Gå till innehåll

Gyre klonkar vidare på NL400 SH.

Recommended Posts

Postad
welcome back!

Tack.

Riverfold här? Fi är 37/20/1.6 över 250 händer

Party Poker 5/10 Hold'em (5 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

Preflop: Hero is SB with Qclub.gif, Kdiamond.gif.

3 folds, Hero raises, BB calls.

Flop: (4 SB) 8spade.gif, 9club.gif, 8diamond.gif(2 players)

Hero bets, BB calls.

Turn: (3 BB) Kclub.gif(2 players)

Hero bets, BB calls.

River: (5 BB) Aspade.gif(2 players)

Hero bets, BB raises, Hero calls.

Final Pot: 9 BB

syn... för stor pott och du har stor vinstchans.

• Svars 880
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad

Har varit på tok för lite spel på sista tiden. Dels har jag varit bort en vecka i Bulgarien och där efter haft tid att "ta igen" med flickan. Nu har jag en kväll hemma för mig själv och har bestämt mig för att spela min 1000 händer innan jag går och lägger mig. Hoppas det blir gröna siffror :)

Postad

Motståndaren är 32/19/2.4 och verkar helt ok. Något annat spel på floppen och vad hade ni gjort på turn givet mitt floppspel?

Party Poker 5/10 Hold'em (6 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

Preflop: Hero is MP with Kheart.gif, Tspade.gif.

1 fold, Hero raises, 2 folds, SB 3-bets, 1 fold, Hero calls.

Flop: (7 SB) 4heart.gif, 3spade.gif, Kclub.gif(2 players)

SB bets, Hero calls.

Turn: (4.50 BB) Jheart.gif(2 players)

SB bets, Hero?

Postad

Är det helt galet att raisa flopen och syna om han tre-bettar då och sen checkfolda turn om man inte förbättrar.. och om man inte har nån read på fi..

då lägger man ut 1,5 BB på flop och 0 BB om man foldar turn sen.. istället för 0,5 BB på flop och 2BB på turn (om man höjer då och foldar mot tre-bet), (+1BB om man synar ner rivern)

Vet inte vad som "är rätt".. men den taktiken har jag användt några gånger..

är det helt galet, eller ?

Postad

Och vad gör jag på river om jag inte förbättrar?

betar om det inte kommer ett A

Mogge 13:

Din sits är lite annorlunda då fi är okänd,då det finns mkt aggromuppar så skulle jag syna alla gator och beta om han checkar någonstans.

Postad
Betar om det inte kommer ett A

Jag höjde turn som en showdown-raisa, för att få ut värde av händer som AQ/AJ som antagligen skulle c/f river. Alltså checkade jag igenom river. Missat värdebet då?

Postad

Blir inga 1000 händer ikväll, dock 676 vilket får ses som godkännt. Och visst blev det gröna siffror! Var uppe och nosade på 800-sträcket men det duger som det slutade också :) Min bästa cashgame-dag någonsin.

Graf och PT.

Postad
Skön träff med nåt på 10/20! :D

Kul att se!!

Haha, ja :) Hittade en riktig fisk där med ett ledigt säte till vänster om sig. Spelade två varv innan jag insåg att jag var rädd för de bettstorleken och lämnade. Innan dess fick jag dessa två händer:

Party Poker 10/20 Hold'em (5 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

Preflop: Hero is BB with Aclub.gif, Tspade.gif.

2 folds, Button raises, SB calls, Hero 3-bets, Button calls, SB calls.

Flop: (9 SB) Tdiamond.gif, Kheart.gif, 6club.gif(3 players)

SB checks, Hero bets, Button calls, SB calls.

Turn: (6 BB) Kclub.gif(3 players)

River: (9 BB) 8club.gif(3 players)

Final Pot: 12 BB

Results in white below:

SB has 6s 8h (two pair, kings and eights).

Hero has Ac Ts (two pair, kings and tens).

Button has Th 8s (two pair, kings and tens).

Outcome: Hero wins 12 BB.

Party Poker 10/20 Hold'em (5 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

Preflop: Hero is SB with Qclub.gif, Qheart.gif.

1 fold, MP raises, 1 fold, Hero 3-bets, 1 fold, MP calls.

Flop: (7 SB) Qspade.gif, Aspade.gif, 6diamond.gif(2 players)

Hero bets, MP calls.

Hero bets, MP calls.

River: (6.50 BB) 5club.gif(2 players)

Hero bets, MP calls.

Final Pot: 8.50 BB

Results in white below:

Hero has Qc Qh (three of a kind, queens).

MP has Ad 3d (one pair, aces).

Outcome: Hero wins 8.50 BB.

Har spelat ett varv tidigare på 10/20 så efter hela 14 händer där nu har jag 99.64BB/100, hållbart?

