Gyre Postad 29 Juni , 2006 Författare Rapport Postad 29 Juni , 2006 Den kostar faktiskt hela 300$. Lite dyrt kan tyckas men jag tror det är värt det om man gräver lite i den. Vad är det med hans spelstil som är så svårbalanserad? Kan hålla med om att 2000$ är rätt lite, men det är ändå 100BB. Kanske ska tilllägga att jag inte kommer gå från 5/10 till 10/20 pang på en gång utan primärt leta bord på 10/20 och hittar jag inga bra så blir det 5/10. Jag är redan nu rätt petig med table-selection och det brukar i regel inte vara så svårt att hitta bra bord om han håller sig till 4 st. Ska importera DBen under natten, återkommer med ett första intryck imorgon. han spelar lite weak-aggro-tight med hårda raiselaydowns i sitt spel som han fint kompenserar genom att vara tight och ta betalt när han har något så att det inte ska vara EV+ att attackera honom vilket många försöker göra. lätt att bli överkörd om man inte har tungan rätt i mun om man spelar som honom. Vi får väl se vad jag får ut av databasen, mitt mål är givetvis inte att härma hans spelstil utan jag har andra tankar och funderingar jag vill kolla upp. Ser inte varför jag ska vara så restriktiv med min rulle. Chansen att gula med min "plan" är mer eller mindre noll och om jag skulle falla hela vägen ner till 3/6 kan jag ta det. Om jag börjar med en liten rush och "fastnar" på 10/20 skulle antagligen min timlön och spelutveckling vara betydligt bättre än vad den är nu. Helt rätt tänkt. Och skulle du få det motigt på 10/20 får du ta det som lärpengar. Så länge man är beredd att gå ner i nivå finns det inte direkt några hinder för att köra på. Precis så resonerer jag också. Även bra saker kan komma ur ett misslyckat 10/20-försök. Första gången jag gick upp och kände på 5/10 tappade jag 75BB på 700 händer, vilket var väldigt mycket för mig då. När jag sedan återgick till 3/6 så märkte jag direkt att jag var mer villig att lägga ett bett på en read/kännsla jag inte hade gjort tidigare då jag hade haft lite för stor respekt för pengarna. Ska återkomma med lite info om databasen när jag har suttit med den ett par timmar. Citera
Gyre Postad 29 Juni , 2006 Författare Rapport Postad 29 Juni , 2006 När vi ändå är inne på det. Läs "The BIG GAME" på http://stoxpoker.com/. Citera
Gyre Postad 30 Juni , 2006 Författare Rapport Postad 30 Juni , 2006 Är riktigt trött på att mina PT-databas är så slö (konstigt när jag har över 600k händer i den) så jag har bestämt mig för att starta en ny med det passande namnet "A new hope" och hoppas att 5/10 and beyond ska utvecklas fint i den Firar detta med att lägga upp ett screenshot på alla FL-SH händer i min databas. Finns för beskådning Här. Tidsmässigt sträcker sig detta hela vägen bak till Oktober. Citera
morberg Postad 30 Juni , 2006 Rapport Postad 30 Juni , 2006 Hur många händer hinner du med på en månad? Citera
heltok Postad 30 Juni , 2006 Rapport Postad 30 Juni , 2006 Är riktigt trött på att mina PT-databas är så slö (konstigt när jag har över 600k händer i den) så jag har bestämt mig för att starta en ny med det passande namnet "A new hope" och hoppas att 5/10 and beyond ska utvecklas fint i den du kör postgresql va? Citera
