Gå till innehåll

Fenomenet Linköping och Poker!


Swede

Recommended Posts

Är det samma som i idrott, att om man får fram en världsstjärna från ett ställe så kommer det en våg av duktiga utövare efter det (erik123 fenomenet?)

vilken idrott är erik123 världstjärna i då? j/k

Om du läser ordentligt ser du att Swede inte säger att erik123 är en idrottsstjärna, han undrar om fenomenet kan liknas med eller har samma förklaring som fenomen som uppstår med idrottsstjärnor.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag trore har o göra med universitetet, många teknologistudenter som tycker oma tt dryga ut studielånet...

Jag tycker iofs att idrottsfolk verkar ha en större överrepresentering bland duktiga pokerlirare än teknologer.

 

Är det samma som i idrott, att om man får fram en världsstjärna från ett ställe så kommer det en våg av duktiga utövare efter det (erik123 fenomenet?)

vilken idrott är erik123 världstjärna i då? j/k

Han var/är en mycket duktig pingisspelare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur kan det komma sig att det kommer så många duktiga pokerlirare från Linköping.

Hur många är det egentligen och hur bra är de? Att man är en vinnande spelare på höga nivåer säger inte mycket, man skall tillhöra eliten i landet för att vara bra/duktig. Vilka är de 10 bästa spelarna och varifrån kommer de?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag flyttade från Linköping och efter det har jag haft mitt livs värsta bad streak. Tag varning och lärdom av det.

 

Kanske någon kan tänka sig att sälja lite Linköpingsvatten på postorder så jag kan få tillbaka mina klonkarskills?

 

Jag kan fixa lite :)

$2 litern och du betalar portot. Jag accepterar betalning över Neteller.

PMa mig om du är intresserad.

 

:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, jag vet inte.. Men om man läser på swedish santas så blev Daniel Larsson sugen på att testa poker då två killar på skolan tjänat sig en hacka, den ena killen var Erik123.

 

Sargon Ruya (thegiant, Joseph123) ägde ett internetcafe där Erik123 brukade sitta och spela, och på så sätt halka Sargon in på pokern.

 

Det var ju iofs inte precis ett svar på varför Linköping som stad är så bra. Men förklarar i alla fall 2 highstakes lirares väg in i pokern=Erik123.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Jag tror att de var ett gäng som lirade poker rätt mycket, Erik, Daniel och några till. (Dom var med oss och lirade i våra små homegames några gånger också, vi blev mer än nådigt våldtagna vill jag lova).

 

På den tiden var Erik två-tre hack bättre än de andra men lirar man mycket med någon så är det svårt att inte lära sig ett eller annat.

 

Det är kanske en förklaring till några av de duktiga Linköpingsspelarna. Det är möjligt att det är fler som fått en hård fostran av Erik, jag håller inte koll på vem som är vem i pokervärlden.

 

Sen finns det ju många duktiga spelare här som inte har lirat kort med Erik sedan barnsben och där har jag ingen förklaring.

 

(Erik är väl en rätt vass golfare också?)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...