Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad (redigerade)
18 minuter sedan, säger Johan_Beta :

2, Eftersom du kan ha alla PP-kåkar och skulle spela dem exakt så finns det ett tak för hur bluff-våldtagen jag kan bli. Du behöver bluffa >40% av gångerna och om du nu faktiskt bluffar 52% av gångerna så ligger jag inte sömnlös över det - det är nog inte här jag ska försöka jaga värde.

Tycker han reppar väldigt tunnt i den här linje, vet inte FIs stats men som flop/turn spelad så har han ju bara 22 och 55 här  och en combo 77. Tror aldrig 66 gå för block + stor bet turn. Sen har han ju en heldrös med suited connectors som missat, KJ,KT med mera. Speciellt positionerna tycker jag det här är en snapsyn med alla Ah. Räcker nog med att du foldar alla dina överpar utan hjärter här

Dock är nog den stora frågan. Kan Fi bluffa mer än 4 combos här?

Redigerad av HampusGabriel
Postad
14 minuter sedan, säger HampusGabriel :

Tycker han reppar väldigt tunnt i den här linje, vet inte FIs stats men som flop/turn spelad så har han ju bara 22 och 55 här  och en combo 77. Tror aldrig 66 gå för block + stor bet turn. Sen har han ju en heldrös med suited connectors som missat, KJ,KT med mera. Speciellt positionerna tycker jag det här är en snapsyn med alla Ah. Räcker nog med att du foldar alla dina överpar utan hjärter här

Dock är nog den stora frågan. Kan Fi bluffa mer än 4 combos här?

Ja det är klart att det är en syn här som är svaret men om man backar ut Fi:s bluffstats river taktar han på ~28,7%, han pushar inte K-hjärter och vi har en ren bluffcatcher. Hur mycket tror vi han bluffar här? Klart vi kan syna här men det enda vi adderar är enligt mig varians. Är det någon som älskar att överbluffa river kommer det återspeglas i Fi:s stats och vi kan act accordingly. Brukar dessutom verkligen försöka få med nötter i mina check-ranges, i synnerhet mot folk som överbettar, och det är väl inte jätteofta man får fira med skumpa.

Postad
7 timmar sedan, säger Johan_Beta :

Bonus-folds från igår! Får vi se dina HHs från dessa tre händer så vi kan få njuta av din stora dachri?

image.png.9b49e1d64fe5ec65075691821ea1b2a3.png

image.png.8316928ec5f7bf0d59e077cb3508a972.png

Kan posta hhs när jag är vid datorn, tror 2/3 är bluffar om jag minns rätt. 

Postad
57 minuter sedan, säger sebeke :

Något annat du kan behöva tänka på är att majoriteten av din sample på mig är från typ 1 år sen också

Du kan väl inte kräva av mig att jag ska känna till att du köpt skinnpaj och en Pontiac Trans-Am sen vi spelade sist?

Postad
8 timmar sedan, säger Johan_Beta :

Bonus-folds från igår! Får vi se dina HHs från dessa tre händer så vi kan få njuta av din stora dachri?

image.png.9b49e1d64fe5ec65075691821ea1b2a3.png

image.png.8316928ec5f7bf0d59e077cb3508a972.png

Preflop handen är inget intressant, hade AA. image.png.a528d48bd9cdce500672848ba4fd7907.png

image.png

• Like 3
Postad

Jag foldar nog alldeles för mkt med bluffcatchers. Tycker det är svårt att motivera calls enbart baserat på bluffrekvens eftersom jag så sällan kan se att någon skulle ligga och takta jättehöga % och därmed skada mig rejält. Tänker också att höga bluff-frekvenser är så (uppenbara) sårbara att de är ganska självsanerande.

Postad (redigerade)
1 timme sedan, säger Johan_Beta :

Jag blev nedkissad i vanlig ordning alltså 🫠

Det händer alla 😅

Du gjorde iaf inte den här open snapfolden på rv igår i en 4b pot.

image.png?ex=67d82f6f&is=67d6ddef&hm=490cc81434cd5ceb6bed032843d50ec14b0b46e4ea98f544d6c684fe6a5883a0&=

Redigerad av sebeke
Postad

de flesta som pressar på med lite finess drar förmodligen vidare upp i stejks ganska fort så att slänga bluff catchers när de som är kvar öser in marker i en stor pott är nog ingen akilleshäl

Postad

Öppen fråga till Shark-communityt: Det jag gillar bäst med NL2 är möjligheten att kötta upp 8-12 bord med samma seatings och stakes. Hur gör ni som lirar NL5, 10 och 20 - blandar ni 5/6 och stakes och är helt fine med det? Spelar ni få bord? 

Postad
1 timme sedan, säger Johan_Beta :

Hur gör ni som lirar NL5, 10 och 20 - blandar ni 5/6 och stakes och är helt fine med det? Spelar ni få bord? 

Vet inte om du menar NL50 eller NL5. Men jag brukar ofta spela mellan 50-200NL beroende på vilket bord jag får högst timlön på. Ibland kan de vara att NL50 har högre än NL200. Men kör iaf alltid 6 bord än vilka stakes jag spelar på :)

Postad
5 minuter sedan, säger HampusGabriel :

Vet inte om du menar NL50 eller NL5. Men jag brukar ofta spela mellan 50-200NL beroende på vilket bord jag får högst timlön på. Ibland kan de vara att NL50 har högre än NL200. Men kör iaf alltid 6 bord än vilka stakes jag spelar på :)

Menade BB på 5, 10 eller 20 kr där det inte går så många games och ofta mixat mellan 5-handed och 6-handed

Postad
29 minuter sedan, säger HampusGabriel :

Men jag brukar ofta spela mellan 50-200NL beroende på vilket bord jag får högst timlön på.

23 minuter sedan, säger Johan_Beta :

Menade BB på 5, 10 eller 20 kr där det inte går så många games och ofta mixat mellan 5-handed och 6-handed

Jag har helt övergett tanken att jag spelar en stake å en stake allena å attackerar situationen som du är inne på Hampus.

Det är nya verkligheten nere på SVS micro. Upp med alla stakes i lobbyn man har rulle för, å bara köra dom bord som har bäst värde oavsett nivå eller 5-6 handat. 

Om vi tar det lite grovhugget, å skiter i hela diskussionen om rake på olika nivåer, så är det ju puckat om vi exempelvis har 5bb/100 på /2 så kan vi lika bra spela 0.5 med 20bb/100 men till 4x mindre varians.

• Like 1
Postad
30 minuter sedan, säger Johan_Beta :

Blir ju samma strat 5 som 20kr och du förlorar pengar om du inte tar bästa spotsen. Dock kommer de påverka vecko resulutaten men de ska ju inte påverka

Postad

Lagt ner SVS just pga det är rätt dött på dom borden :D Men för mig var det givet att mixa allt från /5 till /100, annars får man det svårt att få ihop 30k+ händer per månad. Multistejka eller multisajta som gäller

• Like 1
  • Thanks 1
Postad

Jag tror det var i den här handen jag började se vaga tecken på att jag började tappa fokus och cirka 1000 händer senare kunde jag konstatera att avslutningen blev något volatil men vi skapade många fina minnen tillsammans.

image.png.d2d54a350e4ccc44ebaf8a2c60c22677.png

image.png.121c62e96bc9e1466dcf184a995fc0bf.png

• Thanks 2
Postad

Ni har bestämt er för att börja boxas och när ni kliver in i boxningslokalen för första gången möter ni Vitali Klitschko. Ni ber honom att slå er allt han kan i ansiktet. Vitali svarar: ska du inte börja lite lugnt med att hoppa hopprep? Sebeke svarar: Nej, slå mig allt du kan i ansiktet.

image.png.62f33007d652e086b28ad1606889bf2d.png

image.png.37a14873bd49458c15ea06d2b5862525.png

image.png.66d3626b48d11a77a95ac14672e4506b.png

• Like 4