Gå till innehåll

Tjäna pengar online?

Myrddraal

Recommended Posts

Hejsan. Hittade följande sida när jag surfade runt lite efter sätt att tjäna pengar via internet. Någon som har någon erfarenhet från liknande sidor, eller kanske rent av från just den här?

Vill juh inte investera några pengar i något som är bevisat att det inte betalar. Men forumet på sidan verkar riktigt positivt.

* bort med spamlänk - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hejsan. Hittade följande sida när jag surfade runt lite efter sätt att tjäna pengar via internet. Någon som har någon erfarenhet från liknande sidor, eller kanske rent av från just den här?

Vill juh inte investera några pengar i något som är bevisat att det inte betalar. Men forumet på sidan verkar riktigt positivt.

* bort med spamlänk - QoS *

Verkar vara ett pyramidspel. Men det går ju fortfarande att tjäna bra på det om man är tidigt inne och går ur i tid. Gambling alltså.

Länk till kommentar

Jag gjorde bara en snabb genomläsning på sidan, men jag tycker itne det verkar vara nåt pyramidspel, utan mer ett "titta på reklam och få betalt"-spel :)

Jag minns när detta kom för första gången för några år sedan (7?), att man kunde installera en liten "browse-bar" som visade reklam när man jobbade med datorn (i.e. surfade runt på olika sidor). Sen fick de lägga ner det rätt fort för folk skrev små program som surfade åt dem medans de gjorde andra saker.

mvh

Ant

Länk till kommentar

Inget med gambling o göra alls. Det är lurendrejeri, betala för att får vara med o titta på annonser i olika "nivåer" o tjäna pengar :)

Jag avsåg att pyramidspel = gambling. Går man in tidigt är kall och ligger kvar med sina pengar tillräckligt länge och går ur i tid så kan man tjäna bra med pengar på de andras bekostnad. Går man in för sent eller ur för sent förlorar man. Går man ur för tidigt missar man intäkter.

Har funnits en hel del scam av den typen på Internet de senaste åren där okunniga luras tro att man kan garanteras avkastning av storleksordning 1%/dag utan att göra något.

Som sagt, jag rekommenderar det inte, men en person som är medveten om riskerna kan mycket väl tjäna en hel del på såna upplägg.

Länk till kommentar