Gå till innehåll

Täppa till käften på Ken Lennaárd!


nucleus

Recommended Posts

Parre: Ja jag säger inte att 100k är en struntsumma. Men det är knappast en extrem summa heller. Jag tänker främst på dem som lirar 100/200NL. Inte fan kan de få bättre värde på att åka och lira live om ett halvt inköp än de får på nätet? Dessutom är det ju ofta HU på de högsta borden i alla fall så variansen kommer de ju inte ifrån ändå.

 

Det är mycket möjligt att jag överskattar storleken på deras bankrullar iofs. Du har säkert större koll än mig.

 

Jag tycker ändå att det verkar konstigt att folk skulle sitta och slaska på de högsta NL-borden men inte anta en utmaning om mindre pengar än så och till schyssta odds. Måste ju bero på lathet. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 231
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Parre: Ja jag säger inte att 100k är en struntsumma. Men det är knappast en extrem summa heller. Jag tänker främst på dem som lirar 100/200NL. Inte fan kan de få bättre värde på att åka och lira live om ett halvt inköp än de får på nätet? Dessutom är det ju ofta HU på de högsta borden i alla fall så variansen kommer de ju inte ifrån ändå.

 

Det är mycket möjligt att jag överskattar storleken på deras bankrullar iofs. Du har säkert större koll än mig.

 

Jag tycker ändå att det verkar konstigt att folk skulle sitta och slaska på de högsta NL-borden men inte anta en utmaning om mindre pengar än så och till schyssta odds. Måste ju bero på lathet. :)

 

Njae, jag är inte så jätteinsatt och railbirdar praktiskt taget aldrig de högsta borden. Men vad jag hört så är det ofta folk som skottar högt, vinner mycket, sedan hittar de downswingen och går ner i limits, alternativt spelar på gemensam bankrulle. Det är väl rätt få svenskar som håller till på 100/200 NL regelbundet över längre perioder? Jag skulle tippa på att en bankrulle för en regelbundet vinnande spelare borde liga på minst 75 inköp om man vill undvika risken att gula - variansen är ju skyhög på de borden.

 

Jag tippar på att det är ytterst få svenskar som har råd att slaska bord 100 lax utan att blinka, men visst finns de. Men vill de verkligen få den massmediala uppmärksamheten som det skulle innebära att lira HU mot Ken? Säkert många som vill undvika den av div. skäl.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Parre: Ja jag tror mer det är uppmärksamheten som hindrar dem än summan i alla fall. Jag går gärna med på att det är ytterst få svenskar som har råd att sitta och slaska på de högsta borden men exempelvis Swedish Santas, Dared, theSea etc. borde ju kunna lira för hundra laxar utan att det påverkar deras rulle alltför mycket?

 

Poängen med mitt inlägg var att det inte är speciellt konstigt att Ken inte har satt exempelvis 5k som summa. Då skulle han förmodligen bli helt nerlusad med utmaningar. Jag skulle tippa på att det är rätt många som är beredda att offra den summan för en chans att kunna skryta med att de har knäppt Ken på näsan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Partyjack>> Amen!

 

Gdaily>> Om jag inte missminner mig har du sagt att jag tillhör Sverigeeliten i cashgame och är en av de få som behärskar alla spel.

 

Jag trodde att du därför inte räknade in mig i någon av de två kategorier som fick utmana dig.

 

Det spelar ingen roll. Jag är noll intresserad av din utmaning, den skulle ta alldeles för lång tid.

 

Blado>> Fel. Jag spelar alla spel.

 

Jag har sagt att jag kan tänka mig utmaningar på olika spel, live eller på nätet och för mindre eller större summor. Jag förbehåller mig rätten att inte lämna 2.20 i odds. Jag förbehåller mig även rätten att tacka allmänt nej på grund av insats, struktur eller liknande. Men jag är alltid öppen för förslag.