• 2 weeks later...
Postad
Motståndaren är 32/19/2.4 och verkar helt ok. Något annat spel på floppen och vad hade ni gjort på turn givet mitt floppspel?

Party Poker 5/10 Hold'em (6 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

Preflop: Hero is MP with Kheart.gif, Tspade.gif.

1 fold, Hero raises, 2 folds, SB 3-bets, 1 fold, Hero calls.

Flop: (7 SB) 4heart.gif, 3spade.gif, Kclub.gif(2 players)

SB bets, Hero calls.

SB bets, Hero?

Alla linjer som innehåller ordet "fold" ska inte förekomma i den här handen. Du är före här väldigt ofta, frågan är mest hur du får mest värde. Par i kungar är så stark och så okänslig för utdragningar att du ofta kan vänta till turn med att höja och därefter värdebetta rivern. Hade du haft ett lägre tp föredrar jag att höja floppen direkt.

Postad
Har du tagit pokersemester? Vore intressant att höra hur det går numera.
Gulat? ;)

Inte den typen kanske..

Har svårt att hitta tid till att spela poker just nu, har börjat knega på sommarjobbet (är för övrigt rätt tungt att hitta motivationen att gå upp klockan 05.15 för att åka till ett jobb där jag tjänar ca 1/6 av vad pokern har dragit in i timmen sedans årsskiftet). Borde dock kunna få in en hel del händer de veckor jag jobbar eftermiddagspasset (2 skift) och kommer hem lagom till fiskfesten på party :)

Ang. spelet de lilla jag har spelat står jag mest och stampar, 5/10 vill inte riktigt lossna och jag ligger på tråkiga 0.5BB/100 efter 18k händer. Har även börjat spela lite mer NL100 än tidigare men känner mig rätt osäker på NL så de resultaten spelar mindre roll just nu, spelar mest för att lära mig grunderna för tillfället.

Hoppas det lossnar för dig på 5/10 denna gången morberg!

Postad

När man är tvingad att springa runt i ett lager och plocka packlistor dag efter dag har man en del tid på sig att tänka poker på, och jag har kommit fram till en plan!

Vad jag har kommit fram till är att jag fram tills nu har varit för feg med att känna på högre nivåer. De pengar jag har till att spela för är jag helt oberoende av och kommer vara i lång tid framöver. Alltså bör jag vara villig att ta lite mer chanser än vad jag har gjort tidigare. Min plan ser ut som föjlande:

1. Köpa Stoxtraders FL-databas till PT. Där finns allt möjligt matnyttigt men det jag i första hand vill uppnå genom detta är att hitta ett par extra % VPIP eftersom jag nu är på tok för tight utan att direkt kunna hitta fler händer att spela. Jag hoppas genom att titta lite i hans databas hitta situationer där jag kan lägga till några händer som jag idag inte spelar. Detta steg kommer att ske på 5/10 och jag räknar med att det tar mig ett par tusen händer. Om inget dramatiskt händer (typ vinna när jag spelar) och rullen ligger på samma nivå som nu övergår min plan till steg 2!

2. Jag har idag ca 600BB för 5/10, vilket för mig faktiskt är mer än vad jag behöver om man ser till hur riskbenägen jag kan vara utan att riskera en gulning. Så planen blir att, när spelet är moget, avsätta 2000$ för 10/20 och se vad som händer med dessa.

Jag är medveten om att det kommer bli tufft men jag är villig att chansa. Åker jag dit så sitter jag med 4k$ till 5/10 och skulle jag fortsätta tappa går jag ner till 3/6 vid 3k$ igen och där finns bara fisk och jag är bäst så att förlora där går jag inte mer på!

Önska mig lycka till!

Postad
Köpa Stoxtraders FL-databas till PT.

Vad kostar den?

Kul plan f.ö., lycka till.

$50 va? kommentera gärna om den var värd pengarna. jag har lite svårt att se vad jag skulle få ut av att analysera den. vet inte om hans spelstil passar mig än på ett bra tag, han spelar rätt annorlunda än den mallen jag på kort sikt(1år) försöker passa in mig i. en svårbalanserad spelstil han är en av de få som behärskar...

$2000 för 10/20 tycker jag är för lite. det svänger bra på 10/20 SH. 5/10 är verkligen paradis jämfört med 10/20. ungefär som att jämföra 2/4 och 3/6 dagtid på fullring. avg på borden skiljer sig typ 40/10/1 till 35/15/2, dvs 5/10 är väldigt mycket mer lukrativt. tableselection känns väldigt viktigt på 10/20, ofta hamnar på man på bord mot 5st 32/24/2.5-spelare. där har man inte mycket att hämta.

bygg rulle på 5/10 och utveckla spelet på 10/20.

mitt råd är att harva till dig $10k i rulle på 5/10 och sedan gå upp till 10/20. skotta 1-2bord här och där på vägen upp.

