Uzuuu Postad 19 Augusti , 2005 Rapport Share Postad 19 Augusti , 2005 God kväll kära dagbok å kära PFmedlemmar! Har spelat poker i snart två år på internet. Har mest spelat på "skoj" - satt in några hundringar någon gång ibland. Har för det mesta spelat upp mina insatta pengar till det dubbla för att sedan plocka hem min insättning och på så sätt säkra mina pengar. Men det går alltid på samma sett sedan. Jag spelar alltid bort mina resterande pengar och det blir en ny insättning på några hundra efte några dagar. Och samma procedur igen. Efter snart två års spelande ligger jag på +/- 600-700. Nu är alltså mitt mål att bygga upp en stabil BR för att sedan kunna ta ut en mindre summa varje månad. Har spelat 0.5/1 NL på expekt. Tänkte nu göra en insättning på $100 och förhoppningsvis bygga upp den till oanade höjder Vilken nivå tycker ni att jag ska börja på då? Vilket site rekommenderas? Har läst här på forumet att många använder NETteller. Har läst många trådar om det men förstår inte fördelen med det? Verkar vara mycket avgifter och sånt? Borde jag skaffa det nu när jag ska börja bygga BR? Huvudmål: Att bygga en så stor rulle att jag kan ta ut en mindre summa varje månad. Delmål: Att fram till sista Sep ska min Rulle vara $500 (rimligt?) Usch man känner ju värsta pressen på sig själv!! Hoppas på er hjälp kära PF:are! MVH uzuuu * Lite RP med nick - QoS * Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ruterkung Postad 19 Augusti , 2005 Rapport Share Postad 19 Augusti , 2005 Du ska spela nl va? du får ju börja på 0.05/0.1 eller 0.1/0.2 nl tycker jag. Om du kan avvara mer än $100 tycker jag du ska göra det. Det är ganska svårt att bygga upp rullen när du har så lite och om du har lite oflyt så är den borta. Siter som jag rekomenderar är party pga de otroligt dåliga spelarna där men med din rulle skulle jag börja på prima. Där har de microbord och du ska nog inte spela högre med din rulle då den kan försvinna direkt. Om du kan bygga upp rullen till $500 så ska det nog gå om du bara spelar lite grann. Jag får hoppas det går vägen och så får jag passa på och önska lycka till med liret. P.S Har du bara lirat 0.5/1 innan? En sak till. Lägg till så det står dagbok lite snyggt i rubriken också Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Reaper Postad 19 Augusti , 2005 Rapport Share Postad 19 Augusti , 2005 Har läst här på forumet att många använder NETteller. Har läst många trådar om det men förstår inte fördelen med det? Verkar vara mycket avgifter och sånt? Borde jag skaffa det nu när jag ska börja bygga BR? Fördelar: Snabb överföring, utan avgifter om du kör USD -> USD Lätt att få ut pengar, tex debit card med 2$ avgift + växlingsavgift. Bra om du inte vill skatta för vinsterna, om det nu blir aktuellt ;P ALLA (?) sajter tar NETeller.. iaf dom jag lirat på, vilket är ett 10 tal iaf. Detta gör det utmärkt då du ska bygga rulle, troligen bör du hora en del bonusar vilket kommer göra din rulle mkt större på kort tid. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Waggho Postad 19 Augusti , 2005 Rapport Share Postad 19 Augusti , 2005 Om du vill börja bygga en stabil bankrulle från $100 kan du absolut inte spela på NL 0.5/1 där du endast har ett inköp. Jag misstänker att du inte tänkt göra det heller, men det kan vara jobbigt att gå ner till de nivåer du har bankrulle för om du har spelat så pass högt innan. Vad jag inte förstår är hur du kan ha spelat på 0.5/1 efter att ha satt in ett par hundringar? Det innebär väl i så fall ungefär ett minimiinköp och det är i så fall inte konstigt om du lyckas dubbla upp och förlora sådana för nivån små summor om vartannat. Neteller är Guds gåva till pokerspelare som ska börja bygga rulle! Om du öppnar ett konto där kan du flytta runt dina pengar mellan olika sajter och på så sätt håva in bonusar som ökar på ditt pokerkapital väsentligt. Och så länge du bara använder Neteller som en mellanstation utan att ta ut pengarna kostar det absolut ingenting. Vad gäller ditt delmål på $500 om en dryg månad så tycker jag dels att det är ett ganska högt satt mål förutsatt att du vill vara hyfsat säker på att inte gula dina $100. Folk som spelar på en säker nivå för sin rulle brukar sällan femdubbla den under en månads tid. Å andra sidan, om du är flitig och kör igenom en hel del bonusar kombinerat med lite tur så är det alls ingen omöjlighet. Men dessutom tycker jag att mål relaterade till resultat i form av pengar är ganska irrelevanta, åtminstone