QoS Postad 27 Augusti , 2005 Rapport Share Postad 27 Augusti , 2005 iremmats, just Neteller är lite väl lång just nu, men tanken är som sagt att Neteller FAQn ska ta dom frågorna som är ca. 70-80% i allt om tråden, t ex frågor om avgifter och hur man gör för debitcard och konto. (Ett annat problem är även hur man ska få folk att läsa i FAQen, men det är en annan diskussion) När det är löst så är det tänkt att övriga små frågor som inte finns i FAQ ska kunna tas i Allt om tråden, när det här fungerar så kommer det bli fin-fint. - QoS Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Doc Postad 27 Augusti , 2005 Författare Rapport Share Postad 27 Augusti , 2005 Doc, vet inte om jag missuppfattar dig lite, men jag förstår det som att du vill ha en konsekvent och alltid lika policy för all typ av modering på forumet? - QoS Nej inte alls. Modereringen skall i första hand syfta till att få ett mer användbart forum, inte nödvändigtvis ett mer städat forum. Om fler vågar/orkar starta trådar tex så blir forumet mycket mer användbart för de flesta. Det är nog väldigt få som använder ett forum som en uppslagsbok. De flesta har en fråga som pockar på eller vill bara dela med sig av en trevlig/hemsk erfarenhet och vill inte riskera att bli skriven på näsan att de inte klarar av att söka och minsann borde posta i den o den tråden. Konsekvens är inget självändamål så länge forumet fungerar. Som det är nu satsar ni på helt fel saker. Att man generellt får många trådar är för de flesta mindre störande än att trådarna blir oanvändbara pga OT, trams och kapningar. Er policy strävar ju snarare till att förstöra trådar än att få dem mer läsbara genom er ständiga hänvisning även då det inte är relevant. För min personliga del vore jag helt nöjd om ni bara kunde låta bli att låsa trådar där det inte redan finns en "Allt om ..." tråd om. Och om man startar en tråd i fel forum så kan ni väl helt enkelt flytta tråden? Tiden är knapp för de flesta och vill man ha svar på en fråga vill man inte först ägna sig åt avancerat sökteori i x antal minuter för att därefter läsa policyn för varje subforum och till sist posta i slaskforumet. Man väljer ett subforum som verkar någorlunda rätt (tex hamnar multitabling under online poker för mig) och postar där. Får man sen en tillrättavisning för 5'e gången ger man upp. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
QoS Postad 27 Augusti , 2005 Rapport Share Postad 27 Augusti , 2005 Doc, tror att en del av det hela är lite hur vår syn skiljer sig på hur forumet ska fungera. När jag läser ditt inlägg får jag mer känslan av en chatt än ett forum. Den stora skillnaden (IMHO) är att på forumet så lagras informationen och behöver struktureras i viss utsträckning, medan på en chatt är det mer svar direkt och sen glöms det bort och inte är sökbart på ett strukturerat sätt. När det gäller mer chattliknande trådar så har vi samlingstrådar just för att det inte ska dyka upp högar med nya tråd om att "pokersajt X är nere" varje gång det händer, eller t ex när någon blivit utdragen med AA, tanken är att dessa samlingstrådar är att de ska vara mer löst modererade eftersom dom täcker ett större och luddigare område. Däremot så är det väldigt få samlingstrådar när det gäller mer pokerrelaterade ämnen, tittar du i t ex Pokerteori eller THe så finns det nästan inga, anledningen är just att vi vill lyfta fram tankeprocessen och värdet av diskussionen i sig (men tyvärr så går det ibland OT och här ska vi bli bättre). När det gäller din postning i Onlinepoker så beror det hela lite på samma sak som ovan tror jag. I och med att du ser forumet som en mer chattliknande mötesplats än en samlande diskussionsplats så vill ha svar omgående och din iver att få svar postar i den grupp som du anser verkar lämplig och när du för 5:e gången blir hänvisad till en tråd eller postningsguiden så känner du enorm frustration över det hela, gissar jag rätt eller är jag ute på den berömda cykeln just nu? - QoS Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Hjort Postad 27 Augusti , 2005 Rapport Share Postad 27 