Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad
2 timmar sedan, säger slasknit :

Chatten på svenska är också exceptionellt otrevlig. Jag har aldrig mött något motsvarande på engelskspråkiga sajter på den tiden när chatt var norm. Visst har folk varit otrevliga på andra sajter också, men jag har aldrig varit med om det bottenlösa hatet som jag har mött på SvS. Att det genrererar mindre spel är inte svårt att förstå.

Vad folk ändå kan se olika på saker. Jag har bara mött regs som varit trevliga och mött en med skämtsam banter.

Postad
8 timmar sedan, säger Johan_Beta :

Scurra vet att jag skulle dö om jag bara synade och fick se 99... och tar ännu en skalp

image.png.5f7cf2c57b4e5d8471bdc52941950d47.png

Antar bokstäverna är en rec? Skumt att han inte slår om igen

Postad
10 timmar sedan, säger Johan_Beta :

BearGlove verkar spela långa sessioner och många bord. Någon som har några händer på honom före december 2024?

image.png.7a18de46cf7a9a5d2ac6dd29877d6a1e.png

Oavsett vem det är så var han på FT igår i main. Någon som vet hur det gick för personen ifråga.

Oavsett allergi eller ej :)

Postad

Folk verkar ju kunna byta nick / göra nya konton lika frekvent som jonsson byter fillingar. Har inte han grinder bytt konto och nick ett tiotal gånger nu? Känns märkligt det verkar vara så enkelt idag att hålla på. 

Postad
5 minuter sedan, säger soldado9 :

Folk verkar ju kunna byta nick / göra nya konton lika frekvent som jonsson byter fillingar. Har inte han grinder bytt konto och nick ett tiotal gånger nu? Känns märkligt det verkar vara så enkelt idag att hålla på. 

"alltid" funderat på hur de gör.. jag loggar ju in med bankid, gör inte alla det? :D

Postad
Just nu, säger pokerspelarn1 :

"alltid" funderat på hur de gör.. jag loggar ju in med bankid, gör inte alla det? :D

Lånar väl morsans eller kärringens konto, vet faktiskt inte. Tycker det känns otroligt märkligt att man verkar kunna byta nick på svs 

Postad
1 minut sedan, säger soldado9 :

Lånar väl morsans eller kärringens konto, vet faktiskt inte. Tycker det känns otroligt märkligt att man verkar kunna byta nick på svs 

Smidigt å ha morsan över axeln 3 gånger om dagen när du behöver logga in

Postad
54 minuter sedan, säger pokerspelarn1 :

Exakt och bankid är väl det sista jag skulle låna ut till en multiaccare. Hur kommer de runt IP?

Postad

Säga vad man vill om Grinder men han kan iallafall hela micromaffians lore!

Fattar PFs regler om att ej sammanlänka folks pokeralias. Men nog måste man få dispens för att outa multiaccande? Varför ska fuskare försvaras?

• Like 3
  • Haha 1
Postad
3 timmar sedan, säger degenstein :

Säga vad man vill om Grinder men han kan iallafall hela micromaffians lore!

Fattar PFs regler om att ej sammanlänka folks pokeralias. Men nog måste man få dispens för att outa multiaccande? Varför ska fuskare försvaras?

Du tycker inte att du går lite väl långt när du kallar en microgrinder av den kalibern för fuskare, när han byter nick? :D

Postad
20 minuter sedan, säger pokerspelarn1 :

Du tycker inte att du går lite väl långt när du kallar en microgrinder av den kalibern för fuskare, när han byter nick? :D

Grinder outade även en annan lirare som spelade upp till /100, som han misstänkte multiaccade, innan mods tog bort hans inlägg.

Men visst, dessa multiaccare har säkert ingen uppsåt att spela fult. Troligare att de bränt insättningsgränserna eller tagit spelpaus på sina personnr :D Oavsett vad, tycker jag, att det är rättvist att outa multiaccare. Borde snarare uppmuntras

• Like 1
Postad
2 timmar sedan, säger degenstein :

Grinder outade även en annan lirare som spelade upp till /100, som han misstänkte multiaccade, innan mods tog bort hans inlägg.

Men visst, dessa multiaccare har säkert ingen uppsåt att spela fult. Troligare att de bränt insättningsgränserna eller tagit spelpaus på sina personnr :D Oavsett vad, tycker jag, att det är rättvist att outa multiaccare. Borde snarare uppmuntras

Problemet när Grinder anklagade mig och en annan person är att han sköt helt vilt från höften. Jag outade tillochmed DMs i tråden som motbevisade hans anklagelser och trots han påstod sig vara 100% säker så vägrade han ta emot ett bet på att så var fallet. Så att du använder det som argument för att multiaccare ska outas är ju helt retarderat. Finns också flertalet med folk inom pokersverige som hade kunnat gå i god för att jag inte multiaccat någonsin. Så klumpa inte ihop mig med eventuella multiaccare ni pratar om här i tråden.