över så pass kort tid. Orsaken är att turen spelar in extremt mycket på ett månadsresultat. Endera månaden kan man vinna 4 gånger så mycket som en snittmånad, vissa månader kommer man också gå back förr eller senare. Därför är det bättre att ha mål som gäller ens spel, disciplin osv. och så låter man resultaten komma som de kommer - vips så har du en hyfsad rulle att leka med. När du nu ska bestämma nivå bör du fråga dig hur mycket du verkligen är beredd att riskera. De $100, är det verkligen allt du är beredd att avvara så att du kommer ztt sluta spela poker om du förlorar dem? Troligen inte. Var går din smärtgräns? Är den på några tusenlappar kan du ju starta lite högre än annars. Det kan också vara så att du skulle kunna tänka dig att sätta in mer pengar men att du verkligen inte vill det utan du ser hellre att det kapital du har växer sakta men säkert än att du har bråttom uppåt och riskerar att förlora allt. I så fall bör du hålla dig på en mera modest nivå. Personligen skulle jag tycka att tio till femton inköp vore lagom om du ska spela NL. Då har du en hyfsad marginal, men du bör höja antalet inköp i takt med att du går upp i nivå och du blir mer rädd om dina pengar. Om du har mer att avvara tycker jag också att du ska sätta in lite mer så att du kan maximera dina bonusar. $500 är det som behövs för max utdelning på de flesta sajter, men $200 räcker på en del så det kan man ju börja med. Alltså: beroende på hur stor din "egentliga" rulle är, och hur rädd du är om din rulle, tycker jag att du ska satsa på 0.05/0.10 eller 0.10/0.20 ($100-$300 i startkapital). Jag tycker inte att man ska gå upp till 0.25/0.50 om man har mindre än $1000 och gärna vill behålla det mesta av dem. Det är mina råd, hoppas att du har någon nytta av dem. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Uzuuu Postad 19 Augusti , 2005 Författare Rapport Share Postad 19 Augusti , 2005 OJ Tack ska ni ha för alla tips och lyckönskningar! Ruterkung: Du ska spela nl va? du får ju börja på 0.05/0.1 eller 0.1/0.2 nl tycker jag. Om du kan avvara mer än $100 tycker jag du ska göra det. Det är ganska svårt att bygga upp rullen när du har så lite och om du har lite oflyt så är den borta. Japp NL! Tyvärr kan jag inte börja med mer. Ekonomin klarar inte mer just nu. Fattig student du vet Siter som jag rekomenderar är party pga de otroligt dåliga spelarna där men med din rulle skulle jag börja på prima. Där har de microbord och du ska nog inte spela högre med din rulle då den kan försvinna direkt. Ok, ska kolla upp dessa siter. Om du kan bygga upp rullen till $500 så ska det nog gå om du bara spelar lite grann. Jag får hoppas det går vägen och så får jag passa på och önska lycka till med liret. Varför ska jag bara spela lite grann? P.S Har du bara lirat 0.5/1 innan? En sak till. Lägg till så det står dagbok lite snyggt i rubriken också Mestadels har det blivit 0.5/1 NL. Spelar en del SnG med ( 10+1). Rubriken är fixad Tack för tipsen! /Uzuuu Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Uzuuu Postad 19 Augusti , 2005 Författare Rapport Share Postad 19 Augusti , 2005 Reaper: Snabb överföring, utan avgifter om du kör USD -> USD Lätt att få ut pengar, tex debit card med 2$ avgift + växlingsavgift. Bra om du inte vill skatta för vinsterna, om det nu blir aktuellt ;P OK! Då förstår jag bättre! Ska kolla in NETellers sida då. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Uzuuu Postad 19 Augusti , 2005 Författare Rapport Share Postad 19 Augusti , 2005 Om du vill börja bygga en stabil bankrulle från $100 kan du absolut inte spela på NL 0.5/1 där du endast har ett inköp. Jag misstänker att du inte tänkt göra det heller, men det kan vara jobbigt att gå ner till de nivåer du har bankrulle för om du har spelat så pass högt innan. Vad jag inte förstår är hur du kan ha spelat på 0.5/1 efter att ha satt in ett par hundringar? Det innebär väl i så fall ungefär ett minimiinköp och det är i så fall inte konstigt om du lyckas dubbla upp och förlora sådana för nivån små summor om vartannat. Det är precis som du säger! Kommer att spela på någon lägre nivå. Kommer förstås bli tufft att "gå ner sig" men jag känner att motivationen är på topp samtidigt som jag hoppas på att ni alla forumare kan hålla koll på mej;) Neteller är Guds gåva till pokerspelare som ska börja bygga rulle! Om du öppnar ett konto där kan du flytta runt dina pengar mellan olika sajter och på så sätt håva in bonusar som ökar på ditt