 

Om folk läste vad jag skrev istället för att lyssna på andra kunde vi undvika många missförstånd. Det gäller mig i allmänhet. Det är ofta jag blir felciterad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har Ken ens vunnit något annat än Riket?

Självkalrt har han ju vunnit pengar men jag ser inte andra 5/10 spelare springa omkring å säga att han är bäst i sitt land ( det kanske inte står i klartext med mellan raderna är det de jag läser ), eller?

 

Och H2H mot Fosilman kan jag inte direkt kalla merit, får man bättre kort ett par gånger så är vinsten hemma, det hade t.om. jag klarat av :)

 

Aftonbladet kan självklart ha överdrivigt, men som det ser ut så följer självförtroendet med på andra ställen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nidiot

Har Ken ens vunnit något annat än Riket?

Självkalrt har han ju vunnit pengar men jag ser inte andra 5/10 spelare springa omkring å säga att han är bäst i sitt land ( det kanske inte står i klartext med mellan raderna är det de jag läser ), eller?

 

Och H2H mot Fosilman kan jag inte direkt kalla merit, får man bättre kort ett par gånger så är vinsten hemma, det hade t.om. jag klarat av

 

Perfekt exempel på vad jag talar om beträffande felaktiga citat och för långtdragna slutsatser.

 

Är ingen vän av meritrabblande, men det finns ytterst få som har en lika bra meritlista som jag på turneringspoker.

 

Vadå 5-10 spelare? Sluta nu. Jag sitter alltid med i de högsta cashgamen när det är stortävling, och har gjort i många år. Jag är sponsrad av martinspoker och spelar naturligtvis där. Alltid på högsta bordet. Man kan inte spela på bord som inte finns. På andra sajter spelar jag högre. Förövrigt finns det många som spelar alldeles för högt för sin bankrulle och de kommer krascha.

 

Varför tror du att ingen antar min utmaning av pokereliten? (Dina idoler?) Sug på den karamellen ett tag. Vad kan svaret vara?

 

Nej, jag har aldrig sagt att jag är bäst. Allt jag sagt är att jag är bra och att jag tror på mig själv.

 

Man kan inte mer än vinna en H2H-match. Jag lämnade 2.10 i odds på Raymer men fick inget spel. Varför tror du?

 

Forumet blir bättre om jag inte går i polemik med varenda en. Det här svaret var ett undantag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker Ken verkar, till skillnad från många andra, ha ett mycket gott omdöme.

Det är väl troligen som han säger. Och anledningen till varför han inte är så omtalad från hajarna är väl just för att han har disciplin och inte tar onöda risker genom att spela för högt. Han har vad jag förstått mer eller mindre levt på poker i flera år och att kunna göra det utan att det är allt för ostabilt ekonomiskt sätt tyder väl på att han håller sig till nivåer han vet han klarar ekonomiskt och därför kanske antas inte vara lika duktig som de skrikiga highstakesspelarna på prima.

 

Jag säger inte att Ken är bäst men jag tror han blir underskattad enbart för att folk inte klarar av att någon är lite småkaxig över sina prestationer, det tycker jag man ska vara, men med glimten i ögat, och det har väl han?

 

Nåja det blev något äckligt rövslickeri det här kan tyckas men jag tycker det lyser igenom så jävla bra på människor att dom har inget fog för all kritik utan dom tänker bara inte rationellt försöker bara trycka ned enbart för att dom uppelver honom som kaxig, för lite kaxig får man ju tydligen inte alls vara i lilla Sverige, för det vet vi ju om något, alla är såklart lika dåliga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker Ken verkar, till skillnad från många andra, ha ett mycket gott omdöme.

Det är väl troligen som han säger. Och anledningen till varför han inte är så omtalad från hajarna är väl just för att han har disciplin och inte tar onöda risker genom att spela för högt. Han har vad jag förstått mer eller mindre levt på poker i flera år och att kunna göra det utan att det är allt för ostabilt ekonomiskt sätt tyder väl på att han håller sig till nivåer han vet han klarar ekonomiskt och därför kanske antas inte vara lika duktig som de skrikiga highstakesspelarna på prima.