Givetvis om man har bevis för att så är fallet så ska det outas. Men att en fullblodig psykopat öppet spekulerar i ett forum om att ett visst nick multiaccar tycker inte jag bör vara okej.

Postad
1 timme sedan, säger Dinousarien :

Problemet när Grinder anklagade mig och en annan person är att han sköt helt vilt från höften. Jag outade tillochmed DMs i tråden som motbevisade hans anklagelser och trots han påstod sig vara 100% säker så vägrade han ta emot ett bet på att så var fallet. Så att du använder det som argument för att multiaccare ska outas är ju helt retarderat. Finns också flertalet med folk inom pokersverige som hade kunnat gå i god för att jag inte multiaccat någonsin. Så klumpa inte ihop mig med eventuella multiaccare ni pratar om här i tråden.

Givetvis om man har bevis för att så är fallet så ska det outas. Men att en fullblodig psykopat öppet spekulerar i ett forum om att ett visst nick multiaccar tycker inte jag bör vara okej.

Instämmer i att detta ämne bör beträdas med viss försiktighet eftersom det lätt blir fel och när det blir fel blir det väldigt dumt. Outning av namn, bilder och eventuell brottshistorik tycker jag är väldigt olustigt. Spekulation kring anonyma alias på en och samma sajt är väl mildare men spelar man högt och tappar action pga felaktigt utpekande är det ju vidrigt. Den risken är väl dock obefintlig på small stakes.

Tycker det finns ett behov av att kunna upplysa varandra om uppenbart multi / newacc-spel av rättvise-skäl men då bör man ju inte gissa utan föra fram något som är av substans. Jag bekräftade en av Ruos svingar efter att ha stämt av oerhört komprometterande time stamps i min databas och det tycker jag var rimligt agerat.

Vad är @Lundin89 stans i den här frågan? Eller rättare sagt kan ni utveckla bakgrund.

• Like 2
Postad
11 timmar sedan, säger pokerspelarn1 :

Hade en rolig mail diskussion med supporten ang byta nick. Fick nog svar från 4-5 st där de sa att man kan byta nick själv, bara klicka på pennan. Säg till om ni hittar pennan, den ska vara vid nick namnet i lobbyn 😄 

Blev lite irriterad och ringde upp, pratade med en hyffsat insatt kille, som konstaterade att det går inte, så vad de andra drömt är en gåta. öppnar man webklienten så finns det en penna men det går bara att byta aviater.

• Confused 1
Postad (redigerade)
57 minuter sedan, säger Johan_Beta :

Instämmer i att detta ämne bör beträdas med viss försiktighet eftersom det lätt blir fel och när det blir fel blir det väldigt dumt. Outning av namn, bilder och eventuell brottshistorik tycker jag är väldigt olustigt. Spekulation kring anonyma alias på en och samma sajt är väl mildare men spelar man högt och tappar action pga felaktigt utpekande är det ju vidrigt. Den risken är väl dock obefintlig på small stakes.

Tycker det finns ett behov av att kunna upplysa varandra om uppenbart multi / newacc-spel av rättvise-skäl men då bör man ju inte gissa utan föra fram något som är av substans. Jag bekräftade en av Ruos svingar efter att ha stämt av oerhört komprometterande time stamps i min databas och det tycker jag var rimligt agerat.

Vad är @Lundin89 stans i den här frågan? Eller rättare sagt kan ni utveckla bakgrund.

Yes, jag är helt med på att multiaccande är vidrigt och att personer som gör det bör outas och permbannas från sidan dem gör det på. Men att spekulera utan något som helst konkret bevis i ett öppet forum blir fel. 

Sen bör man ju också lägga vikt vid vem det är som spekulerar. Är det någon som anses respekterad och har bra rykte inom pokercommunityn så är det ju rimligare än när någon som betett sig allmänt dåligt i över 10 år på detta pokerforum.

Redigerad av Dinousarien
  • Like 1
Postad (redigerade)

Den här handen tycker jag är symptomatisk för 90% av alla tags. Exakt varenda stjärna står rätt för c/r på river. Han kan reppa färgen och jag kommer att ha få färger - jag är rätt färgcappad. Han kan reppa massor av missade drag och det är naturligt att sätta press mot min låga färgfrekvens. Jag har bettat halvpott, det är bra stacksizes bakom. Hur kan man inte vilja vara en person som c/r färg för värde här? Folk är så jävla livrädda för att då och då bli synade av en bättre hand - eller gud förbjude - en sån där jättevanligt förekommande re-raisebluff. Samma spelare som är livrädda för att gå för värde kan samtidigt samla ett närmast ofattbart mod för bluffar om de är stuck lite grann. 

image.png.25623acd0175c3e3f89e136ff5c93273.png

Redigerad av Johan_Beta
  • Sad 1