Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad
3 timmar sedan, säger Yxel :

Därför han va tilt och spelade som en sopa...

Vi hamnade HU på ett bord och eftersom han var stuck entertainade jag honom där i någon timme och det var 5bb-öppningar och 7x 3-bettar i parti o minut så tiltad vågar jag nog gå I god för att han var.

Postad
2 timmar sedan, säger Snake911 :

Tycker inte Robust spelar dåligt när jag spelat mot honom. Känns mer som ni haft en long standing beef på poker borden och att han överlevlar sig rätt rejält mot dig.

Tycker att han skruvade till 44 handen  flop och turn dock.

Nej han är riktigt jobbig ibland. Han har en tendens till hero-calls dock. Tar jag en lite oortodox linje går han full hero varje gång.

Tycker hans svaghet är att inte våga stå på river. Tuffa killen flopp/turn men väldigt väldigt mycket värdehänder när han är aktiv river.

• Thanks 1
Postad
4 minuter sedan, säger Johan_Beta :

Nej han är riktigt jobbig ibland. Han har en tendens till hero-calls dock. Tar jag en lite oortodox linje går han full hero varje gång.

Tycker hans svaghet är att inte våga stå på river. Tuffa killen flopp/turn men väldigt väldigt mycket värdehänder när han är aktiv river.

Ja. Hans noteringar måste vara "Fisk reg som tar oortodoxa linjer och bluffar bort stax" haha

Han är bättre mot dom som är 100bb djup än dom som är 200bb djup av det jag upplevt själv. Men har märkt det att vissa regs på /2 och /5 spelar 200bb väldigt aggressivt kontra 100bb. 200bb försöker dom pressa varje edge om att folk är rädda för att göra bort sig och det är obekvämt att syna ner och förlora en 200bb pot. Vilket kräver big ballz!

Postad
14 minuter sedan, säger Snake911 :

Ja. Hans noteringar måste vara "Fisk reg som tar oortodoxa linjer och bluffar bort stax" haha

Han är bättre mot dom som är 100bb djup än dom som är 200bb djup av det jag upplevt själv. Men har märkt det att vissa regs på /2 och /5 spelar 200bb väldigt aggressivt kontra 100bb. 200bb försöker dom pressa varje edge om att folk är rädda för att göra bort sig och det är obekvämt att syna ner och förlora en 200bb pot. Vilket kräver big ballz!

Sällan har en player note varit mer korrekt än den

Postad
15 minuter sedan, säger Snake911 :

Vad nickar du?

Postad (redigerade)
3 timmar sedan, säger Yxel :

Med vänlig hälsning, Jedi"rungoodforlife"goesmod

Jag vill inte vara den som är den men med din image tror du verkligen att du får syn av sämre här? Jag menar du har ju aldrig någonsin en bluff i dig och en hyfsat duktig reg foldar ju ut nästnötter. Tror du spar ett par BBs om du bara spelar syn river för du får bara syn av fyrtal och färgstege. 

Redigerad av stefanovic
Postad
22 minuter sedan, säger stefanovic :

Jag vill inte vara den som är den men med din image tror du verkligen att du får syn av sämre här? Jag menar du har ju aldrig någonsin en bluff i dig och en hyfsat duktig reg foldar ju ut nästnötter. Tror du spar ett par BBs om du bara spelar syn river för du får bara syn av fyrtal och färgstege. 

Kolla om svart_taxi säljer sitt konto, Yxel 

19 minuter sedan, säger Snake911 :

Helt allvarligt, så tror jag inte att Jedic springer bra, bara. Jag tycker han spelar bra.

Att dribbla J-hög till en färgstege mot nötkåk är inte att springa dåligt iaf

• Haha 1
Postad
53 minuter sedan, säger Snake911 :

Helt allvarligt, så tror jag inte att Jedic springer bra, bara. Jag tycker han spelar bra.

