jna Postad 18 Oktober , 2005 Rapport Postad 18 Oktober , 2005 Raymer kom inte ens ihåg dig trots att ni spelat ihop om jag inte minns fel! Eftersom Raymer kvalade in till WSOP 2004 via en nätsatellit kan man kanske misstänka att han inte hunnit få jättekoll på alla spelare på touren. Ken vann väl $200 000 i våras på Bellagio? Duger för mig. Dessutom tror jag inte riktigt på att mäta kvalitet i antal turneringstitlar. Det spelas alldeles för få stora turneringar för att en bra spelare med säkerhet ska vinna en massa (eller ens någon) av dem. Cashgameresultat säger nog mer, men där är problemet att ingen vill säga vad han tjänat... Citera
jaroiten Postad 18 Oktober , 2005 Rapport Postad 18 Oktober , 2005 Jag gissar mig till att Alex skulle haft en eller två utmanare för länge sedan om han gått ut med något liknande, men han vinner å andra sidan lite större turneringar.Du menar alltså att du tror att folk vill möta framgångsrika? Skulle jag ha ett val att möta Texas-Dolly eller en normal 0.05/0.10 FLT grinder i ett H2H NLT match för 100k SEK skulle jag lätt välja grindern... Men vissa kanske inte bryr sig om EV. Citera
MaLiik Postad 18 Oktober , 2005 Rapport Postad 18 Oktober , 2005 Du menar alltså att du tror att folk vill möta framgångsrika? Beror på hur du ser det. Spelarna har två anledningar att spela mot en annan spelare. Den första är att ta pengarna, det är en ren investering för dem då. Är detta syftet så gäller det att ha så dåliga spelare som möjligt. Den andra är att spela för äran/PR. Då vill man spela mot någon som är så bra som möjligt. Att skryta med att ha vunnit över "Texas-Dolly" är inget som imponerar, att ha vunnit över Phil Ivey smäller lite högre. Var Ken en spelare som var högt aktad i de stora pokerkretsarna skulle ett par spelare nog komma, först får de ett bra odds + chansen att kapa åt sig äran/PR på köpet. Idag så sponsras så många proffs att de har anledning att vårda sitt varumärke genom att vinna över bra spelare! Varför spelar inte Ken mot Daniel Negreanu? Har inte han en liknande utmaning där Ken slipper ge överodds för att få spela? Citera
wolf Postad 18 Oktober , 2005 Rapport Postad 18 Oktober , 2005 Att skryta med att ha vunnit över "Texas-Dolly" är inget som imponerar, att ha vunnit över Phil Ivey smäller lite högre. Hm, om du inte vet vem "Texas-Dolly" är så skulle iaf jag aldrig lyssna på några av dina inlägg om hur känd en viss spelare är Citera
sawdustwilly Postad 18 Oktober , 2005 Rapport Postad 18 Oktober , 2005 Att skryta med att ha vunnit över "Texas-Dolly" är inget som imponerar, att ha vunnit över Phil Ivey smäller lite högre. Varför spelar inte Ken mot Daniel Negreanu? Har inte han en liknande utmaning där Ken slipper ge överodds för att få spela? Läs det en gång till, tänk efter, editera. Sen läser du det en gång till, och tar bort det helt. Tips till saker du kan tänka på: * Doyle = respekt. * Ken tror sig vara den bästa i sverige. Inte världen (där tror han sig vara bland de bästa, inte DEN bästa). Han utmanar sverigeeliten. Inte negreanu och världseliten (vilken kanske till viss del består av svenskar dock). Kanske tror han sig ha edge på Negreanu också. Men det finns (ännu) inget som talar för detta. * Bara för att man vill spela match om 100kkr betyder inte det att man vill spela om 700-800kkr. (vilket är minsta som negreanu vill spela i sin utmatning) Ken är lite småkaxig, inte dum i huvudet. Se det såhär, du kanske spelar 1,5/3 NL idag. Är du då beredd att hoppa upp i 10/20 NL och spela mot någon slumpmässig spelare, oavsett hur dålig den personen är? * Sista tipset, tänk på att du inte måste skriva allt du tänker. Du framstår som smartare då. Citera