 

Jag säger inte att Ken är bäst men jag tror han blir underskattad enbart för att folk inte klarar av att någon är lite småkaxig över sina prestationer, det tycker jag man ska vara, men med glimten i ögat, och det har väl han?

 

Nåja det blev något äckligt rövslickeri det här kan tyckas men jag tycker det lyser igenom så jävla bra på människor att dom har inget fog för all kritik utan dom tänker bara inte rationellt försöker bara trycka ned enbart för att dom uppelver honom som kaxig, för lite kaxig får man ju tydligen inte alls vara i lilla Sverige, för det vet vi ju om något, alla är såklart lika dåliga.

word!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nidiot

 

Varför tror du att ingen antar min utmaning av pokereliten? (Dina idoler?) Sug på den karamellen ett tag. Vad kan svaret vara?

Att en 'kändis' har kallat en Idiot, kan det klassas som merit tycker ni? :D

Klassas inte det som ett påhopp?

 

Kan ju lova dig att inte det jag tycker är de bästa spelarna, mina 'idoler' sitter och trycker på detta forum eller kollar en svensk tidining varje dag. Så att fara och täppa till käften på någon de inte vet vem det är låter väll lite dumt, eller?

 

Dessa 'Idoler' kan gå rakt ner till Vegas och trycka en 10 000$ H2H på ett par minuter, varför skulle de nu fara till sverige?

 

Varför Raymer kom till sverige har jag ingen aning för och jag tycker det var mäkta onödigt, även om han hade vunnit.

 

Hade gärna fortsatt skriva men måste tyvärr ge mig nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Senaste nytt om "Sverige vs Ken"

ALLT OM SVERIGE VS KEN

Uppdaterad 18 oktober 2005

 

 

BAKGRUND

Ken Lennaárd är utan tvekan den starkaste profilen i pokersverige. Alla vet vem Ken är. Han är en av de allra bästa kortspelare vårt land producerat, och han vågar säga vad han tycker. I en ledare i tidningen Poker Magazine kallad "Min utmaning" erbjöd sig Ken att spela en 100 000 kronors Heads Up mot vem som helst till oddset 2,20. Ett par veckor senare berättade Ken i en Aftonbladet-krönika att ingen tackat ja. Länk till Aftonbladet:

http://www.aftonbladet.se/vss/poker/story/0,2789,703251,00.html Handsken kastades alltså av Ken Lennaárd, och ingen plockade upp den offentligt. Men nu är det gjort. Idén föddes förra helgen i baren hos pokerklubben Sviten och blev verklighet dagen efter. 250 spelare går samman och satsar 400 kronor var i en turnering där vinnaren använder potten på 100 000 till att sätta sig mittemot Ken.

 

HAR KEN TACKAT JA?

"Självklart är jag på" svarade Ken Lennaárd när vi informerade honom. Matchen blir alltså av. Just nu diskuteras ett datum och en plats där mötet kan genomföras (live).

 

HUR MÅNGA HAR ANMÄLT SIG TILL UTTAGNINGEN?

När detta skrivs har 219 platser bokats. Det finns plats för 250 personer. När 250 anmält sig upprättas en reservlista.

 

HUR ANMÄLER MAN SIG?

Du förhandsbokar en plats genom att mejla till jack@text.nu - uppge ditt namn, ett valfritt nickname och din e-postadress. Bekräftelse skickas med "vändande mejl" inom ett par timmar. Ingen betalning sker ännu. Alla som förhandsanmält sig får så småningom ett nytt mejl med information om vilket pokerrum uttagningen sker hos och hur man registrerar dig där. Det kommer att vara lösenordsskydd precis som vid privata turneringar.

 

VILKA HAR ANMÄLT SIG?

