Gå till innehåll

PRG: Allt om Poker Tracker! #2

Animaniac

Recommended Posts

Svaret står säkert nånstans i den här tråden, men den e ju lite väl lång...

När jag använder poker tracker så kan jag inte ha varken msn lr andra saker igång förutom poker, och det gör ju inte så mycket i och för sig eftersom man spelar bäst utan annat skit att hålla på med samtidigt...Iallafall när jag lirar prima så freezar min dator lite då och då när ja har PT igång och man förlorar ju ganska mycket onödigt pengar på det lite då och då. För att inte tala om tilten som följer när man foldat AA preflop två gånger på 30 minuter..

Detta är, så klart, ett ganska stort problem för mig och skulle va tacksam för lite hjälp, det verkar iallafall vara pokertracker vet inte riktigt om de blir värre med gametime samtidigt.

// Daniel

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

• Svars 1,6k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

d finns olika saker man kan göra åt detta:

a) set prioriteten på PT processen till lägre än normal

b) töm din databas innan du börjar spela

c) använd inte acess databasen utan sql

d) kom ihåg att inte ha "autorate yourself", du kan även klicka bort autorate helt och hållet för att snabba på

Länk till kommentar

Hej,

Tänkte börja spela lite på pacific och tänkte då ta hem handgrabber från pt's hemsida, men det verkar inte finnas där längre...

Läste då vidare på forumet och där säger Pat att det inte stöds längre. Funkar det inte alls med PT längre eller är det bara det att han inte kommer ha det på PTs hemsida mer?

Hittade en länk till slut, men funkar det tillsammans med PT fortfarande?

MVH

Mikey

Länk till kommentar

Nyss skaffat PT och skulle importera händer från nordicbet. Men jag lyckas inte importera dom, denna text kommer upp

"import finished with erors - the import finished but there were errors. Open the utilities/ Error Log display/ Maintenance window to see the errors - 0 hand(s) were imported."

Hur fixar man detta?

Länk till kommentar

Har fixat allt utom databas-tömningen, har inte donat så mycket med pt innan så vet inte riktigt hur ja får tillbaka databasen sen när ja tömmer den inför varje session. hur göra?

Det är alltså inte PTs databas man tömme rutan den fil där prima skriver sina hhs.

Hur gör man?

* starta PT innan prima clienten

* ta fram autoimport fönstret

* tryck på "Reset DB's" (uppe till höger) så tömmer PT prima filen med händer

Gör man inte det med mellanrum (olika sessions eftersom man inte kan göra det när primaclienten är igång) så måste pt läsa händer som man har spelat sedan förra gången man tömde, vilket kan vara tusentals och då blir PT lätt segt.

Länk till kommentar

När jag ska importera gårdagens händer som jag spelade på prima, så hittar den inte händerna jag spelade på eftermiddagen utan endast dom jag spelade på kvällen, när jag söker efter händerna i klienten hittar jag dom, men uppenbarligen hittar inte PT dom i filen.

Någon som vet vad som kan vara felet, och om man kan göra något åt det ?

Länk till kommentar

Finns det något erbjudande där man signar upp på en pokersite och spelar lite raked hands eller liknande för att sedan kunan få PT *gratis*

Vet att det finns såna till PO men finns det aktuella för PT? *har sökt runt lite men inget hittat, kanske är blind eller har jag missat det??

Länk till kommentar

Den här tråden är alldeles för stor för att jag ska orka leta igenom den så jag ställer frågan... jag har nyss införskaffat PT och skulle vilja ha två databaser. En för Fixed Limit och en för NL. Hur gör jag detta? Jag spelar Fixed Limit på Pokerstars och NL på B2B. Jag hittar liksom ingenstan där det står "Create New Database" eller ngt liknande...

Länk till kommentar