Gå till innehåll

Allmylove startar egen! (kan jag bli bra på poker igen?)


aml

Recommended Posts

2 minuter sedan, säger Dinousarien :

Hatar din linje rakt av om  de är mot reg, A turn bör ju vara "semidåligt" kort turn för din range när du går större size flop, då din range bör vara händer som behöver protection, 9x och TT-QQ ish för värde.

Det är en "halv reg" som är super nittig. Han synar nog som absolut sämst med AK. Tror nog nästan han kräver 2 par...

Men ja handen var lite oseriös från min sida. Ville bara vinna handen 🫡

image.png.27a643f26a36bb6ae8220a002906c134.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu, säger aml :

Det är en "halv reg" som är super nittig. Han synar nog som absolut sämst med AK. Tror nog nästan han kräver 2 par...

Men ja handen var lite oseriös från min sida. Ville bara vinna handen 🫡

image.png.27a643f26a36bb6ae8220a002906c134.png

Men då får du bort allt semiskräp efter du bettat flop och turn, och flop samt turnbet kan givetvis vara vinnande då du får bort typ allt förutom Ax, men är han sådär nittig talar det ju ännu mer för att han är stark river då han kan ha AK osv. Tror din riverjam är sanslöst dålig mot denna spelartyp. Sorry att  jag  låter hård,  men den är slakt. Vi tjänar inte pengar  på  att försöka få folk att herofolda i sånna här spots IMO.

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu, säger aml :

Ne det stämmer nog. Ibland får jag för mig att bara lalla runt lite på borden för att det är kul. Specielt nu när jag spelar så lågt LoL.

Aja lär sova nu , Gl alla på borden

Yes jag hör dig, amigo! Respekterar att du vågar bluffa iallafall, det ser man inte för mycket av på svs❤️                        

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Hittade en 3 gators bluff 😆

image.thumb.png.89e2ed1af0ba3e71b8cd4b6e8ac66f2f.png

 

Sen denna mot Plattn. Hans line känns jättedålig tycker jag. Nu hade jag ju en bra hand så det blev ju inte svårt, men kände direkt på turn att okay nu hade jag bet synat av alla made hands... För jag har nog aldrig varit med om att nån kört XR flop , XR turn med made hand... Det brukar snarare vara XR flop , betta tungt på turn/river.

image.thumb.png.2d0a704ef8d2813257da8fadc9cc3838.png

Sen hade jag denna mot Herr Bond , han är rolig att spela mot! Förväntade mig ju ingen syn av 77 utan snarare AX klöver. eller 99-kk

image.thumb.png.d48f0a22f68fc5d03efea5c4587c2880.png

Redigerad av aml
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mitt Spel känns väldigt bra just nu ligger nånstanns runt 30bb/100 denna månaden. Dock har jag ju varit lite feg och spelat primärt 0.5 och 1kr.

Har också en positiv Redline vilket är det viktigaste! Har även jobbat upp min multitabling. 9 Bord känns helt okay nu, ska försöka jobba upp den skillen till max ( 16 bord ). Vore bra för volymen.

Så tack för tipset @KINGVON Det är bara träning som gäller för att få det att fungera.

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

17 minuter sedan, säger aml :

Hittade en 3 gators bluff 😆

image.thumb.png.89e2ed1af0ba3e71b8cd4b6e8ac66f2f.png

 

Sen denna mot Plattn. Hans line känns jättedålig tycker jag. Nu hade jag ju en bra hand så det blev ju inte svårt, men kände direkt på turn att okay nu hade jag bet synat av alla made hands... För jag har nog aldrig varit med om att nån kört XR flop , XR turn med made hand... Det brukar snarare vara XR flop , betta tungt på turn/river.

image.thumb.png.2d0a704ef8d2813257da8fadc9cc3838.png

Sen hade jag denna mot Herr Bond , han är rolig att spela mot! Förväntade mig ju ingen syn av 77 utan snarare AX klöver. eller 99-kk

image.thumb.png.d48f0a22f68fc5d03efea5c4587c2880.png

Angående AK vs T8 handen så  har jag faktiskt sett sims på liknande spots som faktiskt lirar exakt sådär med just fd som turnar open-ended och checkar mycket med den specifika kombon, och sen mixar mellan checksyn/checkraise på turn mot stab. (Utan o ha solvat specifikt denna spotten så brukar solvers i din spot på turn stabba litet dock). Sen håller jag med om att dem flesta bara fortsätter skjuta turn när dem har något och checkar turn när dem inte har något efter ch/r flopp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)
11 minuter sedan, säger Dinousarien :

Angående AK vs T8 handen så  har jag faktiskt sett sims på liknande spots som faktiskt lirar exakt sådär med just fd som turnar open-ended och checkar mycket med den specifika kombon, och sen mixar mellan checksyn/checkraise på turn mot stab. (Utan o ha solvat specifikt denna spotten så brukar solvers i din spot på turn stabba litet dock). Sen håller jag med om att dem flesta bara fortsätter skjuta turn när dem har något och checkar turn när dem inte har något efter ch/r flopp.

