Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad
1 timme sedan, säger Johan_Beta :

Jag skulle vilja hävda att du har AA, kanske kanske några AK, någon random A6 and thats it på valuefronten. Tror du är så jävla tunn på den rivern. Men som jag sa till mig själv om och om igen, varför skulle han skjuta den rivern tom.

Njaaaa. Smetar aldrig full pott river med fyrtal 

Postad

Funderade lite kring RebeckaGoats tight-strategi och hur den förmodligen fungerar rätt effektivt i modifierad variant. Spelade mot BearGlove idag som jag skulle vilja hävda har gjort just en  rätt smart av version av Goat-strategin.

Om man tittar på statsen är det mycket jag gillar.

RFI på BTN @ 35% och CO @ 20%. Perfekt mot fisk och mot LAGs som inte anpassar 3b/defend. Här hade jag nog varit lite mer dynamisk beroende på blinds/button.

3B @ 8%, förmodligen polariserat. Det sker väldigt få folds mot 3b, i synnerhet av den grupp som BearGlove targetar, och genom kombon 50% nötter och 50% speculation-hands får man väl en tight men bra mix.

4brange @ 4%. Ligger väl en del shortstack-shoves här och gissar jag en hård polarisering AA/KK och Spek-hands mot fullstackare. Hade nog personligen kört 100% opportunist här och valuetownat fisk och lagt in en del spek-bluffar mot regs för lätta pickups.

Flop-Fold mot Cbet SR @ 59%. Gillar skarpt - vi är inte här för att floata eller spela marginella spots. 

Turn-Fold mot Cbet SR @ 48%. Här börjar vi komma ner lite och betsize säkert större och vi kan defenda bra och är i printmode.

Flop-Fold mot Cbet 3B @ 48%. Vi har mycket kvalitet i vår synrange när vi öppnar tight och kastar 50% preflop mot 3b. Vi är i printmode och vi defendar bra.

Turn-Fold mot Cbet 3B @ 27%. Vi är brutalt starka här och sedelpressen är påslagen.

Det jag absolut inte gillar.

Won when bet River @ 85%. Att ha så hög siffra är att ge upp värdespots (och möjligen vara omotiverat rädd för raises) och signalerar till hela regpoolen att du aldrig kan syna en riverbet. Att vi inte bluffar mkt ska naturligtvis också utnyttjas genom att stoppa in en bluff% om än åt det låga hållet. Att visa upp en bluff eller light värde med jämna mellanrum kommer öka det vi villl åt, att få action för våra i huvudsak premiumhänder. 

Turnbet when checked to @ 41%. När vi väl synar flopp kommer vi en hel del give up-checkar till oss det ska vi såklart utnyttja genom att plocka upp de potterna med botten av vår flopp-synrange.

Postad
4 minuter sedan, säger Snake911 :

BearGlove är duktig.

Det är han naturligtvis inte för då han inte spelat sådär. Jag skulle säga att han har valt rätt explo-strategi och en explo-strategi som jag och många andra semi-tards hade varit betjänta av.

Postad
3 timmar sedan, säger Johan_Beta :

Det är han naturligtvis inte för då han inte spelat sådär. Jag skulle säga att han har valt rätt explo-strategi och en explo-strategi som jag och många andra semi-tards hade varit betjänta av.

Om han valt rätt explo-strategi är han väl duktig? 🤨

Postad
22 minuter sedan, säger KlonkSteve :

Om han valt rätt explo-strategi är han väl duktig? 🤨

Är jag duktig om jag väljer att köra en epa-traktor i svenska rallyt för att jag är livrädd för att få sladd i kurvorna? Krossar alla permobiler som ställt upp i tävlingen

• Thanks 1
Postad
30 minuter sedan, säger Johan_Beta :

Är jag duktig om jag väljer att köra en epa-traktor i svenska rallyt för att jag är livrädd för att få sladd i kurvorna? Krossar alla permobiler som ställt upp i tävlingen

Ja, om målet med tävlingen är att krossa permobilerna, och inte vara den som är tuffast med att bränna i kurvorna. 

Postad
32 minuter sedan, säger KlonkSteve :

Ja, om målet med tävlingen är att krossa permobilerna, och inte vara den som är tuffast med att bränna i kurvorna. 

Absolut, jag säger bara att Carlos Sainz liv kanske ser lite annorlunda ut än permobilkrossarens.

Postad

Vilka regs skulle du säga är bra på nivåerna /2 - /10 kr ?

Var inne en sväng igår och blev otroligt besviken hur nittigt det spelas på nivån /2 iaf. Det är samma gubbar med sina 6% 3betsranger. Det blir fan aldrig rolig poker när dom gubbsen sitter. Sen testade jag lite /5 kr och där verkar nivån betydligt tuffare. Stötte på trippel, gto_wizard och wrapmoney. Sen något som störde mig något enormt är hur mycket det ska såsas och tankas i varje jävla beslut