Snake911 Postad Söndag kl 13:22 Författare Rapport Postad Söndag kl 13:22 (redigerade) 20 minuter sedan, säger KlonkSteve : Hur ser rullen ut nu, och hur mkt vill du ha i den innan du kliver upp till/5? Rullen ligger på 9k. Har droppat 5 inköp på /2 idag.Har varit rätt aggressiv med mina skott nu de senaste månaderna. 20bi har varit max. Droppade ner denna rundan när jag hade 20bi till /5 efter det har varit misär dessa 2 grind dagar. Får se när jag känner att jag kan gå upp igen. Kanske 25-30 inköp, men det kan snabbt ändras. Gör som jag gjort de andra gångerna. Samlar mig och fokuserar på det jag kan kontrollera. Redigerad Söndag kl 13:27 av Snake911 1 Citera
soldado9 Postad Söndag kl 13:33 Rapport Postad Söndag kl 13:33 9 minuter sedan, säger Snake911 : Rullen ligger på 9k. Har droppat 5 inköp på /2 idag.Har varit rätt aggressiv med mina skott nu de senaste månaderna. 20bi har varit max. Droppade ner denna rundan när jag hade 20bi till /5 efter det har varit misär dessa 2 grind dagar. Får se när jag känner att jag kan gå upp igen. Kanske 25-30 inköp, men det kan snabbt ändras. Gör som jag gjort de andra gångerna. Samlar mig och fokuserar på det jag kan kontrollera. Vad jobbar du med på sidan? Tänker om du springer BE över ett halvår Citera
KlonkSteve Postad Söndag kl 14:07 Rapport Postad Söndag kl 14:07 32 minuter sedan, säger Snake911 : Rullen ligger på 9k. Har droppat 5 inköp på /2 idag.Har varit rätt aggressiv med mina skott nu de senaste månaderna. 20bi har varit max. Droppade ner denna rundan när jag hade 20bi till /5 efter det har varit misär dessa 2 grind dagar. Får se när jag känner att jag kan gå upp igen. Kanske 25-30 inköp, men det kan snabbt ändras. Gör som jag gjort de andra gångerna. Samlar mig och fokuserar på det jag kan kontrollera. Ok, för tänker, kan ju vara värt att testa en mer konservativ BRM. Speciellt om din spelstil är väldigt aggro, ökar ju volatiliteten en hel del. Sen, hur har din wr sett ut på /2? Min tanke där är att har den varit under iaf 10bb/100 är det nog vettigare att stanna kvar där och höja sig en aning, bli bättre. Är liksom lätt att ha ett mindset "jag ska nå nivå X!", men det kanske inte är realistiskt för där man är. Detta är inte menat att vara elak, utan bara ett konstaterande, en fråga alla behöver ställa sig(inte bara riktat mot dig dvs). Speciellt i dessa tider där pengaflödet in till SvS är meckigare, kan ju innebära att /5+ är mkt svårare nu än tidigare osv. Du hade väl iofs anständig wr på /5 över lite sample. Kanske bara ska stanna där? Min uppfattning är ju att /10+ knappt är värt att spela längre, blir mkt regbattlande med sannolikt markant sämre fiskratio. Menar, för egen del vet jag inte om jag slår /5 så det är värt det i PLOn. Ej spelat där på länge, sure jag slog nivån bra för några år sedan, men mycket kan ju ha hänt med ekosystemet sedan dess. Aja, nu har jag babblat på, det jag försöker ringa in är att man inte ska låsa sig vid ett tänk av typen "Jag är spelare av stejk X! Jag ska nå dit". Utan vara ödmjuk inför att man kanske inte är så bra, vilket inte behöver vara pga en sj alltid, utan man får vara medveten om att ekosystem i poker förändras. Citera
Snake911 Postad Söndag kl 14:07 Författare Rapport Postad Söndag kl 14:07 30 minuter sedan, säger soldado9 : Vad jobbar du med på sidan? Tänker om du springer BE över ett halvår Tänker du solver mässigt? Citera
soldado9 Postad Söndag kl 14:19 Rapport Postad Söndag kl 14:19 11 minuter sedan, säger Snake911 : Tänker du solver mässigt? Mjo exakt. Tänker du som pluggar poker borde ju slakta nivåerna 😃 Citera
