Gå till innehåll

NLT - Stort drag i stor pott


jackbalsam

Recommended Posts

***** Hand History for Game 2617156278 *****

$100 NL Texas Hold'em - Monday, August 29, 04:56:14 EDT 2005

Table Table 37104 (6 max) (Real Money)

Seat 2 is the button

Total number of players : 6

Seat 3: Hero ( $106 )

Seat 4: TomBHewitt ( $227.30 )

Seat 5: richardgould ( $179.42 )

Seat 1: mrmcpoopers ( $97.27 )

Seat 2: crazytae ( $123.85 )

Seat 6: El_Snappo ( $100 )

Hero posts small blind [$0.50].

TomBHewitt posts big blind [$1].

 

** Dealing down cards **

Dealt to Hero [ Ks As ]

 

richardgould calls [$1].

El_Snappo folds.

mrmcpoopers folds.

crazytae calls [$1].

Hero raises [$4.50].

TomBHewitt calls [$4].

richardgould calls [$4].

crazytae calls [$4].

 

Höjer från sb. Kanske lite väl lite eftersom jag fick så många syn, men AKs är ju en draghand till skillnad från de stora paren så det kanske inte är så farligt ändå.

 

** Dealing Flop ** [ 9s, 7h, 3s ] Pott: $20

 

Jag har $102 nu och alla har mig täckt.

 

Fin flopp, färgdrag och två överkort på en hyffsad ragbräda. Så hur spelar man nu den här handen om man är först att agera efter floppen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tjenare jack...

 

jag skulle fyrat ut runt 15$ på flopen.

 

bettar du ut 15$ så har du hyfsat stor chans att plocka potten där.

 

Ett drag som synar lär inte ställa om och har du tur får du syn av ett lägre färgdrag och har då börjat bygga en pott vilket gör att han får svårt att släppa om han träffar. Nu minskar väl chanserna något att få fullt betalt av en färg då du sitter på topp-två i färgen men det är inte alls omöjligt. Svårt att hitta stegdrag som skall syna en sån höjning, JT är väl troligast steghanden efter preflopbettandet men en gutshot är ju lite väl för den handen så det bör du få bort.

 

någon av synarna lär ju ha ett par som mycket väl kan ha träffat men oftast får du inte omställ förrrän turn av dom så har du lite flyt kan du få in hela stacken på turn om färgen skulle träffa då han lär bli rädd för en möjlig fyrfärg men knappast sätta dig på en som preflop-höjare och som sen bettar ut. tror som sagt att du känner om du är slagen turn här mot ett set och då får du väl folda eler hoppas på klonkskills :)

 

Vad är kvar då, överpar är väl hyfsat troligt med en sådan flop TT eller JJ kanske mest troligt och då kan det ju hända att du får omställ men ofta får man ju miniomställ i dessa lägen och då kan du ju välja på att ställain direkt, vilket måste vara rätt bra med två möjliga över och ett premiumdrag. kan ju även syna ett eventuellt omställ lite beroende på hur stort det är och hoppas fylla eller träffa A eller K.

 

well, betta ut hårt för att få en känsla för vilken hand eventuell(a) synare kan ha och gör en omprövning på turn beroende på kort...

 

:spade: såg inte att det var SH vilket borde inebära att du nog kan vänta dig ett större inslag av lite kreativa händer som 98s osv, känns som att det blir lite troligare att någon sitter med ett bra stegdrag eller TP med nian som är lite synbenägen :spade:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej nucleus, grattis till vinsten HU. Skyller på utmattning efter att vi spelat i fyra timmar eller vad det var. :)

 

Angående handen så känns det som det ska krävas en hel del för att få mig att släppa den. Helst vill man väl ändå få in degen på floppen. Man kommer ju få ett svårt beslut om man bettar ut och får två syn och turn sen är blank.

 

Återkommer med resultat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej nucleus, grattis till vinsten HU. Skyller på utmattning efter att vi spelat i fyra timmar eller vad det var. :)

 

Angående handen så känns det som det ska krävas en hel del för att få mig att släppa den. Helst vill man väl ändå få in degen på floppen. Man kommer ju få ett svårt beslut om man bettar ut och får två syn och turn sen är blank.

 

Återkommer med resultat.

 

Tackar!! Jo det blev lite segt där ett tag och ett tag tänkte jag mer eller mindre ge upp sen tog tävlingsmännsikan i mig över och jag vägrade torska trots nån larvig 1€ HU i spelet jag hatar mest av allt (FL) :)

 

Åter till handen som sagt....Du får som ju helt klart ett problem om turn kommer blank och säg två syn. fundrade lite kring detta och det är ju inte så lättspelat utan position då. men att få in degen på floppen är ju inte heller helt bra då du förmodligen ligger under om du nu lyckas med det. Visserligen har du bra outs mot de flesta händer och riktigt fint om du nu skulle få in all deg mot en som också är på drag men det troliga är nog att du är uppe mot set eller åtminstone över PP om du får in fläsket där. Sen kan man väl resonera som så att om du skulle betta ut 20$ och får omslag så har du ju helt plötsligt odds att syna det mot nästan alal händer eftersom din stack inte är så djup ändå.

 

:heart: alltid bra att beta så hårt att man måste syna ändå sen ;):heart:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan återkomma med svaret nu. Valde att satsa på en checkraise allin. Upptäckte att det var fel när jag insåg att alla hade så djupa stackar. Blir ofta så när man multitablar.

