ogredani Postad 29 Augusti , 2005 Rapport Postad 29 Augusti , 2005 Den här handen höjde mitt adrenalin rätt rejält. ***** Hand History for Game 2618564348 ***** NL Texas Hold'em $10 Buy-in + $1 Entry Fee Trny:15270358 Level:3 Blinds(25/50) Seat 4 is the button Total number of players : 6 Seat 5: ogredani ( $1130 ) Seat 8: iancioffi ( $1810 ) Seat 4: blanket111 ( $995 ) Seat 2: develphish ( $1030 ) Seat 6: ccsfbaseball ( $1480 ) Seat 7: loni3636 ( $1555 ) Trny:15270358 Level:3 Blinds(25/50) ** Dealing down cards ** Dealt to ogredani [ Kd Ks ] loni3636 raises [225]. iancioffi folds. develphish folds. blanket111 folds. ogredani raises [475]. Höjer honom här för att se var jag står. Det känns som att han bara synar/höjer min höjning ifall han har AA eller KK. ccsfbaseball folds. loni3636 calls [275]. ** Dealing Flop ** [ 7c, Ac, Th ] Ok, fuck! Han synar och ett A hamnar på flop! Men frågan är, om han hade haft AA, hade han inte höjt all in redan preflop och skippat synen då för att undvika att jag träffar floppen? För det finns ju knappast utrymme för finlir postflop när vi båda tryckt in halva stackarna i potten. ogredani bets [225]. Det där bettet är jag lite tveksam till. Ville infobetta, men det kan nog ha tolkats som ett svaghetstecken. loni3636 calls [225]. Vafaan, mjölkar han mig? ** Dealing Turn ** [ Ah ] ogredani checks. loni3636 bets [500]. Tänker en bra stund. Går man verkligen all in i det läget med fyrtal träffat? Hela hans spel begriper jag mig inte på riktigt. Sitter han på en sämre hand, men utnyttjar mina svaghetstecken postflop? Jag får känslan av att han inte hade spelat AA som han gjorde. Gjorde jag fel här? Hade inga övriga tells på honom förutom den här handen. * Tar bort resultat Citera
Blado Postad 29 Augusti , 2005 Rapport Postad 29 Augusti , 2005 korrekt spel: All-in preflop. *EDIT* förövrigt tycker jag ditt spel är konstigt hela vägen. bestäm dig om din hand är bäst eller inte, att beta för information på flopp finns inte i denna pott. fortsätt representera AK på flopp och tryck in degen! Citera
Snusarn Postad 29 Augusti , 2005 Rapport Postad 29 Augusti , 2005 Jag hade garanterat raisat mer preflop, du dubblar ju nästan bara hans bet. Nu verkar dina tankar gå nästan enbart på att han har AA eller inget A alls, men vad säger att han inte ha AKs, AKo, eller kanske till och med AQs (när du raisade så lite pf). Det visar sig ju att du gjorde rätt till slut, men min bedömning är att du spelade fel preflop. Citera
ogredani Postad 29 Augusti , 2005 Författare Rapport Postad 29 Augusti , 2005 korrekt spel: All-in preflop. *EDIT* förövrigt tycker jag ditt spel är konstigt hela vägen. bestäm dig om din hand är bäst eller inte, att beta för information på flopp finns inte i denna pott. fortsätt representera AK på flopp och tryck in degen! Men om han har AA då? Det var ju det jag ville veta? Citera
Blado Postad 29 Augusti , 2005 Rapport Postad 29 Augusti , 2005 korrekt spel: All-in preflop. *EDIT* förövrigt tycker jag ditt spel är konstigt hela vägen. bestäm dig om din hand är bäst eller inte, att beta för information på flopp finns inte i denna pott. fortsätt representera AK på flopp och tryck in degen! Men om han har AA då? Det var ju det jag ville veta? Det får du aldrig reda på då han kan spela AA/KK/QQ/JJ/AK kanske AQ på exakt samma sätt. Citera
ogredani Postad 29 Augusti , 2005 Författare Rapport Postad 29 Augusti , 2005 Jag hade garanterat raisat mer preflop, du dubblar ju nästan bara hans bet. Det får du aldrig reda på då han kan spela AA/KK/QQ/JJ/AK kanske AQ på exakt samma sätt. Raisa mer? Det innebär all in. Ska jag chansa på att han inte har AA alltså? Har han AA är jag ju rökt. Citera