Gyre Postad 30 Juni , 2006 Författare Rapport Postad 30 Juni , 2006 Hur många händer hinner du med på en månad? Inte allt för många Jag har spelat en del annat än händer i grafen men inte så värst mycket. Har en liten excelfil där jag håller reda på mitt spel sedan länge, ska plocka fram hur många händer det har blivit. 2005: Juni: 3430 Juli: 3342 Augusti: 4286 September: 7841 Oktober: 5160 November: 3914 December: 10651 2006: Januari: 7800 Februari: 6577 Mars: 6165 April: 6586 Maj: 5527 Juni: ~4k du kör postgresql va? Ja. Accessdatabasen började bråka vid ca 450-500k händer. Den nya databasen startar bra Får sätet direkt till vänster av en 50/17/1 fisk på 10/20 och hit-n-runnar bordet på 263$ tills han sticker efter kanske 4 varv. Citera
Gyre Postad 30 Juni , 2006 Författare Rapport Postad 30 Juni , 2006 Party Poker 5/10 Hold'em (6 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver) Bra turncheck? BTN 61/1/0.6 1.1k händer SB 41/27/2.4 1.4k händer Preflop: Hero is BB with J, K. 3 folds, Button calls, SB completes, Hero raises, Button calls, SB calls. Flop: (6 SB) 5, 9, Q(3 players) SB checks, Hero bets, Button folds, SB calls. Turn: (4 BB) 6(2 players) SB checks, Hero checks. River: (4 BB) 9(2 players) SB bets, Hero calls. Final Pot: 6 BB Kan jag spara ett bett på river här mot en 49/1/1 1.1k snubbe? Eller kan han få för sig att spela typ J:spade: ofta nog? Party Poker 5/10 Hold'em (6 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver) Preflop: Hero is UTG with A, Q. Hero raises, MP calls, 2 folds, SB calls, BB calls. Flop: (8 SB) Q, 3, T(4 players) SB checks, BB checks, Hero bets, MP calls, SB calls, BB calls. Turn: (6 BB) 9(4 players) SB checks, BB checks, Hero bets, MP raises, SB folds, BB folds, Hero calls. River: (10 BB) 3(2 players) Hero checks, MP bets, Hero calls. Final Pot: 12 BB Och slutligenen hand där jag tyckte jag spelade riktigt bra, vad säger ni? Han är 28/13/1 70 efter händer Party Poker 5/10 Hold'em (5 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver) Preflop: Hero is BB with A, A. 1 fold, MP raises, 1 fold, SB calls, Hero 3-bets, MP caps, SB calls, Hero calls. Flop: (12 SB) 6, 3, 2(3 players) SB checks, Hero checks, MP bets, SB calls, Hero raises, MP 3-bets, SB folds, Hero calls. Turn: (9.50 BB) K(2 players) Hero checks, MP bets, Hero calls. River: (11.50 BB) K(2 players) Hero checks, MP bets, Hero calls. Final Pot: 13.50 BB Citera
spydah Postad 30 Juni , 2006 Rapport Postad 30 Juni , 2006 Hand 1: Skulle bara höja den handen om jag var först in där. Hellre checkar jag pre och betar flop om inte SB hunnit före, annars fold. Nu tycker jag du ska beta turn eller folda river, skulle inte syna med K hög där om jag inte visste att han var kapabel att försöka stjäla med vad som helst. Hand 2: Passiv fisk som nog har dig slagen, men riversyn är inte helt bortkastat ändå tycker jag beroende på vad han är kapabel till. Siffrorna säger mig inte att det är en semibluff men har du sett honom göra det förut så... Hand 3: Cappa flopp eller höj på turn, ser ingenting som slår dig här. Otur om han har AK (eller KK förstås) men jag skulle gissa 99-QQ eller kanske nötfärgdrag. Fast om du tror han lägger sig om du höjer är det ju bra spel. Citera
Gyre Postad 30 Juni , 2006 Författare Rapport Postad 30 Juni , 2006 Hand 1: Skulle bara häja den handen om jag var först in där. Hellre checkar jag pre och betar flop om inte SB hunnit före, annars fold. Nu tycker jag du ska beta turn eller folda river, skulle inte syna med K hög där om jag inte visste att han var kapabel att försöka stjäla med vad som helst. Jag har för stor equity edge preflopp hör för att inte höja och dessutom en synstation på knappen som betalar av allt jag träffar och lite till. När jag blir HU med LAGen på turn