stenarn Postad 20 Augusti , 2005 Rapport Postad 20 Augusti , 2005 Det är så att vi är ett gäng på 10-20 pers som brukar lira NL texas hold'em turneringar. Vi har ett väldigt bra schema för blindsstruktrur och startmarker osv men nu skulle vi även vilja börja lira PL omaha, PL 7 card stud samt (möjligtvis) PL draw turneringar. Jag undrar om någon har någon erfarenhet av detta och hur man bör gå tillväga? Vi kommer alltså inte att spela någon dealers choice turnering utan separata i dom olika spelen. Just nu har vi omärkta marker men vi kommer dock senare att köpa 2 set med indelningen 150/150/100/50/50 och valörerna 1/5/25/50/100 Mycket tacksam för svar * RP - QoS * Citera
Morbo Postad 20 Augusti , 2005 Rapport Postad 20 Augusti , 2005 samma som vanligt turneringsspel, sno mörkarna och slå om tom hela tiden, hur svårt kan det vara Citera
callen Postad 20 Augusti , 2005 Rapport Postad 20 Augusti , 2005 Jag tror hon frågade om strukturen, inte hur man ska lira. Du och ramz spelar väl mycket limitgrytor, ni kanske har några bra tips på struktur? Citera
stenarn Postad 20 Augusti , 2005 Författare Rapport Postad 20 Augusti , 2005 Precis. Upplägg för ante, blinds osv? Citera
stenarn Postad 23 Augusti , 2005 Författare Rapport Postad 23 Augusti , 2005 Är det verkligen ingen här som spelat 7 card stud eller PL omaha turnering? Citera
rion Postad 23 Augusti , 2005 Rapport Postad 23 Augusti , 2005 Jag är också nyfiken på detta. Alla svar uppskattas. Det jag har dock förstått när man kör 10/20 är att taket för höjning är 10 "preflop" och där efter 20... Men, som vanligt kan jag ha fel.. Citera
stenarn Postad 23 Augusti , 2005 Författare Rapport Postad 23 Augusti , 2005 Brukar oftast vara 10 preflop och på flopen samt 20 på turn/river. I PL 7-card stud kanske man skulle kunna ta ett hold'em blindsschema och sedan köra small blind = ante och big blind = bring in? Någon som vet? Går det att istället köra 7-card stud med blinds eller passar det inte spelet alls? Citera
Recommended Posts