Postad
Köpa Stoxtraders FL-databas till PT.

Vad kostar den?

Kul plan f.ö., lycka till.

Tack.

$50 va? kommentera gärna om den var värd pengarna. jag har lite svårt att se vad jag skulle få ut av att analysera den. vet inte om hans spelstil passar mig än på ett bra tag, han spelar rätt annorlunda än den mallen jag på kort sikt(1år) försöker passa in mig i. en svårbalanserad spelstil han är en av de få som behärskar...

Den kostar faktiskt hela 300$. Lite dyrt kan tyckas men jag tror det är värt det om man gräver lite i den.

Vad är det med hans spelstil som är så svårbalanserad?

$2000 för 10/20 tycker jag är för lite. det svänger bra på 10/20 SH. 5/10 är verkligen paradis jämfört med 10/20. ungefär som att jämföra 2/4 och 3/6 dagtid på fullring. avg på borden skiljer sig typ 40/10/1 till 35/15/2, dvs 5/10 är väldigt mycket mer lukrativt. tableselection känns väldigt viktigt på 10/20, ofta hamnar på man på bord mot 5st 32/24/2.5-spelare. där har man inte mycket att hämta.

Kan hålla med om att 2000$ är rätt lite, men det är ändå 100BB. Kanske ska tilllägga att jag inte kommer gå från 5/10 till 10/20 pang på en gång utan primärt leta bord på 10/20 och hittar jag inga bra så blir det 5/10.

Jag är redan nu rätt petig med table-selection och det brukar i regel inte vara så svårt att hitta bra bord om han håller sig till 4 st.

bygg rulle på 5/10 och utveckla spelet på 10/20.

mitt råd är att harva till dig $10k i rulle på 5/10 och sedan gå upp till 10/20. skotta 1-2bord här och där på vägen upp.

Ser inte varför jag ska vara så restriktiv med min rulle. Chansen att gula med min "plan" är mer eller mindre noll och om jag skulle falla hela vägen ner till 3/6 kan jag ta det. Om jag börjar med en liten rush och "fastnar" på 10/20 skulle antagligen min timlön och spelutveckling vara betydligt bättre än vad den är nu.

Hade varit jäkla skillnad om jag haft utgifter som mitt pokerspelande ska stå för, då hade jag inte funderat på 10/20 förräns rullen hade varit på rätt sida 10k.

Ska importera DBen under natten, återkommer med ett första intryck imorgon.

Postad
Den kostar faktiskt hela 300$. Lite dyrt kan tyckas men jag tror det är värt det om man gräver lite i den.

Vad är det med hans spelstil som är så svårbalanserad?

Kan hålla med om att 2000$ är rätt lite, men det är ändå 100BB. Kanske ska tilllägga att jag inte kommer gå från 5/10 till 10/20 pang på en gång utan primärt leta bord på 10/20 och hittar jag inga bra så blir det 5/10.

Jag är redan nu rätt petig med table-selection och det brukar i regel inte vara så svårt att hitta bra bord om han håller sig till 4 st.

Ska importera DBen under natten, återkommer med ett första intryck imorgon.

han spelar lite weak-aggro-tight med hårda raiselaydowns i sitt spel som han fint kompenserar genom att vara tight och ta betalt när han har något så att det inte ska vara EV+ att attackera honom vilket många försöker göra. lätt att bli överkörd om man inte har tungan rätt i mun om man spelar som honom.

angående mitt råd så är det mest för att jag tror chansen att man orkar köra seriöst utan tilt och minskat spel i downswingsen blir högre om man spelar på 5/10 lite längre då 10/20 steget från 5/10 är rätt stort. bättre att göra sin läxa lite mer nogrannt och vara lite rikare innan man går upp. men det är min åsikt. jag vandrar väldigt långsamt vet jag, men känns som att det på vissa nivåbyten är bästa sättet medan andra det antagligen är mer lönsamt att skynda.

berätta gärna vilka slutsatser du drar av hans db allt eftersom du drar dem. väldigt intressant.

Postad
Ser inte varför jag ska vara så restriktiv med min rulle. Chansen att gula med min "plan" är mer eller mindre noll och om jag skulle falla hela vägen ner till 3/6 kan jag ta det. Om jag börjar med en liten rush och "fastnar" på 10/20 skulle antagligen min timlön och spelutveckling vara betydligt bättre än vad den är nu.

Helt rätt tänkt. Och skulle du få det motigt på 10/20 får du ta det som lärpengar. Så länge man är beredd att gå ner i nivå finns det inte direkt några hinder för att köra på.