Gå till innehåll

NL - Hur skall jag anpassa spelet?


Doc

Recommended Posts

Nybörjare på Texas Hold'em. Har spelat ett par veckor på Party och klarar mig bra på 0.10/0.25 NL borden. Blev lockad av Absolute Pokers "generösa" bonuserbjudande och har nu en pending $500 bonus hägrande. Problemet är att det är döjobbigt att cleara bonusen på 0.10/0.25$ borden och de högre borden finns bara i Sh variant (i princip).

Dessutom klarar jag inte att vinna på 0.10/0.25$ NL på Absolute.

 

Så tre alternativ:

1. Spela på 0.10/0.25$ NL men anpassa spelet så jag vinner åtminstone.

Skillanden mellan Party och Absolute på desa bord är att genomsnittspotten är så mycket mindre på absolute och det är mycket mindre preflop höjningar (löst, passivt?).

Hur anpassar jag spelet för att hantera detta.

På Party spelar jag normalt väldigt tight, agressiv. Spelar i princip bara grupp 1-4 i Sklanskys klassificering och bettar hårt då jag har kort.

 

Hur anpassa till Absolutes förhållanden?

 

2. Gå upp på 0.25/0.5$ NL SH. Känns vanskligt då jag är så grön. Känns som om pengarna snabbt kan rinna iväg mycket snabbare än bonusen trillar in.

 

3. Glömma Absolute. Ta ut pengarna och glömma bonusen. Man får ju huvudvärk av klienten ändå.

 

Vad tycker experterna?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker nog det bästa verkar att casha ut. Det finns ett par anledningar. Du kommer absolut inte spela på din egna högsta nivå eftersom du känner dig otrygg av NL50 redan i tankarna. Sedan så trivs du inte med klienten, vilket inte förbättrar nånting. Jag skulle nog säga, casha ut!

 

Sedan vill jag påpeka att jag tycker det är grymt bra av dig att inte gå förhastat upp till NL50 från NL25 utan att du vill känna dig trygg där. Jag tror många gör misstaget att gå upp till NL50 för fort (kanske vanligare och mer destruktivt att gå upp till NL100 för fort iof). Så tänk alltid på det i framtiden också, att inte gå upp i nivå förrän du är dels redo för det BR-mässigt, men sedan också MINST lika viktigt, att du är mentalt trygg i att gå upp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker nog det bästa verkar att casha ut. Det finns ett par anledningar. Du kommer absolut inte spela på din egna högsta nivå eftersom du känner dig otrygg av NL50 redan i tankarna. Sedan så trivs du inte med klienten, vilket inte förbättrar nånting. Jag skulle nog säga, casha ut!

 

Sedan vill jag påpeka att jag tycker det är grymt bra av dig att inte gå förhastat upp till NL50 från NL25 utan att du vill känna dig trygg där. Jag tror många gör misstaget att gå upp till NL50 för fort (kanske vanligare och mer destruktivt att gå upp till NL100 för fort iof). Så tänk alltid på det i framtiden också, att inte gå upp i nivå förrän du är dels redo för det BR-mässigt, men sedan också MINST lika viktigt, att du är mentalt trygg i att gå upp.

 

Jo det är nog sant. Samtidigt känns det som att det kan vara värt lite "läropengar" att lära sig spela under förhållanden på Absolute också. På 0.10/0.25$ NL nivån alltså.

 

Eftersom Visa-avgiften för att deponera $1000 som krävdes för full bonus (visa->NETeller) var 40 euro så känns det lite snopet att casha ut och dra, men å andra sidan blir ju inget bättre av att jag först förlorar ett par hundra dollar.

 

Trevligast vore om jag kunde spela så jag gick +-0 på 0.10/0.25$ NL åtminstone. Men jag håller med om att eftersom jag vantrivs så med deras sajt så känns det som ren tortyr och jag skulle antagligen må bra mycket bättre av att spela igen pengarna på Party (som är en njutning att spela på). Blir nog så till sist när jag väl svalt att mitt Absolut äventyr kostade mig 40 euro + 50$ förlust :-(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blir nog så till sist när jag väl svalt att mitt Absolut äventyr kostade mig 40 euro + 50$ förlust :-(

 

Hellre det än att du förlorar allt du har på kontot. Förlusten som orsakades av absolut äventyret kommer att tjänas ihop rätt snabbt när du kommer tillbaka där du trivs. Så jag tycker också att du ska casha ut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...