iller Postad 29 Augusti , 2005 Rapport Postad 29 Augusti , 2005 Jag hade garanterat raisat mer preflop, du dubblar ju nästan bara hans bet. Raisa mer? Det innebär all in. Ska jag chansa på att han inte har AA alltså? Har han AA är jag ju rökt. Ett sånt resonemang att ta reda på vart du står etc. är helt ok med en hand som JJ/QQ men fundera inte på att lägga KK preflop i en sit&go eller för den delen annars heller förutom i mycket extrema situationer. Citera
iremmats Postad 29 Augusti , 2005 Rapport Postad 29 Augusti , 2005 Som Blado säger är nog det mesta rätta spelet att gå all in preflop. MEN, förutom att du helt glömmer bort AK när du sätter honom på en hand så är det ju klockrent analyserat. Citera
ogredani Postad 29 Augusti , 2005 Författare Rapport Postad 29 Augusti , 2005 Med andra ord är det bara att trycka in degen oavsett, eftersom risken att han har AA är så liten, så att det lönar sig i längden med det draget. Och om sanningen ska fram, nä jag hade nog inte lagt mina KK om han hade reraisat mig all in preflop. Så jag kanske skulle gjort det själv från första början. Citera
ogredani Postad 29 Augusti , 2005 Författare Rapport Postad 29 Augusti , 2005 Som Blado säger är nog det mesta rätta spelet att gå all in preflop. MEN, förutom att du helt glömmer bort AK när du sätter honom på en hand så är det ju klockrent analyserat. Ok, tar till mig era comments om prefloppen då. Citera
ogredani Postad 29 Augusti , 2005 Författare Rapport Postad 29 Augusti , 2005 * Tar bort resultat Huh? Tar bort resultat? Vilken moderator ändrade det där? Du får gärna ge dig tillkänna vem du är som ändrat och varför! Om man ska ändra nåt så är det väl spelarens namn och inte korten han har på handen!!! Nu framgår det inte längre att jag synade mig själv all in osv! Citera
iremmats Postad 29 Augusti , 2005 Rapport Postad 29 Augusti , 2005 Moderatorn tog bort resultatet för att diskussionen om hur du spelade färgas av resultatet. Citera
iller Postad 29 Augusti , 2005 Rapport Postad 29 Augusti , 2005 * Tar bort resultat Huh? Tar bort resultat? Vilken moderator ändrade det där? Du får gärna ge dig tillkänna vem du är som ändrat och varför! Dom vill jävlas med dig som är ny... Eller så är det för att resultatet är irrelevant för diskussionen och därför ska det alltid utelämnas i gruppen "Poker Hand History". Citera
ogredani Postad 29 Augusti , 2005 Författare Rapport Postad 29 Augusti , 2005 * Tar bort resultat Huh? Tar bort resultat? Vilken moderator ändrade det där? Du får gärna ge dig tillkänna vem du är som ändrat och varför! Dom vill jävlas med dig som är ny... Eller så är det för att resultatet är irrelevant för diskussionen och därför ska det alltid utelämnas i gruppen "Poker Hand History". Men jag tycker det är relevant att iaf visa att jag gick all in och synade. Det framgår inte. Moderatorn fipplade. Citera
ogredani Postad 29 Augusti , 2005 Författare Rapport Postad 29 Augusti , 2005 Moderatorn tog bort resultatet för att diskussionen om hur du spelade färgas av resultatet. Resultat är en sak, min all in-syn på turn en annan. Men jag köper argumentet om att diskussionen färgas. Citera
lfx Postad 29 Augusti , 2005 Rapport Postad 29 Augusti , 2005 Det var jag som tog bort. Sorry, fipplade bort allinnen också. Citera
ogredani Postad 29 Augusti , 2005 Författare Rapport Postad 29 Augusti , 2005 Det var jag som tog bort. Sorry, fipplade bort allinnen också. Ursäkt godtagen. Och jag tar på mig att jag inte borde postat resultatet. Citera
