Gå till innehåll

FL- Att gå från $3/6 till $5/10?


Jimbolito

Recommended Posts

En liten fråga till er som gått från 3/6$ till 5/10$. Hur stor är skillnanden?

Har nyligen själv avancerat till 3/6$ från 2/4$ och tänker stanna här ett tag. Men funderar på att ta steget till 5/10$ så fort min roll tillåter (ca 800$ till).

 

Så vilka stora skillnader mötte ni? Större andel bättre spelare? Mer aggressivt? Tightare? Alla åsikter uppskattas.

 

Är i första hand intresserad av erfarenheter från Party och dess "skins".

 

//Jc.

 

* Pillar på rubriken - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ska bli intressant att höra olika åsikter om det här.

 

min egen erfarenhet är att 5/10 fullbord på party (tillsammans med 10/20) är de svåraste borden på den sajten.

Skillnaden mellan 3/6 och 5/10 är ganska stor. de flesta spelar tight. ofta lite för tight och kanske lite vekt. tomtefaktorn är väldigt mycket lägre än på 3/6. jag tycker 3/6 har mer likheter med 15/30 än med 5/10 även om den högre nivån är så mycket aggressivare.

 

jag läste någon teori som sa att de som är kassa med lite pengar spelar upp till 3/6 och de som är kassa med mycket pengar spelar 15/30. Det lämnar 5/10 och 10/20 till dem som är seriösa och på väg upp. låter ganska rimligt, tycker jag.

 

personligen tror jag att det går att tjäna nästan lika mycket genom att multiborda på 3/6 som på 5/10. 6 max borden är dock en helt annan historia...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan bara säga att klarar du dig på 2/4 så fixar du även 3/6. Jag la ca 70 timmar på 2/4 innan jag gick till 3/6, vilket räckte gott och väl. Det är lite tightare och finns en liten del bättre spelare än på 2/4, men det är långt ifrån svårt och krossa denna nivå om man har en bra grund och kan sina odds.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
Ja, men jag har inte bankrulle för $5/10 och antagligen kommer min mentala spärr göra att jag spelar sämre på $5/10 än $1/2. Känns som ett liiite väl stort hopp..

Ok, då får du väl kolla lite på siter som ger en lite smidigare övergång. Exempel på rak arm är Paradise Poker, Absolute Poker och det finns säkert fler.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...