Augusti , 2005 Modereringen skall i första hand syfta till att få ett mer användbart forum, inte nödvändigtvis ett mer städat forum. Du menar att vårt uttalade mål att köra användbarheten i botten kanske inte var så bra idé? Om fler vågar/orkar starta trådar tex så blir forumet mycket mer användbart för de flesta. Det är ju bara sant i den utsträckning trådarna som startas är användbara. Kolla exempelvis på rec.gambling.poker som egentligen inte alls är användbart längre men där total frihet att starta trådar gäller. De flesta har en fråga som pockar på eller vill bara dela med sig av en trevlig/hemsk erfarenhet och vill inte riskera att bli skriven på näsan att de inte klarar av att söka och minsann borde posta i den o den tråden. Visst, men åtminstone jag vill filtrera bort de frågor/berättelser som är totalt ointressanta för 99% av forumet (exempelvis enkla, återkommande frågor och bad beats). Tiden är knapp för de flesta och vill man ha svar på en fråga vill man inte först ägna sig åt avancerat sökteori i x antal minuter för att därefter läsa policyn för varje subforum och till sist posta i slaskforumet. Vilket är bäst, att 1 person lägger 5 minuter research på sin fråga eller 1000 personer lägger 30 sekunder på att läsa frågan? Det är inte bara postarens tid som är knapp, läsarnas tid är precis lika viktig, Slutligen så håller jag med om att det antagligen låses på en del ställen där det inte borde och att modereringen inte är perfekt (att folk inte orkar posta legitima trådar är ju ett tecken på det). Men jag håller absolut inte med om att vi gör allting fel och har fel attityd till det hela. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
danne3 Postad 27 Augusti , 2005 Rapport Share Postad 27 Augusti , 2005 Alltså, ni gör HELT rätt i att sortera trådarna, självklart ökar det effektiviteten. Försår även att ni lägger ner ett stort jobb på detta och det uppskattas av oss allra flesta. Det enda jag har hört och upplevt är otrevlighet från en av moderatorerna. Och NEJ, det är inte QoS, mer hjälpsam än dig kan man knappast vara Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Doc Postad 27 Augusti , 2005 Författare Rapport Share Postad 27 Augusti , 2005 Doc, tror att en del av det hela är lite hur vår syn skiljer sig på hur forumet ska fungera. När jag läser ditt inlägg får jag mer känslan av en chatt än ett forum. Den stora skillnaden (IMHO) är att på forumet så lagras informationen och behöver struktureras i viss utsträckning, medan på en chatt är det mer svar direkt och sen glöms det bort och inte är sökbart på ett strukturerat sätt. När det gäller mer chattliknande trådar så har vi samlingstrådar just för att det inte ska dyka upp högar med nya tråd om att "pokersajt X är nere" varje gång det händer, eller t ex när någon blivit utdragen med AA, tanken är att dessa samlingstrådar är att de ska vara mer löst modererade eftersom dom täcker ett större och luddigare område. Däremot så är det väldigt få samlingstrådar när det gäller mer pokerrelaterade ämnen, tittar du i t ex Pokerteori eller THe så finns det nästan inga, anledningen är just att vi vill lyfta fram tankeprocessen och värdet av diskussionen i sig (men tyvärr så går det ibland OT och här ska vi bli bättre). När det gäller din postning i Onlinepoker så beror det hela lite på samma sak som ovan tror jag. I och med att du ser forumet som en mer chattliknande mötesplats än en samlande diskussionsplats så vill ha svar omgående och din iver att få svar postar i den grupp som du anser verkar lämplig och när du för 5:e gången blir hänvisad till en tråd eller postningsguiden så känner du enorm frustration över det hela, gissar jag rätt eller är jag ute på den berömda cykeln just nu? - QoS Det är möjligt att du har rätt. Jag ser oftast ett forum som ett trevligt kafferum där man kan träffa likasinnade och diskutera trevliga/roliga/hemska upplevelser OCH få råd kring saker man undrar över. Alla forum jag deltarr i fungerar så. Men det motsäger inte att det dessutom finns guider, tutorials, FAQs, samlingstrådar som tar upp de vanligaste