Gå till innehåll

Gyre klonkar vidare på NL400 SH.

Recommended Posts

Postad
Fold i AT-handen. Han måste ha bättre än A-hög där.

Kan inte det faktum att du lägger "för ofta" på river ha med din spelstil att göra? Du har varit inne lite på det förr att checka turn och syna river. Hade du i denna handen istället tagit gratiskortet på turn - och mot två motståndare undrar jag om det inte är bättre - skulle en syn på river vara (mer) rätt.

Han visade A3 och jag svor :)

Det har nog lite med det att göra, i många lägen är det antaligen bättre att checka turn och syna den inducerade bluffen/värdetbettet på river än att betta turn som jag oftast gör. Försöker hitta lägen för detta när jag spelar nu och jag har faktiskt lyckats ganska bra mot de många LAGsen på 5/10.

Spelade en otroligt skön hand precis. Min största pott någonsin tror jag. Skönt att kunna vara 99% säker på att vinna den också, bara att mata in bets i potten alla chansen man får.

Party Poker 5/10 Hold'em (6 handed) FTR converter on zerodivide.cx

Preflop: Hero is MP with A:diamond:, A:spade:.

1 fold, Hero raises, CO 3-bets, 2 folds, BB caps, Hero calls, CO calls.

Flop: (12.40 SB) 3:diamond:, A:club:, Q:club: (3 players)

BB bets, Hero calls, CO calls.

Turn: (7.70 BB) K:spade: (3 players)

BB checks, Hero bets, CO raises, BB calls, Hero 3-bets, CO caps, BB calls, Hero calls.

River: (19.70 BB) 2:heart: (3 players)

BB checks, Hero bets, CO raises, BB calls, Hero 3-bets, CO calls, BB calls.

Final Pot: 28.70 BB

Results in white below:

BB has Kc Kh (three of a kind, kings).

Hero has Ad As (three of a kind, aces).

CO has Qd Qs (three of a kind, queens).

Outcome: Hero wins 28.70 BB.

• Svars 880
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad
Varför ingen raise på floppen?

Jag har en dunderstark hand och givet hur spelat var preflopp är chansen att jag blir utdragen väldigt liten. Ingen utav dem bör rimligen sitta på ett färgdarg, möjligtvis CO med KJs men det kändes ganska otroligt då han var rätt tight preflopp. Så att vara rädd för utdragningar behövde jag inte vara.

Eftersom tre ess är ute så är det svårt för dem att träffa denna floppen och jag vill inte stänga ute nån redan på floppen. Hoppades att de skulle hitta något på turn så jag kunde få in några bets där och det gick ju bra :)

Kanske är fel tänk av mig men bättre resultat kan jag knappast ha hoppats på.

Postad

Funderad ett tag på denna handen men vek mig till sluta, rätt? Om jag inte ligger efter måste jag ducka halva kortleken och har sämst reverse implied odds i hela världen.

BB 59/0/0.8 30 händer

CO 55/14/0.8 200 händer

knappen 40/4/4.5 25 händer

Preflop: Hero is UTG with Q:heart:, Q:diamond:.

Hero raises, 1 fold, CO calls, Button calls, 1 fold, BB calls.

Flop: (8.40 SB) 3:spade:, 7:spade:, 4:spade: (4 players)

BB checks, Hero bets, CO raises, Button 3-bets, BB calls, Hero folds, CO calls.

Postad

ligger efter?

Jag tror du leder,visst knappen (mest troligt då dom andra är väl passiva om dom floppat bra) eller någon annan skulle kunna ha floppat ett set eller färg.

Jag hade synat på floppen och gått för cr på ofarligt turn kort då knappen verkar jäkligt aggro post och förmodligen betar även där.

inte en chans att jag foldat på floppen i en så stor pott för 2 små bets till mot 3 så lösa fiskar.

Postad

Hade du 3 betat om du floppat färgen? (om du va Button) Skulle gissa han rensar fram några outs. Iof skulle det suga om det cappas av CO om du synar.