APC Postad 18 Oktober , 2005 Rapport Postad 18 Oktober , 2005 Haha. MaLiik, nu har du fått igång en diskussion igen. Kommer ihåg den om Ken och AK i WSOP. Citera
sawdustwilly Postad 18 Oktober , 2005 Rapport Postad 18 Oktober , 2005 Haha.MaLiik, nu har du fått igång en diskussion igen. Kommer ihåg den om Ken och AK i WSOP. NEEEEEEJ! Var det Maliik. Skit också. Då biter ju ingenting. Bara att ge upp. Förlåt mig Maliik, du har rätt, jag och alla andra har fel. Jag bugar mig inför dig o store ledare. Nu ska jag hem och skriva 500ggr. på svarta tavlan: "Maliik har rätt. Ken, och doyle, är sämst." "Maliik har rätt. Ken, och doyle, är sämst." "Maliik har rätt. Ken, och doyle, är sämst." "Maliik har rätt. Ken, och doyle, är sämst." "Maliik har rätt. Ken, och doyle, är sämst." "Maliik har rätt. Ken, och doyle, är sämst." Citera
MaLiik Postad 18 Oktober , 2005 Rapport Postad 18 Oktober , 2005 * Doyle = respekt. Texas dolly= för mig ett okänt namn, jag utgick från att det var ett namn på en slumpad lowlimit grinder som ni tog som exempel. Eftersom jag nu tydligen hade fel så får jag väl ta det till mig. Dock är det högre status att vinna mot ett erkännt proffs än en okänd filur i ett okänt land som vunnit nästan ingenting... * Ken tror sig vara den bästa i sverige. Inte världen (där tror han sig vara bland de bästa, inte DEN bästa). Han utmanar sverigeeliten. Inte negreanu och världseliten (vilken kanske till viss del består av svenskar dock). Kanske tror han sig ha edge på Negreanu också. Men det finns (ännu) inget som talar för detta.="sawdustwilly" Jag tror inte för en sekund att Ken tror sigh själv vara bäst, jag vågar nog säga att han är rätt så säker på att inte vara det när han inte har en öppen utmaning utan sätter upp ett krav som gör att mindre folk skall vilja spela med han. Varför säger han inte ok och antar den utmaning som gdaily kom med? * Bara för att man vill spela match om 100kkr betyder inte det att man vill spela om 700-800kkr. (vilket är minsta som negreanu vill spela i sin utmatning) Ken är lite småkaxig, inte dum i huvudet. Se det såhär, du kanske spelar 1,5/3 NL idag. Är du då beredd att hoppa upp i 10/20 NL och spela mot någon slumpmässig spelare, oavsett hur dålig den personen är? Nja, det är väl mer en reflektion över Kens utmaning, hur många skulle komma till Sverige för att spela en match mot han för runt 100K, bara resan, tiden och uppehället skulle vara jobbigt nog och då kan de troligen hitta spelare i Statuerna eller nere på kontinenten att spela med. * Sista tipset, tänk på att du inte måste skriva allt du tänker. Du framstår som smartare då. Det tänker jag inte göra! Citera
MaLiik Postad 18 Oktober , 2005 Rapport Postad 18 Oktober , 2005 Haha.MaLiik, nu har du fått igång en diskussion igen. Kommer ihåg den om Ken och AK i WSOP. Hur kan någon glömma? Passa på att njuta för jag har en vecka eller två med lite att göra, efter det kommer en massa arbete som sätter P för mitt fortsatta deltagande. Citera
Backemann Postad 18 Oktober , 2005 Rapport Postad 18 Oktober , 2005 Att skryta med att ha vunnit över "Texas-Dolly" är inget som imponerar, att ha vunnit över Phil Ivey smäller lite högre. : Att påstå att det inte är respekt att slå ut en av de två med mest WSOP armband genom tiderna, Doyle Brunsson 10 armband, är ett vädigt konstigt påstående. Enligt Barry Greenstein är han fortfarande en av de få som går plus på de högsta Casc Gameses i världen. ( Doyle, Chip Reese, Phil Ivey och barry själv är typ de enda som går stadigt plus på denna nivå, blinds 4000-8000 Dollar). Om dessa är dina prioriteringar så skulle det vara kul att höra hur du värderar dig själv? Citera