Ahh min "big bet" turn var absolut en "exploit" mot pool. Eftersom jag var så säker på min sak där. Och jag kommer nog fortsätta med det tills spelare börjar mixa in lite "bättre" händer i en sån line. För egentligen är det ju inget fel på hans line med just den specifika handen.

Inge kul för honom att betta turn och få en shove på sig och knappt har odds för en syn med den SPR som var.

Bra händer att ta samma line med är kanske 74s om man synar den i BB. och 79s ( om man XR den viss frekvens på flop) Känns inte lika kul kanske mot pool att göra det med Sets tex då man riskera tappa mycket value om dom checkar turn då med AK,QK,AA vilket måna i pool gör mot en sån där linje

Redigerad av aml
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

16 minuter sedan, säger aml :

Mitt Spel känns väldigt bra just nu ligger nånstanns runt 30bb/100 denna månaden. Dock har jag ju varit lite feg och spelat primärt 0.5 och 1kr.

Har också en positiv Redline vilket är det viktigaste! Har även jobbat upp min multitabling. 9 Bord känns helt okay nu, ska försöka jobba upp den skillen till max ( 16 bord ). Vore bra för volymen.

Så tack för tipset @KINGVON Det är bara träning som gäller för att få det att fungera.

Vilken boss du är, grymt imponerande resultat. Blir rätt stor skillnad på WR när någon på riktigt spelar poker och inte bara grindar ut skiten! :D

Du får se till att inte bli någon bekväm abc-nit nu bara, det är ganska bekvämt att inte behöva in och rota överallt för det kmr nån val med kromosomfel på några andra bord och blåser bort allt.

Du får följa mitt "PRO-tip" också, oftast bara lira 15 bord så du har 1 ruta du kan selecta på! 

Redigerad av KINGVON
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5 minuter sedan, säger aml :

Ahh min "big bet" turn var absolut en "exploit" mot pool. Eftersom jag var så säker på min sak där. Och jag kommer nog fortsätta med det tills spelare börjar mixa in lite "bättre" händer i en sån line. För egentligen är det ju inget fel på hans line med just den specifika handen.

Inge kul för honom att betta turn och få en shove på sig och knappt har odds för en syn med den SPR som var.

Bra händer att ta samma line med är kanske 74s om man synar den i BB. och 79s ( om man XR den viss frekvens på flop) Känns inte lika kul kanske mot pool att göra det med Sets tex då man riskera tappa mycket value om dom checkar turn då med AK,QK,AA vilket måna i pool gör mot en sån där linje

Förstår det, jag hade sett det som att du legit har typ dem händerna du hade där när du tar den sizen turn :D känns rätt faceup från din sida, men fattar att det funkar som exploit, de gör jag med mot mindre tänkande spelare.

Nää exakt, misstänker de är därför solvern spelar så, är ju bättre o shovea själv än att bli shovead på :D
Håller med om att sets bara bör gå för det oftast, samtidigt som 44 och 77 blockar din checkback range på turn och unblockar din bettingrange (Kx +) som ändå är ett argument för att mixa in lite checks med sets.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

9 minuter sedan, säger KINGVON :

Du får följa mitt "PRO-tip" också, oftast bara lira 15 bord så du har 1 ruta du kan selecta på! 

14 då , eller räknas inte replayern som ett bord ? Använder den lite för att kolla igenom vissa händer på bord som jag missar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I praktiken kanske AK är en syn, men i teorin så pure foldar solvern AK när BB check-ställer turn.

T8 x/r inte ofta floppen, men när den väl gör det så check-ställer den nästan alltid turn.

  

20 minuter sedan, säger aml :

Känns inte lika kul kanske mot pool att göra det med Sets tex då man riskera tappa mycket value om dom checkar turn då med AK,QK,AA vilket måna i pool gör mot en sån där linje

GTO checkar också bakom dessa händer med hyfsad frekvens.

Redigerad av Doctor_Strangelove
  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 minuter sedan, säger Doctor_Strangelove :

I praktiken kanske AK är en syn, men i teorin så pure foldar solvern AK när BB check-ställer turn.

T8 x/r inte ofta floppen, men när den väl gör det så check-ställer den nästan alltid turn.

Då var jag inte helt fel ute, har för mig jag solvade Q63 fd när de kommer 9a turn efter ch/r flopp bb vs btn. Och då var det Pure check med 75s. Kul att den gör liknande i liknande spots.

