Gå till innehåll

FL - Problem att anpassa mitt spel


pettan85

Recommended Posts

Jag skulle behöva lite råd angående mitt spel. Det är så här att jag har börjat spela dåligt mot dåligt motstånd. Innan någon säger någonting så det här inget gnäll och jag vet att det är dåliga spelare man tjänar pengar på i längden. Nu var det sagt.

 

Jag bonushorar en hel del och spelar därmed FL 1/2 och 2/4. Innan var detta väldigt lönsamt och jag älskade alla loose passiva fiskar på party men nu så går det sämre. Jag spelar lite anorlunda, lite tightare och lite mer aggressivt och mot lite tightare motstånd går det fortfarande riktigt bra som t ex på cryptos 2/4 bord där det inte är lika "loose" som party. Men jag har svårt att anpassa mig mot dessa lösa spelare som inte gärna lägger bottenpar osv. det är ju bara att värde beta bra händer osv. men i praktiken ja.. klarar jag inte att anpassa mitt spel. Har läst lite mer "avancerad litteratur" på sista tiden och det har nog påverkat mitt spel på lägre nivåer negativt, tyvärr. Känns som jag är aggressiv vid fel tillfällen. Här kommer lite stats från PT:

 

Första 15000 händer

VP$IP: 17,5% W$WFS: 36,5% WTSD: 34,5% W$SD 55% PFR 8% Postflop AF: 1,9 BB/100: 3,2

 

Nästa 15000 händer

VP$IP: 16% W$WFS: 33,5% WTSD: 34% W$SD 47,7% PFR 8,6% Postflop AF: 2,2 BB/100: -1,5 (!)

 

Någon som känner att det har/haft samma problem. Vad göra? Några bra tips vad man ska tänka på när man sitter vid bordet? Jag vet i princip att vad som bör rättas till men försökt nu en längre tid utan att lyckas... Har en bankrulle som antagligen är alldelles för stor för att harva på 1/2, måste göra något antingen hitta de bors som passar mitt eget spel bättre eller anpassa mitt eget spel, för detta håller inte! Bör kanske läsa om SSH..

 

Är egentligen ingen dålig spelare därmed inte sagt att jag är jättebra heller! Börjar bli väldigt frustererande detta, som antagligen gör att jag spelar ännu mer fel. ÄR detta bara normalt att det går på detta vis eller är det jag som måste börja hitta tillbaks till det mer rätta spelet på dessa nivåer? Blev lite långt och klyddigt detta, hoppas någon har lite tips och synpunkter. Tack för mig!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

Hm,om du vet vad du skall göra,så gör det.

värdebetta bra händer osv-och börja inte att spela sämre bara för att du blir utdragen en gång eller två.

Sorry,men jag tror inte att det finns någon dundermedicin.

Du måste ha disciplinen att fortsätta spela ditt spel.

Dessutom går BR berg och dalbana.Du kanske bara upplever en oundviklig och ofrånkomlig "svacka" för närvarande.Sånt tar hand om sig självt,orubbligt det absoluta kravet att du inte försämrar ditt spel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
Första 15000 händer

VP$IP: 17,5% W$WFS: 36,5% WTSD: 34,5% W$SD 55% PFR 8% Postflop AF: 1,9 BB/100: 3,2

 

Nästa 15000 händer

VP$IP: 16% W$WFS: 33,5% WTSD: 34% W$SD 47,7% PFR 8,6% Postflop AF: 2,2 BB/100: -1,5

 

Kan nån vara vänlig och förklara dessa termer för en nybörjare? Är det någon statistik som kommer från program som pokertracker eller pokeroffice?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var väldigt noggrann med att inte försöka stjäla blinds eller bluffa calling stations. Somliga att synar ner med J hög hela vägen. Semibluffar är givetvis också helt meningslösa. Om bordet är väldigt löspassivt kan du kosta på dig att ha lite högre VP$IP tror jag. D v s lägg till lite suited connectors i mediumposition (och kanske one gappers) de gånger du har några limpers innan dig.

MarcusK > Ja det är statistik från Poker Tracker som visar bl a hur ofta han har varit med och kollat på floppen och hur ofta han höjt före floppen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Generellt är det väl ändå så att man "ska vara snäppet tightare än bordet i övrigt". Ligger du långt under de andra så kommer de tillsammans dra ut dig för ofta. Lita på att du spelar bättre postflop, spela snäppet fler händer.

 

Att sitta med 16% VPIP på ett bord som har i snitt 35% tror jag inte är optimalt.

 

Sedan är det väl så att du får läsa motståndarna. Spelar du "bra" händer och missar floppen - sakta ner. Att bluffa dåliga motståndare är lönlöst. Han synar på runner runner-stegen och hittar av ett par som slår din missade AK varje dag i veckan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...