Gå till innehåll

PRG: Allt om Poker Tracker! #2


Animaniac

Recommended Posts

  • Svars 1,6k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

men fanskapet bara hänger sig hela tiden.
Nä det gär det inte. Bara att det ser ut så när den arbetar. Om du skall autoimporta 30k händer, vilket inte rekommenderas så kan det ta minst så lång tid som slegr sa eller längre...

 

Ok, tackar så mycket. Det funkar faktiskt som ni säger, efter drygt två timmar... ;)

 

Tänkte passa på att ställa en fråga till. Hur exporterar jag enklast en summary över mina egna stats så att jag kan posta det här på forumet. Hittar bara hur man kan skriva ut det, alternativt spara det som en textfil, men då står allt skrivet på en och samma rad... :evil: Väldigt praktiskt, nej. finns det kanske något konverteringsprogram eller liknande?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur exporterar jag enklast en summary över mina egna stats så att jag kan posta det här på forumet. Hittar bara hur man kan skriva ut det, alternativt spara det som en textfil, men då står allt skrivet på en och samma rad... :evil: Väldigt praktiskt, nej. finns det kanske något konverteringsprogram eller liknande?

Finns inget bra sätt vad jag vet. En kille rekommenderar ett program som heter SnagIt i den här tråden:

http://www.pokertracker.com/forum/viewtopic.php?t=11902

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan inte importera B2B-händer från HeyPoker, vet inte hur det är med andra B2B-klienter men jag antar att det är likadant. Tar jag auto-import står det att den läser filerna men inte lägger till några händer.

 

Tar jag import så får jag felmeddelande: "File contains no Texas Hold'em hands or unable to determine what poker site this file came from."

 

Såhär ser händerna ut:

  • Small Blind: tobbe- (0.25)
    Big Blind: Hero (0.50)
     
    Hero was dealt: 8d - Qd
     
    thereach Fold
    Knackan1 Fold
    Liquidity Raise (1.00)
    Strando Call (1.00)
    tobbe- Call (0.75)
    Hero Call (0.50)
     
    Flop 6c - Kc - Ah
     
    tobbe- Check
    Hero Check
    Liquidity Bet (1.70)
    Strando Fold
    tobbe- Call (1.70)
    Hero Fold
     
    Turn 6c - Kc - Ah - As
     
    tobbe- Check
    Liquidity Bet (2.50)
    tobbe- Call (2.50)
     
    River 6c - Kc - Ah - As - Js
     
    tobbe- Check
    Liquidity Check
     
    tobbe- shows: 9s - Qs (a pair of aces)
    Liquidity shows: Kd - 9h (two pairs, aces and kings)
     
    Liquidity wins: EUR 11.80 (with two pairs, aces and kings)
    Rake: EUR 0.25
     
    Game ended 2006-03-31 21:01:14 GMT+01:00

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Jag har precis börjat spela på Betfair, dvs cryptologic. Har tidigare spelat på B2B och då haft ett fungerande pokertracker.

 

Jag har skapat en ny databas för betfair och ställt in rätt "log mapp" problemet kommer då jag ska importera handhistoryn.

 

 

Waiting to import, click Start Timer...

User manually triggered import...04/13/2006 04:25:02 AM

Concatenating 510 hand history files into large files...

Starting import...

Success - The import was a success! - 510 file(s) read - 0 new hand(s) were imported.

 

510 files read - 0 new hands

 

Någon som har en aning om vad problemet kan vara? Den hittar ju upperbarligen logfilerna, men vill inte läsa händerna.

 

Hjälp..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ja, det går, du skapar en ny, men frågan är varför? (om du nu int har en uppsjö med massvis med händer i din gamla dvs), använd preferences som avdelare istället.. och glöm inte att skapa alias mellan dina två kontonamn)

 

Varför? Jo tänkte att det är 2 helt olika siter, så vore kul och veta

vilken som går bäst sen är det 6manna vs 5manna. Men

kom väl på det är väl onödigt.