Hjort Postad 29 Augusti , 2005 Rapport Postad 29 Augusti , 2005 Höjer honom här för att se var jag står. Det känns som att han bara synar/höjer min höjning ifall han har AA eller KK. Du vet var du står, du har KK och inget din motståndare kan göra kan få dig att annat än älska den handen. Nu har du att välja på att slänga in pengarna eller möjligen bara syna (om snubben är en riktigt bluffstation som dessutom kan lägga händer mot omslag), oavsett så ska dina pengar in cirka 100% av tiden. Du bör förresten inte vara orolig för att din motståndare foldar om du trycker. Han får 9:13 och bör inte kunna hitta fold med särskilt många händer alls. Om han gör det kommer du i längden få tillbaka pengarna du missade den här handen när du ställer med något annat. Det här är en situation (oberoende av kort alltså) där du i stort sett aldrig ska göra någon annat än att folda eller ställa in. Om du nu inte har starka skäl att göra något annat (exempelvis livespel mot en väldigt lättläst spelare). Ok, fuck! Han synar och ett A hamnar på flop! Men frågan är, om han hade haft AA, hade han inte höjt all in redan preflop och skippat synen då för att undvika att jag träffar floppen? Det är absolut inte AA du är orolig för här, det är ett stort ess eller möjligen ett set. Det här är en typisk situation där du antingen är jättelångt före eller jättelångt efter. Om du är jättelångt efter kommer du bli nästan tvungen att lägga in din stack så fundera istället på hur du kan få in pengarna mot händerna som du ligger före (dvs underparen). Färg eller stegdrag är knappast något att oroa sig för eftersom oparade händer bör innehålla ess för att komma vidare till floppen. ** Dealing Turn ** [ Ah ] ogredani checks. loni3636 bets [500]. Tänker en bra stund. Går man verkligen all in i det läget med fyrtal träffat? Hela hans spel begriper jag mig inte på riktigt. Sitter han på en sämre hand, men utnyttjar mina svaghetstecken postflop? Jag får känslan av att han inte hade spelat AA som han gjorde. Det finns helt enkelt inte att han har AA här, då checkar han ju bakom dig eftersom han ändå kan sätta dig all-in på river. Tomtefaktorn finns ju iofs alltid, men AA bör vara extremt ovanliga här (om inte annat är det ju rätt puckat att inte ställa in preflopp där du inte kan folda oavsett kort). Det är för övrigt ett jättebra kort eftersom det rejält minskar sannolikheten att din motståndare har ett ess. *EDIT* förövrigt tycker jag ditt spel är konstigt hela vägen. bestäm dig om din hand är bäst eller inte, att beta för information på flopp finns inte i denna pott. fortsätt representera AK på flopp och tryck in degen! Representera AK, för att bluffa ut AQ då eller? Jag har väldigt svårt att se något gott komma ifrån att motståndaren tror att han har esset. Ett sånt resonemang att ta reda på vart du står etc. är helt ok med en hand som JJ/QQ Det är ett superkatastrofalt spel att reraisa en 4,5bb-höjning med JJ/QQ och sedan folda preflopp när man har 23bb i stacken. För att ett sånt spel ska bli rätt så ska det vara en riktigt sjuk monsterread. Över huvud taget så har jag väldigt svårt att se reraise och sedan fold här som ett vettigt spel. Men jag tycker det är relevant att iaf visa att jag gick all in och synade. Det framgår inte. Moderatorn fipplade. Varför då? Om du vill ha hjälp med det beslutet så är det ju bättre att hålla tyst om vad du faktiskt gjorde eftersom även det färgar svaren. Citera
ogredani Postad 29 Augusti , 2005 Författare Rapport Postad 29 Augusti , 2005 Du är en klippa Hjort! Tackar för svaret! Citera
Recommended Posts