Gå till innehåll

NLT - TT får rikligt med outs på turn.


fiddegogogo

Recommended Posts

Efter mina senaste sessioner är det en hand jag funderat mycket på. Hoppas ni kan hjälpa mig lite.

 

Är hyfsat ny vid bordet och har inga reads utom lite på sjuka som gnäller på alla andra som spelar för dåliga starthänder, synar för mycket osv.

 

$100 NL Texas Hold'em - Tuesday, August 23, 18:38:53 EDT 2005

Table Table 55302 (6 max) (No DP) (Real Money)

 

Seat 1: Parkett ( $96.40 )

Seat 2: ADV323 ( $24 )

Seat 3: Sjuka ( $115.05 )

Seat 4: stran9jer ( $114.15 )

Seat 5: curveeee ( $57.95 )

Seat 6: PangBom ( $100 )

 

curveeee posts small blind [$0.50].

PangBom posts big blind [$1].

 

** Dealing down cards **

Dealt to PangBom T:heart: T:spade:

 

Sådär ja, en spelbar hand. I bb dessutom det kan bli kul!

 

Parkett raises [$4].

ADV323 calls [$4].

Sjuka calls [$4].

stran9jer calls [$4].

curveeee folds.

PangBom calls [$3].

 

Känns som jag har odds att syna då ett set kan ge bra betalt. Höjning känns verkligen inte aktuell, jag har garanterat inte bäst hand här

 

** Dealing Flop ** K :spade: , 9 :diamond: , A :spade:

 

Tack och godnatt, checkfold new deck please

 

PangBom checks.

Parkett checks.

ADV323 checks.

Sjuka checks.

stran9jer checks.

 

GRATISKORT!!!

 

** Dealing Turn ** Q :spade:

 

Här blir jag riktigt virrig, i bästa fall har jag 14 outs i sämsta fall 0. Jag avvaktar dom andra...

 

PangBom checks.

Parkett bets [$20].

ADV323 is all-In [$20]

Sjuka folds.

stran9jer calls [$20].

 

Ja, vad gör jag nu. För många inblandade för en semibluff, dessutom kan ju någon ha J :spade: x :spade: , särskilt lillstacken fick ju verkligen odds för all-in om han hade J :spade: och då drar jag dött :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har en fråga till er som är bra på NL då jag precis har börjat spela lite NL efter att ha tuggat FL rätt mycket, så därför kanske min fråga kanske te sig lite fiskig ;)

 

Tacksam för svar :)

 

Fråga: Vad är det som talar emot en medelstor raise preflop i det här läget? Visst är positionen dålig, men varför är det dumt att höja till säg $20 i det här läget och isolera höjaren?

 

 

//NL-fisken Mjonasson

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har en fråga till er som är bra på NL då jag precis har börjat spela lite NL efter att ha tuggat FL rätt mycket, så därför kanske min fråga kanske te sig lite fiskig ;)

 

Tacksam för svar :)

 

Fråga: Vad är det som talar emot en medelstor raise preflop i det här läget? Visst är positionen dålig, men varför är det dumt att höja till säg $20 i det här läget och isolera höjaren?

 

 

//NL-fisken Mjonasson

 

Du bygger en stor pott som du kommer behöva investera mycket pengar i med en mer eller mindre (för tillfället) marginell hand, dessutom saknar du position, något som gör att du kommer behöva investera ännu mer pengar. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, jag resonerade så här: pottoddset är 20% (1 till 4) och jag klarar det om ingen sitter på spaderknekten eller en färdig färg. Om inte parkett eller stran9jer sitter på spaderknekten har jag också implicita odds om färgen skulle trilla in. Parkett är jag ganska säker sitter på set eller möjligtvis tvåpar, men stran9jer kan ha t.ex J :spade: 9 :spade: och då har jag negativa implicita odds (heter det så?) och kommer att få betala.

 

Snart kommer upplösningen av handen och lite uträkningar om mitt beslut var rätt eller fel. Vill gärna ha åsikter innan dess.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok här kommer resultatet:

 

PangBom calls [$20].

** Dealing River ** 4 :spade:

PangBom bets [$25]

Parkett calls [$25].

stran9jer folds.

PangBom shows T:spade: , T:heart: a flush, ace high.

Parkett doesn't show A:diamond: , A:club: three of a kind, aces.

ADV323 doesn't show 8:spade: , 7:spade: a flush, ace high.

PangBom wins $50 from side pot #1 with a flush, ace high with ten kicker.

PangBom wins $98.50 from the main pot with a flush, ace high with ten kicker.

 

Kände mig inte ens glad efter handen därför att jag tyckte att jag spelat den kasst. När sessionen var slut var jag inte lika säker utan började tänka på implicita odds osv. Efter svar i den här tråden har jag dock insett att risken för att jag drar dött ger en ganska självklar fold.

 

Slutsats: Jag spelade dåligt och hade tur :D Dock var det grymt bra för min image och det blev en lönsam kväll 8-)

 

Edit: Kan väl tillägga att jag körde räknade ut oddsen inför river och jag hade ~14.5% att vinna handen. Men ni måste hålla med om att killen med rockets får skylla sig själv

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...