiv syn när det kommer till vår egen självbild än vad som verkligen överrenstämmer med verkligheten, men men) men spelar en hel del ganska oortodoxa spel emellanåt som ni/du som mot förmodan läser detta mer än glädjeligen får såga. Tror inte på långa vägar att jag är fullärd, men tänkte ha denna dagboken som ett steg på vägen att utvecklas som en, förhoppningsvis, betydligt bättre pokerspelare nu under hösten, då jag valt en hel del "lugna kurser" på unviersitetet, av den anledningen till att jag skall kunna pokra lite mer helt enkelt! Lyckönskningar vet jag inte om det behövs då tur inte är en faktor i poker! Väl mött //omduvoresomjag * Lite RP - QoS * Citera
TotalFarsa Postad 31 Augusti , 2005 Rapport Postad 31 Augusti , 2005 då jag valt en hel del "lugna kurser" på unviersitetet, av den anledningen till att jag skall kunna pokra lite mer helt enkelt! Satan vad jag saknar studentlivet. Vad gjorde man under hemtenta-veckan? Jo. man sörplade rödvin varje dag och skrev sen tentan kvällen innan inlämning och satte ändå femma på den...Lyckönskningar vet jag inte om det behövs då tur inte är en faktor i poker!Lycka till ändå, jag gillar din stil! /TF Citera
omduvoresomjag Postad 31 Augusti , 2005 Författare Rapport Postad 31 Augusti , 2005 Eftersom detta är en pokerdagbok måste jag ju prata om allt annat. Efter att ha skrivit mitt första inlägg i denna dagbok tidigare idag sadlade jag cykeln och åkte upp till universitetet för att skriva upp mig på en lista där man fick välja ämne att skriva om i en viss kurs. Detta kändes inte alls speciellt 2005, men då föreläsaren inte godtog svar via mail så fanns inte många andra alternativ. Väl där ringde en kursare och undrade varför jag inte varit på morgonens föreläsning. Detta var helt enkelt eftersom jag inte hade en aning om denna, vilket också var lite illa då det endast är 4 (fyra) föreläsningar på denna kurs vilket gjort att jag missat ca 50%. Fick samtidigt reda på att vi hade föreläsning 15 denna dag, och tänkte självklart inte missa även den! Lägger mig och dunar på en gräsmatta i solen i inväntan på föreläsningen. När klockan närmar sig 15 går jag mot föreläsningssalen för att då möta en annan kursare som undrar om jag hoppat av. Självklart inte svarar jag, och hon undrar då varför jag inte varit på någon av de två föreläsningarna under dagen. Självklart visar det sig då att den senare föreläsningen blivit flyttad från 15 till 13. Har alltså missat 75% av föreläsningarna denna kurs. Helt klart -EV på den, då jag tillhör den kategori som anser att föreläsningar ger massa gratiskunskap som man kan slippa läsa i böckerna. Hemma igen och tänkte ta 2h pokersession! Citera
Svinto Postad 31 Augusti , 2005 Rapport Postad 31 Augusti , 2005 Har alltså missat 75% av föreläsningarna denna kurs. Helt klart -EV på den, då jag tillhör den kategori som anser att föreläsningar ger massa gratiskunskap som man kan slippa läsa i böckerna. Du har inte pluggat så länge va? Alternativt, du pluggar beteendevetenskap eller konsthistoria eller nåt annat trams va? Citera
omduvoresomjag Postad 31 Augusti , 2005 Författare Rapport Postad 31 Augusti , 2005 Tredje året, men som jag skrev inledningsvis. Slappa kurser nu i höst. Beteendevetenskap etc skulle jag inte befatta mig med om jag inte fick väldigt bra betalt. Inte mkt för "flum"-kurser, så som jag ser dem iaf Med det inte sagt att dom inte är givande, men helt enkelt inte min typ av kurser. Ok, tänkte slänga ut en fråga samtidigt. Vi (som i jag och mina kära pokervänner) har diskuterat MYCKET om hur man bör spela överkort såsom AKs, AKo, AQs, AQo som inte träffar mot passiva check/callers. Såhär ser min strategi genomgående ut mot dessa: ***** Hand History for Game 2623243219 ***** $2/$4 Texas Hold'em - Tuesday, August 30, 10:36:08 EDT 2005 Table Table 11295 (Real Money) Seat 9 is the button Total number of players : 10 Seat 1: huguorong888 ( $88 ) Seat 2: r19f19 ( $103.75 ) Seat 4: omduvore ( $185 ) Seat 7: mpgrady13 ( $60 ) Seat 8: titosbarr ( $179.25 ) Seat 9: massepjonk ( $8.50 ) Seat 3: Syltring ( $94 ) Seat 