rai Postad 27 Augusti , 2005 Rapport Postad 27 Augusti , 2005 Ni som är studenter och har Nordea som bank hur för ni över pengar? Jag har förut använt en annanrs kort när jag satt in, men vill nu fixa så ja har ett eget, men när jag fråga på banken sa de att man måste ha en månadslön på 9k för att kunna få det, mitt kort som jag har nu funkar inte för de tjänsterna. Någon som vet? * RP och flytt till OT - QoS * Citera
giFF Postad 27 Augusti , 2005 Rapport Postad 27 Augusti , 2005 Det är väl bara att skapa ett "riktigt" konto med engångskoder? 18 års gräns är det bara som gäller tror jag. Eller var det nån speciell förmån? Citera
rai Postad 27 Augusti , 2005 Författare Rapport Postad 27 Augusti , 2005 Det är väl bara att skapa ett "riktigt" konto med engångskoder? 18 års gräns är det bara som gäller tror jag. Eller var det nån speciell förmån? Just d..fick ett sånt kuvert med koder i..ska kolla om d funkar. Citera
pluntzky Postad 27 Augusti , 2005 Rapport Postad 27 Augusti , 2005 Alla banker brukar ha studentpaket med kort och, fråga efter det, jag fick erbjudande om det iaf. Citera
rai Postad 27 Augusti , 2005 Författare Rapport Postad 27 Augusti , 2005 verkar funka med engångskoderna.. en undran, kan någon annan te.x min pappa se all trafik på mitt konto på något sätt? te.x om ja använder pengar från sparkonto osv?.. hade inte tänkt d, men har en föräldrar någon möjlighet till det utan ens egen tilllåtelse? Citera
rai Postad 27 Augusti , 2005 Författare Rapport Postad 27 Augusti , 2005 Dope..det funkar inte ändå...vet inte vad som är felet. Citera
rai Postad 27 Augusti , 2005 Författare Rapport Postad 27 Augusti , 2005 Jag har ett sånt där grönt Nordea kort som funkar i bankomater i sverige och utomalnds, samt går det att handla för i sverige med dock inte utomlands, där kan du bara ta ut i bankomat.. jag har de internettjänster man kan ha i nordea..alltså lan föra över till andra konton osv.. men när ja skirver in mitt kort nr osv så funkar det inte på pokerklienterna!..Hur ska ja gå till väga!? Citera
Rillom Postad 27 Augusti , 2005 Rapport Postad 27 Augusti , 2005 Jag har ett sånt där grönt Nordea kort som funkar i bankomater i sverige och utomalnds, samt går det att handla för i sverige med dock inte utomlands, där kan du bara ta ut i bankomat.. jag har de internettjänster man kan ha i nordea..alltså lan föra över till andra konton osv.. men när ja skirver in mitt kort nr osv så funkar det inte på pokerklienterna!..Hur ska ja gå till väga!? Kortet du har är ett VISA Electron vilket inte funkar på någon pokersida vad jag vet. De flesta pokersiter har ett vanligt bankgiro man kan sätta in på. Kolla på deras hemsida så hittar du Använd kortet du fick där man skrapar fram koder. Men jag skulle aldrig börja spela med sparpengarna. Citera
Loveless Postad 28 Augusti , 2005 Rapport Postad 28 Augusti , 2005 Ja, om du är under 18 år har dina föräldrar rätt att se ditt kontoutdrag och historik. Citera
rai Postad 28 Augusti , 2005 Författare Rapport Postad 28 Augusti , 2005 Jag är 18, och hade inte tänkt att lira för spar pengarna, men undra om de ser all "Trafik" som är på kontot. Hur funkar der med bankgiro? Sen vet nån hur man får Visa som funkar utan att ha ett jobb, kan man få d genom att ens föräldrer gör ett konto eller liknande? Citera
flibben Postad 28 Augusti , 2005 Rapport Postad 28 Augusti , 2005 Jag fick visakort utan problem när jag blev 18, inga problem, inge snack, om man vill ha ett kort med kredit så krävs det en inkomst, men annars så ska det nog vara lätt som en plätt Citera
Loveless Postad 28 Augusti , 2005 Rapport Postad 28 Augusti , 2005 Om du är över 18 så har de ingen laglig rätt att se ditt kontoutdrag, dvs de kan inte fråga banken utan att du är med. Citera
alve Postad 28 Augusti , 2005 Rapport Postad 28 Augusti , 2005 Jag fick också mitt VISA utan problem efter jag fyllt 18 år. Om du fick en sån här lapp "Ung vuxen" så är det bara att beställa VISA eller så går du in på banken så fixar dom det. Citera
solle Postad 28 Augusti , 2005 Rapport Postad 28 Augusti , 2005 När jag var inne hos Nordea och skulle fixa Visa-kort så blev det blank nej. Kravet var att man skulle ha fast jobb och 120k/år i inkomst. Att flera av mina jämnåriga kompisar hade fått kortet var tydligen bara tur enligt dem. När jag några veckor senare gick in och fråga igen var det absolut inga problem och jag fick kortet efter nån dag. Pajasar på Nordea Citera
cab19 Postad 28 Augusti , 2005 Rapport Postad 28 Augusti , 2005 Ni måste nog skilja på visa kort och visa kort Visa bankort(utan kredit) kan vem som helst över 18år få(ganska så säker) Visa kredikort kräver fast inkomst av något slag och krediten beräknas på din årsinkomst. Jag använder bankortet och det funkar överallt,bara man har stålar på det. Citera
raol Postad 28 Augusti , 2005 Rapport Postad 28 Augusti , 2005 Ni måste nog skilja på visa kort och visa kort Visa bankort(utan kredit) kan vem som helst över 18år få(ganska så säker) Har man betalningsanmärkning kan man inte få ett sådant kort. Många banker kräver också inkomst för ett visakort även utan kredit. Citera
jhc Postad 3 September , 2005 Rapport Postad 3 September , 2005 Jag har Nordea och följande två kort kan du utan problem fixa över nätet: Visa Bankkort Mastercard Bankkort Inget av korten jag länkar till ovan har kredit och du behöver alltså inte någon fast inkomst i form utav lön utan det räcker med en månatlig insättning tex studiemedel. Om du tänker använda kortet på nätet rekommenderar jag att du väljer Visa eftersom en del sajter inte tar Mastercard. Kortet kommer ersätta ditt nuvarande bankkort och kopplas till samma konto. Förövrigt är det dom två korten som heter Visa Gold och Mastercard Credit som kräver fast inkomst på minst 120k år hos Nordea. Citera
Recommended Posts