och viktigaste frågorna så man slipper se ideliga inlägg kring dessa. Jag förstår verkligen inte vad exakt ni är rädda för då ni låser inlägg hela tiden. Som jag skrev tidigare så skulle enda skillnaden mot idag bli att det inte satt ett lås på tråden och folk skulle orka bemöda sig om att svara och starta nya trådar. Det är ju inte så att helvetet skulle bryta ut om man tilläts diskutera Linda Rosing i en separat tråd TROTS att någon redan felaktigt börjat diskutera detta i en annan tråd. NETEller, bonuskoder, och specifika sajter förstår jag precis men inte starthänder, multitabling, missclicks, etc etc. Det är bara klåfingighet och övernitisk pedanteri. Eftersom jag vet med mig att min kritiska hållning ofta retar folk så vill jag passa på att poängtera att jag bara försöker komma med konstruktiv kritik som skall förbättra forumet. Jag inser givetvis att ni moderatorer gör en jätteinsats här även om er oerfarenhet leder er fel (IMHO). Så tack för att ni, speciellt du QoS (som äter lyckopiller ), är tålmodiga och lyssnar och kan skilja på sak och person. Det är inte så vanligt på Internet. Doc -- som är en gammal stofil som varit forumdeltagare på Internet innan många av er var födda. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Doc Postad 27 Augusti , 2005 Författare Rapport Share Postad 27 Augusti , 2005 Alltså, ni gör HELT rätt i att sortera trådarna, självklart ökar det effektiviteten. Försår även att ni lägger ner ett stort jobb på detta och det uppskattas av oss allra flesta. Det enda jag har hört och upplevt är otrevlighet från en av moderatorerna. Och NEJ, det är inte QoS, mer hjälpsam än dig kan man knappast vara Om du trodde att jag protesterade mot sortering av trådar så trodde du fel. Läser du tråden från början så ser du vad tråden handlar om. Jag är BARA emot låsning av ny trådar som ligger rätt men avser ämnen som redan diskuteras perfifert eller vad gäller en annan aspekt i någon annan tråd. Vad tycker Du om det? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
TANDEMCYKELN Postad 27 Augusti , 2005 Rapport Share Postad 27 Augusti , 2005 Vänner, Jag tycker att forumet håller en extremt hög nivå. Jag har bara lovord till alla som modererar. De gör ett sjujäkla jobb. Sedan till det här med off topic. Lite off topic måste ett forum ha, för det är ju så man "lär känna" de andra deltagarna. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Doc Postad 27 Augusti , 2005 Författare Rapport Share Postad 27 Augusti , 2005 Vänner, Jag tycker att forumet håller en extremt hög nivå. Jag har bara lovord till alla som modererar. De gör ett sjujäkla jobb. Sedan till det här med off topic. Lite off topic måste ett forum ha, för det är ju så man "lär känna" de andra deltagarna. Men du kommenterade inte det som tråden handlar om: låsning av nya trådar då det redan finns perfifert angränsande diskussioner. Vad tycker du om det? Jag håller med om att forumet håller en hög nivå (vad man nu menar med det) och att moderatorerna gör ett sjujäkla jobb (i fråga om arbetsinsats men inte resultat). Jag accepterar också OT och tycker om trams i måttliga mängder. Så du motsäger nog ingen. Bara stryker vissa medhårs. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
QoS Postad 27 Augusti , 2005 Rapport Share Postad 27 Augusti , 2005 Jag förstår verkligen inte vad exakt ni är rädda för då ni låser inlägg hela tiden. Som jag skrev tidigare så skulle enda skillnaden mot idag bli att det inte satt ett lås på tråden och folk skulle orka bemöda sig om att svara och starta nya trådar. Kaos, undergång och slutet på mänskligheten? Det är klart att vissa av oss modereratorer (mig själv inräknad) kan bli lite överaggresiva i låsningarna, men det vi försöker stäva efter är att få en bra balans mellan en rad olika faktorer. Dels så om det finns befintliga trådar med mycket likartat innehåll trådar där diskussionen pågått och kanske redan svarat på frågan, samt om det är en grupp som vi vill att diskussionen ska upmuntras och i dessa grupper är vi som sagt mer generösa. Det är ju inte så att helvetet skulle bryta