Joshua Postad 18 Oktober Rapport Postad 18 Oktober Den 2024-10-17 kl 12:26, säger Johan_Beta : Jag vet inte men lyckades till slut iaf utan att det fungerade för den skull. Det är ju nån skit som hamnat 1mm snett och aldrig kommer gå att lösa. Jag är ingen expert, men det skulle nog hjälpa om du beskrev din utrustning och vad du gjort mer ingående. Vad har du för datorkapacitet? Vilken version av windows kör du? Startar du någon HUD/tracker eller liknande innan SvS? Avinstallerade du genom "Lägg till/ta bort program"-funktionen i windows, eller på något annat sätt? Laddar du ner installationsfilen från SvS-hemsidan? Citera
Johan_Beta Postad 18 Oktober Författare Rapport Postad 18 Oktober Hatten av såklart men helvete vilken ork folk har för att krångla GAME #11026096578 Version:24.7.1.11 Uncalled:Y Texas Hold'em NL $2.50/$5 2024-10-17 21:10:21/GMT Table Size 5 Table Uddevalla 1 Seat 1: MatsJonsson ($1,007.50 in chips) Seat 7: TorvaldPalema01 ($1,000.00 in chips) DEALER TorvaldPalema01: Post SB $2.50 MatsJonsson: Post BB $5.00 *** HOLE CARDS *** Dealt to MatsJonsson [C9 C7] TorvaldPalema01: Raise (NF) $12.50 MatsJonsson: Raise (NF) $45.00 TorvaldPalema01: Call $32.50 *** FLOP *** [DQ D2 CQ] MatsJonsson: Bet $54.00 TorvaldPalema01: Call $54.00 *** TURN *** [S2] MatsJonsson: Check TorvaldPalema01: Bet $145.00 MatsJonsson: Raise (NF) $290.00 TorvaldPalema01: Call $145.00 *** RIVER *** [S8] MatsJonsson: Check TorvaldPalema01: Bet $611.00 MatsJonsson: Fold *** SUMMARY *** Total pot $768.00 Rake $10.00 TorvaldPalema01: Mucks [D10 CK] Two Pair, Queens and Twos TorvaldPalema01: wins $768.00 Citera
Johan_Beta Postad 18 Oktober Författare Rapport Postad 18 Oktober 3 timmar sedan, säger Joshua : Jag är ingen expert, men det skulle nog hjälpa om du beskrev din utrustning och vad du gjort mer ingående. Vad har du för datorkapacitet? Vilken version av windows kör du? Startar du någon HUD/tracker eller liknande innan SvS? Avinstallerade du genom "Lägg till/ta bort program"-funktionen i windows, eller på något annat sätt? Laddar du ner installationsfilen från SvS-hemsidan? Skickat in allt till SvS så får vi se vad de kommer tillbaka med. Kommer väl behöva köpa en ny hederlig stationär och inte såna här nymodigheter som laptops Citera
Johan_Beta Postad 18 Oktober Författare Rapport Postad 18 Oktober Jag sticker ut hakan nu... men var det 100% av BIGD:s tiltfria 5-betsrange vi fick se i den här handen? Jag leker lite med tanken på att det kan vara så... 1 Citera
soldado9 Postad 18 Oktober Rapport Postad 18 Oktober 1 timme sedan, säger Johan_Beta : Jag sticker ut hakan nu... men var det 100% av BIGD:s tiltfria 5-betsrange vi fick se i den här handen? Jag leker lite med tanken på att det kan vara så... Tackar och bockar för sTÖlen herr Jonsson 1 Citera
RuoXuan Postad 18 Oktober Rapport Postad 18 Oktober (redigerade) 47 minuter sedan, säger soldado9 : Tackar och bockar för sTÖlen herr Jonsson Dricka piss ur ett glas.. Redigerad 18 Oktober av RuoXuan Citera
Johan_Beta Postad 18 Oktober Författare Rapport Postad 18 Oktober Är lite för snabb på hanen och inser inte hur lite han har kvar i stacken... men är inte hans sizing jäkligt märklig? Tycker dels det känns väldigt mkt AK och han lämnar så lite utrymme kvar att en raisebluff känns spewig och allt som slår honom kan bekvämt pusha för resten av hans stack? Citera
RuoXuan Postad 18 Oktober Rapport Postad 18 Oktober Han har 0 bluffar och du har 0 värde händer. Vad finns det att diskutera. Citera
