favve Postad 3 Januari , 2007 Rapport Postad 3 Januari , 2007 hejsan, hur tar man bort en databas eller startar en ny? Såg att det stod på första sidan men hajjade inte riktigt. Undrar också vilken fil man ska importera från Pokerstars för att deras HH:s ska hamna i PT. Står säkert på 100 olika ställen men jag hittar det inte och börjar bli tiltad. Skulle bli väldigt glad om någon kunde hjälpa mig med dessa 2 förmodligen jävligt dumma frågor. MVH Citera
Frill Postad 4 Januari , 2007 Rapport Postad 4 Januari , 2007 Finns det någon som vet var man kan få tag i ett bra utorate filter för NL Holdem SH (6 max)??? Om du fått tag på nåt nu så får du gärna berätta:) Citera
J4nus Postad 4 Januari , 2007 Rapport Postad 4 Januari , 2007 Om du fått tag på nåt nu så får du gärna berätta:) Jag använder autorate reglerna som finns på Ballers hemsida och dom funkar bra för mig iaf Citera
nutte_1983 Postad 5 Januari , 2007 Rapport Postad 5 Januari , 2007 Hur lägger man in HH´s för Bestpoker? Citera
KungXerxes Postad 5 Januari , 2007 Rapport Postad 5 Januari , 2007 Hur lägger man in HH´s för Bestpoker? Välj autoimporten för PokerRoom, välj rätt statistik-fil och kör igång Citera
nutte_1983 Postad 5 Januari , 2007 Rapport Postad 5 Januari , 2007 Välj autoimporten för PokerRoom, välj rätt statistik-fil och kör igång Tack för ditt svar men det verkar inte funka... får upp ett felmeddelande hela tiden. Ska det verkligen vara PokerRoom? Citera
KungXerxes Postad 5 Januari , 2007 Rapport Postad 5 Januari , 2007 Tack för ditt svar men det verkar inte funka... får upp ett felmeddelande hela tiden. Ska det verkligen vara PokerRoom? Japp! Har du senaste versionen av PT? Jag hade en för gammal SQL Driver, pröva att installera om den, så borde det funka. Go to the Start > Settings > Control Panel > Add or Remove Programs window. Find SQLite ODBC Drivers in the list and remove them. Then reinstall the drivers. http://www.pokertracker.com/sqliteodbc_new.exe If this still doesn't work then under the PokerRoom lobby window, Statistics menu select Advanced > Create Statistics File and give a name to the new file. Then in PT, open the PR auto-import window, click the Configure Database Files button, remove all the current entries and add a pointer to this new file you created and see if it works. Citera
nutte_1983 Postad 5 Januari , 2007 Rapport Postad 5 Januari , 2007 Ok. Tack för dina svar. Ska testa det där när jag kommer hem ifrån jobbet imorgon bitti. Hoppas hoppas! Citera
penix Postad 6 Januari , 2007 Rapport Postad 6 Januari , 2007 Kanske bör vara i PAHUD delen, ha överseende med det i så fall. Kan man med hjälp av PTOmaha och PAHUD eller annat program få oddsen för eventuella drag i table overlayen? Det gäller omaha allstå. Citera
jello Postad 6 Januari , 2007 Rapport Postad 6 Januari , 2007 Tråden är så jäkla lång... det här står säkert någonstans. Men hur tar man smidigt bort enstaka sessioner/händer (på specifika nivåer) ur databasen? Jag har tramsat runt lite på lägre nivåer och det förstör ju BB/h ganska kraftigt. Citera
baller Postad 7 Januari , 2007 Rapport Postad 7 Januari , 2007 leta efter "purge" och behöver du mer specifik hjälp skicka ett pm.. Citera
BorG__ Postad 7 Januari , 2007 Rapport Postad 7 Januari , 2007 Hur Auto importerar man sin HH från Stars etc. ? Citera
nutte_1983 Postad 8 Januari , 2007 Rapport Postad 8 Januari , 2007 Är det för ngn mer än mig som PT inte riktigt stämmer i "Amount won"? Citera
KingOfGamblers Postad 13 Januari , 2007 Rapport Postad 13 Januari , 2007 Sökt men sökfunktionen funkar inte bra enligt mig så jag frågar här. HUR skapar jag en ny databas i pokertracker? Tackar tackar på förhand för hjälp Citera
Raimo Postad 13 Januari , 2007 Rapport Postad 13 Januari , 2007 Jag har en fråga angående pokertracker. Igår spelade jag några timmar på betway/prima nätverket på en dator där jag inte har pokertracker. Nu skulle jag vilja föra över stratistiken från den datorn till min egen. Men jag har lite problem för det finns inga mappar som det gör med patypoker, stars osv där handhistory samlar sig. Jag har dock hittat en fil som heter gamehistory men när jag försöker importera den till pokertracker så står det att den inte går. Finns det någon annan fil där HH lägger sig? Citera
baller Postad 13 Januari , 2007 Rapport Postad 13 Januari , 2007 du kopierar över filen till din dator med pt och sen kör du autoimport.. om du brukar köra importer på den datorn från prima Citera
