Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

på Expekt går det ju att växla tillbaka dollarna till sek, kan man sedan köpa tillbaka när dollarn har gått ned eller får man samma kurs som man växlade ut för?? har man en ansenlig summa dollar så behövs det ju inte sa stora svängningar för att tjäna en hacka där också...

Någon som har gjort nå´t liknande?

Postad

det går ju inte riktigt att jämföra med valutaspekulation. Expekt uppdaterar kursen en gång om dagen tror jag och på kvällen svensk tid vilket gör det ganska enkelt att tjäna lite på det. Det är ju bara studera hur dollarn gått under dagen och göra transaktionerna efter det. Men frågan är om det är värt det och då tänker jag mest på att man förmodligen blir avstängd om dom kommer på det, har inte gjort det själv och vet inte om det står någonstans att man inte får utnyttja det...

Postad
det går ju inte riktigt att jämföra med valutaspekulation. Expekt uppdaterar kursen en gång om dagen tror jag och på kvällen svensk tid vilket gör det ganska enkelt att tjäna lite på det. Det är ju bara studera hur dollarn gått under dagen och göra transaktionerna efter det. Men frågan är om det är värt det och då tänker jag mest på att man förmodligen blir avstängd om dom kommer på det, har inte gjort det själv och vet inte om det står någonstans att man inte får utnyttja det...

Precis, jag tänkte mest om dollarn sticker iväg ordentligt någon gång, växla ut och vänta några dagar för att tjäna några enkla tusen..

Men som sagt, undrar hur Expekt skulle se på det...

Postad

Precis, jag tänkte mest om dollarn sticker iväg ordentligt någon gång, växla ut och vänta några dagar för att tjäna några enkla tusen..

Men som sagt, undrar hur Expekt skulle se på det...

har just fått färska uppgifter från en kompis som provat på detta att man kan få kursen fryst, hade han fåt allfall.

annars är väl tricket som sagt att hämta hem en garanterad vinst eftersom kursen inte uppdateras tillräckligt ofta, att spekulera på längre tid är ju inget anant än vanlig valutahandel...

Postad

Jag mejlade Expekt för ett halvår sedan och tipsade om denna "bugg". Med stora belopp och växlingar fram och tillbaka skulle man på detta sätt annars kunna tjäna mer pengar än på pokern.

Buggen som gör att det skulle fungera är att kursen endast sätts en gång per dag så man vet vad kursen kommer bli nästa dag, dvs upp eller ner.

Så iochmed att detta redan är påtalat för Expekt så skulle jag nog låta bli att ens försöka.

Förlåt att jag skvallrade :)

Postad
Glöm inte bort att du lika gärna kan förlora, om kusren sticker åt ett annat håll.

Nej, grejen är att man vet den förväntade kursen. Alltså vid en nedgång växlar man åt ena hållet, vid en uppgång åt andra hållet. Kursen flukturerar ju upp och ner för det mesta så det är bara att växla åt det håll det går. Det är alltså ingen valutaspekulation utan en växling utifrån en valutakursförändring som man redan vet kommer ske.

Bara att titta på t.ex DN/bors vad kursen är för dagen, sedan vet man om Expekt kommer att höja eller sänka kursen nästa dag.

Postad

Jag förstår inte riktigt hur de skulle kunna frysa någons konto pga det. Har iofs bara lusläst det finstilta men det känns långsökt att där skulle stå något i stil med: "-Det är förbjudet att skicka pengar mellan din pokerklient och ditt sportsbettingkonto mer än x ggr/vecka"

Om de har fel växlingskurs är väl det deras problem?

Postad

Har också väldigt svårt att se vad de ska göra åt saken. Om de nu skulle få för sig att göra något är det bara att vara oförstående och hävda att slumpen spelade ett spratt, trots den uppenbara situationen. Finns väl inte mycket dem kan göra åt det?

Postad
Jag förstår inte riktigt hur de skulle kunna frysa någons konto pga det. Har iofs bara lusläst det finstilta men det känns långsökt att där skulle stå något i stil med: "-Det är förbjudet att skicka pengar mellan din pokerklient och ditt sportsbettingkonto mer än x ggr/vecka"

Å andra sidan lär där stå att företaget med dina pengar kan göra vad fan de vill och av vilken orsak de vill.