Gå till innehåll

Idioter som minskar ens vinst!


trexter

Recommended Posts

Jag satte mig vid ett shorthanded-bord och lade genast märke till ett pucko som gick all-in på kanske var 15:e hand (uppenbarligen inte bara med essen). Trevligt, trevligt. Han satt med $100 så det borde bli cirka $100/5*0,8 (typ överpar mot underpar) = $16 förväntad vinst bara från honom.

 

Men så kommer den största idioten av dem alla och skriver i chatten:

MegaIdiot: "Don't go all-in. You will only be called when you're beat."

Idiot: "You are right. Thanks for the input."

MegaIdiot: "Nevermind, just have fun!" (han inser uppenbarligen sitt misstag)

 

Så Idioten slutar gå all-in och tack vare MegaIdiot har alla förlorat pengar. Vad ska man göra åt dessa? Kan man övertala "Idiot" att fortsätta spela som han gjorde på något listigt sätt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Satt på ett NL-bord för en tid sen där en tomte såg 100% av alla floppar, oavsett raise preflop. Jag satt å slickade mig om läpparna och inväntade en bra starthand (men kände mig som farbror Sid i Ernie: "det bästa jag fick på hela kvällen var par i sjuor"). Men tomten blev totalt utskälld i chatten av alla andra spelare eftersom han givetvis emellanåt vann mot bättre starthänder. Vad korkskallarna inte fattade var att tomten gick med storförlust, han gjorde väl en 5-6 inköp innan han försvann.

 

Om någon känner igen sig att vara en sån som skäller ut en tomte bara över en förlorad pott, så lägg om och inse att en torsk kan man ta mot en sån, man vinner femfalt tillbaka. Beröm tomten istället för det oerhört skickliga spelet (utan att det verkar ironiskt).

 

Edit: Tomten finns givetvis i min buddie-list. :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

MegaIdiot: "Don't go all-in. You will only be called when you're beat."

Idiot: "You are right. Thanks for the input."

MegaIdiot: "Nevermind, just have fun!" (han inser uppenbarligen sitt misstag)

 

Bara jag som inser att "Idiot" inte är seriös när han säger "You are right.." ?

 

Det är ju inte så att han aldrig tänkt på det innan och sen plötsligt insåg sitt misstag när den andra idioten påpekade det...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man kan gärna dumförklara mupp-mupparna som kommer in och sabbar bordet, börja kalla dom namn osv så brukar snabbt diskussionen eskalera till något annat än tomte-utbildning...

 

Snälla saker alltså... eller varför inte "i got your numbers XXXXX, your a looser in my book dont come here and learn people how to loose" osv .. så länge man får fokus mot "läraren" istället ...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är lönsammare att droppa idiotkommentarer och prisa turen som en avgörande faktor än att försöka undervisa varje gång underdogen drar ut. Varför lägga så stor betydelse i det som skrivs i chatten? 99 % som skrivs där är ändå bara bullshit.

 

I trexters fall kommer ju ändå inte kommentaren att avgöra lönsamheten i stort; kan killen inte spela utan "goda råd" från utomstående så har han definitivt andra brister (att exploatera).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vänner,

 

I går hade jag en usel dag med mina SnG. :( Satte mig vid två 6-manna NL-bord istället, bara för att avreagera mig. Efter ett tag sätter sig en snubbe vid det ena bordet. Han spelar lite konstigt, ty han går all-in VARJE hand. Jag ljuger inte, utan han gick all-in VARJE hand. Hmm... OK. Bara att vänta på kort då. :twisted: Under tiden jag väntar på kort vinner snubben en del, men då kommer drömkorten till mig. BIG SLICK soooothed. Svårt val man hade mot en slumpmässig hand (67/33). Limpade in och givetvis gick killen all-in. Jaha, där dubblade man upp. 8-) Snubben hade fortfarande stålar kvar och vann lite till. Då hittar jag två snygga tjejer med mjuka ögon som flirtar med mig (80/20). Limpar in och möter en all-in. Dubblar upp igen!

 

Där var den kvällen räddad! 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag avskyr folk som får maniacs att börja spela "rätt". Jag hatar även folk som diskuterar pokerteori som t.ex potodds i chatten. Det får fiskarna att skärpa till sig lite. Det är ju dessutom svårt att få dem att sluta utan att ge det ännu en "dimension". När jag orkar så skriver jag nåt i stil med "shut up and play"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Orka bry sig om sånt här, fiskarna fortsätter ju lira lika dåligt för det.

 

Nej, inte alltid. Klart man bryr sig när det kommer ett klubbhuvud och minskar din timlön. Fisken kanske sitter och spelar i all sin fröjd, sen ser han att några pratar om "jättekomplicerad" pokerteori i chatten. "Jäklar, de här killarna är seriösa, jag ska nog ta dem på allvar". Jag har sett folk få totala maniacs som spelar på fyllan och raisar på allt, sen börjar någon prata med honom och så lugnar han ner sig. Han hade lika gärna kunnat ta pengarna direkt ur plånboken för mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...