Bjorn_ Postad 23 Augusti , 2005 Rapport Postad 23 Augusti , 2005 Crypto $1/2 Hold'em (9 handed) Inga särskilda reads. Preflop: Hero is UTG+1 with K Q UTG folds, Hero raises, MP1 folds, MP2 folds, MP3 folds, CO folds, button folds, SB reraises BB folds, Hero calls Först in från tidig position med KQs så kör jag ungefär 50/50 slumpmässigt limp/raise. När jag sedan blir reraisad av SB så är det ju en given syn. Flop: 4 8 6 (6 SB) (2 players) SB bets, Hero raises, SB reraises, Hero ??? Får ett färgdrag på denna ragsflopp och höjer självklart i hopp om att få gratiskort på turn. Frågan är sedan när han trebettar om man skall fyrbetta tillbaks (kom ihåg att det finns ingen cap heads up på crypto) och i så fall vad man gör om han fembettar? Antar att frånvaron av cap borde göra en mindre benägen att höja tillbaka här? /Bjorn Citera
t3h_h4x0r Postad 23 Augusti , 2005 Rapport Postad 23 Augusti , 2005 Det känns som att han sitter med ett överpar AA,KK eller QQ. Det känns som att det enda sättet att vinna den här potten är att dra mot färgen och hoppas att den sitter. Citera
Barry Seven Postad 23 Augusti , 2005 Rapport Postad 23 Augusti , 2005 Till viss del read-beroende men i stort sett 50-50 equity även mot en hyfsat tight hd (99+, AQs, AK, AKs). Jag re-raisar nog nära 100% av fallen här. Synar ned om han fortsätter bråka och betar ut på turn om han bara synar. Citera
Hedi Postad 23 Augusti , 2005 Rapport Postad 23 Augusti , 2005 Jag skulle tro att SB sitter på antingen mellan-PP 77 el. 99 alt. AK. Att fyrbeta floppen känns inte aktuellt. Hade snarare synat ner för att hoppas på färgoutsen. Att du skulle vinna handen på highcard tror jag inte (om inte SB är väldigt aggressiv) vilket gör det ännu mer vettigt att syna ner istället för fyrbet. Att få SB att folda efter den aggressiviteten blir nog väldigt svårt och just därför kan det vara rätt att byta växel och syna ner. Har själv problem med aggressiviteten när man hamnar HU med folk i FL. Är väldigt svårt att sätta folk på händer. Men hans re-raise preflop visar styrka iochmed att han bettar ur position med BB efter sig. Det kan ju iofs vara ett isolationsförsök men visar ändå på att han har en hand över medel-HD. Så mina fem ören går till att tagga ner ett snäpp. Syna tre-betten och vänta in turn och river. En raise kommer inte få ut honom och det känns inte särskilt troligt att du har bästa handen på floppen. Citera
ayecappy Postad 23 Augusti , 2005 Rapport Postad 23 Augusti , 2005 är rejält trött så missar säkert massa saker nu men eftersom vi antagligen kan anta att du iallafall ligger efter på floppen så ligger väl det största värdet av att rejsa i att du maskerat färgen en del om den sitter och kan mjölka ut extra betar. skulle gissa på att du ligger sämre än 50/50 i equity då man kan knappast kan räkna kungarna o damerna som speciellt clean då han lätt kan ha dig dominerad redan med ak/aq samt omvänt dominerad med sidokortet parat samt att möjligheten finns att han har redraws med stege/hålstegedrag/fulflurre i ruter, han kan i sämsta fall träffat set osv osv. Räkna in chansen att om du höjer nu på billiga gatan och han synar, du träffar flurren och han checksynar ner så missar du bets jämfört med om du synat och sen kan höja hans bet på fjärde/femte beroende på vilken gata du träffar. situationen är väl lite mer mångfacetterad än jag beskrev men det är väl det jag tänker på direkt iaf (: Citera
Bjorn_ Postad 23 Augusti , 2005 Författare Rapport Postad 23 Augusti , 2005 Jag skulle tro att SB sitter på antingen mellan-PP 77 el. 99 alt. AK. Att fyrbeta floppen känns inte aktuellt. Hade snarare synat ner för att hoppas på färgoutsen. Till att börja med begriper jag inte vad du hittar för skäl att så specifikt misstänka de händerna givet den action som varit. Är det ens meningsfullt att tänka så? Dessutom är ju det där alla händer som det är en ganska givet att man återhöjer imot. Har han 77, 99, TT eller JJ är jag ju favorit (ca 53-47) så där är det ju en ren värdehöjning, mot AK är man visserligen underdog men inte speciellt mycket (45-55) och det är också en hand där man kan få gratiskort eller t.o.m. kan bluffa bort på turn eller river. Dom händerna som man bör oroa sig för här är ju framför allt AA/KK eller ännu värre ett set samt förståss om han drar till högre färg. /Bjorn Citera
Hedi Postad 24 Augusti , 2005 Rapport Postad 24 Augusti , 2005 Till att börja med begriper jag inte vad du hittar för skäl att så specifikt misstänka de händerna givet den action som varit. Är det ens meningsfullt att tänka så? Det är mina gissningar. Självklart inkluderar hans HD en massa andra händer, t ex. TT-AA, AQs och en del andra händer. Särskilt meningsfullt är det inte att försöka sätta SB på en specifik hand. Mest for my own amusement att se om jag hade rätt. Dessutom är ju det där alla händer som det är en ganska givet att man återhöjer imot. Har han 77, 99, TT eller JJ är jag ju favorit (ca 53-47) så där är det ju en ren värdehöjning, mot AK är man visserligen underdog men inte speciellt mycket (45-55) och det är också en hand där man kan få gratiskort eller t.o.m. kan bluffa bort på turn eller river. En värdehöjning är nog svår att göra här om du inte kan sätta SB på en smal HD. Han kan mycket väl ha edge på dig. Speciellt eftersom du inte med säkerhet kan räkna K och Q som vinnande outs. Dom händerna som man bör oroa sig för här är ju framför allt AA/KK eller ännu värre ett set samt förståss om han drar till högre färg. Dessa händer måste inkluderas i hans HD. Dock är min misstanke att han inte sitter på AA/KK pga av att han då borde väntat till att raisa tills på turn för att få in stora bets. Självklart kan detta vara fel då han är rädd för färgen eller vill ha in pengarna direkt. Citera
Recommended Posts