 

Alla checkade after mig och jag prickade färgen på turn, så jag vann en fin pott. Kändes dock som det var fel spelat så därför la jag in handen här.

 

Djens, menar du allvar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan återkomma med svaret nu. Valde att satsa på en checkraise allin. Upptäckte att det var fel när jag insåg att alla hade så djupa stackar.

Så jäkla djupt är det inte. Någon pottbetar (potten blir 40), du synar (potten blir 60) och slänger in dina sista 81 och alltså överbetar potten med drygt 1/3.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan återkomma med svaret nu. Valde att satsa på en checkraise allin. Upptäckte att det var fel när jag insåg att alla hade så djupa stackar.

Så jäkla djupt är det inte. Någon pottbetar (potten blir 40), du synar (potten blir 60) och slänger in dina sista 81 och alltså överbetar potten med drygt 1/3.

 

Har du rätt i. Tycker du en CR är bra i det hår läget då eller är det bättre att betta ut?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Valde att satsa på en checkraise allin. Upptäckte att det var fel när jag insåg att alla hade så djupa stackar.

 

Det var inte fel pga stackstorlekarna. Det var fel pga att det bara är du som har visat agressivitet i handen. Vad får dig att tro att du får in degen med en check/raise när ingen har visat att de är intresserade av potten?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Valde att satsa på en checkraise allin. Upptäckte att det var fel när jag insåg att alla hade så djupa stackar.

 

Det var inte fel pga stackstorlekarna. Det var fel pga att det bara är du som har visat agressivitet i handen. Vad får dig att tro att du får in degen med en check/raise när ingen har visat att de är intresserade av potten?

 

Tänkte inte på det faktiskt. Men vad menar du med att ingen har visat intresse av potten? Tycker du det tyder på att ingen har nåt bara för att ingen återhöjde preflop? Det är ändå 4 stycken i potten och den är hyffsat stor så jag tycker inte alls det är så lång sökt att någon ska betta, speciellt med alla drag som ligger ute.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var inte fel pga stackstorlekarna. Det var fel pga att det bara är du som har visat agressivitet i handen. Vad får dig att tro att du får in degen med en check/raise när ingen har visat att de är intresserade av potten?

Jag tycker en CR känns rätt vettig av ungefär följande anledningar:

 

Man blir inte direkt ledsen av ett gratiskort. I snitt tjänar man över 1/4 av potten på det så det kan ju knappast ses som en stor katastrof.

 

Man fullkomligt skriker missad AK vilket torde leda till att många spelare som har något (och en del som inte har det) kommer känna sig manade att beta.

 

Man får in all deg om det blir någon action på floppen och riskerar inte att hamna på turn med missat drag, ett pottbet kvar och en motspelare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

CR eller betta?

 

Tycker du ska betta ut om inte:

 

1. Du är hyffsat säker på att någon annan kommer att betta

eller

2. Du inte brukar checka efter att ha höjt preflop

 

Fördelar:

 

Du kan ta potten direkt.

 

Blir du höjd kan du gladeligen gå allin (syna aldrig).

 

Det finns ju skäl att bli misstänksam om preflophöjaren checkar så en standard bet gör ju inget för att avslöja vad du sitter på, tvärtom.

 

Om du får syn och träffar på turn kommer det bli svårt för FI att lägga sig om han har någon typ av hand och du kommer förmodligen vinna en stor pott.

 

Du är ju mil framför alla draghänder som kan tänkas syna floppen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

CR eller betta?

 

Tycker du ska betta ut om inte:

 

1. Du är hyffsat säker på att någon annan kommer att betta

eller

2. Du inte brukar checka efter att ha höjt preflop

 

Fördelar:

 

Du kan ta potten direkt.

 

Blir du höjd kan du gladeligen gå allin (syna aldrig).

 

Det finns ju skäl att bli misstänksam om preflophöjaren checkar så en standard bet gör ju inget för att avslöja vad du sitter på, tvärtom.

 

Om du får syn och träffar på turn kommer det bli svårt för FI att lägga sig om han har någon typ av hand och du kommer förmodligen vinna en stor pott.

 

Du är ju mil framför alla draghänder som kan tänkas syna floppen.

 

Vad ska man göra om fi bara synar ens bet och turn är blank? Tycker det är en rätt svår sits.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man fullkomligt skriker missad AK vilket torde leda till att många spelare som har något (och en del som inte har det) kommer känna sig manade att beta.

 

Tycker snarare man skriker tomte som försöker sätta upp en C/R. Varför skulle en vettig spelare inte betta ut med AKs på den floppen? Det är ju inte särskillt sannolikt att nån har träffat den hårt och då är du ju bra att ta den direkt. Får man omslag är det bara att dega in och dra ut. får man syn är det bara att dega in på turn och dra ut :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man fullkomligt skriker missad AK vilket torde leda till att många spelare som har något (och en del som inte har det) kommer känna sig manade att beta.

 

Tycker snarare man skriker tomte som försöker sätta upp en C/R. Varför skulle en vettig spelare inte betta ut med AKs på den floppen? Det är ju inte särskillt sannolikt att nån har träffat den hårt och då är du ju bra att ta den direkt. Får man omslag är det bara att dega in och dra ut. får man syn är det bara att dega in på turn och dra ut :)

 

Jag skulle nog inte betta här om jag ahde missta floppen helt, säg två överkort utan något drag. Så bara för att jag checkar behöver det inte betyda att jag vill checkraisa med AKs (ganska specifik read där ;)).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...