ut om man tilläts diskutera Linda Rosing i en separat tråd TROTS att någon redan felaktigt börjat diskutera detta i en annan tråd. Självklart inte, som jag skrev tidigare så det gernerellt så att snack om tidningsartiklar från kvällspresesen inte ger några djupare pokerdiskussioner och är just sånt som är tänkt att det ska in i samlingstråden för pokerartikel tråden för att sen delas av om det blir aktiva diskussion, som tidigare konstaterat funkar den tråden inte så bra just nu. Hade vi från början vetat att det finns ett enormt behov av att diskutera BB-kändisars pokervanor hade tråden självklart inte låsts, och som det ser ut nu är det mycket möjligt att den kommer delas av från pokerartikeltråden, det verkar finnas ett skrämmande stort behov. NETEller, bonuskoder, och specifika sajter förstår jag precis men inte starthänder, multitabling, missclicks, etc etc. Det är bara klåfingighet och övernitisk pedanteri. Då är vi i egentligen överens! Skillnaden är att genomförandet inte alltid är 110%, men vi moderatorer är ju bara människor. Vi försöker som sagt hålla en generös attityd i "Om Poker"-grupperna men mer strikt i det lösa snacket om kring speciellt i kring ämnen som har en återkommande karaktär (Neteller, sajter etc), precis som du skriver ovan. Jag tolkade din första postning som att själva problemet var att du postade fel i Onlinepoker, men det verkar vara mer det överaggresiva låsandet som är själva grejen, och därför söker vi som sagt vara selektivt generösa, men självklart kan vi bli mer försiktiga och uppmärksamma om det är så att att folk med legitima trådar (som Hjort så fint uttryckte det ) inte vågar posta! Jag inser givetvis att ni moderatorer gör en jätteinsats här även om er oerfarenhet leder er fel (IMHO). Man tror att det är beröm, men det är ju förtäckt hat, HAT! Så tack för att ni, speciellt du QoS (som äter lyckopiller ), är tålmodiga och lyssnar och kan skilja på sak och person. Det är inte så vanligt på Internet. Ingen fara, det är en del av POKERFORUM.nu kulturen att bolla idéer och tankar kring hur vi kan bli bättre. Dock så reserverar jag mig för lyckopiller-biten, eller du kanske vet något som jag inte vet? - QoS Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Djens Postad 27 Augusti , 2005 Rapport Share Postad 27 Augusti , 2005 Ja, jag tycker vis ka dela av det här och införa en diskussion om varför QoS är så glad hela tiden, jag tror det har att göra med alla pengar han får från pokerforum Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
TANDEMCYKELN Postad 27 Augusti , 2005 Rapport Share Postad 27 Augusti , 2005 Ja, jag tycker vis ka dela av det här och införa en diskussion om varför QoS är så glad hela tiden, jag tror det har att göra med alla pengar han får från pokerforum Det var ju QoS som startade forumet. Tro sjutton att han ser allting positivt, då detta är hans livsverk. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
QoS Postad 27 Augusti , 2005 Rapport Share Postad 27 Augusti , 2005 Kan berätta exakt varför jag är glad just nu, så länge som jag postar på forumet behöver jag inte räkna nån Fouriertransform, and that's a fact! - QoS Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
BigKahuna Postad 27 Augusti , 2005 Rapport Share Postad 27 Augusti , 2005 Kan berätta exakt varför jag är glad just nu, så länge som jag postar på forumet behöver jag inte räkna nån Fouriertransform, and that's a fact! - QoS Vadå!?! Det finns väl inget bättre än en löst fouriertransform? Underskatta aldrig styrkan hos fouriertransformen... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