6: shuffles7 ( $59.75 ) Seat 10: ppnhs ( $92 ) Seat 5: franzjozef ( $89.75 ) ppnhs posts small blind [$1]. huguorong888 posts big blind [$2]. franzjozef posts big blind [$2]. ** Dealing down cards ** Dealt to omduvore [ Qd Ad ] r19f19 calls [$2]. Syltring folds. omduvore raises [$4]. franzjozef calls [$2]. mpgrady13 folds. titosbarr folds. massepjonk folds. >You have options at Table 31964 Table!. ppnhs folds. huguorong888 calls [$2]. r19f19 calls [$2]. ** Dealing Flop ** [ 5d, Th, 2d ] huguorong888 bets [$2]. r19f19 folds. omduvore raises [$4]. franzjozef folds. huguorong888 calls [$2]. ** Dealing Turn ** [ 8h ] huguorong888 checks. omduvore bets [$4]. huguorong888 calls [$4]. ** Dealing River ** [ 6c ] huguorong888 checks. omduvore bets [$4]. >You have options at Table 31964 Table!. huguorong888 folds. omduvore does not show cards. omduvore wins $35.50 betar alltid ut rivern nästan, om jag inte är ÖVERTYGAD om att Fi. träffat någonting. Tror att Fi. i många fall kan lägga litet par med missat drag om jag betar ut där. Men många av de jag diskuterar med hävdar motsatsen, att Fi. ALLTID callar om de träffar öht. därför bör man check/calla river istället. En till hand för att visa på samma spel: ***** Hand History for Game 2628870237 ***** $2/$4 Texas Hold'em - Wednesday, August 31, 10:42:46 EDT 2005 Table Table 12118 (Real Money) Seat 10 is the button Total number of players : 10 Seat 1: tilted24 ( $120 ) Seat 4: LizetteS ( $170.50 ) Seat 8: omduvore ( $65.50 ) Seat 9: niklasf ( $128 ) Seat 6: playuh42 ( $29.50 ) Seat 3: rexola1 ( $182 ) Seat 7: ibet___ufold ( $42 ) Seat 10: stewieballz ( $156.50 ) Seat 5: pagge1 ( $77 ) Seat 2: Vivienvivi ( $92 ) tilted24 posts small blind [$1]. Vivienvivi posts big blind [$2]. ** Dealing down cards ** Dealt to omduvore [ Kh Ac ] rexola1 folds. >You have options at Table 12177 Table!. LizetteS calls [$2]. pagge1 folds. playuh42 folds. ibet___ufold calls [$2]. omduvore raises [$4]. niklasf folds. stewieballz folds. tilted24 folds. Vivienvivi calls [$2]. LizetteS calls [$2]. ibet___ufold calls [$2]. ** Dealing Flop ** [ 5h, 7c, 2c ] Vivienvivi checks. LizetteS checks. ibet___ufold bets [$2]. >You have options at Table 12177 Table!. omduvore raises [$4]. Vivienvivi folds. LizetteS folds. >You have options at Table 12177 Table!. ibet___ufold calls [$2]. ** Dealing Turn ** [ Td ] ibet___ufold checks. omduvore bets [$4]. ibet___ufold folds. omduvore does not show cards. omduvore wins $28 Citera
omduvoresomjag Postad 31 Augusti , 2005 Författare Rapport Postad 31 Augusti , 2005 Gillar liknande spel, ingen "fancy" pott, men lite av charmen med FLT är att det går att känna av motståndarna ganska bra, har ingen direkt read på killen, han har precis satt sig, men vill ändå se vart jag har honom ***** Hand History for Game 2628981928 ***** $2/$4 Texas Hold'em - Wednesday, August 31, 11:27:00 EDT 2005 Table Table 12118 (Real Money) Seat 5 is the button Total number of players : 9 Seat 1: tilted24 ( $99 ) Seat 4: LizetteS ( $183.50 ) Seat 8: omduvore ( $97.50 ) Seat 5: pagge1 ( $86.50 ) Seat 10: GaryCA111 ( $25.99 ) Seat 3: Flump75 ( $102 ) Seat 9: tekz0r ( $151.50 ) Seat 7: IIdrunk2muck ( $98 ) Seat 2: Gustafsson__ ( $98 ) IIdrunk2muck posts small blind [$1]. omduvore posts big blind [$2]. ** Dealing down cards ** Dealt to omduvore [ A:spade: J:spade: ] tekz0r folds. GaryCA111 folds. tilted24 folds. Gustafsson__ folds. Flump75 raises [$4]. LizetteS folds. pagge1 folds IIdrunk2muck folds. omduvore calls [$2]. ** Dealing Flop ** [ 9:club: , 8:diamond:, 4:club: ] omduvore bets [$2]. Flump75 calls [$2]. ** Dealing Turn ** [ 4:spade:] omduvore bets [$4]. Flump75 folds. omduvore does not show cards. omduvore wins $17 Citera
morberg Postad 31 Augusti , 2005 Rapport Postad 31 Augusti , 2005 Ok, tänkte slänga ut en fråga samtidigt. Vi (som i jag och mina kära pokervänner) har diskuterat MYCKET om hur man bör spela överkort såsom AKs, AKo, AQs, AQo som inte träffar mot passiva check/callers. Om en passiv check/caller bettar ut på en flop brukar det betyda att han har träffat något. I så fall är det bara att räkna outs och pottodds för fortsättningen. I första handen är jag tveksam till att din read är korrekt, hugurong888 skulle mycket väl kunna vara en hyfsat kompetent spelare med färgdrag. Citera
