Gå till innehåll

KINGVON spinner svsrulle


KINGVON

Recommended Posts

Missade hela senkvällen/natten pga att jag inte fick nån jävla sån QR-kod när jag skulle logga in, vet inte hur men råkade klicka på någon spelpaus eller något att jag skulle aktivera det och då jävlar spottade den fram en QR-kod igen och jag kunde logga in timmar senare..

PGA att man turat lite på omaha när det rullade så lite med bord lyckades jag iaf lösa drygt 1,5k+ tot 

Största potten:

iPoker - kr2 NL (6 max) - Holdem - 6 players
Hand converted by Holdem Manager 3

BB: SEK148.14 (74.1 bb)
UTG: SEK626.04 (313 bb)
MP: SEK454.21 (227.1 bb)
CO: SEK382.62 (191.3 bb)
BTN: SEK420.34 (210.2 bb)
Hero (SB): SEK520.11 (260.1 bb)

Hero posts SB SEK1.00, BB posts SEK2.00

Pre Flop: (pot: SEK3.00) Hero has Jclub4.gif Tclub4.gif
UTG raises to SEK5.00, fold, CO raises to SEK20.00, fold, Hero calls SEK19.00, fold, UTG calls SEK15.00

Flop: (SEK62.00, 3 players) 5diamond4.gif Tspade4.gif 7club4.gif
Hero checks, UTG checks, CO bets SEK62.00, Hero raises to SEK124.00, fold, CO raises to SEK362.62, Hero calls SEK238.62

Turn: (SEK787.24, 2 players) 9diamond4.gif

River: (SEK787.24, 2 players) 6diamond4.gif

Results: SEK787.24 pot (SEK20.00 rake)
Final Board: 5diamond4.gif Tspade4.gif 7club4.gif 9diamond4.gif 6diamond4.gif

CO shows Tdiamond4.gif 8club4.gif: (Straight, Ten High)
(Pre 26%, Flop 19%, Turn 16%)

Hero mucks Jclub4.gif Tclub4.gif: (One Pair, Tens)
(Pre 74%, Flop 81%, Turn 84%)

CO wins SEK767.24
 

SEGTBE.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

En riktig spelvecka gjord sen starten, räknar bort dagarna jag var i Polen. Lyckats med bedriften att vinna pengar exakt varje session jag har spelat hittils, vilket inte lär hålla i sig i längden men bara att njuta av det sålänge det varar. Sen har jag varit lite halvkall i allins å andra sidan och är rätt många tusenlappar under EV men känns som det inte riktigt speglar hela sanningen. Upp 15,5k och kör nu enbart /2 om det inte är extremt tight med bord, då åker även lite 0,5/1 samt PLO in i mixxen. Tkr personligen utan att låta alltför självgod att jag står mig rätt decent emot spelarpoolen, är långt ifrån nån bra spelare på nivån och sen kryllar det av folk som jag anser är sämre också.

Tkr jag får ut ungefär vad jag är kapabel till och kmr fortsätta att 12-16 tabla och få in bra volym. Förhoppningsvis fortsätter det att rulla på och man kanske till och med lyckas bli en gnutta vassare på köpet!

Bjuder på en riktig gristass från 1/2 PLO inatt/imorse vi åker 3vägs på turn och tänkte jag skulle behöva hitta dit rejält för att vinna den, ingen koll på equity osv i PLO och har inte omaha manager. Antar att jag har mindre equity än jag tror ändå. Men det är ju en jävla massa bigblinds som åker in i mitten iaf, sjukt spel PLO men underhållande!

 

4kortsbingon.jpg

Redigerad av KINGVON
  • Like 1
  • Haha 1
  • Confused 1
  • Sad 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

16 timmar sedan, säger KINGVON :

Tkr personligen utan att låta alltför självgod att jag står mig rätt decent emot spelarpoolen...

Gör man 80 inköp på en vecka kan man nog få misstänka att man slår spelarpoolen utan att bli anklagad för hybris. Bra jobbat ju!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Samma tema som förmiddagen :D vi jagar, blev nån intressant hand iaf.