cheunce Postad 27 Augusti , 2005 Rapport Share Postad 27 Augusti , 2005 Kan berätta exakt varför jag är glad just nu, så länge som jag postar på forumet behöver jag inte räkna nån Fouriertransform, and that's a fact! - QoS Det är ju bara att slänga in det i Matlab Bara så att alla vet det så har QoS sagt att jag "kanske" ska få ta över hans roll under hans nästa tenta och den som gnäller över forumet då kommer att få samtliga sina trådar låsta och alla inlägg bort tagna Så i ljuset av detta så är nog QoS ganska snäll Sen att chansen för att jag får var moderator snabbt närmar sig noll är ju en annan sak. BTW glöm inte att anmäla er till Pokerforum.nu online. Där får ni en chans att ge igen på bal QoS För att detta inte ska bli för mycket OT så måste jag säga att jag tycker inte att forumet är för hårt modererat och att alla moderatorer gör ett fantastiskt jobb Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Doc Postad 27 Augusti , 2005 Författare Rapport Share Postad 27 Augusti , 2005 Ja förklara gärna för mig varför QoS är så harmonisk. Tjänar han pnegar på detta? Vill han bli Pokerns Dr Phil eller Mork (från Mork and Mindy för oss som är gamla nog att minnas), eller är han bara en bot? Vem startade forumet och vem tjänar/förlorar pengar på det? Vad är PFs historia? Peka bara på rätt tråd så fortsätter jag läsningen där Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Doc Postad 27 Augusti , 2005 Författare Rapport Share Postad 27 Augusti , 2005 Med anledninging av Fourier: En person som ännu inte har vett/hunnit njuta av sin första Fourier-transform är bara att gratulera: de har livet framför sig. Det jobbiga infinner sig då man når forskningsfronten och inser att man måste vänta på att forskarna skall uppfinna/hitta nästa livsnjutning. Då ledsnar man och tar till lättare droger. Hick... Lätt OT, hoppas herrar moderatorer ursäktar. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
BigKahuna Postad 27 Augusti , 2005 Rapport Share Postad 27 Augusti , 2005 Tjänar han pnegar på detta? pengar tjänar han nog, att jobba o slita så mycket med ett forum helt gratis skulle vara duktigt EV- Vad är PFs historia?Peka bara på rätt tråd så fortsätter jag läsningen där Sökfunktionen är härlig! http://pokerforum.nu/forum/viewtopic.php?t=10229&highlight=historia Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
QoS Postad 28 Augusti , 2005 Rapport Share Postad 28 Augusti , 2005 Så vad ni säger är att fourieranalys enbart inte gör en harmonisk och glad? Tyvärr så ger forumet inte så mycket EV+ så att det kompenserar mitt extremt ruttna pokerspel , i princip får vi in så att vi klarar den snabbt växande kostnaden för serverdrift och utveckling samt att vi kan göra en massa kul grejor för tillsammans med alla POKERFORUM.nu-are, t ex olika priser i tävlingar och livegrejor som Pokerseminariet är nästa kuliga grej som vi deltar i. Men min långsiktiga plan är helt klart att bli en Dr. Phil of Poker, jag vill vara Oprahs bitch och sitta på tv och mobba folk för att dom är känslomässigt döda inombords. - QoS Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
TotalFarsa Postad 28 Augusti , 2005 Rapport Share Postad 28 Augusti , 2005 Aaaaaaaah, Zee Plan... Var ett tag sen du snackade om den... Har saknat den lite /TF - svär dyrt o heligt på att riverklonka ut dig ikväll QoS Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
QoS Postad 28 Augusti , 2005 Rapport Share Postad 28 Augusti , 2005 TotalFarker, muhahaaa... - QoS Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
erbus Postad 21 September , 2005 Rapport Share Postad 21 September , 2005 jaja OT grabbarna numero uno (TF och QoS). jag har orkat läsa igenom hela denna tråd... men jag fattar fortfarade inte problemet med att Moderatorerna skall vara för hårda och låsa ämnen hit och dit. vi människor är ju väldigt olika till sättet även om vi har visa likheter med varandra för övrigt. det som Doc tar upp känner jag inte alls igen, jag tycker det är riktigt j*vla jobbigt med 72 nya trådar om ungefär samma sak. *lås ämnen oftare* jag får tyvärr tillbringa en del tid (flera timmar i veckan) på att läsa saker som redan har tagits upp i någon form tidigare, vilket ju gör att man troligen kommer att missa nyttig info förr eller senare. för när man loggar in på forumet så har det tillkommit 72 nya trådar om något, jag försöker sortera efter vad topicen påstår att det skall handla om, men det är inte alltid så lätt att reda ut det heller. däremot så ger jag dig (Doc) en poäng ang att FAQ skulle kunna var bättre än vad den är i dag