Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Game # 118351832 - Texas Hold'em No Limit EUR 0,25/0,50 - Table "Vilhelmina"

Game ended 2005-08-29 19:55:40 UTC

Players:

zerox_7 (EUR 23,81 in seat 1)

m0gge (EUR 40,76 in seat 2)

lordlion (EUR 25,00 in seat 3)

flashkrill (EUR 64,43 in seat 4) har spelat ganska löst

aglo (EUR 49,25 in seat 6)

Dealer: zerox_7

Small Blind: m0gge (0,25)

Big Blind: lordlion (0,50)

aglo was dealt: Q :heart: - Q :diamond:

flashkrill Call (0,50)

aglo Raise (2,00)

zerox_7 Call (2,00)

m0gge Fold

lordlion Fold

flashkrill Call (1,50)

Flop 4 :club: - 5 :club: - 2 :diamond:

flashkrill Bet (0,50)

aglo Raise (4,00)

zerox_7 Raise (7,50)

flashkrill Call (7,00)

aglo Call (3,50)

Lagom raise av mig? Fel att bara syna efter reraise och syn?

Turn 4 :club: - 5 :club: - 2 :diamond: - 7 :heart:

flashkrill Check

aglo Check

zerox_7 Bet (5,00)

flashkrill Call (5,00)

aglo Call (5,00)

Jag vet inte riktigt var jag har zerox_7 (flashkrill sätter jag på färgdraget).

Är det för passivt spelat på turn? Jag tror att jag måste höja mycket, säg till 20-30, för att få ut flashkrill. Samtidigt vet jag fortfarande inte riktigt vart jag har zerox_7. Jag börjar misstänka ett högre PP eller ett set.

River 4 :club: - 5 :club: - 2 :diamond: - 7 :heart: - A :diamond:

flashkrill Bet (0,50)

aglo Call (0,50)

zerox_7 Call (0,50)

Hur skulle jag ha spelat för att få ut så mycket information om fi som möjligt? För passivt spelat? Övriga synpunkter...

Postad

jag skulle reraisat på floppen(ganska rejält för att stänga ute draws ala den andra spelaren) om han då reraisar igen kan du vara ganska säker på att du är slagen med troligtvis en triss. om han synar så kan han även sitta på AA/KK .eller eftersom han var lös så med riktigt tur sitter han på straight flush drawen :)

but thats just me.

Postad

Jättesvårt. Hatar att bli re-raisad med överpar. zerox_7 kan ha TP, överpar (förmodligen lägre än ditt), set eller färgdrag. Det som är bra är att zerox_7 har liten stack och därför skulle jag ha gått all in.

EDIT: Speciellt som du tror att flashkrill inte slår dig. Kanon om du kan få honom att syna på färgdrag. Då är du ju favorit i sidopotten och har ett OK läge även om zerox_7 har dig slagen.

Postad
Speciellt som du tror att flashkrill inte slår dig. Kanon om du kan få honom att syna på färgdrag. Då är du ju favorit i sidopotten och har ett OK läge även om zerox_7 har dig slagen.

Är det verkligen +EV på det? Det jag egentligen gör då är ju att skrämma iväg den dåliga handen och isolera mig mot zerox_7 som med relativt stor sannolikhet har mig slagen. flashkrill har visserligen, som du säger, spelat löst och kan mycket väl syna med ett färgdrag då han redan har lagt in en del i potten.

För att fatta ett bra beslut känns det som att jag måste ha en bättre read på zerox_7, jag vet som sagt inte riktigt var jag har honom.

En reraise på flop för att få ut mer information känns inte helt fel.

Vad är en lagom raise tycker ni?

Postad

Jag är inte så säker på att zerox_7 har dig slagen. Skulle han inte spela på det där viset om han hade t ex JJ-66 eller A5? Om du synar får du ingen mer info om hans hand och har bara två outs (i bästa fall). Eftersom zerox_7 bara har 14 euro kvar känns en mindre höjning rätt meningslös när det gäller honom.

En annan otrevlig sak med en mindre höjning: Du har nästan inga möjligheter att förbättra din hand. Många kort i leken kommer att ge dig ett mycket svårt problem på turn och river.

Som sagt tycker jag att det är mycket svårt, och i såna lägen väljer jag ofta en all in. Å andra sidan spelar jag nästan bara turneringar, jag kanske har blivit skadad :( .

EDIT: Möjligen skulle det kanske vara bättre att bara sätta zerox_7 all in. Det beror lite på readen på flashkrill. Vore ju inte så skönt att gå all in och få syn av flashkrills slöspelade A3 :club: ...

Postad

Showdown

flashkrill shows: 4s - Ac (two pairs, aces and fours)

aglo didn't show: Qh - Qd (a pair of queens)

zerox_7 shows: 5s - 5h (three of a kind, fives)

zerox_7 wins: EUR 44,25 (with three of a kind, fives)

Rake: EUR 1,50

flashkrill hade hålstegedraget med ett mittenpar som han fyllde ut till tvåpar på river och zerox_7 floppade setet. Jag ska förmodligen vara nöjd att jag inte förlorade mer (eller?).

Det hade nog varit bäst att lägga in en reraise på flop.

Tack för svaren.

Postad
Det jag egentligen gör då är ju att skrämma iväg den dåliga handen och isolera mig mot zerox_7 som med relativt stor sannolikhet har mig slagen.

Om du tror att du är slagen är det väl bara lägga dig. Ska du vara kvar i potten ska du höja, speciellt eftersom det är en tredje kille i potten.