Snake911 Postad Söndag kl 14:29 Författare Rapport Postad Söndag kl 14:29 2 minuter sedan, säger KlonkSteve : Ok, för tänker, kan ju vara värt att testa en mer konservativ BRM. Speciellt om din spelstil är väldigt aggro, ökar ju volatiliteten en hel del. Sen, hur har din wr sett ut på /2? Min tanke där är att har den varit under iaf 10bb/100 är det nog vettigare att stanna kvar där och höja sig en aning, bli bättre. Är liksom lätt att ha ett mindset "jag ska nå nivå X!", men det kanske inte är realistiskt för där man är. Detta är inte menat att vara elak, utan bara ett konstaterande, en fråga alla behöver ställa sig(inte bara riktat mot dig dvs). Speciellt i dessa tider där pengaflödet in till SvS är meckigare, kan ju innebära att /5+ är mkt svårare nu än tidigare osv. Du hade väl iofs anständig wr på /5 över lite sample. Kanske bara ska stanna där? Min uppfattning är ju att /10+ knappt är värt att spela längre, blir mkt regbattlande med sannolikt markant sämre fiskratio. Menar, för egen del vet jag inte om jag slår /5 så det är värt det i PLOn. Ej spelat där på länge, sure jag slog nivån bra för några år sedan, men mycket kan ju ha hänt med ekosystemet sedan dess. Aja, nu har jag babblat på, det jag försöker ringa in är att man inte ska låsa sig vid ett tänk av typen "Jag är spelare av stejk X! Jag ska nå dit". Utan vara ödmjuk inför att man kanske inte är så bra, vilket inte behöver vara pga en sj alltid, utan man får vara medveten om att ekosystem i poker förändras. Jag håller med om att konservativ br management är bättre. Jag vet varit jag ligger någonstans jämfört med dom andra regsen på både /2 /5 och /10. Det är exakt samma regs på samtliga nivåer, bara det att dom bättre spelar /10. Regsen som är bättre har jag kört en del mot. Dom är bra, men där är mycket läckor dom har som man kan exploita och som jag exploitar redan nu. Så jag är inte orolig att detta kommer fungera i längden. När jag säger att jag är ute efter att nå /20 och kan slå /20. Så är det för att ha ett mål att kötta på med teori och försöka bli så bra så möjligt. När jag väl nått /20 då kommer jag inte försumma /2 /5 /10 om där är bra games. Jag kommer bara veta att jag har skillzen(och bankrullen) att plocka hem pengar på samtliga nivåer. Jag är rätt ödmjuk till min approach till pokern. Har endån utvecklats en del de senaste månaderna även om det varit total misär. Resultaten kommer komma. Citera
Snake911 Postad Söndag kl 14:30 Författare Rapport Postad Söndag kl 14:30 (redigerade) 14 minuter sedan, säger soldado9 : Mjo exakt. Tänker du som pluggar poker borde ju slakta nivåerna 😃 PIO. Det kommer komma. Bara vänta Du kan ju dela med dig av dina sunruns? 🤣 Redigerad Söndag kl 14:35 av Snake911 Citera
Dinousarien Postad Söndag kl 14:38 Rapport Postad Söndag kl 14:38 3 minuter sedan, säger Snake911 : Jag håller med om att konservativ br management är bättre. Jag vet varit jag ligger någonstans jämfört med dom andra regsen på både /2 /5 och /10. Det är exakt samma regs på samtliga nivåer, bara det att dom bättre spelar /10. Regsen som är bättre har jag kört en del mot. Dom är bra, men där är mycket läckor dom har som man kan exploita och som jag exploitar redan nu. Så jag är inte orolig att detta kommer fungera i längden. När jag säger att jag är ute efter att nå /20 och kan slå /20. Så är det för att ha ett mål att kötta på med teori och försöka bli så bra så möjligt. När jag väl nått /20 då kommer jag inte försumma /2 /5 /10 om där är bra games. Jag kommer bara veta att jag har skillzen(och bankrullen) att plocka hem pengar på samtliga nivåer. Jag är rätt ödmjuk till min approach till pokern. Har endån utvecklats en del de senaste månaderna även om