Dionysos Postad 16 Januari , 2007 Rapport Postad 16 Januari , 2007 av nån anledning så får jag bara upp alla sessions total när jag väljer fliken sessionnotes. nån som vet hur man får fram alla sessions var för sig? Citera
Klyka Postad 19 Januari , 2007 Rapport Postad 19 Januari , 2007 Ni far ursakta att jag inte orkar lasa igenon 58 sidor i forhoppning att nagon ska ha lost just det problem som jag har. So here we go.. Jag har antligen lyckats fa en reggad kopia av PT. Forsoker fa igang free party hand grabber (PHG) sa jag kan datamina partys FR FL 1/2. Tror att problemet ligger i PT, men kan ocksa vara i PHG. Till problemet da: * I position stats sa far jag som mest stats pa positionerna Button, 1, 2, 3, SB och BB, dvs bara 6 av 10 positioner. * I game time visas bara ca halften av spelarna vid bordet. Detta trots att jag har stallt in att visa stats fran spelare med minst 0 hander.. * Nu har jag iofs bara ett fatal spelare i databasen an sa lange, men alla som blivit rated av programmet har nan form av loose eller semi/loose stats. Inga tighta spelare. Vet inte om detta ar ett symptom for nagot, eller bara en tillfallighet. Jag har kollat nagra HH:s bade i PT och de filer som PHG skapar. Dar ar det tydligt att det ar fullring. Vad betyder allt detta, och vad ar felet? Citera
Matte_Maiden Postad 20 Januari , 2007 Rapport Postad 20 Januari , 2007 Jag får ett felmeddelande: "Error chip count not a valid number for player xxxxx for game #5599455759." Detta verkar leda till att händerna inte importeras. Vad är fel? Citera
Kissemissen Postad 20 Januari , 2007 Rapport Postad 20 Januari , 2007 Hej! Behöver hjälp ganska omgående då min bror ska formatera min datorn imorgon (yes, kan inte göra det själv:mrgreen: ). Han bad mig spara allt jag vill ha kvar i en speciell mapp. Så jag flyttade över PT till den nya mappen men då funkar det inte! Får upp nå konstigt meddelande. Hur ska jag göra? Tack på förhand Kissemissen Citera
lazzeman Postad 22 Januari , 2007 Rapport Postad 22 Januari , 2007 Hej! Behöver hjälp ganska omgående då min bror ska formatera min datorn imorgon (yes, kan inte göra det själv:mrgreen: ). Han bad mig spara allt jag vill ha kvar i en speciell mapp. Så jag flyttade över PT till den nya mappen men då funkar det inte! Får upp nå konstigt meddelande. Hur ska jag göra? Tack på förhand Kissemissen Eftersom du inte säger vad det konstiga meddelandet säger så kan jag inte vara helt säker vad problemet är. Men jag skulle tro att det är det vanliga...du kan inte bara flytta ett program som du installerat från en mapp till en annan eftersom det finns en massa inställningar i Windows (bl.a i registret) som fortfarande pekar mot den gamla mappen. I princip måste du först avinstallera PT, sen installera om det till den nya mappen för att flytta det.. Ska nu din bror formatera om datorn så ska du bara flytta de viktiga data som PT har skapat under ditt användande (databaser mm) för att sen få in dom igen efter omformatteringen. Det brukar finnas en instruktion hur man backuppar viktiga data för säkerhetskopiering, inmatning i en ominstallation eller återställning. Du ska alltså inte flytta det installerade programmet. Det installerar du bara om efter formatteringen är klar. Citera
matte med slice Postad 22 Januari , 2007 Rapport Postad 22 Januari , 2007 Hej! Behöver hjälp ganska omgående då min bror ska formatera min datorn imorgon (yes, kan inte göra det själv:mrgreen: ). Han bad mig spara allt jag vill ha kvar i en speciell mapp. Så jag flyttade över PT till den nya mappen men då funkar det inte! Får upp nå konstigt meddelande. Hur ska jag göra? Tack på förhand Kissemissen Du behöver ladda ner en ny PT från deras hemsida och installera den på den nya databasen. Sen skickar du ett mejl till pt supporten och ber om en ny registreringskod. Se till att ha sparat dina pt-databaser innan du ominstallerar och lägg över dom på den nya hårddisken när det är klart. //Matte Citera
Kissemissen Postad 23 Januari , 2007 Rapport Postad 23 Januari , 2007 Tack Lazze och Matte, fungera utmärkt! Kan förövrigt tillägga att jag under gymnasiet gick natur med datainrikning men vad hjälper det när man suttit och lirat det där motorcross-spelet hela dagarna? Citera
gocart4eva Postad 24 Januari , 2007 Rapport Postad 24 Januari , 2007 Såvitt jag förstått fungerar inte PokerAce Hud på worldpx. Finns det något annat program eller något jag kan göra för att få livestatistik där? Citera
Recommended Posts