Backemann Postad 18 Oktober , 2005 Rapport Postad 18 Oktober , 2005 Sorry Malik, dit senaste inlägg blev postat medans jag skrev.... Citera
MaLiik Postad 18 Oktober , 2005 Rapport Postad 18 Oktober , 2005 Sorry Malik, dit senaste inlägg blev postat medans jag skrev.... Det är ok Ni måste dock förstå att jag inte är klistrad framför TV'n när det kommer poker och inte surfar runt efter information hela dagarna i ända... Vi får se det som att jag lärt mig något istället! Citera
rob72 Postad 18 Oktober , 2005 Rapport Postad 18 Oktober , 2005 Vi får se det som att jag lärt mig något istället! Tur att du lade in en smiley annars hade jag nästan trott dig där Citera
daffen Postad 18 Oktober , 2005 Rapport Postad 18 Oktober , 2005 det var vell senast igår någon försökte täppa till käften på ken å de gick vell sådär Citera
Skadast Postad 18 Oktober , 2005 Rapport Postad 18 Oktober , 2005 Ken vet då iaf hur man öppnar en vinflaska utan en vinöppnare. Det är stort! Ganska överpostad tråd det här förresten Citera
Joakim Postad 18 Oktober , 2005 Rapport Postad 18 Oktober , 2005 NidotAtt en 'kändis' har kallat en Idiot, kan det klassas som merit tycker ni? Klassas inte det som ett påhopp? Förlåt. Jag läste fel. Förmodligen en Freudiansk felläsning. Haha! Klockrent! Kens sinne för humor är lika stort som hans ego! Freudiansk felsägning Citera
Nidot Postad 18 Oktober , 2005 Rapport Postad 18 Oktober , 2005 Jodå humor har han iaf, det kan jag inte säga nått emot Citera
jackbalsam Postad 18 Oktober , 2005 Rapport Postad 18 Oktober , 2005 Texas dolly= för mig ett okänt namn, jag utgick från att det var ett namn på en slumpad lowlimit grinder som ni tog som exempel. Haha. Citera
Lantash Postad 18 Oktober , 2005 Rapport Postad 18 Oktober , 2005 Hur gick det för ken i Swedish Open på CC? Citera
jaroiten Postad 18 Oktober , 2005 Rapport Postad 18 Oktober , 2005 Hur gick det för ken i Swedish Open på CC? Var du ens med i den turneringen? Citera
Bein Postad 18 Oktober , 2005 Rapport Postad 18 Oktober , 2005 Bein är rätt coolt men även 2rich4you eller 2rich4u Citera
Lantash Postad 18 Oktober , 2005 Rapport Postad 18 Oktober , 2005 Hur gick det för ken i Swedish Open på CC? Var du ens med i den turneringen? Va faan snackar du om. Citera
Dollarturist Postad 18 Oktober , 2005 Rapport Postad 18 Oktober , 2005 Hur gick det för ken i Swedish Open på CC? Var du ens med i den turneringen? Va faan snackar du om. Han utgår från att frågan ställdes för att du ville dissa Ken och kontrar med att fråga om du ens var med i turneringen. Om du uppriktigt inte visste hur det gick så åkte han ganska tidigt när han semibluffade färgdraget och fick syn av en färdig färg. Om jag inte minns fel alltså. Alla som retar sig på Ken har fått vatten på sin kvarn efter det och verkar på något sätt vilja framställa det som om ett enstaka turneringsresultat skulle vara en indikation på en spelares kompetens. Ganska tröttsamt faktiskt. Citera
RayIV Postad 19 Oktober , 2005 Rapport Postad 19 Oktober , 2005 Hur gick det för ken i Swedish Open på CC? Näst först ut efter att ställt in på turn med K:club: på A hög flopp, all clubs och fått syn av Q:club: J:club: . Citera
freeman Postad 19 Oktober , 2005 Rapport Postad 19 Oktober , 2005 Dollarturist WORD! ang folk hoppar på ken kan jag bara säga med 2 meningar 1 har man inte ett eget liv så får man hoppa in i andras. 2 lättare att hitta fel hos andra än hos sig själv. tänk på dom 2 meningarna innan ni skriver in mer! Citera
Recommended Posts