Det kommer du att kunna se så fort vi öppnat turneringsinfon inne hos det pokerrum som ska ta hand om eventet. Men vi kan redan nu avslöja att pokerspelare från hela landet har anmält sig. Flera klubbar genomför lokala kval med platser till uttagningen i potten. Grebbestad Poker kommer att ha flera platser som extra value under Masters Of Poker. Andra har gått samman i privata team och delar procent mellan varandra.

 

NÄR SKER UTTAGNINGEN OCH HUR?

Online. Vilket pokerrum det blir meddelas snart. Datum: I november, troligast under andra halvan av månaden. Kvällstid, ev. en söndag. Det blir en Multi Table Tournament med 400 kronor i buyin (vi ska försöka få det rake-fritt). Vinnaren får 100 000 som blir insats i Heads Up-matchen mot Ken Lennaárd. Pokerrummet kommer sedan att toppa finalbordet med ett andrapris: En tvåveckors semester i Thailand. En bounty kommer att finnas på turneringsledaren Stefan Ekman (vinnare av Pokermiljonen). Den som knockar ut honom får en hemlig överraskning. Alla vid finalbordet får dessutom pokerboken "Super System 2".

 

NÄR MÖTER VINNAREN KEN?

I slutet av november eller januari (ej bestämt ännu). Domare och ekonomiansvarig kommer att medverka. Förhoppingsvis blir det live med publik och även att TV och press bjuds in. Matchen spelas som Heads-Up NL Hold'em Freezeout med 200-400 mörkar (höjs inte, cash game-struktur). 100 000 vardera i startmarker. Vinner Ken får Ken 100 000 SEK (pengarna från uttagningen), vinner utmanaren får han/hon 220 000 SEK (pengarna från uttagningen plus Kens 120 000 SEK).

 

INFO OCH KONTAKT:

Presskontakt och turneringsledare: Stefan Ekman, stefan.ekman@gmail.com

Anmälan: Jack Hansen, jack@text.nu

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Misclick? Hur som helst lätt att klicka/se fel... Tror knappast Ken vill starta någon batalj här på forumet med en anonym Umeåbo..

Men du kan inte blunda för faktumet att Ken väljer att simma med småfisk. De flesta proffs skulle aldrig bemöda sig med att spela för 100.000 SEK (runt $12.000) till att börja med!

 

Jag undrar varför Ken utmanar andra, det finns vad jag vet inget att vinna av han mer än pengar. Han har inte någon stor titel som jag känner till, varit nästintill osynlig på WPT, blivit utslagen ur WSOP och liknande. Det enda han verkar ha som man skall respektera han för är ett gott PR sinne som han använder för att öka upplagan av Pokermagazine, sen att den tidningen troligen inte finns kvar om fem år är nog en annan femma. Men jag tror inte Ken är kvar i tidningen då heller för den delen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fan vad inne det ska vara att kritisera Ken och andra svenskar som offentligt uttalar sig om poker.

 

Vad fan har folk för verklighetsuppfattning egentligen?

 

Halva jävla forumet verkar bestå av tomtar som tror att alla som någonsin suttit på ett highstakesbord och haft Sweden som land är någon sorts übermiljonärer som med vilja skulle pissa bort 100 000 SEK och att Ken "simmar med småfisk". Jag tror det är ytterst få som skulle anse 100 000 SEK som "småpengar", och de som gör det är antagligen de som rätt snabbt gular på de högre borden på grund av bristande money management.

 

Om nu 100 lax är sådana småpengar och Ken är så jävla kass som ni påstår, varför tar ni inte ett lån på banken och möter honom? Bestäm en tid, sedan tar ni ett lån veckan innan, vinner matchen och betalar tillbaka lånet samt går med kanske 19 000 i vinst! Ken suger ju, vaddå, är ni inte villiga att riskera? Ken kanske t.o.m. skulle möta er om spottstyvern 50 lax om ni frågar snällt!