med min gutshot + överkort och möjliga J-outs vill jag inte bli höjd eftersom jag måste syna då, och skulle han göra sin CR med ett drag och betta river så får jag inte se showdown de gånger jag förbättrar (ska jag syna ett riverbet efter hans CR på river är min linje helt klart bättre). Skulle lätt kunna tänka mig att han CR mig på turn med färgdrag/stegdrag om han är så aggro statsen säger. Gillar hellre att checka igenom och syna den inducerade bluffen/värdebettet. Hand 2: Passiv fisk som nog har dig slagen, men riversyn är inte helt bortkastat ändå tycker jag beroende på vad han är kapabel till. Siffrorna säger mig inte att det är en semibluff men har du sett honom göra det förut så... Även om statsen säger att han antagligen har mig slagen så kan jag nog inte lägga TPTK där med 11-1 i odds. Jag har sett det mest underliga spelen från även till synas väldigt passiva spelare. Hand 3: Cappa flopp eller höj på turn, ser ingenting som slår dig här. Otur om han har AK (eller KK förstås) men jag skulle gissa 99-QQ eller kanske nötfärgdrag. Fast om du tror han lägger sig om du höjer är det ju bra spel. Planen var att höja turn då jag kännde mig mer eller mindre hundra på att han satt med typ JJ-KK eller kanske AK . När sedan kungen landar på turn ser jag ingen anledning att höja. Inte säkert han betalar av med JJ/QQ och KK 3-bettar han och jag kan inte släppa mina ess där. Och på river finns inget annat spel än att syna. Citera
Potz Postad 30 Juni , 2006 Rapport Postad 30 Juni , 2006 Hand 3: Skulle nog donka river. Med tanke på flop-action och river så känns AK och KK osannolika, så han sitter antagligen på ett lägre PP. 70 händer är ju lite lite men det finns ju risk för att han checkar ut om 28/13/1 stämmer. Däremot kommer han syna ditt bet. Citera
Gyre Postad 30 Juni , 2006 Författare Rapport Postad 30 Juni , 2006 Hand 3: Skulle nog donka river. Med tanke på flop-action och river så känns AK och KK osannolika, så han sitter antagligen på ett lägre PP. 70 händer är ju lite lite men det finns ju risk för att han checkar ut om 28/13/1 stämmer. Däremot kommer han syna ditt bet. Vet inte om jag är så sugen på att bet/folda river mot en relativt okänd spelare i en sån här stor pott. Sen är det möjligt att han värdebettar PP lägre än kungar också eftersom jag ser ut att bli rädd för kungen på turn. Hatar dessa lägen. Sitter ur position med nån TAGish typ med ett svagt drag + andra möjliga outs på turn. Vad har ni för standradlinje här? Party Poker 5/10 Hold'em (6 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver) Preflop: Hero is SB with J, K. 4 folds, Hero raises, BB calls. Flop: (4 SB) Q, 3, A(2 players) Hero bets, BB calls. Turn: (3 BB) 4(2 players) Hero gör vad och varför? Kan man se antal färgdrag/stegdrag för en session eller liknande i PT? Känns som om jag missade miljoner drag idag. Citera
morberg Postad 1 Juli , 2006 Rapport Postad 1 Juli , 2006 Hatar dessa lägen. Sitter ur position med nån TAGish typ med ett svagt drag + andra möjliga outs på turn. Vad har ni för standradlinje här? Lurigt. Check-call borde väl vara rätt ok? Bet-fold känns vekt, bet-syn dyrt. Citera