Iskallt att kunna folda dock. :heart:

Postad

Jag hade inte foldat där, utan hade velat se turn först och sen agerat efter det precis som rambler skrev. Men med så pass många motståndare och när knappen + BB kan ha i stort sett vad som helst, så är inte en färg eller stege omöjliga. Verkligen iskall fold. Jag själv har svårt för att folda höga pockets på floppen.

Postad

När turn blankade fick jag känslan av en dålig fold, när även river blankade kändes det ännu sämre, när knappen visade upp en K-hög färg kändes det genast mycket bättre :)

Ytters imponerad av BB's spel då han tog sig till showdown med J4o i denna handen.

Jag håller nog med er om att folden är i vekaste laget men denna gången gick det bra iaf.

Postad

Jag har sett att Partyborden du kör är 6-handed. Jag spelar nästan uteslutande 5-handed på Ongame och Paradise. Har du eller någon annan någon erfarenhet av skillnaderna?

Jag höjer alltid preflop KTo och A9o från UTG vilket jag inte skulle göra 6-handed tex.

Postad
Jag håller nog med er om att folden är i vekaste laget men denna gången gick det bra iaf.

Vad har vi sagt om att fokusera på resultat? Sklanskypengar är de enda sanna pengarna.

Jag vet, kollade mitt Sklanskykonto igår och såg att jag gått från 57968$ till 57964$. Måste ha varit den folden!

Jag har sett att Partyborden du kör är 6-handed. Jag spelar nästan uteslutande 5-handed på Ongame och Paradise. Har du eller någon annan någon erfarenhet av skillnaderna?

Jag höjer alltid preflop KTo och A9o från UTG vilket jag inte skulle göra 6-handed tex.

Skillnaden mellan Ongames 5-hänta och Party 6-hänta bord är att raken på ongame är typ 8 ggr så hög. Har du inte höga rakeback där ska du inte spela FL där på "låga" nivåer om du inte tycker det är kul att bli rånad.

Jag höjer som sämst KJo och ATo UTG. Börjar spela KTo först i CO medans jag spelar A9 i MP (UTG+1), 6-hänt då.

Postad

Detta är ju rätt roligt start på en session faktiskt...

Preflop: Hero is SB with K:club:, 4:club:.

UTG calls, MP calls, CO calls, Button calls, Hero completes, BB checks.

Flop: (6 SB) T:club:, 3:club:, 5:heart: (6 players)

Hero checks, BB checks, UTG checks, MP bets, CO folds, Button folds, Hero calls, BB raises, UTG folds, MP calls, Hero calls.

Turn: (6 BB) 3:diamond: (3 players)

Hero checks, BB bets, MP folds, Hero calls.

River: (8 BB) 9:club: (2 players)

Hero bets, BB raises, Hero 3-bets, BB caps, Hero calls.

Final Pot: 16 BB

Results in white below:

Hero has Kc 4c (flush, king high).

BB has 5c 5s (full house, fives full of threes).

Outcome: BB wins 16 BB.

Preflop: Hero is CO with A:club:, Q:heart:.

UTG raises, 1 fold, Hero 3-bets, 3 folds, UTG caps, Hero calls.

Flop: (9.40 SB) 3:club:, 9:diamond:, 2:diamond: (2 players)

UTG checks, Hero checks.

Turn: (4.70 BB) Q:diamond: (2 players)

UTG bets, Hero calls.

River: (6.70 BB) 6:heart: (2 players)

UTG bets, Hero calls.

Final Pot: 8.70 BB

Results in white below:

UTG has Qc Qs (three of a kind, queens).

Hero has Ac Qh (one pair, queens).

Outcome: UTG wins 8.70 BB.

Postad

Tråkigt att se att du har oflyt just nu. Bara att köra på, det släpper snart!

Skillnaden mellan Ongames 5-hänta och Party 6-hänta bord är att raken på ongame är typ 8 ggr så hög. Har du inte höga rakeback där ska du inte spela FL där på "låga" nivåer om du inte tycker det är kul att bli rånad.

Raken på Ongame ligger på max mellan 2-3USD beroende på storleken på potten. Vad är den på Party?

Postad
Tråkigt att se att du har oflyt just nu. Bara att köra på, det släpper snart!

Raken på Ongame ligger på max mellan 2-3USD beroende på storleken på potten. Vad är den på Party?