det varit total misär. Resultaten kommer komma. Alltså du copear något helt otroligt. Du har breakevengrindat i 6 månader på svenskaspel. När jag spelade heltid hade jag typ 3 backmånader på svs på 6 år. Det är helt omöjligt att breakevengrinda på svs sålänge som du gjort om du har någorlunda hög evbb/100 winrate. Tror det hade hjälpt dig att inse att du inte är så bra som du verkar tro och du exploitar troligtvis inte dessa regs som är "bra". Med största sannolikhet så exploitar dem dig. Förövrigt krävs det inte en enda minut i solver för att vinna på svs med en rimlig winrate, och generellt om man ens försöker applicera saker man lär sig i solvern på svs så gör man fel. Det enda en solver kan vara bra för är att få en grundförståelse för hur andra solverregs tänker. Mitt tips är att gå ner i nivå som klonksteve var inne på och visa att du slår en lägre nivå över ett större sample. Citera
KlonkSteve Postad Söndag kl 14:42 Rapport Postad Söndag kl 14:42 4 minuter sedan, säger Snake911 : Jag håller med om att konservativ br management är bättre. Jag vet varit jag ligger någonstans jämfört med dom andra regsen på både /2 /5 och /10. Det är exakt samma regs på samtliga nivåer, bara det att dom bättre spelar /10. Regsen som är bättre har jag kört en del mot. Dom är bra, men där är mycket läckor dom har som man kan exploita och som jag exploitar redan nu. Så jag är inte orolig att detta kommer fungera i längden. När jag säger att jag är ute efter att nå /20 och kan slå /20. Så är det för att ha ett mål att kötta på med teori och försöka bli så bra så möjligt. När jag väl nått /20 då kommer jag inte försumma /2 /5 /10 om där är bra games. Jag kommer bara veta att jag har skillzen(och bankrullen) att plocka hem pengar på samtliga nivåer. Jag är rätt ödmjuk till min approach till pokern. Har endån utvecklats en del de senaste månaderna även om det varit total misär. Resultaten kommer komma. Problemet är att din största fiende inte är regsen, utan rejken. Du kanske slår regsen för 10bb/100, men om du samtidigt betalar 13bb/100 i rejk så går du ändå förlorande ur striden. Sen sure, fattar din tävlingsinstinkt, förstår drivet att vilja bli bättre och bättre, och att testa hur högt man kan spela upp sig. Risken är ju bara att detta blir på bekostnad på att faktiskt tjäna pengar long term på borden. Menar, låt säga att en spelare har ett tak att slå /5, och slå det för en ok bb/100, men är förlorande på /10, och i sin envishet fortsätter att stånga sig blodig för att viljan finns där. Då blir ju tradeoffen att man ger upp EV, ger upp profit. För eller senare når man sin gräns, sitt tak för vad man är kapabel till, och då är det viktigt att man inser det också. Man måste inse vart sin gräns går. Sen är detta rent generellt, vill mest lyfta perspektivet då det är lätt att bli hemmablind/få tunnelseende när man har en ambition med något. Citera
KlonkSteve Postad Söndag kl 14:47 Rapport Postad Söndag kl 14:47 5 minuter sedan, säger Dinousarien : Förövrigt krävs det inte en enda minut i solver för att vinna på svs med en rimlig winrate, och generellt om man ens försöker applicera saker man lär sig i solvern på svs så gör man fel. Det enda en solver kan vara bra för är att få en grundförståelse för hur andra solverregs tänker. This. Verkligen this. Tror man gör sig själv en björntjänst av att hardcorestudera solvers på dessa nivåer. I synnerhet då det för en glad amatör är lätt att tolka outputen fel, och att man från början använder verktyget på fel sätt. Var observant på vad som händer på borden, och justera gentemot uppenbara läckor folk har. De flesta luckorna folk har behöver man ingen solver för att lista ut. 1 Citera