Redigerad av Dinousarien
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

11 minuter sedan, säger Doctor_Strangelove :

GTO checkar också bakom dessa händer med hyfsad frekvens.

Ahh jag vet och population gör det nog ännu mer än solvern, därav så många som bombar med Set/2 par. Spelarna överlag "slowplayar" för lite också specielt ur pos

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

12 minuter sedan, säger aml :

Ahh jag vet och population gör det nog ännu mer än solvern, därav så många som bombar med Set/2 par. Spelarna överlag "slowplayar" för lite också specielt ur pos

Garanterat, folk blir helt stela när man check raisar sen checkar turn och checkar tillbaks allt som är sämre än 2p extremt ofta vilket är rätt soft då man får realiza equity jävligt lätt med den linen och också komma off the hook när man har x/r mer thin för value med typ tptk och de inte bettar tn och bara synar river block eller något sen med överpar t.ex

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså jag har en fundering, ni får rätta mig om jag är totalt jävla hjärndöd :D

När ni säger typ "solver vill" "solvern gör" "solvern säger". Så verkar den ge er optimala lösningar eller något, fattar inte riktigt. Men till frågan..

Vad hindrar vem som helst ifrån att sitta och låta solvern tänka åt en under tiden man grindar? Tycker det är ett jävla timebankade på folk ibland, dom kanske sitter och rådfrågar solvern. För lär ju inte vara speciellt bra säkerhetsavdelning på svs för den delen heller

Ber om ursäkt på förhand haha😂

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

6 minuter sedan, säger KINGVON :

Alltså jag har en fundering, ni får rätta mig om jag är totalt jävla hjärndöd :D

När ni säger typ "solver vill" "solvern gör" "solvern säger". Så verkar den ge er optimala lösningar eller något, fattar inte riktigt. Men till frågan..

Vad hindrar vem som helst ifrån att sitta och låta solvern tänka åt en under tiden man grindar? Tycker det är ett jävla timebankade på folk ibland, dom kanske sitter och rådfrågar solvern. För lär ju inte vara speciellt bra säkerhetsavdelning på svs för den delen heller

Ber om ursäkt på förhand haha😂

Folk blir bannade rätt frekvent av just den anledningen och får pengarna konfiskerade.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 minuter sedan, säger KINGVON :

Alltså jag har en fundering, ni får rätta mig om jag är totalt jävla hjärndöd :D

När ni säger typ "solver vill" "solvern gör" "solvern säger". Så verkar den ge er optimala lösningar eller något, fattar inte riktigt. Men till frågan..

Vad hindrar vem som helst ifrån att sitta och låta solvern tänka åt en under tiden man grindar? Tycker det är ett jävla timebankade på folk ibland, dom kanske sitter och rådfrågar solvern. För lär ju inte vara speciellt bra säkerhetsavdelning på svs för den delen heller

Ber om ursäkt på förhand haha😂

Den ger optimala lösning utifrån att din motspelare också spelar likt solvern eller "gto". Sen så händer det ju alldrig i verkligenheten, men kan kan ändå se vad optimala strategin är i teorin och sen så får man fundera på hur ens motspelare avviker från teorin och försöka komma på bästa sättet att själv ändra sitt spel för att uttnytja det eller dvs exploita.

Andra pokersidor har iof någon form av detection för solverprogram och ger en varningar om man har de programmen som de har på sin banlist eller liknande igång samtidigt som deras pokerklient. Svs har inte detta för jag har haft gtowiz running i bakgrunden rätt ofta när jag lirat utan att tänka på det och aldrig fått någon form av varning etc. Så ja det du säger om att svs säkerhetsavdelning inte är bra stämmer 100% antar jag.

Sen så är det inte så smidigt att sitta och solva midhand för det tar ändå lite tid att klicka runt och inputta rätt information för varje hand beroende på action, positioner, flops, turns etc etc och man har ju inte unlimited timebank direkt. Plus att tror många solverlines är rejält negativa mot många spelare, så känns som någon som hade spelat så säkert hade vunnit men inte någon raketgraf direkt. Kanske hade funkat om man 1tablar? 

Sen så kan man ju alltid bypassa securities på andra sidor om man vill antar jag, t.ex ha en laptop eller något med solver vid sidan av sin dator man lirar på. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sorry om du inte vill andra postar händer, men du har bjudit på så många bluffar så får bjuda på en jag med som spelades nyss, man har ju inpräntat i bakhuvudet att inte bluffa färgdrag, men här är faktiskt våra enda naturliga bluffar bakdörrsfärgdrag på river och vi kommer jamma både mot korv och check river. Lite osäker på hans syn river då han blockar bluffs med Jd  (KJdd  och AJdd bluffar med viss frekvens).