Gyre Postad 1 Juli , 2006 Författare Rapport Postad 1 Juli , 2006 Hatar dessa lägen. Sitter ur position med nån TAGish typ med ett svagt drag + andra möjliga outs på turn. Vad har ni för standradlinje här? Lurigt. Check-call borde väl vara rätt ok? Bet-fold känns vekt, bet-syn dyrt. Riktigt svårt läge tycker jag. Check-Fold: Spontant känns det rätt vekt. Dels kan jag vara bäst nu mot en hand som JT/KT eller har 10 outs mot ett PP lägre än JJ (tror dock en TAGish spelare 3-bettar typ 55+ här så det är väl inte så många par kvar.) Om jag checkar får jag nog ett bett mot mig 90%+ av gångerna då jag i princip säger att jag inte har något. Check-Call: 5:1 i odds med enbart fyra säkra outs känns inget vidare. Jag kan ha upp till 10 outs eller rent av leda. Men om jag leder mot en hand som JT vet jag inte hur ofta jag får nytta av det, hur ofta checkar JT/KT bakom på river om jag synar turn? KT bör ju checka igenom men JT kanske bettar? Bet-Fold / Bet-Call: Känns som att ett bett från mig här inte ofta bli höjt en av sämre hand än KJ specielt ofta mot en medel-TAG på 5/10 så vi kan nog räkna med fyra, kanske 5, outs mot en höjning. Skulle få 7:1 för att syna en höjning och det kan jag inte med så få outs. Bet-Fold is the way to go? Det eller check-call känns det som men jag är osäker. Citera
rambler Postad 1 Juli , 2006 Rapport Postad 1 Juli , 2006 Bet-Fold is the way to go? Det eller check-call känns det som men jag är osäker. bet- fold is the way Citera
Gyre Postad 1 Juli , 2006 Författare Rapport Postad 1 Juli , 2006 Bet-Fold is the way to go? Det eller check-call känns det som men jag är osäker. bet- fold is the way Kul att se dig skriva något igen, var ett tag seda jag såg det. Och ännu bättre att du hade samma åsikt som mig angående ett beslut Hur stor är BR nu? En aning mindre. Landade en mindre trevlig mobilräkning i brevlådan under veckan samt lite andra utgifter som tvingar mig att ta ut en slant från rullen. Jag kommer ändå försöka varva in lite 10/20 på bra bord när jag känner mig bra och på gång. Gårdagens spel på 5/10 var väldigt frustrerande. Satte inte alls många utav mina drag och värdebettade jag toppar med KQ mot den passiv fisken på varje gata så satt han med AQ istället för de andra femtioelva händer han betalar av med som jag slår. Det possitva var dock att jag tyckte mig spela riktigt bra och inte köra autopilot som jag har gjort senaste tiden. Har faktiskt varit slarvig med table-, och framför allt seat-selection, och kanske spelat ett bord (4) för mycket än vad jag borde. Känner mig riktigt pokersugen just nu och kan (ska) få in många händer denna veckan då jag jobbar mellan 14-23 vilket gör att jag inte kan umgås med flickan lika mycket som en vanlig vecka. Nu jävlar! Citera
Gyre Postad 2 Juli , 2006 Författare Rapport Postad 2 Juli , 2006 Börjar kvällen med två händer jag tycker jag spelar ok, vad säger ni? BB är 32/25/3 efter 1k händer CO är 52/7/.17 efter 100 händer Party Poker 5/10 Hold'em (6 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver) Preflop: Hero is SB with 9, K. 1 fold, MP calls, CO calls, 1 fold, Hero completes, BB checks. Flop: (4 SB) 5, K, 4(4 players) Hero bets, BB raises, MP folds, CO calls, Hero calls. Turn: (5 BB) 7(3 players) Hero checks, BB bets, CO calls, Hero calls. River: (8 BB) 4(3 players) Hero checks, BB bets, CO folds, Hero calls. Final Pot: 10 BB SB är BB från förra handen (SB 32/25/3 1k händer) BB är 20/13/2.8 efter 750 händer Party Poker 5/10 Hold'em (6 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver) Preflop: Hero is Button with K, K. 1 fold, MP calls, 1 fold, Hero raises, SB 3-bets, BB caps, MP folds, Hero calls, SB calls. Flop: (13 SB) 5, T, 8(3 players) SB checks, BB bets, Hero raises, SB folds, BB calls. Turn: (8.50 BB) K(2 players) BB bets, Hero raises, BB calls. River: (12.50 BB) 2(2 players) BB checks, Hero bets, BB calls. Final Pot: 14.50 BB Citera