RuoXuan Postad 18 Oktober Rapport Postad 18 Oktober (redigerade) 4 minuter sedan, säger RuoXuan : Han har 0 bluffar och du har 0 värde händer. Vad finns det att diskutera. Edit: Ville få fram att spelaren i fråga värdebettar inte ens AQ här. Vik och gör det enkelt och jamma på bättre runouts för din range. Redigerad 18 Oktober av RuoXuan Citera
Johan_Beta Postad 18 Oktober Författare Rapport Postad 18 Oktober 6 minuter sedan, säger RuoXuan : Han har 0 bluffar och du har 0 värde händer. Vad finns det att diskutera. Nej Citera
Johan_Beta Postad 18 Oktober Författare Rapport Postad 18 Oktober 18 minuter sedan, säger RuoXuan : Edit: Ville få fram att spelaren i fråga värdebettar inte ens AQ här. Vik och gör det enkelt och jamma på bättre runouts för din range. Exakt så här minns jag alla HH-trådar från mitten av 00-talet. Grötmyndiga besked och trådskaparens fråga lämnad obesvarad. "Jag vet att jag borde ha vikt men vad ni tycker ni om bla bla" "Du bOrDE Ha viKT DIn!!!!" "Ja absolut, borde ha vikt men vad tänker ni om bla bla" "VIIIIIIIIIK!!!!!!!" 1 Citera
bomanlol Postad 19 Oktober Rapport Postad 19 Oktober Var du en aktiv postare för 20 år sen? Kanske värt att kolla EPT dag fem idag, AnteSvante är kvar bland de 20 som är kvar. Citera
Johan_Beta Postad 19 Oktober Författare Rapport Postad 19 Oktober 38 minuter sedan, säger bomanlol : Var du en aktiv postare för 20 år sen? Kanske värt att kolla EPT dag fem idag, AnteSvante är kvar bland de 20 som är kvar. Ja i allra högsta grad men har tyvärr inget minne av AnteSvante Citera
bomanlol Postad 19 Oktober Rapport Postad 19 Oktober 17 minuter sedan, säger Johan_Beta : Ja i allra högsta grad men har tyvärr inget minne av AnteSvante Ok. Nickade du Johan_Beta då också? Ledsen för nyfikenheten. AnteSvante är nog född nånstans kring 90-talet, tror han var ganska aktiv här för typ 20 år sen. Tänkte om du har någon anknytning till honom, så kan det vara värt att ha på EPT:n i bakgrunden. Bra meme Citera
Johan_Beta Postad 19 Oktober Författare Rapport Postad 19 Oktober Har spelat rätt mkt NL5 på sistone och tycker det är mer än lovligt stökigt med borden. Dels verkar det nästan bara gå 5-max vilket väl beror på att Jedic m.fl. är så hungriga på att dränera recs så snabbt som möjligt (jag tror det långsiktigt är smartare om recs får behålla sin insatta 500-lapp lite längre) och dels är det ett jäkla öppnande och stängande av bord. Så fort en rec försvinner rusar alla mot utgången och det är ju rätt tråkigt när man är mer intresserad av att spela än att jaga 5-kronor på marginalen. 6-max borden på NL2 är mkt mer stabila och det gäller väl garanterat generellt för 6-max vs 5-max. Svs borde såklart endast behålla 6-max standard och 6-max anonym. En positiv sidoeffekt av det intensiva bumhuntandet är ju att man själv per automatik alltid sitter på bord med bra värde. Citera
Johan_Beta Postad 19 Oktober Författare Rapport Postad 19 Oktober 19 minuter sedan, säger bomanlol : Ok. Nickade du Johan_Beta då också? Ledsen för nyfikenheten. AnteSvante är nog född nånstans kring 90-talet, tror han var ganska aktiv här för typ 20 år sen. Tänkte om du har någon anknytning till honom, så kan det vara värt att ha på EPT:n i bakgrunden. Bra meme Nej och mina gamla vansinnes-poster ska nog få fortsätta ligga begravda. Citera
Yxel Postad 19 Oktober Rapport Postad 19 Oktober 16 minuter sedan, säger Johan_Beta : Har spelat rätt mkt NL5 på sistone och tycker det är mer än lovligt stökigt med borden. Dels verkar det nästan bara gå 5-max vilket väl beror på att Jedic m.fl. är så hungriga på att dränera recs så snabbt som möjligt (jag tror det långsiktigt är smartare om recs får behålla sin insatta 500-lapp lite längre) och dels är det ett jäkla öppnande och stängande av bord. Så fort en rec försvinner rusar alla mot utgången och det är ju rätt tråkigt när man är mer intresserad av att spela än att jaga 5-kronor på marginalen. 6-max borden på NL2 är mkt mer stabila och det gäller väl garanterat generellt för 6-max vs 5-max. Svs borde såklart endast behålla 6-max standard och 6-max anonym. En positiv sidoeffekt av det intensiva bumhuntandet är ju att man själv per automatik alltid sitter på bord med bra värde. Det som tiltar Jedic mest (han blir tokig) är att tömma fisken före honom. 😅 1 Citera
bomanlol Postad 19 Oktober Rapport Postad 19 Oktober 11 minuter sedan, säger Johan_Beta : Nej och mina gamla vansinnes-poster ska nog få fortsätta ligga begravda. Ok, fair enough. Kul att du är kvar, oavsett. Tror många fler äldre vill posta. Du verkar ha en ganska vettig approach till spelandet som kanske kan smitta av sig. Citera
Johan_Beta Postad 19 Oktober Författare Rapport Postad 19 Oktober 3 timmar sedan, säger bomanlol : Ok, fair enough. Kul att du är kvar, oavsett. Tror många fler äldre vill posta. Du verkar ha en ganska vettig approach till spelandet som kanske kan smitta av sig. När man inte tar det på så stort allvar blir det ju ganska kul och sjukt nog håller ens stenålders-moves uppenbarligen fortfarande 2024 om än på en låg nivå. Sen är ju frågan om det är väl spenderad tid för själen att sitta och gejma. 1 Citera
Johan_Beta Postad 19 Oktober Författare Rapport Postad 19 Oktober Den känns lite dragig den där floppen, checkar du verkligen bakom dina topphänder ChatGTO? Den där floppen borde väl ha träffat din nit 3b-range ganska bra... men visst är den där floppchecken ett tecken på att du inte är helt nöjd men du bettar ändå turn så det kanske är en liten KK, JT, QQ, AA? Bottenset? Jag kommer trycktesta dig lite nu med en hand jag är rätt säker på är bakom och jag tror vi kommer få se en rangefold. 1 Citera
Johan_Beta Postad 19 Oktober Författare Rapport Postad 19 Oktober Gamle Mats måste väl vara tom där Ruo? Visst känns det som en vansinnesbluff? Jag hade nog kikat där. Citera
Johan_Beta Postad 19 Oktober Författare Rapport Postad 19 Oktober Jag tänker att hans synfrekvens är ca 95% om jag höjer den betten och ändå ser jag hur min hand klickar på raise. Jag kan ha dold downs syndrom Citera
Johan_Beta Postad 19 Oktober Författare Rapport Postad 19 Oktober 14 timmar sedan, säger Yxel : Det som tiltar Jedic mest (han blir tokig) är att tömma fisken före honom. 😅 Haha kan verkligen se hur han spyr rakt ut när någon tömmer en rec på 128 kronor Citera
RuoXuan Postad 20 Oktober Rapport Postad 20 Oktober 2 timmar sedan, säger Johan_Beta : Gamle Mats måste väl vara tom där Ruo? Visst känns det som en vansinnesbluff? Jag hade nog kikat där. Wp! Men det är väl inget att vara stolt över? Att spela ut en av dom sämre på nivåerna du spelar. 1 Citera
soldado9 Postad 20 Oktober Rapport Postad 20 Oktober (redigerade) 1 timme sedan, säger RuoXuan : Wp! Men det är väl inget att vara stolt över? Att spela ut en av dom sämre på nivåerna du spelar. ÄR du väl inte? men en legit fråga varför du sitter och lirar 40bb på /2 kr? min känsla är att du trollar Redigerad 20 Oktober av soldado9 Citera
Recommended Posts