 

Men skilja med preferences för att ex se idag blir ja ???+ på prima

men backade på eurobet, om man lirar på båda sidor samtidigt.

 

Men ja är nog skit samma, totalen man vill se

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo tänkte att det är 2 helt olika siter, så vore kul och veta

vilken som går bäst sen är det 6manna vs 5manna.

 

Allt det här kan du göra under preference taben om du kör i samma databas och mycket mer.

 

mrdawwe: ladda ner på nya och skicka ett mail till pat på PT så hjälper han dig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Provar PT med Party för första gången sen nya klienten, men den verkar inte hitta nya HHs? Går ju inte att ställa in sökväg heller. Istället verkar den hitta en massa gammal smörja från Multi osv.

 

Jag har också problem med att få HH:s från Party. Nån som har lust att ge en beskrivning av hur man gör för att det ska fungera?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Provar PT med Party för första gången sen nya klienten, men den verkar inte hitta nya HHs? Går ju inte att ställa in sökväg heller. Istället verkar den hitta en massa gammal smörja från Multi osv.

Går det inte att ställa in sökvägen skall du uppdatera PT.

Annars ligger hela partypoker under Partygaming på hårddisken nu mer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har precis börjat använda PT och har en fråga.

 

I general info står det ju hur mycket man vunnit/förlorat, mitt problem ligger i att PT visar röda siffror i hur mycket jag vunnit totalt.

 

Jag ska tillägga att jag inte satt in en krona november utan bara tagit ut pengar, så det är inte att jag suger på poker som är problemet :P

HH:s i PT är också från november och framåt.

 

Är det någon inställning som är fel??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag får enbart errormeddelande när jag försöker importera handhistorier från min prima-klient (bet365). Det står att programmet inte hittar några hand histories, typ. Jag öppnar DAT-filen som det står att man ska göra. Nån annan som haft problem och vet vad felet är?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Hej

 

Spelar hos Hollywoodpoker, dvs Pokerroom. Har sedan en tid tillbaka börjat spela 5bord, dvs bord med max 5 spelare.

Jag undrar hur man får pokertracker att skilja på dessa bord och fulla bord (10 spelare) i statistiken? I nuläget blandas statistik från 5bord oh 10bord.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

 

Spelar hos Hollywoodpoker, dvs Pokerroom. Har sedan en tid tillbaka börjat spela 5bord, dvs bord med max 5 spelare.

Jag undrar hur man får pokertracker att skilja på dessa bord och fulla bord (10 spelare) i statistiken? I nuläget blandas statistik från 5bord oh 10bord.

 

Database maintenance and options -> 6-max / 5-max / 1-on-1 conversion

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag försöker installera PT så kommer det upp felmeddelanden som säger "source file is corrupt". Provade att ta ignorera fel en gång men då kan man inte starta programmet och windows felmeddelande dyker upp.

Nån som har haft detta problem, och hur löser man det isåfall?

 

Hände mig med. Provade att ladda ner filen igen och installera om och då fungerade det...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Köpte precis Pokertracker via Pokertracker.com. När jag ska betala tillkommer det en summa på 13dollar (VAT). Vad menas med det? Står ju klart och tydligt att det kostar 55dollar. Det är ingen större summa men otroligt störande att de gör så.

 

Det är skatten som de lägger på. Inget konstigt med det brukar vara så när man handlar saker på nätet (från andra länder).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Köpte precis Pokertracker via Pokertracker.com. När jag ska betala tillkommer det en summa på 13dollar (VAT). Vad menas med det? Står ju klart och tydligt att det kostar 55dollar. Det är ingen större summa men otroligt störande att de gör så.

 

Det är skatten som de lägger på. Inget konstigt med det brukar vara så när man handlar saker på nätet (från andra länder).

 

Okay, då är jag med. Tack

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...