pokerkapital väsentligt. Och så länge du bara använder Neteller som en mellanstation utan att ta ut pengarna kostar det absolut ingenting. Ska kolla upp NETellers sida med en gång! Vad gäller ditt delmål på $500 om en dryg månad så tycker jag dels att det är ett ganska högt satt mål förutsatt att du vill vara hyfsat säker på att inte gula dina $100. Folk som spelar på en säker nivå för sin rulle brukar sällan femdubbla den under en månads tid. Å andra sidan, om du är flitig och kör igenom en hel del bonusar kombinerat med lite tur så är det alls ingen omöjlighet. Men dessutom tycker jag att mål relaterade till resultat i form av pengar är ganska irrelevanta, åtminstone över så pass kort tid. Orsaken är att turen spelar in extremt mycket på ett månadsresultat. Endera månaden kan man vinna 4 gånger så mycket som en snittmånad, vissa månader kommer man också gå back förr eller senare. Därför är det bättre att ha mål som gäller ens spel, disciplin osv. och så låter man resultaten komma som de kommer - vips så har du en hyfsad rulle att leka med. Ok, förstår precis vad du menar! Ska ta och tänka över det där du sa om mål relaterade till pengar. Låter jävligt vettigt det du skriver! Ska ta och sova på saken tror jag När du nu ska bestämma nivå bör du fråga dig hur mycket du verkligen är beredd att riskera. De $100, är det verkligen allt du är beredd att avvara så att du kommer ztt sluta spela poker om du förlorar dem? Troligen inte. Var går din smärtgräns? Är den på några tusenlappar kan du ju starta lite högre än annars. Det kan också vara så att du skulle kunna tänka dig att sätta in mer pengar men att du verkligen inte vill det utan du ser hellre att det kapital du har växer sakta men säkert än att du har bråttom uppåt och riskerar att förlora allt. I så fall bör du hålla dig på en mera modest nivå. Om jag nu skulle gula kommer jag ju självklart sätta in mer pengar. Men jag kommer inte att göra det direkt. Ekonomin tål inte det. Utan kommer jag gula så kommer jag att analysera mitt spela och hoppas på lite kommentarer från er. Sen när jag har råd igen så gör jag ett nytt försök. Men tanken är att kapitalet ska växa sakta men säkert. Personligen skulle jag tycka att tio till femton inköp vore lagom om du ska spela NL. Då har du en hyfsad marginal, men du bör höja antalet inköp i takt med att du går upp i nivå och du blir mer rädd om dina pengar. Om du har mer att avvara tycker jag också att du ska sätta in lite mer så att du kan maximera dina bonusar. $500 är det som behövs för max utdelning på de flesta sajter, men $200 räcker på en del så det kan man ju börja med. Alltså: beroende på hur stor din "egentliga" rulle är, och hur rädd du är om din rulle, tycker jag att du ska satsa på 0.05/0.10 eller 0.10/0.20 ($100-$300 i startkapital). Jag tycker inte att man ska gå upp till 0.25/0.50 om man har mindre än $1000 och gärna vill behålla det mesta av dem. Tack för dina tips!!! Oerhört tacksam! Jag tror att det kommer att bli 0.1/0.2 Nl. Inte säker än. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Uzuuu Postad 30 Augusti , 2005 Författare Rapport Share Postad 30 Augusti , 2005 Hej igen! Satte aldrig in mina $100 som det var tänkt för någon vecka sedan! Istället har jag väntat på att jag skulle bli lite rikare:) plus att jag har hängt här och läst många nyttiga tips från alla pf:are. Dessutom fick jag ett mejl från expekt med 50% reload. Mycket glad att jag avvaktade en stund! Började liret igår. Satte in $200 på expekt för att uttnyttja bonusen maxiamlt. Började ira FL 0.5/1. (har aldrig lirat FL innan, gjorde det för att få mina raked hands lite mer safe). Gick riktigt kasst faktiskt. Efter två timmars spel låg jag back $50. Bestämde mej för att lira en SnG samtidigt då jag blev rätt uttråkad av FL. Spelade en $30 Sng. Spelade mkt bra poker enl mej själv. Väldigt tight aggressiv. Kom till slut på andra plats och fick $90 för besväret. På FL hade jag backat ytterligare $10 under SnG spelet. Slutade där för kvällen och min BR var till slut på nästan +/- noll. 29/8 Bankrulle:$199 (-$1) Raked hands: 94 Spelade en kort session idag när jag vaknade med. Spelade återigen FL 0.5/1. Gick in med $19 och efter en dryg halvtimme hade jag dubblat upp dom till $39.53 Därefter stängde dom ner Expekt i några timmar. Och nu är alltså min bankrulle $219.53(+20.53) Får se om det blir något mer lir idag. Skriver ner det i såfall. Svejs Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts