Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Är det någon av er som tänker mycket på det vid låga stakes? Det känns som alla går med på vilka händer som helst i från vilken possition som helst, eller vad säger ni där ute? :D

Postad

Okej, jag skrev nog en aning otydligt!

Det jag menar är att det är svårt att ana vad folk har för hålkort, och då är det väldigt svårt att bluffa t.ex. Men har läst det förut och man kanske ska hålla sig borta från allt bluffande på micro.

Postad

I sen position utan bet före är det väl självklart att position spelar roll även vid micro-spel. En fet bet i sen position är ju att visa styrka. Även om folk går med så har dom i bakhuvet att du fetbetade preflop och BORDE därför vara lite oroliga för vad du tar dig till postflop. Om ingen betar postflop är kanske en bet på sin plats oavsett om du träffade eller inte, du visade ju som sagt styrka innan floppen.

Är en färsking men jag tycker att detta är väsentligt eller vad säger ni gamla pokerrävar? :D

Postad
Okej, jag skrev nog en aning otydligt!

Det jag menar är att det är svårt att ana vad folk har för hålkort, och då är det väldigt svårt att bluffa t.ex. Men har läst det förut och man kanske ska hålla sig borta från allt bluffande på micro.

ja, det är väldigt svårt att veta när man ska bluffa. hur mycket man ska bluffa görs så man försökar göra så att motståndaren förlorar lika mycket att syna som på att folda pga bluffen. läs mer i theory of poker. där säger han tydligt att bluffteori är något man främst använder mot duktiga motståndare.

ju mer synstation ens motståndare är desto mer kräsen ska man bli när man väljer när man ska bluffa.

position spelar en viktig roll i bluffandet. enligt sklansky så är det bättre att bluffa om man agerar först. agerar man sist verkar ens bet oftast mer som ett försök att stjäla och man blir oftare synad. men detta är en väldigt förenklad slutsats av ett väldigt komplext problem.

Postad

Om man spelar TA på micro känns position mindre viktigt. Positionen påverkar hur du ska spela handen men knappast vilka händer du ska spela eftersom;

* du har värde med alla händer du spelar från i prinicp alla positioner

* motståndet är dåliga på att utnyttja den information du ger dem när du sitter ur position.

Undantaget är väl ett par tre marginella händer och spel från knappen/blindssteal.

Postad

Det handlar väl mkt om draghänder också, t.ex. mot passiva motståndare så kan man köpa frikort med färgdrag väldigt ofta i position och dom inser inte att man bettar med färgdrag och betalar av riktigt bra oftast.