Hur kallt är detta? och vad bör vi göra istället?

iPoker - kr2 NL (6 max) - Holdem - 5 players
Hand converted by Holdem Manager 3

CO: SEK356.11 (178.1 bb)
BTN: SEK419.48 (209.7 bb)
SB: SEK540.67 (270.3 bb)
Hero (BB): SEK400.00 (200 bb)
UTG: SEK228.61 (114.3 bb)

SB posts SEK1.00, Hero posts BB SEK2.00

Pre Flop: (pot: SEK3.00) Hero has Kdiamond4.gif Jdiamond4.gif
3 folds, SB calls SEK1.00, Hero raises to SEK8.00, SB raises to SEK38.50, Hero calls SEK30.50

Flop: (SEK77.00, 2 players) Jheart4.gif 5heart4.gif Kheart4.gif
SB bets SEK33.00, Hero calls SEK33.00

Turn: (SEK143.00, 2 players) 2club4.gif
SB checks, Hero bets SEK107.25, SB raises to SEK469.17, Hero calls SEK221.25

River: (SEK800.00, 2 players) 6club4.gif

Results: SEK800.00 pot (SEK20.00 rake)
Final Board: Jheart4.gif 5heart4.gif Kheart4.gif 2club4.gif 6club4.gif

SB shows 7heart4.gif Aheart4.gif: (Flush, Ace High)
(Pre 56%, Flop 83%, Turn 91%)

Hero mucks Kdiamond4.gif Jdiamond4.gif: (Two Pair, Kings and Jacks)
(Pre 44%, Flop 17%, Turn 9%)

SB wins SEK780.00
 

samma tema.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte mycket att göra där. Enda jag personligen kanske gjort annorlunda är att lägga en mindre bet på turn , 30 (20% pot) typ ? För att inducera nån Spazz och några weak calls från QK, QQ ,AQ,. Känns inte som han kommer ha många check calls på den turn mot den sizen du gör. Tror man får ut mer där med en mindre bet

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

21 minuter sedan, säger aml :

Inte mycket att göra där. Enda jag personligen kanske gjort annorlunda är att lägga en mindre bet på turn , 30 (20% pot) typ ? För att inducera nån Spazz och några weak calls från QK, QQ ,AQ,. Känns inte som han kommer ha många check calls på den turn mot den sizen du gör. Tror man får ut mer där med en mindre bet

thnx man! 

och checka måste ju vara dåligt också va? Om vi är döda så är vi döda, om inte så vill man att det ska kosta att hitta dit!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja checka skulle jag nog aldrig göra. Men jag tror en mindre bet iaf mot regs skulle vara att föredra. Men jag är ju ingen expert. Men tänker att vi vill ha value av lite sämre händer där än bara AA/AK

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

38 minuter sedan, säger Yxel :

Ska du sova nu eller kör du ett dygn till? 😅

Nämen godmorgon! 2h till kanske, sen ta tag i helgens ärenden (hänga lås på bolaget). Sen måste man ju sova, man är ju inte av samma kaliber som kukbajs! Alldeles för ung och orutinerad för sånt

  • Haha 3
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Personligen gillar jag köra en lång eller max 2st sessioner. Vet inte riktigt varför, men tkr det går bättre efter ett tag när man kommit igång. Istället för att hålla på breaka och börja om på nytt flera gånger om.

Sen jag började lira nu igen, kanske 10-12h och 10-15k händer om dagen iaf.

En monstergrind är väl dygnet+ ? en klassisk sån session när klienten sparkar ut en efter 24h för man varit inne ett dygn. Så får man logga in/ut igen :D

Redigerad av KINGVON
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

blev ett par händer igår/inatt/imorse/tills nyss med en våldsam winrate! 😇😂 sen 1,5k upp ytterligare på mina fyrkortslotter!

Var rätt stökiga games där ett tag inatt och drogs med på några äventyr, lyckades grisa hem denna för att vända dagen typ. Blunda och syna trodde jag skulle vara slagen rätt ofta mot nån sorts reggsnubbe men icket.

iPoker - kr2 NL (6 max) - Holdem - 6 players
Hand converted by Holdem Manager 3

SB: SEK610.09 (305 bb)
BB: SEK224.28 (112.1 bb)
UTG: SEK252.41 (126.2 bb)
MP: SEK400.00 (200 bb)
CO: SEK336.85 (168.4 bb)
Hero (BTN): SEK827.38 (413.7 bb)

SB posts SEK1.00, BB posts SEK2.00

Pre Flop: (pot: SEK3.00) Hero has 2club4.gif 4club4.gif
fold, MP raises to SEK4.40, CO calls SEK4.40, Hero calls SEK4.40, 2 folds