soldado9 Postad Söndag kl 14:48 Rapport Postad Söndag kl 14:48 18 minuter sedan, säger Snake911 : PIO. Det kommer komma. Bara vänta Du kan ju dela med dig av dina sunruns? 🤣 Den har fan pågått i många år nu men absolut kan jag lös det! 1 Citera
Dinousarien Postad Söndag kl 14:50 Rapport Postad Söndag kl 14:50 Just nu, säger KlonkSteve : This. Verkligen this. Tror man gör sig själv en björntjänst av att hardcorestudera solvers på dessa nivåer. I synnerhet då det för en glad amatör är lätt att tolka outputen fel, och att man från början använder verktyget på fel sätt. Var observant på vad som händer på borden, och justera gentemot uppenbara läckor folk har. De flesta luckorna folk har behöver man ingen solver för att lista ut. Exakt! Jag formulerade mig nog lite väl irriterat, men ibland behövs en realitycheck. Har sett så extremt mycket regs börja med solver och sen sitter dem och sprutbluffar i spots folk hatar att folda i bara för att en solver har bluffs där. Och i sin tur bluffar dem inte tillräckligt i spots folk överfoldar i. Var medveten om hur en solver gillar att göra i spots, det är helt okej, men försök inte efterlikna. Och jag tror rakt av många speciellt på lägre nivåer mår bättre av att skippa den helt. 3 Citera
Snake911 Postad Söndag kl 14:53 Författare Rapport Postad Söndag kl 14:53 7 minuter sedan, säger Dinousarien : Alltså du copear något helt otroligt. Du har breakevengrindat i 6 månader på svenskaspel. När jag spelade heltid hade jag typ 3 backmånader på svs på 6 år. Det är helt omöjligt att breakevengrinda på svs sålänge som du gjort om du har någorlunda hög evbb/100 winrate. Tror det hade hjälpt dig att inse att du inte är så bra som du verkar tro och du exploitar troligtvis inte dessa regs som är "bra". Med största sannolikhet så exploitar dem dig. Förövrigt krävs det inte en enda minut i solver för att vinna på svs med en rimlig winrate, och generellt om man ens försöker applicera saker man lär sig i solvern på svs så gör man fel. Det enda en solver kan vara bra för är att få en grundförståelse för hur andra solverregs tänker. Mitt tips är att gå ner i nivå som klonksteve var inne på och visa att du slår en lägre nivå över ett större sample. Kul att du bara hade 3 månaders back på 6 år. Grattis! Vem har sagt att jag följer solvern slaviskt? Jag sa att jag pluggar.. Inte att jag följer solvern.. Men tack för tipset! Citera
Snake911 Postad Söndag kl 14:56 Författare Rapport Postad Söndag kl 14:56 Uppdaterar igen om någon månad. Tack för tipsen! Citera
Ryback Postad Söndag kl 14:59 Rapport Postad Söndag kl 14:59 15 minuter sedan, säger Dinousarien : Alltså du copear något helt otroligt. Du har breakevengrindat i 6 månader på svenskaspel. När jag spelade heltid hade jag typ 3 backmånader på svs på 6 år. Det är helt omöjligt att breakevengrinda på svs sålänge som du gjort om du har någorlunda hög evbb/100 winrate. Tror det hade hjälpt dig att inse att du inte är så bra som du verkar tro och du exploitar troligtvis inte dessa regs som är "bra". Med största sannolikhet så exploitar dem dig. Förövrigt krävs det inte en enda minut i solver för att vinna på svs med en rimlig winrate, och generellt om man ens försöker applicera saker man lär sig i solvern på svs så gör man fel. Det enda en solver kan vara bra för är att få en grundförståelse för hur andra solverregs tänker. Mitt tips är att gå ner i nivå som klonksteve var inne på och visa att du slår en lägre nivå över ett större sample. "Du har breakevengrindat i 6 månader på svenskaspel." Framgår det någonstans hur många händer han spelat över dessa 6 månader? OP har tidigare nämnt att han har två jobb så med andra ord inte en heltidsspelare. Citera
Snake911 Postad Söndag kl 15:02 Författare Rapport Postad Söndag kl 15:02 (redigerade) 9 minuter sedan, säger Ryback : "Du har breakevengrindat i 6 månader på svenskaspel." Framgår det någonstans hur många händer han spelat över dessa 6 månader? OP har tidigare nämnt att han har två jobb så med andra ord inte en heltidsspelare. Sa aldrig att det va 6 månader på svenska spel heller... Tror jag körde 888 i 3 månader, sen SvS 1 månad(Tryckte upp rullen från 10k-25k, sen 20bi downswing på /5) och lite på /10. Över till GG som sen doomswitchade GG mig. Över till SvS igen. +6k. skottat /5 där under denna månaden. Sen att jag inte slår /2? Alltså komigen.. Knappt lirat något på SvS under dom 6 månaderna. Min breakeven kommer ifrån att jag spelar högre. Inte för att jag får stryk på 200nl... Redigerad Söndag kl 15:09 av Snake911 Citera
Dinousarien Postad Söndag kl 15:06 Rapport Postad Söndag kl 15:06 3 minuter sedan, säger Ryback : "Du har breakevengrindat i 6 månader på svenskaspel." Framgår det någonstans hur många händer han spelat över dessa 6 månader? OP har tidigare nämnt att han har två jobb så med andra ord inte en heltidsspelare. Absolut! Det är en rimlig poäng, och jag lät lite väl irriterad. Men faktum kvarstår att det låter mest som en massa ursäkter och en övertro i sig själv, utifrån vad jag kunnat utläsa i denna dagbok hittills. Sannolikt är inte Snake911 så bra som han tror, vilket är extremt vanligt bland oss pokerspelare. Därför om man har försökt en längre period och det inte vill sig, kan det vara rimligt att gå ner i nivå, spela ett större sample och se hur det går. Citera
Snake911 Postad Söndag kl 15:11 Författare Rapport Postad Söndag kl 15:11 (redigerade) 15 minuter sedan, säger Snake911 : Sa aldrig att det va 6 månader på svenska spel heller... Tror jag körde 888 i 3 månader, sen SvS 1 månad(Tryckte upp rullen från 10k-25k, sen 20bi downswing på /5) och lite på /10. Över till GG som sen doomswitchade GG mig. Över till SvS igen. +6k. skottat /5 där under denna månaden. Sen att jag inte slår /2? Alltså komigen.. Knappt lirat något på SvS under dom 6 månaderna. Förlusten denna månaden kommer fårn dom 1500 händerna på /10 som definitivt är mer varians än vad det är dåligt spel.. det är 1500 händer.. Min breakeven kommer ifrån att jag spelar högre. Inte för att jag får stryk på 200nl... Nästa uppdatering jag gör kommer jag ge mer information om vad som händer/ hänt. Förstår att folk vill hjälpa och jag uppskattar feedbacken, så att jag ger för lite information leder också till vissa antaganden om situationen jag befinner mig i.Jag har varit tillbaka på SvS i 11 dagar. Dinosauren har rätt i vissa grejer han säger om att pokerspelare har övermod och det är lätt att få dunning kreuger effekten. Redigerad Söndag kl 15:24 av Snake911 Citera
KlonkSteve Postad Söndag kl 15:22 Rapport Postad Söndag kl 15:22 (redigerade) 20 minuter sedan, säger Snake911 : Sa aldrig att det va 6 månader på svenska spel heller... Tror jag körde 888 i 3 månader, sen SvS 1 månad(Tryckte upp rullen från 10k-25k, sen 20bi downswing på /5) och lite på /10. Över till GG som sen doomswitchade GG mig. Över till SvS igen. +6k. skottat /5 där under denna månaden. Sen att jag inte slår /2? Alltså komigen.. Knappt lirat något på SvS under dom 6 månaderna. Min breakeven kommer ifrån att jag spelar högre. Inte för att jag får stryk på 200nl... Är lite exakt detta jag menar. Du har en positiv wr på /2, men sen verkar det som att den(och din wr på/5? Verkar som att du slår den nivån också) äts upp av skottande på /10 eller dumbeslut som att lira GG. Och har så gjort om och om igen, om vi tittar historiskt. Läxan jag hade lärt mig av detta är att stanna kvar på /2-/5, lira MÅNGA händer där(100k-200k?). Sen om du över den sample kan visa en wr på säg iaf 10bb/100, först då ska du doppa tårna i /10 vattnet. Om du nu ens ska göra det, då den stejken är semidöd pga regleringarna. Redigerad Söndag kl 15:23 av KlonkSteve Stavfel 1 Citera
Dinousarien Postad Söndag kl 15:24 Rapport Postad Söndag kl 15:24 Det kan absolut bara vara varians om du har så få händer på /10. MEN en sak jag sett genom mitt pokerspelande är att när folk kommer upp och skottar så spelar dem antingen väldigt försiktigt och låter andra regs köra över dem, eller så börjar dem göra totalt onödiga bluffs för att visa att dem inte är rädd och spelar därmed inte optimalt eller som dem brukar spela på den nivån dem är bekväma med. Eller att man helt plötsligt tror att regsen högre upp på svs är några maskiner och så sitter man och herosynar ner folk i spots man aldrig bluffar i. Jag tror också det är fullt mänskligt att det blir som beskrivet ovan, då potterna helt plötsligt betyder mycket mer. Men lösningen på det är ju återigen som Klonksteve beskrev att spela överrullad. Skit i att ta skott om det gör att man inte spelar sitt normala spel. För jag tror verkligen många ljuger för sig själva när det kommer till att dem springer sämre på en högre nivå och faktiskt inte spelar helt som dem brukar på ett par nivåer under. 1 Citera
Dinousarien Postad Söndag kl 15:26 Rapport Postad Söndag kl 15:26 3 minuter sedan, säger KlonkSteve : Är lite exakt detta jag menar. Du har en positiv wr på /2, men sen verkar det som att den(och din wr på/5? Verkar som att du slår den nivån också) äts upp av skottande på /10 eller dumbeslut som att lira GG. Och har så gjort om och om igen, om vi tittar historiskt. Läxan jag hade lärt mig av detta är att stanna kvar på /2-/5, lira MÅNGA händer där(100k-200k?). Sen om du över den sample kan visa en wr på säg iaf 10bb/100, först då ska du doppa tårna i /10 vattnet. Om du nu ens ska göra det, då den stejken är semidöd pga regleringarna. Japp, detta är lite anledningen varför jag är extra hård. För jag minns Snake911s tidigare dagböcker där det varit samma snack fram och tillbaka. Men det vill sig inte riktigt. Jag tror det kan vara värt att släppa egot och göra som Klonksteve säger, spela ett större sample lägre och se hur pass vinnande du är. 1 Citera
KlonkSteve Postad Söndag kl 15:26 Rapport Postad Söndag kl 15:26 Förtydligande: Min poäng var aldrig att du inte slår /2, utan att du inte slår den tillräckligt stort för att du ska kliva vidare. Samt att man måste inse faktum att det finns en brytpunkt, en vägg som vi alla har när positiv wr förvandlas till negativ wr, från en stejk till en annan. 2 Citera
Snake911 Postad Söndag kl 15:55 Författare Rapport Postad Söndag kl 15:55 Tar åt mig feedbacken Klonk och Dinosaurien. Större BR management, mindre dunning kreuger effekt och soldado kunde låna ut sina år av sunrun till mig. Nya tag. Kör vi! 4 Citera
soldado9 Postad Söndag kl 16:09 Rapport Postad Söndag kl 16:09 14 minuter sedan, säger Snake911 : Tar åt mig feedbacken Klonk och Dinosaurien. Större BR management, mindre dunning kreuger effekt och soldado kunde låna ut sina år av sunrun till mig. Nya tag. Kör vi! Den kommer när du avinstallerar PIO 😉 1 Citera
Snake911 Postad Söndag kl 16:17 Författare Rapport Postad Söndag kl 16:17 5 minuter sedan, säger soldado9 : Den kommer när du avinstallerar PIO 😉 Din sunrun har redan hittat mig och jag har inte ens hunnit avinstallera PIO. Citera
Recommended Posts