 

Ola säger att Ken är en av de bästa inom svensk poker och en av de bästa allroundspelarna och Ola verkar ha mycket bra koll på den svenska pokerscenen. Jag litar mer på Ola än på hundrafemtiosjutusen idioter som säger "Ken Suuuuger Y0!".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nidot

Att en 'kändis' har kallat en Idiot, kan det klassas som merit tycker ni?

Klassas inte det som ett påhopp?

 

Förlåt. Jag läste fel. Förmodligen en Freudiansk felläsning.

 

Kan ju lova dig att inte det jag tycker är de bästa spelarna, mina 'idoler' sitter och trycker på detta forum eller kollar en svensk tidining varje dag. Så att fara och täppa till käften på någon de inte vet vem det är låter väll lite dumt, eller?

 

Tro mig. De vet vem jag är.

 

Maliik

Han har inte någon stor titel som jag känner till, varit nästintill osynlig på WPT, blivit utslagen ur WSOP och liknande.

 

Nej, det är inte mycket du känner till. För att bättra på dina argument kan jag avslöja att jag inte bara blivit utslagen ur WSOP en gång, utan hela 7 gånger. Med det är jag näst sämst i Sverige. Bara Christer "Docke" Björin är sämre med ännu fler utslagningar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, det är inte mycket du känner till. För att bättra på dina argument kan jag avslöja att jag inte bara blivit utslagen ur WSOP en gång, utan hela 7 gånger. Med det är jag näst sämst i Sverige. Bara Christer "Docke" Björin är sämre med ännu fler utslagningar.

 

:D:D:D:D:D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, det är inte mycket du känner till. För att bättra på dina argument kan jag avslöja att jag inte bara blivit utslagen ur WSOP en gång, utan hela 7 gånger. Med det är jag näst sämst i Sverige. Bara Christer "Docke" Björin är sämre med ännu fler utslagningar.
Jag är typ bäst i Världen om man räknar sådär! (för iofs dela första platsen men några miljarder andra.. :cry: )
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det inte bevisat snart att det inte går att "täppa till käften på Ken Lenaárd" som tråden handlar om??

 

Nu lugnar vi ner oss och ser hur det går i HU-matchen. :shock:

 

Klart det inte går, det är ju bara en massa tomtar som själva borde täppa till sin egen käft som klagar men inte vågar fixa fram 100 lax för att göra det själva :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om nu 100 lax är sådana småpengar och Ken är så jävla kass som ni påstår, varför tar ni inte ett lån på banken och möter honom? Bestäm en tid, sedan tar ni ett lån veckan innan, vinner matchen och betalar tillbaka lånet samt går med kanske 19 000 i vinst! Ken suger ju, vaddå, är ni inte villiga att riskera? Ken kanske t.o.m. skulle möta er om spottstyvern 50 lax om ni frågar snällt!

 

Word Parre!

 

Alla som; 1. Inte har råd att anta utmaningen 2. Inte tror sig kunna vinna matchen. eller 3. Inte vågar riskera så mycket pengar, har automatiskt fråntagit sig själva rätten att klaga och kritisera Kens "kaxiga" utmaning.

 

Jag säger; Anta utmaningen eller håll tyst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Maliik
Han har inte någon stor titel som jag känner till, varit nästintill osynlig på WPT, blivit utslagen ur WSOP och liknande.

 

Nej, det är inte mycket du känner till. För att bättra på dina argument kan jag avslöja att jag inte bara blivit utslagen ur WSOP en gång, utan hela 7 gånger. Med det är jag näst sämst i Sverige. Bara Christer "Docke" Björin är sämre med ännu fler utslagningar.

Precis, du har inte vunnit någon tävling som gjort dig känd i världen vad jag vet. Raymer kom inte ens ihåg dig trots att ni spelat ihop om jag inte minns fel! Det är ett bra mått på dina framgångar. Jag skulle gissa mig till att utmaningar skulle trilla in om du lyckades vinna något lite större! Jag gissar mig till att Alex skulle haft en eller två utmanare för länge sedan om han gått ut med något liknande, men han vinner å andra sidan lite större turneringar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...