Är Ongame nätverket med PokerRoom och Eurobet? Är det inte det så är jag helt fel ute :)

Postad
Ja, Pokerroom, BetOnBet, Eurobet mfl.

Dom tar mer rake i mindre potter har jag för mig. Om de inte har ändrat rakesystemet senate månanderna så är det ingen bra idé att spela FL där utan grym rakeback.

Postad
Ja, Pokerroom, BetOnBet, Eurobet mfl.

Dom tar mer rake i mindre potter har jag för mig. Om de inte har ändrat rakesystemet senate månanderna så är det ingen bra idé att spela FL där utan grym rakeback.

Stämmer. Maxraken är densamma. Men rake dras redan om du exempelvis completar från sb så du och BB blir headsup. Det räcker alltså med att se en flop, oavsett pottstorlek för att rake ska dras. raken hamnar på 10%, eller MER. Att spela på nivåer under 10/20 är idioti då. Helt orimligt.

Postad

Har varit lite dött här senaste dagarna och det beror på att jag inte spelar på party atm utan håller på att fixa en reload på pokerstars och bryr mig inte direkt om spelat utan vill bara få den fixad. Här kommer iaf en hand jag spelade förra veckan.

BB är lös och halvpassiv efter få händer. Han floppade en färg ett varv tidigare och spelade den fort 3-way, det är allt jag vet om honom. Men han är inte så relevant då det mer handlar om att bli c/r på river, känns det om det nästan aldrig är något annat än i det uppenbara på en sån här trorr bräda, måste gå att lägga den utan att behöva grämma sig halva dagen va? Hur ofta stöter ni som spelar 5/10 på party på en bluff c/r på river?

Party Poker 5/10 Hold'em (5 handed) FTR converter on zerodivide.cx

Preflop: Hero is UTG with K:club:, J:spade:.

Hero raises, 3 folds, BB calls.

Flop: (4.40 SB) 6:club:, 8:heart:, 3:spade: (2 players)

BB checks, Hero bets, BB calls.

Turn: (3.20 BB) J:diamond: (2 players)

BB checks, Hero bets, BB calls.

River: (5.20 BB) A:spade: (2 players)

BB checks, Hero bets, BB raises, Hero calls.

Final Pot: 9.20 BB

Postad

Hej Gyre och förlåt att jag stör!

Jag gör ett gästspel på FL den här månaden och det går åt h-e :)

Tänkte höra med dig som aktiv PT-användare vad man kan förvänta sig av AA, KK, QQ SH?

Själv ligger jag på 1.23, 0.94 resp 0.47 BB över 15K händer och det känns lite klent.

Postad

Tänkte höra med dig som aktiv PT-användare vad man kan förvänta sig av AA, KK, QQ SH?

Själv ligger jag på 1.23, 0.94 resp 0.47 BB över 15K händer och det känns lite klent.

Tog en titt i min DB och jag ligger på 1,48 1,49 1,69 över 17k händer i år på 5/10. Det ser lite konstigt ut i och med att QQ går bäst följt av KK och AA men det kan bero på att jag har precis som Gyre och Morberg haft enorma problem med tursamma fiskar senaste månaden (och kanske lite överoptimistiskt + överaggresivt spelande om jag ska vara helt ärlig).

Om man continuationbettar större delen av händena man höjer före flopen hela vägen i samtliga headsuppotter, som jag ofta får för mig att göra nu för tiden, så får man ju dock bättre betalt för de bra händerna (på grund av att motståndare av någon outgrundlig anledning får för sig att man kan sitta på vad som helst) dessa gånger. Så man kanske ska ta siffrorna med en nypa salt.

Postad
Jag vet inget om spelet på 5/10, men händer det där på 1/2 viker jag ofta.

Jag måste nog lära mig att vika dessa händer. Finns ju knappt några missade drag han kan få för sig att bluffa med och det är ju verkligen inte orimligt att jag sitter på ett A.

Dina siffror är riktigt låga, antingen spelar du väääldigt underligt eller så har du grym otur.

På 5/10 ligger jag på 2.31, 2.49 och 0.98 efter 11.5k händer. 3/6 är 2.44, 1.70, 2.45 efter 10k.