Instämmer. Tycker också han ger intryck av att veta vad han gör. Gillar också att han i huvudsak väljer linjer som passar hans spelstil och att de linjer han tar känns genomtänkta och väl anpassade för att kunna ta stora potter.

Postad
1 timme sedan, säger stefanovic :

Du är något på spåren här. Tål att funderas på. 🤔

Postad
28 minuter sedan, säger Yxel :

Du är något på spåren här. Tål att funderas på. 🤔

Tycker det är rätt intressant det här med tight spelstil när man tittar i vinnar/förlorar-listan.

Om man tar den absolut sämsta tighta spelaren som finns - RebeckaGoat - så vinner jag pengar varje session, varje vecka och varje månad mot henne men det är ju sannerligen inga stora pengar jag får ihop. Skulle Goaten bara göra några mindre förändringar i sitt spel skulle den vinsten förmodligen krympa ihop väsentligt.

Säg att jag kör en smart rebeckagoat-light spelstil. Linjer anpassade till min spelstil, biffa upp pre-ranges, stabs, bluffa litegrann. Hur ser min reg-performance ut? Blöder säkert lite som standard men kommer fånga upp en del tiltpengar. Fiskpoolen? Kommer väl massakreras gissar jag.

Postad
4 minuter sedan, säger Johan_Beta :

Tycker det är rätt intressant det här med tight spelstil när man tittar i vinnar/förlorar-listan.

Om man tar den absolut sämsta tighta spelaren som finns - RebeckaGoat - så vinner jag pengar varje session, varje vecka och varje månad mot henne men det är ju sannerligen inga stora pengar jag får ihop. Skulle Goaten bara göra några mindre förändringar i sitt spel skulle den vinsten förmodligen krympa ihop väsentligt.

Säg att jag kör en smart rebeckagoat-light spelstil. Linjer anpassade till min spelstil, biffa upp pre-ranges, stabs, bluffa litegrann. Hur ser min reg-performance ut? Blöder säkert lite som standard men kommer fånga upp en del tiltpengar. Fiskpoolen? Kommer väl massakreras gissar jag.

Men till vilket känslomässigtpris?

• Haha 1
Postad

Vill ta tillfället i akt att betona att jag på intet sätt är någon hysteriskt cool LAG utan tvärtom en ganska intetsägande spelare för det mesta. Så att ingen kommer och skriker att jag klär mig i lånta fjädrar!

Mvh Mats "Three Barrel" Jonsson

Postad

äntligen lite poster som nosar åt power rankings hållet! onyxsnoken har jag sett en hel del då vi verkar spela liknande tider. jedic minns jag inte när jag såg senast så han har nästan blivit en mytisk varelse för mig. jonsson blir det några ströhänder emot ibland men vi spelar nog också i olika tidszoner

Postad

Det här tyckte jag var en intressant spot. Fi lär väl räkna bort AK, AA, KK från min range samtidigt som Fi kan reppa hela nötspektrat. Samtidigt känns värdespektrat extremt tiltat åt AA (KK blockat, 77 osannolik - ingår 66 och A7s i 3b-range? - överpushar AK?). Måste väl rimligen gå väldigt mkt bluffar på varje nöt här.

image.png.068ccdc57be9b55ad466498a82f16143.png

Postad
19 timmar sedan, säger Johan_Beta :

Det här tyckte jag var en intressant spot. Fi lär väl räkna bort AK, AA, KK från min range samtidigt som Fi kan reppa hela nötspektrat. Samtidigt känns värdespektrat extremt tiltat åt AA (KK blockat, 77 osannolik - ingår 66 och A7s i 3b-range? - överpushar AK?). Måste väl rimligen gå väldigt mkt bluffar på varje nöt här.

image.png.068ccdc57be9b55ad466498a82f16143.png

Vi får stänga diskussionen om den här handen nu annars kommer vi aldrig vidare. Jag har lyssnat på all er input och tar det med mig.

• Haha 1