Flop: (SEK16.20, 3 players) Kclub4.gif 3heart4.gif Tdiamond4.gif
MP checks, CO checks, Hero checks

Turn: (SEK16.20, 3 players) 5club4.gif
MP bets SEK8.00, CO calls SEK8.00, Hero raises to SEK40.00, MP calls SEK32.00, CO raises to SEK82.00, Hero calls SEK42.00, MP calls SEK42.00

River: (SEK262.20, 3 players) Jclub4.gif
MP bets SEK313.60, CO calls SEK250.45, Hero calls SEK313.60

Results: SEK1,139.85 pot (SEK20.00 rake)
Final Board: Kclub4.gif 3heart4.gif Tdiamond4.gif 5club4.gif Jclub4.gif

MP shows Adiamond4.gif Qclub4.gif: (Straight, Ace High)
Main Pot: [SEK1,013.55]: (Pre 45%, Flop 18%, Turn 7%)
Side Pot: [SEK126.30]: (Pre 62%, Flop 74%, Turn 55%)

CO shows 3spade4.gif Kheart4.gif: (Two Pair, Kings and Threes)
Main Pot: [SEK1,013.55]: (Pre 27%, Flop 75%, Turn 64%)

Hero shows 2club4.gif 4club4.gif: (Flush, King High)
Main Pot: [SEK1,013.55]: (Pre 28%, Flop 7%, Turn 29%)
Side Pot: [SEK126.30]: (Pre 38%, Flop 26%, Turn 45%)

Hero wins SEK1,119.85
 

 

 

 

hejja.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just under 50 inköp :D över 4b/100 skillnad på min bb/100 och All-in Adj bb/100 vet inte om det är brutalt eller standard swings får ju in rätt mkt volym också så. Sprang runt EV en session förra veckan då jag plussade rejält. Annars är ju knappt i närheten övriga sessioner

Men får ryggdunka mig själv, påverkar mig ingenting och jag kör bara på ändå. Finns inte så mkt annat man kan göra, ingen ide ödsla tid och energi på det. Suckar och skrattar lite och reloadar sen är det glömt! :D

  • Like 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

7 timmar sedan, säger KINGVON :

Sen jag började lira nu igen, kanske 10-12h och 10-15k händer om dagen iaf.

Fy fan jag önskar att jag ORKADE. Det funkar på natten för mig när allt är LUGNT. Men ej dagarna/kvällarna tyvärr.. Lite synd för det är skönt när man kommer in i det där flowet

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

17 minuter sedan, säger aml :

Fy fan jag önskar att jag ORKADE. Det funkar på natten för mig när allt är LUGNT. Men ej dagarna/kvällarna tyvärr.. Lite synd för det är skönt när man kommer in i det där flowet

Jo kan tänka mig, sen om man har fru/barn och diverse åtaganden blir det ju inte lika lätt heller att bara göra vad man själv vill hela tiden :D 

Sen kanske åldern börjar ta ut sin rätt! som jag uppfattat det när ni skrivit om pokerboom osv så är ni nog nånstans mellan 30-40år, själv föddes man under pokerboomen haha :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur många bord var det du körde btw ? Jag har själv svårt för fler än 6 bord. Har försökt några gånger. Men jag missar alldeles för mycket saker och min redline tvärdyker, synd för det är ju lite kul å bomba 12-14 bord :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

13 minuter sedan, säger aml :

Hur många bord var det du körde btw ? Jag har själv svårt för fler än 6 bord. Har försökt några gånger. Men jag missar alldeles för mycket saker och min redline tvärdyker, synd för det är ju lite kul å bomba 12-14 bord :D

Får successivt lägga till ett bord, sen fortsätta så sen blir det en vana!

Maximal antal tillåtna bord (16st) eller egentligen 15st så har jag en ledig spot så jag kan kolla nya bord/bord jag inte suttit och kanske byta ut något. Rullar ju fruktansvärt mkt bord /2 på kvällarna en bra bit över 20st 

På småtimmarna kan det bli fruktansvärt hektiskt och stressigt när gamesen börjar dö och det kan vara 3 handat på något, sen har man något PLO bord, 5 korts PLO osv ja du fattar, då kan det bli riktigt jävla grötigt :D 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...