Gå till innehåll

PLT - KK får re-raisex2 av fi, ställa in?

Reaper

Recommended Posts

Har på senaste fått många KK då folk re-raisar mig preflop. Då är frågan, hur ofta foldar ni denna eller hur solklart är det att man synar?

Denna hand utspelades på ett bord som är rätt så tajt, men just fi är nog bordets fisk som lirar lite crazy då å då (men har visat stål ett par ggr). så hans re-raise ggr 2 kunde enligt mig vara allt från PP från TT -> AA eller AKs/AQs typ.

$25 PL Texas Hold'em

Seat 5 is the button

Total number of players : 10

Seat 1: Treee22 ( $5.45 )

Seat 3: Simmerdownow ( $3.75 )

Seat 5: mattchu1971 ( $12.25 )

Seat 7: tulla13 ( $35.25 )

Seat 8: JoeysNana ( $30 )

Seat 9: KingJames333 ( $37.40 )

Seat 2: Mostalainen ( $23.85 )

Seat 10: rpr72o ( $42.25 )

Seat 4: philly_aces ( $15.17 )

Seat 6: boyyu ( $22 )

boyyu posts small blind [$0.10].

tulla13 posts big blind [$0.25].

** Dealing down cards **

Dealt to rpr72o [ Kd Kc ]

JoeysNana folds.

KingJames333 calls [$0.25].

rpr72o raises [$1.10]. <-- pott raise

Treee22 folds.

Mostalainen folds.

Simmerdownow folds.

philly_aces folds.

mattchu1971 folds.

boyyu folds.

tulla13 raises [$3.40].

KingJames333 folds.

rpr72o raises [$10.20]. <-- pott raise igen

tulla13 raises [$30.60].

Är det rätt att syna med KK, eller är hans spel ett solklart AA-fall?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På den nivån hade jag helt klart synat... speciellt om du tror att han kan spela så med vilken hand som helst i stort sett...

Igår på ett 1/2 bord så höjde en kille från UTG till 3xbb, jag höjer till 10xbb med AA, näste person höjer till 15xbb, varpå UTG foldar, och jag styr in, han synar och visar upp 33..

Intrycket jag får av din motståndare säger att det är en solklar syn... speciellt eftersom du har så mycket i potten redan.

Länk till kommentar

jag skulle ställt in. Det är bara AA du behöver vara rädd för.

I långa loppet så kommer han ha AA ibland men oftast inte, de gångerna han har AA betalas igen och det med råge för de gångerna han inte har AA. han kan göra precis samma spel med PP 99-QQ AK-AJ på ett sånt här bord..

Länk till kommentar

Ni verkar ha samma tankegång. Och jag själv kan bara hålla med. Visar kanske upp AA 25-30% av gångerna skulle jag tippa på i bästa fall.

Jag syna in allt jag hade och såhär slutade det:

tulla13 shows [ Qc, Qd ] two pairs, queens and tens.

rpr72o shows [ Kd, Kc ] two pairs, kings and tens.

rpr72o wins $67.85 from the main pot with two pairs, kings and tens.

Antar det är lite chasningen, men börjar kanske bli värre när man kommer upp på lite fetare limits?

Ni som lirar på säg NL200+, hur upplever ni liknande spel? (kanske lite udda när det är PL, men säg NL och PL)

Länk till kommentar

online så skulle jag ställa med KK varje gång där.. i live game skulle man dock kunna lägga kungarna KANSKE om man har en riktigt fin read på motståndaren, men å andra sidan så skulle det vara så jävla starkt gjort så jag vet inte om jag skulle klara det.. mao skulle jag nog ställa med KK oavsett nivå/live/online... den laydownen som vemdetnuvar gjorde i pokermiljonen finalen förra året mot vemdetnuvar är inhuman.

(som sagt, dom gångerna han har AA betalas igen av de gångerna han inte har AA så i långa loppet så ligger man garanterat +..även om det svider när han väl har AA..)

Länk till kommentar