Dock är hans riverbet megaslakt, är ju megahögt EV kort för oss IP, så de är typ 96% och går nog förenkla och enbart lira rangecheck.

bluff.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

7 minuter sedan, säger KINGVON :

Alltså jag har en fundering, ni får rätta mig om jag är totalt jävla hjärndöd :D

När ni säger typ "solver vill" "solvern gör" "solvern säger". Så verkar den ge er optimala lösningar eller något, fattar inte riktigt. Men till frågan..

Vad hindrar vem som helst ifrån att sitta och låta solvern tänka åt en under tiden man grindar? Tycker det är ett jävla timebankade på folk ibland, dom kanske sitter och rådfrågar solvern. För lär ju inte vara speciellt bra säkerhetsavdelning på svs för den delen heller

Ber om ursäkt på förhand haha😂

Det Kallas RTA "Real Time Assistance" och är så klart fusk och man får hoppas att dom flesta siter har ett bra skydd mot detta.

Man får också komma ihåg att när dom flesta pratar om Solver så menar dom hur Solvern spelar i equalibrium. Men att spela på det sättet mot spelare som begår extremt stora misstag (jämfört med solvern) är ju inte det optimala.

Jag tycker solvern är ett bra redskap för att se hur man själv och motspelarna borde spela i en spot, sen se och tänka på vad motspelarna gör annorlunda och hur man kan anpassa sitt eget spel mot det.

Att spela som en solver preflop mot någon som Rebeccagoat då ger man nog bort en jävla massa bb/100 i onödan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5 minuter sedan, säger Dinousarien :

Folk blir bannade rätt frekvent av just den anledningen och får pengarna konfiskerade.

Stämmer detta på svs också? När jag lirade på stars lite så fick man direkt warning om man hade gtow running men inte helt ovanligt att jag suttit och studerat lite och sen minimizat gtow och startar svs utan att tänka på så ligger den i bakgrunden i aktivitetsfältet typ. Måste fan vara nogrannare isåfall med att se till att den avstängd isåfall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, säger sebeke :

Stämmer detta på svs också? När jag lirade på stars lite så fick man direkt warning om man hade gtow running men inte helt ovanligt att jag suttit och studerat lite och sen minimizat gtow och startar svs utan att tänka på så ligger den i bakgrunden i aktivitetsfältet typ. Måste fan vara nogrannare isåfall med att se till att den avstängd isåfall.

Osäker, troligtvis inte :D men dem flesta seriösa sidor bannar, har en gemensam polare som blev snapbannad på winamax när han använde GTOwizard under någon hand.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 minuter sedan, säger Dinousarien :

Lite osäker på hans syn river då han blockar bluffs med Jd  (KJdd  och AJdd bluffar med viss frekvens).

Ja här översynar han nog rejält på river. Du har ju helt rätt i dock att du knappt kan ha nå bluffar. Det enda är ju 2 overs med backdoor.

Men i praktiken med denna SPR så blir det nog svårt att få fold från överpar oavsett 😕 Enda man foldar ut är väl AX ruter dom combos som finns där. Eller om dom tar nån sån här konstig linje med typ AK,AQ , men det händer väl inte ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

7 minuter sedan, säger Dinousarien :

Sorry om du inte vill andra postar händer, men du har bjudit på så många bluffar så får bjuda på en jag med som spelades nyss, man har ju inpräntat i bakhuvudet att inte bluffa färgdrag, men här är faktiskt våra enda naturliga bluffar bakdörrsfärgdrag på river och vi kommer jamma både mot korv och check river. Lite osäker på hans syn river då han blockar bluffs med Jd  (KJdd  och AJdd bluffar med viss frekvens).

Dock är hans riverbet megaslakt, är ju megahögt EV kort för oss IP, så de är typ 96% och går nog förenkla och enbart lira rangecheck.

bluff.png

Vet inte vad för stakes/vem spelaren är, kanske är mkt bättre än mig men ger mina tankar ändå. Känns som flop är lättast att simplifya till att spela typ bigbets/check från sbs sida, hade nog spelat B50/x t.ex. Antar att man kan ha allt från b30-b75 i teorin men känns jobbigt att behöva balansera sizes. Känns som clean jam på river för dig, antar du måste bluffa de flesta dd combos du kommer fram med för allt annat har typ träffat. Så ja hans call med JdJx känns ju ytterst tveksam, nån form av exploit mot att han tror du kmr överbluff mot block? Håller också med om att han borde spela rangecheck, säkert 90% check eller mer i teorin och även om block kanske är fine technically, återigen ett problem att balansera den sizen när man istället bara kan checka allt och göra det simplare. As played så foldar JJdx pure och JJnod synar pure iaf i teorin.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...