morberg Postad 2 Juli , 2006 Rapport Postad 2 Juli , 2006 K9s ser bra ut. Eller snarare: jag hade spelat den likadant. Själv brukar jag höja floppen för gratiskort med färgdrag, men BB har fel position för det så det borde vara ok att checka turn. Hade höjningen kommit från sista man kanske det är läge att donka turn? KK har jag inget att invända mot. Vad gör du på river om fi check-höjer? Citera
Gyre Postad 2 Juli , 2006 Författare Rapport Postad 2 Juli , 2006 tycker du ska raisa PF med K9s Jag funderade på det men både MP och CO var riktiga fiskar och jag skulle i princip vara tungen att träffa för att ta hem potten. Skulle dessutom suga jättehårt om BB skulle få för sig att 3-betta. morberg. Resonerade precis som dig, en draghand blir betydligt mindre sannorlik när han höjer floppen och jag såg ingen större nytta med att stoppa in fler bets på någon gata. Citera
heltok Postad 2 Juli , 2006 Rapport Postad 2 Juli , 2006 får du ut BB har du döda pengar iaf.... du lär ju vara minst even money mot de andra... Citera
Gyre Postad 2 Juli , 2006 Författare Rapport Postad 2 Juli , 2006 får du ut BB har du döda pengar iaf.... du lär ju vara minst even money mot de andra... Det är klart, döda pengar är ju alltid trevligt. Dock kan ju BB syna med en hel jäkla massa händer mot min höjning iaf. Vad gör ni här mot en 31/19/2.3-TAG och 39 ATSB med en note på honom som säger "Kan vara tricky på farliga brädor HU" Party Poker 5/10 Hold'em (5 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver) Preflop: Hero is BB with A, 6. 2 folds, Button raises, 1 fold, Hero 3-bets, Button calls. Flop: (6.40 SB) 2, 8, 4(2 players) Hero bets, Button raises, Hero? Citera
heltok Postad 2 Juli , 2006 Rapport Postad 2 Juli , 2006 får du ut BB har du döda pengar iaf.... du lär ju vara minst even money mot de andra... Det är klart, döda pengar är ju alltid trevligt. Dock kan ju BB syna med en hel jäkla massa händer mot min höjning iaf. Vad gör ni här mot en 31/19/2.3-TAG och 39 ATSB med en note på honom som säger "Kan vara tricky på farliga brädor HU" Party Poker 5/10 Hold'em (5 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver) Preflop: Hero is BB with A, 6. 2 folds, Button raises, 1 fold, Hero 3-bets, Button calls. Flop: (6.40 SB) 2, 8, 4(2 players) Hero bets, Button raises, Hero? calla flop folda turn om inget märkvärdigt händer. Citera
Gyre Postad 2 Juli , 2006 Författare Rapport Postad 2 Juli , 2006 Kul hand. Party Poker 5/10 Hold'em (6 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver) Preflop: Hero is BB with 5, 5. CO posts a blind of $5. UTG raises, 1 fold, CO (poster) calls, 1 fold, SB calls, Hero calls. Flop: (8 SB) 3, K, 5(4 players) SB checks, Hero checks, UTG checks, CO bets, SB raises, Hero 3-bets, UTG folds, CO calls, SB calls. Turn: (8.50 BB) 6(3 players) SB checks, Hero bets, CO calls, SB calls. River: (11.50 BB) 7(3 players) SB checks, Hero bets, CO calls, SB calls. Final Pot: 14.50 BB Results in white below: SB has 3s 4s (straight, seven high). Hero has 5c 5h (three of a kind, fives). CO has Jd Kc (one pair, kings). Outcome: SB wins 14.50 BB. Citera
Gyre Postad 3 Juli , 2006 Författare Rapport Postad 3 Juli , 2006 Måste Party behandla mig som skit? Inte ens en ny databas hjälper! 750 händer med WTSD% på 32.9 och WaSD% på 42 har resulterat i 60BB in i det röda. Nån gång måste det vända! Citera
Recommended Posts