omduvoresomjag Postad 31 Augusti , 2005 Författare Rapport Postad 31 Augusti , 2005 Om en passiv check/caller bettar ut på en flop brukar det betyda att han har träffat något. I så fall är det bara att räkna outs och pottodds för fortsättningen. I första handen är jag tveksam till att din read är korrekt, hugurong888 skulle mycket väl kunna vara en hyfsat kompetent spelare med färgdrag. Jo, visserligen. Men är av den principen att om jag visat styrka preflop så gör jag det ofta även på flop, och letar han då draget, ska han få betala dyrt för det. Bör jag här vara mer aggressiv? ***** Hand History for Game 2628858362 ***** $2/$4 Texas Hold'em - Wednesday, August 31, 10:37:43 EDT 2005 Table Table 27576 (Real Money) Seat 1 is the button Total number of players : 10 Seat 1: tropical100 ( $119.50 ) Seat 2: La_Nicksage ( $72.75 ) Seat 3: wrecker912 ( $160.63 ) Seat 5: saxofonen ( $172.25 ) Seat 6: Nyfiken72 ( $31.25 ) Seat 8: omduvore ( $152.50 ) Seat 4: cupelina ( $74 ) Seat 10: NegerKalle ( $97 ) Seat 9: Jgoodnews ( $175 ) Seat 7: royal__dutch ( $26 ) La_Nicksage posts small blind [$1]. wrecker912 posts big blind [$2]. ** Dealing down cards ** Dealt to omduvore [ 4:spade: 4:diamond: ] cupelina folds. saxofonen folds. Nyfiken72 calls [$2]. royal__dutch folds. omduvore calls [$2]. Jgoodnews folds. NegerKalle folds. tropical100 raises [$4]. La_Nicksage folds. wrecker912 folds. Nyfiken72 calls [$2]. omduvore calls [$2]. ** Dealing Flop ** [ T:heart:, A:club:, 4:heart: ] Nyfiken72 checks. >You have options at Table 12118 Table!. omduvore checks. tropical100 bets [$2]. Nyfiken72 calls [$2]. omduvore calls [$2]. >You have options at Table 12177 Table!. ** Dealing Turn ** [ 8:diamond:] Nyfiken72 checks. omduvore checks. tropical100 bets [$4]. Nyfiken72 calls [$4]. omduvore raises [$8]. >You have options at Table 12118 Table!. tropical100 calls [$4]. Nyfiken72 calls [$4]. ** Dealing River ** [ 6:diamond: ] >You have options at Table 12118 Table!. Nyfiken72 checks. omduvore bets [$4]. >You have options at Table 12118 Table!. tropical100 raises [$8]. >You have options at Table 12118 Table!. Nyfiken72 folds. >You have options at Table 12118 Table!. >You have options at Table 12118 Table!. omduvore calls [$4]. tropical100 shows [ T:spade:, A:spade: ] two pairs, aces and tens. omduvore shows [ 4:spade:, 4:diamond: ] three of a kind, fours. omduvore wins $58 from the main pot with three of a kind, fours. Callar bara preflop för att dels få mer betalt på turn, dels för att undvika att åka på storpisk om han sitter på AK hjärter. Ingen riktig read på snubben heller än, han hade spelat alldeles för få händer, så satte honom på preflopraisen på AK, AQ, men när han raisar rivern där tror jag verkligen att jag åkt på en jätteslowad AA eller att han raisat så sent med 66. Funderar en stund, kommer inte alls på vad han kan ha och väljer bara att calla. Bör jag tryckt på mer på rivern eller bör jag agerat kraftigare redan innan? Citera
chlu Postad 31 Augusti , 2005 Rapport Postad 31 Augusti , 2005 Jag tycker att du motsäger dig själv. Först säger du att du vill ge någon med drag en dyr resa, sen visar du ett exempel på när du ger någon som du sätter på möjligt drag (AKh) ett gratiskort. Jag tycker man ska höja på flopen och cappa om man får möjlighet. På rivern skulle jag vilja 3-beta. Men jag är långt ifrån säker på att jag skulle ha sinnesnärvaro nog att göra det. Plötslig höjning utan att det förväntade skrämkortet dök upp hade gjort mig förvirrad. Citera
morberg Postad 31 Augusti , 2005 Rapport Postad 31 Augusti , 2005 Om en passiv check/caller bettar ut på en flop brukar det betyda att han har träffat något. I så fall är det bara att räkna outs och pottodds för fortsättningen. I första handen är jag tveksam till att din read är korrekt, hugurong888 skulle mycket väl kunna vara en hyfsat kompetent spelare med färgdrag. Jo, visserligen. Men är av den principen att om jag visat styrka preflop så gör jag det ofta även på flop, och letar han då draget, ska han få betala dyrt för det. Principer i alla ära, men det gäller att anpassa sitt spel efter motståndarna. Om du har fel read och spelar därefter kan det bli dyrt. För dig. Citera
Sactodian Postad 31 Augusti , 2005 Rapport Postad 31 Augusti , 2005 Guld när man hittar motståndare som lägger sig ner så lätt Skulle inte fungera att spela så i SH varje fall, där kan man spela på exakt samma sätt och någon med bottenparet synar ner ens AK, AQ som inte träffat. På sista handen är det en solklar raise, typisk tvåpars hand som sätter en på lägre tvåpar eller AK, AQ... Citera
omduvoresomjag Postad 31 Augusti , 2005 Författare Rapport Postad 31 Augusti , 2005 chlu Jag tycker att du motsäger dig själv. Först säger du att du vill ge någon med drag en dyr resa, sen visar du ett exempel på när du ger någon som du sätter på möjligt drag (AKh) ett gratiskort. Jag tycker man ska höja på flopen och cappa om man får möjlighet. På rivern skulle jag vilja 3-beta. Men jag är långt ifrån säker på att jag skulle ha sinnesnärvaro nog att göra det. Plötslig höjning utan att det förväntade skrämkortet dök upp hade gjort mig förvirrad. Mjo, blir väl lite motsättning det där. Skillnaden är att denna gång är det inte jag som är initiativtagare från början i potten och känns som att jag kan få ut mer av den via checkraisen på turn. Men vid närmare eftertanke hade jag nog tryckt dit en checkraise med hjärter på bordet vid turn också, för att kolla vart jag har honom. Hade jag blivit reraisad då så hade jag hoppats på båten på rivern, annars checkcallat honom. Lägger inte tripsen där om jag inte är 100% på att han satt färgen eller högre trips, och det är man sällan? Tack för synpunkterna iaf! Citera
Gyre Postad 31 Augusti , 2005 Rapport Postad 31 Augusti , 2005 Handen med 44 spelar jag ofta på samma sätt med check-call på floppen och check-rais på river. Fast jag vet inte om jag gillar det faktiskt. Blir ju väldigt uppenbart efter ett tag om man gör så här med alla starka händer. Vinner man mer i längnden på att smälla på redan på floppen eller är det bättre att vänta tills turn om man är ganska säker på att det inte rund-checkas på turn? Citera
morberg Postad 31 Augusti , 2005 Rapport Postad 31 Augusti , 2005 Handen med 44 spelar jag ofta på samma sätt med check-call på floppen och check-rais på river. Fast jag vet inte om jag gillar det faktiskt. Blir ju väldigt uppenbart efter ett tag om man gör så här med alla starka händer. Vinner man mer i längnden på att smälla på redan på floppen eller är det bättre att vänta tills turn om man är ganska säker på att det inte rund-checkas på turn? Det beror helt på hur uppmärksamma dina motståndare är. Utgå från "inte alls" och förändra spelet om du märker något annat. Citera
Gyre Postad 31 Augusti , 2005 Rapport Postad 31 Augusti , 2005 Handen med 44 spelar jag ofta på samma sätt med check-call på floppen och check-rais på river. Fast jag vet inte om jag gillar det faktiskt. Blir ju väldigt uppenbart efter ett tag om man gör så här med alla starka händer. Vinner man mer i längnden på att smälla på redan på floppen eller är det bättre att vänta tills turn om man är ganska säker på att det inte rund-checkas på turn? Det beror helt på hur uppmärksamma dina motståndare är. Utgå från "inte alls" och förändra spelet om du märker något annat. Men om vi antar att de inte fattar ett skit, vilka är ganska troligt på 2/4 skulle jag gissa på, är det mer lönande att vänta på turnen då? Känns som om det finns fler möjligheter till multipla bet's på följande gator om man check-raisar redan på floppen istället för att vänta tills turn då det oftast resulterar i call-down-mode på motståndet. Citera
omduvoresomjag Postad 31 Augusti , 2005 Författare Rapport Postad 31 Augusti , 2005 Ok, dagbokens första dag över. Överlevde den också. Råkade slinka in på ett NL100 bord bara för att titta till lite, efter att ha fått in stacken där med AA mot QQ och sen KK mot AJ hade jag snabbt tripplat insatsen. Åkte dock på en smäll med AK mot 99 som hittade en 9 mot mitt A på flop, så där rök en del, men +170 på den lilla sessionen var helt ok. Detta hör dock inte hit! Det som hör hit är att jag spelade ett 2/4 samtidigt som NL bordet, samtidigt som jag kollade lite poker på tv samtidigt som jag skrev ett arbete. Hände inte mkt skoj, ganska trist bord med en hel del fiskar som jag inte lyckades utnyttja. Precis innan jag tänkte lägga ned för kvällen hittade jag dock en i mina ögon extremt rolig hand. ***** Hand History for Game 2630647656 ***** $2/$4 Texas Hold'em - Wednesday, August 31, 18:25:27 EDT 2005 Table Money matters (Real Money) Seat 5 is the button Total number of players : 10 Seat 6: omduvore ( $105 ) Seat 10: Freedie ( $30.35 ) Seat 2: Poop4Munny ( $320 ) Seat 3: neilb2 ( $141.50 ) Seat 4: brierpatch ( $98.50 ) Seat 7: ygtbykt ( $115.37 ) Seat 1: IMFCUKED ( $72 ) Seat 8: manlyillini ( $57 ) Seat 5: gloxx111 ( $70 ) Seat 9: racem5 ( $96 ) omduvore posts small blind [$1]. ygtbykt posts big blind [$2]. ** Dealing down cards ** Dealt to omduvore [ 9:club: 8:club: ] multiactionpott, där trivs 98s! manlyillini calls [$2]. racem5 raises [$4]. Freedie folds. IMFCUKED folds. >You have options at Table 36849 Table!. Poop4Munny raises [$6]. neilb2 folds. gloxx111 folds. omduvore calls [$5]. Blir action, callar för att hoppas få träff! ygtbykt folds. manlyillini calls [$4]. >You have options at Table 36849 Table!. racem5 raises [$4]. Poop4Munny calls [$2]. omduvore calls [$2]. manlyillini calls [$2]. ** Dealing Flop ** [ 8:spade:, Q:club:, 5:club: ] Fint, betar o väntar reraise omduvore bets [$2]. manlyillini calls [$2]. racem5 calls [$2]. Poop4Munny calls [$2]. ** Dealing Turn ** [ 5:diamond: ] Ingen reraise? >You have options at Table 36849 Table!. omduvore bets [$4]. Undrar vad dom sysslar med... manlyillini calls [$4]. racem5 calls [$4]. Poop4Munny folds. ** Dealing River ** [ 2:diamond: ] omduvore bets [$4]. manlyillini folds. racem5 calls [$4]. omduvore shows [ 9:club:, 8:club: ] two pairs, eights and fives. racem5 doesn't show [ A:spade:, K:club: ] a pair of fives. omduvore wins $59 from the main pot with two pairs, eights and fives. Brukar göra lite sånna spel ibland om jag märker att det kan bli trevliga potter. Blir hyffsad action direkt så betar ut floppen med flushdraw +paret, förväntar mig att få ett omslag uppkört för att bygga ännu mer pott, men där dör hela bordet till min förvåning och sen händer inget mer alls. Lite förvånad att vinna på det missade draget men kunde lämna det bordet ganska nöjd efter den potten iaf. 2h spelande nu på kvällskvisten +235 för dagen, helt ok Citera
omduvoresomjag Postad 1 September , 2005 Författare Rapport Postad 1 September , 2005 Sitter på en liten session atm. Händer inte mkt skoj. Ett bord går bra, ett går skitkasst och de två andra står still. Två halvintressanta händer bara ***** Hand History for Game 2634318952 ***** $2/$4 Texas Hold'em - Thursday, September 01, 10:00:11 EDT 2005 Table Table 24989 (Real Money) Seat 2 is the button Total number of players : 10 Seat 7: omduvore ( $73 ) Seat 6: stinyb ( $123.50 ) Seat 4: Donne1602 ( $39 ) Seat 1: Mark_Allen ( $92.50 ) Seat 10: cb3__ ( $50 ) Seat 8: israels ( $78.50 ) Seat 2: blip123 ( $120 ) Seat 3: pokerplaer99 ( $38 ) Seat 9: Aqshun ( $97 ) Seat 5: adamsandeve ( $114 ) pokerplaer99 is sitting out. Donne1602 posts small blind [$1]. adamsandeve posts big blind [$2]. ** Dealing down cards ** Dealt to omduvore [ 9:club: 9:spade: ] Brukar beta ut liknande händer tidigt ibland för att variera mitt spel, emellanåt callar jag bara stinyb folds. omduvore raises [$4]. >You have options at Table 23571 Table!. israels folds. Aqshun folds. cb3__ folds. Mark_Allen folds. blip123 folds. Donne1602 calls [$3]. adamsandeve folds. ** Dealing Flop ** [ 2:spade:, T:spade:, T:club: ] Ganska trevlig flop. Övertygad om att Donne inte träffat något alls Donne1602 checks. omduvore bets [$2]. >You have options at Table 24990 Table!. Donne1602 raises [$4]. omduvore raises [$4]. Donne1602 calls [$2]. ** Dealing Turn ** [ 5:spade: ] Donne1602 checks. omduvore bets [$4]. Donne1602 calls [$4]. ** Dealing River ** [ 6:diamond: ] Donne1602 bets [$4]. Han betar rivern, men ser det fortfarande som en ren bluff. omduvore calls [$4]. Donne1602 shows [ K:diamond:, Q:spade: ] a pair of tens. omduvore shows [ 9:club:, 9:spade: ] two pairs, tens and nines. omduvore wins $36.50 from the main pot with two pairs, tens and nines. Även om jag nu inte tror honom, bör jag reraisa rivern?? Känns inte som att jag kommer tjäna på det i längden iaf. Bluffar han, så callar han inte raisaen iaf, har man mig mot förmodan slagen där, så förlorar jag bara en bet på att han reraisar. Eller? Har haft tråkigt på detta bordet ett tag. Mkt hög vpip överlag så känner för att vara med och se floppen. ***** Hand History for Game 2634320333 ***** $2/$4 Texas Hold'em - Thursday, September 01, 10:00:52 EDT 2005 Table Table 23571 (Real Money) Seat 1 is the button Total number of players : 10 Seat 9: stevex007 ( $123 ) Seat 1: omduvore ( $204.50 ) Seat 3: Bargurin ( $13 ) Seat 5: wallsy55 ( $294.50 ) Seat 6: olaisen ( $144.16 ) Seat 10: uberlo2 ( $82 ) Seat 2: strated111 ( $81.50 ) Seat 4: piritRoberts ( $65 ) Seat 8: EthanStyle ( $38 ) Seat 7: Cheese0421 ( $178 ) strated111 posts small blind [$1]. piritRoberts posts big blind [$2]. ** Dealing down cards ** Dealt to omduvore [ Kc 9c ] >You have options at Table 24989 Table!. wallsy55 calls [$2]. olaisen folds. >You have options at Table 24989 Table!. Cheese0421 folds. EthanStyle folds. stevex007 calls [$2]. uberlo2 folds. >You have options at Table 24989 Table!. omduvore calls [$2]. strated111 calls [$1]. piritRoberts checks. ** Dealing Flop ** [ Ts, 5c, Jh ] halvdan flop. inside str8 och gutshot flush, men måste träna mina klonkarskills. Förmodligen inte odds för denna syn >You have options at Table 36601 Table!. strated111 checks. piritRoberts checks. wallsy55 bets [$2]. stevex007 calls [$2]. omduvore calls [$2]. strated111 calls [$2]. piritRoberts folds. ** Dealing Turn ** [ Qc ] KLONK! Färgdraget ute också strated111 checks. >You have options at Table 36601 Table!. wallsy55 bets [$4]. stevex007 raises [$8]. omduvore raises [$12]. strated111 folds. wallsy55 folds. stevex007 calls [$4]. ** Dealing River ** [ 5s ] stevex007 checks. omduvore bets [$4]. stevex007 calls [$4]. >You have options at Table 36601 Table!. omduvore shows [ Kc, 9c ] a straight, nine to king. stevex007 doesn't show [ Qh, Th ] two pairs, queens and tens. omduvore wins $51.50 from the main pot with a straight, nine to king. Cheese0421 has left the table. Bara tacka o ta emot. Dåligt spel från min sida? Citera
Gyre Postad 1 September , 2005 Rapport Postad 1 September , 2005 Tycker jag inte, det enda är möjligtvis preflopp, men mot två limpare på ett löst bord så funkar nog K9s hyffsat på knappen. På floppen får du 7:1 i odds på din syn. Du behöver lite över 6 outs för att få en direkt syn med pottoddsen som är nu och du har 4 säkra outs till stegen, ~1.5 outs till färgen och kanske ~1.5 på dina 3 kungar, dvs runt 7 outs. Given syn med implicita odds i åtanke. Du fick ju fett betalt också sen, bra spelad hand! Citera
omduvoresomjag Postad 4 September , 2005 Författare Rapport Postad 4 September , 2005 Måste ju ta och skriva lite när man väl startat en sådan fin dagbok, som denna trots allt är. Inte blivit mycket spel under helgen och kommer förmodligen inte bli det på helger öht. då denna tid är den enda gemensamma lediga för mig och "frugan" så uppskattas inte pokersessioner då speciellt mycket. Har siktat in mig på att spela in MP:s $1500 bonus så kommer slaskspela 1/2 SH bord där för att det ska gå så fort som möjligt. Vet inte om jag orkar cleara alla bonusar då det är en jävla massa händer som ska spelas och man "bara" kan lira 4 bord samtidigt, men men. Hunnit med ungefär 2k händer och +220 i spelet får väl anses godkänt då jag verkligen slaskar, har en vpip på 39% men samtidigt en "won if flops seen" på 39% så går helt ok. Tyvärr blir det inga potter att prata om, så vetesjutton om det är värt den tid det tar för att spela in säkra bonuspengar i förhållande till de pengar man "förlorar" på att inte spela 2/4, missar ju en del rake på det också. Någon som har stenkoll på dessa bitar? Annan fråga: Vad för HH:s/statistik tycker folk överlag är intressanta att se. De flesta postningar man läser om i andra dagböcker är monsterpotterna med AA vs KK eller AK vs XX, som i mina ögon är ganska ointressanta i många lägen då AA mer eller mindre gör de flesta gifta med potten. Personligen gillar jag mer "snygga spel" som en reraise på turn när bordet parar sig men man själv sitter med skräp och vinner potten pga att man vet vad man möter för spelare och att man vet att denne kommer folda om han själv inte har träffat det parade kortet. Simma lugnt! Citera
Svinto Postad 4 September , 2005 Rapport Postad 4 September , 2005 Tyvärr blir det inga potter att prata om, så vetesjutton om det är värt den tid det tar för att spela in säkra bonuspengar i förhållande till de pengar man "förlorar" på att inte spela 2/4, missar ju en del rake på det också. Någon som har stenkoll på dessa bitar? Stenkoll har jag inte, men du kommer att få spela ganska mycket längre på 2/4 för att få ihop så många rakade händer. Dels hinns det ju helt enkelt med fler händer på 6-max och dels räknas en hand som rakad där då potten når $5, alltså 2.5 BB medan det på 2/4 krävs en pott på $20, alltså dubbelt så stor relativt sett. Citera
Rackarn Postad 4 September , 2005 Rapport Postad 4 September , 2005 Hunnit med ungefär 2k händer och +220 i spelet får väl anses godkänt då jag verkligen slaskar Tyvärr blir det inga potter att prata om, så vetesjutton om det är värt den tid det tar för att spela in säkra bonuspengar i förhållande till de pengar man "förlorar" på att inte spela 2/4, missar ju en del rake på det också. Någon som har stenkoll på dessa bitar? Va ligger du på för BB/100 på 2/4 om du tycker att 220+ efter 2k händer är godkänt på 1/2 ??, Om du ser det som att du förlorar pengar gentemot att spela 2/4. 2BB/100 på 2/4 ger ju efter 2k händer 160$ Citera
Jessica Postad 4 September , 2005 Rapport Postad 4 September , 2005 Om en passiv check/caller bettar ut på en flop brukar det betyda att han har träffat något. I så fall är det bara att räkna outs och pottodds för fortsättningen. I första handen är jag tveksam till att din read är korrekt, hugurong888 skulle mycket väl kunna vara en hyfsat kompetent spelare med färgdrag. Jo, visserligen. Men är av den principen att om jag visat styrka preflop så gör jag det ofta även på flop, och letar han då draget, ska han få betala dyrt för det. Bör jag här vara mer aggressiv? ***** Hand History for Game 2628858362 ***** $2/$4 Texas Hold'em - Wednesday, August 31, 10:37:43 EDT 2005 Table Table 27576 (Real Money) Seat 1 is the button Total number of players : 10 Seat 1: tropical100 ( $119.50 ) Seat 2: La_Nicksage ( $72.75 ) Seat 3: wrecker912 ( $160.63 ) Seat 5: saxofonen ( $172.25 ) Seat 6: Nyfiken72 ( $31.25 ) Seat 8: omduvore ( $152.50 ) Seat 4: cupelina ( $74 ) Seat 10: NegerKalle ( $97 ) Seat 9: Jgoodnews ( $175 ) Seat 7: royal__dutch ( $26 ) La_Nicksage posts small blind [$1]. wrecker912 posts big blind [$2]. ** Dealing down cards ** Dealt to omduvore [ 4:spade: 4:diamond: ] cupelina folds. saxofonen folds. Nyfiken72 calls [$2]. royal__dutch folds. omduvore calls [$2]. Jgoodnews folds. NegerKalle folds. tropical100 raises [$4]. La_Nicksage folds. wrecker912 folds. Nyfiken72 calls [$2]. omduvore calls [$2]. ** Dealing Flop ** [ T:heart:, A:club:, 4:heart: ] Nyfiken72 checks. >You have options at Table 12118 Table!. omduvore checks. tropical100 bets [$2]. Nyfiken72 calls [$2]. omduvore calls [$2]. >You have options at Table 12177 Table!. ** Dealing Turn ** [ 8:diamond:] Nyfiken72 checks. omduvore checks. tropical100 bets [$4]. Nyfiken72 calls [$4]. omduvore raises [$8]. >You have options at Table 12118 Table!. tropical100 calls [$4]. Nyfiken72 calls [$4]. ** Dealing River ** [ 6:diamond: ] >You have options at Table 12118 Table!. Nyfiken72 checks. omduvore bets [$4]. >You have options at Table 12118 Table!. tropical100 raises [$8]. >You have options at Table 12118 Table!. Nyfiken72 folds. >You have options at Table 12118 Table!. >You have options at Table 12118 Table!. omduvore calls [$4]. tropical100 shows [ T:spade:, A:spade: ] two pairs, aces and tens. omduvore shows [ 4:spade:, 4:diamond: ] three of a kind, fours. omduvore wins $58 from the main pot with three of a kind, fours. Callar bara preflop för att dels få mer betalt på turn, dels för att undvika att åka på storpisk om han sitter på AK hjärter. Ingen riktig read på snubben heller än, han hade spelat alldeles för få händer, så satte honom på preflopraisen på AK, AQ, men när han raisar rivern där tror jag verkligen att jag åkt på en jätteslowad AA eller att han raisat så sent med 66. Funderar en stund, kommer inte alls på vad han kan ha och väljer bara att calla. Bör jag tryckt på mer på rivern eller bör jag agerat kraftigare redan innan? På floppen hade jag betat ut och låtit fi raisat och därefter callat. Fi kommer då med stor säkerhet beta turn och då kan HERO CR. Hade dessutom raisat rivern och om jag fått cap tillbaka crying synat. Med flop/turn spelat jag rekommenderade tjänar du ofta 1sb/fi. hmm efter att ha skrivit det ovanför kollade jag på posten och upptäckte då att det låg 2 hjärter ute. Det förändrar allting radikalt. Jag hade fortfaramde betat ut på floppen men nu hade jag 3-betat om fi höjde tillbaka. Även om floppen blev capad då hade jag betat ut på turn. Citera
omduvoresomjag Postad 6 September , 2005 Författare Rapport Postad 6 September , 2005 Ibland är världen rättvis ***** Hand History for Game 2663359470 ***** $2/$4 Texas Hold'em - Tuesday, September 06, 06:37:31 EDT 2005 Table Pina colada (Real Money) Seat 1 is the button Total number of players : 10 Seat 1: omduvore ( $96 ) Seat 3: Bateman__ ( $39 ) Seat 5: kiethalpha ( $105.75 ) Seat 6: mirmidonas ( $27.58 ) Seat 8: neriza ( $88 ) Seat 9: olaisen ( $86.75 ) Seat 10: keycard18 ( $268 ) Seat 2: tablerobber1 ( $44.50 ) Seat 4: SPers111 ( $100 ) Seat 7: schaaf1 ( $100 ) tablerobber1 posts small blind [$1]. Bateman__ posts big blind [$2]. SPers111 posts big blind [$2]. ** Dealing down cards ** Dealt to omduvore [ Ad As ] SPers111 checks. >You have options at Table 37081 (6 max) Table!. kiethalpha calls [$2]. mirmidonas calls [$2]. neriza folds. olaisen folds. keycard18 folds. omduvore raises [$4]. tablerobber1 calls [$3]. Bateman__ calls [$2]. SPers111 calls [$2]. kiethalpha calls [$2]. mirmidonas calls [$2]. ** Dealing Flop ** [ 7s, Kh, 8s ] tablerobber1 checks. Bateman__ checks. SPers111 checks. kiethalpha checks. mirmidonas checks. omduvore bets [$2]. tablerobber1 calls [$2]. Bateman__ calls [$2]. SPers111 calls [$2]. kiethalpha folds. mirmidonas calls [$2]. ** Dealing Turn ** [ 4d ] tablerobber1 checks. Bateman__ checks. SPers111 checks. mirmidonas checks. omduvore bets [$4]. tablerobber1 calls [$4]. Bateman__ raises [$8]. SPers111 folds. mirmidonas calls [$8]. omduvore raises [$8]. tablerobber1 folds. Bateman__ raises [$8]. mirmidonas calls [$8]. omduvorecalls [$4]. ** Dealing River ** [ Ks ] Bateman__ checks. mirmidonas checks. omduvore bets [$4]. Bateman__ calls [$4]. mirmidonas folds. omduvore shows [ Ad, As ] two pairs, aces and kings. Bateman__ doesn't show [ 4s, 7c ] two pairs, kings and sevens. omduvore wins $91 from the main pot with two pairs, aces and kings. Dålig reraise på turn förmodligen, eller? Citera
Gyre Postad 6 September , 2005 Rapport Postad 6 September , 2005 Skulle säga att det är en dålig höjning på turn ja, motståndaren check-synar floppen och check-raisar turn, vilket väldigt ofta tyder på stor styrka. Precis samma spel som du gjorde med 44 nu du träffade floppen med som du la upp här för några dagar sedan. Jag hade antagligen synat ner. Citera
GMMigge Postad 6 September , 2005 Rapport Postad 6 September , 2005 Jag skulle också vilja veta hur mycket du har i bb/100 på 2/4-borden, full table. Och på hur många händer totalt sett? Citera
Recommended Posts