Gå till innehåll

Webbsida för att beräkna alkoholmängd i blodet!


TANDEMCYKELN

Recommended Posts

Vänner,

 

Det finns säkert en del personer som undrar hur mycket alkohol de har i blodet, men de har inte tillgång till någon alkoholmätare som mäter alkoholmängden i utandningsluften. Då kan ni kolla er alkoholmängd i blodet på denna sida. Sidan är ganska bra, då man vill veta när man kan köra bil "dagen efter".

 

Det som man får lära sig när man tar körkort är ju att en människa förbränner 2 cl 40 % alkohol i timmen. Föregående mening skriver jag dock bara för att vara politiskt korrekt.

 

Edit: Jag lade till utropstecken i rubriken, så att någon moderator inte behöver göra detta arbete!

 

jezaja - RP till punkt bara för att jävlas ;)

 

QoS - Står inte ut! RP till utropstecken, whohoo! ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det jag som inte förstår, min browser som inte fungerar eller kan man inte se vad som händer efter klockan 6 på morgonen? Dvs den är inte så användbar om man vill se om man kan köra bil dagen efter eftersom man oftast ligger en bra bit över gränsen vid 6 på morgonen.

Lite OT, någon som har testat någon alkomätare och kan rekomendera någon? Tror att jag ska köpa en eftersom jag nästan alltid sover hos kompisar när jag har festat och man alltid är osäker på när man får köra dagen efter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sådana här test tar aldrig hänsyn till tolerans, vilket gör dessa otillförlitliga. Är ju en jävla skillnad om gravt alkoholiserade parre dricker 12 starköl på nåra timmar jämfört med någon nykterist som då ev. skulle hamna i koma/dö :)

Tror nog att även nykterister överlever om dom drar i sig 12 starköl, såå mycket är det ju inte. Någon som har rätt låg tolerans lär naturligtvis bli rejält dragen och kanske däcka, men koma?

 

dricker man tre öl i timmen i tre timmar så hamnar man i koma.

 

det har jag aldrig märkt..

Förutsatt att man väger 80kg också. Men det verkar ju lite överdrivet faktiskt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dessutom är gränserna för koma/död överdrivna.

 

Bara jag som har för mig att medvetslöshet hos ovana drickare infinner sig kring ca 3 promille, 4 promille = risk för död?

 

Storkonsumenter kan säkert komma upp i en 3 promille utan att halka in i medvetslöshet eller dö.

 

Testet suger, inte mer med det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det kan ju bara inte stämma. Jag var ute och festade igår och testade nyss att fylla i (så gott jag kunde) det där formuläret för att kolla ungefär när jag borde ha varit nykter. Eftersom jag började dricka redan vid 16 så kunde grafen bara visa fram till 4 på morgonen, men vid den tiden skulle jag tydligen ha 0.4 promille, jag borde alltså ha varit nykter några timmar efter det. Jag kan säga att jag kände mig INTE nykter klockan 9 på morgonen när jag reste mig upp första gången. Vågade inte ta bilen hem förän strax innan 17 (dvs nästan 12h efter att jag borde vara nykter enligt testet).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 5 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...