Gå till innehåll

NLT - Överpar på knappen, fold eller raise?

Recommended Posts

Postad

Spelade den här förut, blev lite osäker när yoyo frågade mig varför jag spelade osm jag gjorde, jag tycker att mitt spel var rätt, många tycker nog det är fel

Mr KALABAS spelar konstigt på nåt sätt, hans pelar tight men lyckas ändå förlora pengar hela tiden.

Jag testade att spela TAG idag så jag har en tight image.

***** Hand History for Game 2622960342 *****

$200 NL Texas Hold'em - Tuesday, August 30, 07:59:53 EDT 2005

Table Table 49624 (6 max) (Real Money)

Seat 6 is the button

Total number of players : 6

Seat 1: cardfile ( $355 )

Seat 6: Djensss ( $251.95 )

Seat 2: fungo65 ( $137.30 )

Seat 3: LupoCiccio ( $190.25 )

Seat 5: MR_KALABAS ( $200 )

Seat 4: JeniDaMoaner ( $200 )

cardfile posts small blind [$1].

fungo65 posts big blind [$2].

JeniDaMoaner posts big blind [$2].

** Dealing down cards **

Dealt to Djensss [ Qc Qh ]

LupoCiccio folds.

JeniDaMoaner raises [$4].

Djensss calls [$6].

cardfile calls [$5].

fungo65 calls [$4].

** Dealing Flop ** [ 8s, 4d, Js ]

>You have options at Table 54659 (6 max) (No DP) Table!.

cardfile bets [$2].

fungo65 raises [$21].

JeniDaMoaner calls [$21].

Djensss?

Okej, hur kan det vara så mkt action på denna oskuldsfulla bräda?

Att syna här är det skitigaste alternativet, det finns inte eftersomd et lär vara mängder med drag ute. och vilket kort som helst på turn är farligt.

troliga tvåpar/set?

samt att killen som minbettade fortfarande är kvar att agera (set? drag? tvåpar?)

Antingen höjer jag rejält för att ta bort dragen och pottcommitar mig mot ett set/tvåpar som inte lär lägga sig (Eller Topppar som inte lägger sig) eller blir allin mot ett drag. problemet är att det är svårt att se om de allinar på drag eller på färdig hand.

Så antingen Fold, raise rejält eller allin?

(Kommentarer liknande: "HÖJ MER PREFLOP" osv undanbedes, det är det läget som är nu som diskuteras)

Postad

** Dealing Flop ** [ 8s, 4d, Js ]

cardfile bets [$2].

fungo65 raises [$21].

JeniDaMoaner calls [$21].

Det här är en typisk problemhand. Gillar inte alls att spela överpar när det är mkt action från flera spelare. Men jag tror nog du ledde just den här gången.

Om man tänker efter hur de andra i handen resonerat. Cardfile bettar ut en minibet. Sånt förstår jag inte varför folk gör men jag skulle inte sätta honom på en speciellt stark hand.

Fungo sen höjer pott vilket jag också skulle göra om jag hade en hand av något slag här, även toppar. Med alla drag ute känns det som man måste höja med ganska svaga händer också.

När JeniDaMooner sen bara synar kan jag inte sätta henne på en bra hand heller. Att slöspela vilklen hand som helst i den här potten med alla drag och alla action som varit är rent idiotiskt. Där hade jag foldat/höjt om jag hade stannat kvar i potten men hon synade.

I alla fall, jag tycker du bara har fungo att oroa dig för att han har dig slagen. Fortfarande ör det väldigt svårt att avgöra om man ska höja eller lägga sig, tycker i alla fall jag.