om man använder neteller som ex. men jag har inte erbjudit mig att hjälpa till att städa i trådarna och så vitt jag vet så har väl ingen annan gjort det heller, så då kan man kanske inte klaga så mkt på det heller jag tycker att forumet fungerar väldigt bra som det är, men även solen har fläckar så visst kan man säkert förbättra forumet, men jag kan inte svara på hur, men jag kan säga att jag iallafall inte håller med din inställning Doc. (men det är ju din upplevelse av forumet som har diskuteras, så från din sida så har du ju rätt) *vad nu detta tillförde /A Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
AutoPSY Postad 24 September , 2005 Rapport Share Postad 24 September , 2005 När inga nya trådar får skapas, om ämnen som tidigare har diskuterats, så skapar detta intressanta problem. För det första så försvinner spontaniteten. D.v.s. att se ett inlägg och kasta sig in i diskussionen för att man vet något om ämnet, något man kanske lärt sig i tidigare trådar och som nu kan hjälpa någon annan. Det andra problemet är att nya medlemmar på forumet inte har deltagit i tidigare trådar, och att posta ett inlägg i en gammal tråd får inte den uppmärksamhet som nya trådar ger. Och att läsa en tråd på kanske 40 sidor där de flesta inläggen inte besvarar ens fråga känns inte allt för roande. Jag vet inte om ni, som förespråkar ultrahård moderering, har besökt ett forum som har lite lättare användning. Ett praktexemplar och ett föredöme för alla forum på webben är skalman.nu (ett forum för diskussioner om historia etc.) Där inriktar sig moderatorerna på att hålla ordning i trådarna och skapa en god och trevlig stämning. Man tar bort inlägg som inte tillför tråden något, eller inlägg med otrevligt innehåll. Naturligtvis låser dom också vissa trådar, men detta är ovanligt. Trots att jag är frekvent besökare där, och postar mycket så känner jag aldrig att nya trådar skapar några som helst bekymmer. Snarare tvärt om. Alla tjänar på nya trådar, förutom de som redan kan allt om poker. Jag skapade nyligen en ny tråd (utan bättre vetande enligt någon) och denna blev låst då ämnet diskuterats tidigare, förmodligen. Visst, regler är regler, så jag postade samma inlägg i en klistrad tråd. Detta var för två veckor sedan och jag har ännu inte fått något svar. Hade tråden fått vara olåst hade jag sluppit skriva två gånger, dels inte skrivit detta inlägg, plus att min fråga förmodligen hade hjälp andra. Vill ni ha stenhårda regler för inlägg kanske ni kan skapa ett ställe där folk kan och får skapa nya trådar. Då kan personer med stor kunskap om poker och annat pokerrelaterat frivilligt besöka trådarna och kanske hjälpa till. Annonsera stort att denna tråd är "slaskig" medans de andra ska hållas rena, så tror jag forumet är på god väg att bli användarvänligt. mvh Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
QoS Postad 25 September , 2005 Rapport Share Postad 25 September , 2005 AutoPSY, vi försöker köra både att minska OT-snacket och samla trådar där det verkar finnas ett värdet i det, men det är som sagt många av samlingstrådarna som behöver ses över och vi hoppas att kunna göra det under hösten, just nu i början är det tyvärr så att många av oss moderatorre som pluggar har rätt mycket att göra. Målsättningen är som tidigare nämnt att grupper som är direkt pokerrelaterade ska vara generösa att starta nya trådar i, men i övrigt är det lite mer låsningar, just för att vi vill att den spontaniteten du pratar om ska fokuseras på pokersnacket, men det finns som sagt mycket som kan styras upp. Vi hoppas på en strukturerad och fin höst istället! - QoS Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
thorn Postad 25 September , 2005 Rapport Share Postad 25 September , 2005 Rent principiellt är jag för totalt fria forum, alltid. Men PF.nu måste jag ändå säga lyckas extremt bra. Det är ett hårt modererat forum, men på över ett år har jag inte sett en enda situation där moderation inte var på sin plats eller att någon blev censurerad. Bra jobbat (circlejerk!). Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts