Gå till innehåll

Har någon vunnit fler än 3 SnG i rad?


lappmail

Recommended Posts

Jag återupprepar frågan:Men är det någon här som lyckats vinna fler än 3 sng i rad?
Jag kopierade mitt personbästa idag med 5st sngs 20+2 vinster irad..

Om du vinner 16% av gångerna "måste" du spela 9537 SnGs för att vinna 5 ggr i rad.

1/(0.16^5)=9536

 

Om du vinner 15% av gångerna "måste" du spela 296 SnGs för att vinna 3 ggr i rad.

1/(0.15^3)=296

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 130
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

nu är jag inte riktigt med på vad du menar..?

Du för statistik över ditt SNG-spel. Du ser i statistiken att du vinner X% av dina spelade SNGs. Då kan du räkna ut hur många SNGs du måste spela för att vinna Y ggr i rad (rent matematiskt).

 

Det räknar du ut så här:

1/(X^Y)

X=Vinstprocent

Y=Antal vinster i rad.

 

Antal SNGs du måste spela för att vinna tre i rad om du har en vinststatistik på 15%:

1/(0.15^3)=296.

I det här fallet måste du enligt statistiken och sannolikheten spela 296 SNGs för att vinna tre i rad.

 

Med samma vinstprocent måste du spela 1975 st SNGs för att vinna fyra stycken i rad. Så alla som har spelat ~2000 SNGs och vunnit 15% av gångerna "bör" ha vunnit fler än tre i rad en gång. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Antal SNGs du måste spela för att vinna tre i rad om du har en vinststatistik på 15%:

1/(0.15^3)=296.

I det här fallet måste du enligt statistiken och sannolikheten spela 296 SNGs för att vinna tre i rad.

 

Du måste lägga till 2 för att få 296 möjliga serier.

 

Korrektare uttryckt:

Du måste spela 298 SnG för att få väntevärdet 1 för antalet serier om 3 raka vinster.

 

(Det är t.ex. 37% risk/chans att du inte vinner 3 i rad någon gång under 298 SnG med 15% vinster.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag återupprepar frågan:Men är det någon här som lyckats vinna fler än 3 sng i rad?

 

Jag har vunnit 9 raka på 300 nivån på stars 9 manna för nå´t år sedan, och 10 raka 100$ 10 manna på paradise för 2 år sedan. De senaste åren har jag ingen vidare statistik, men jag tror att jag varit i närheten av dessa siffror fler gånger, så det är verkligen ingen omöjlighet. Jag har också klarat av 10 raka utanför pengarna på 10 manna med 4 priser, vilket bör vara svårare att slå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm, tror mitt rekord är fyra 1:a-placeringar på raken och 9st ITM på raken, men så är jag en cash-spelare också. En som koncentrerar sig på SnG måste ju komma upp i 5 på raken eller mer lite då och då.

 

Kanske dags att skola om sig...

 

Även om man äger en S&G så kan man råka riktigt illa ut. Mot slutet blir det ju ofta riktiga lottdragningar när blindsen är höga.

 

Jag vann precis en 10+1 på Paradise och hade så mycket flyt att ni fattar det inte. När det var 6 st kvar hamnade jag all in med en nästan lika stor stack som mig. Jag hade AKs och han hade 76o. Han fick en sjua på turn. Resultat: jag hade kanske 190 chip kvar. Från detta läge var jag all in som small blind och vann. Sen vann jag kanske 5-6 all in på raken i princip. De kallade mig "hemorrojden" vid bordet eftersom det var stört omöjligt att bli av med mig. Jag drog in helt hopplösa lägen. Runner runner stegar osv osv... Grejen är att man aldrig kan försäkra sig mot otur. Och under 7 S&Gs behöver man tur i en massa händer om man ska vinna alla.

 

Jag har skrivit ner resultat från ett sjuttital S&Gs på 10+1 nivån på mestadels Bodog och Expekt. Jag har en ITM på 54.6% och en ROI på 63%. Det är inget stort urval och inte på något sätt statistiskt säkert men även om jag lyckades hålla detta förhållandevis stabila spel så skulle jag få spela i hundratals år innan jag lyckades med 7 i rad. Jag vinner i snitt 17% av de S&Gs som jag ställer upp i.

 

0.17*0.17*0.17*0.17*0.17*0.17*0.17 = minimal chans.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

[

0.17*0.17*0.17*0.17*0.17*0.17*0.17 = minimal chans.

 

Men som någon sa poker e igen jävla räknestuga :shock:

 

Jodå. :) Hamnar man i zonen kanske man temporärt kan spela bättre men att det skulle räcka till 7 raka SNG-vinster (utan collusion) anser jag som otänkbart.

 

Allt detta vet förstås siten som har denna promotion. Inte fan skulle de riskera $1,000,000 på såna låga SNGs annars.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ector, du är från och med nu min gud!!

 

Mycket imponerad.

Bara jag får föda hans barn!

 

Det borde för en inbiten SnG spelare vara något som händer i karriären, så den första premiern på $25.000 borde vara fullt möjlig för någon att få inom en överskådlig framtid. Vidare tror jag att Noble skulle basunera ut de här premierna med stora trumman om det händer. Skulle inte förvåna mig om de har en försäkring som täcker in den eventuella kostnaden om det här skulle hända.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ector, du är från och med nu min gud!!

 

Mycket imponerad.

Bara jag får föda hans barn!

 

Det borde för en inbiten SnG spelare vara något som händer i karriären, så den första premiern på $25.000 borde vara fullt möjlig för någon att få inom en överskådlig framtid. Vidare tror jag att Noble skulle basunera ut de här premierna med stora trumman om det händer. Skulle inte förvåna mig om de har en försäkring som täcker in den eventuella kostnaden om det här skulle hända.

 

Ja, jag hörde talas om nån sån.

De kallade den...

rrrrr-ra-ra-ra-rake?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har vunnit 9 raka på 300 nivån på stars 9 manna för nå´t år sedan, och 10 raka 100$ 10 manna på paradise för 2 år sedan. De senaste åren har jag ingen vidare statistik, men jag tror att jag varit i närheten av dessa siffror fler gånger, så det är verkligen ingen omöjlighet. Jag har också klarat av 10 raka utanför pengarna på 10 manna med 4 priser, vilket bör vara svårare att slå.

 

Du definierar vinst som ITM, eller?

Att dra in 2 sådana sviter med 1:a platser finner jag osannolikt även för en världsklasspelare.

10 raka ITM är också mycket vasst men det inträffar 1 gång på 1000 om man har 50% ITM.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, jag hörde talas om nån sån.

De kallade den...

rrrrr-ra-ra-ra-rake?

 

Jag tror inte de vill betala detta ur egen ficka men om vi antar att det är en perosn som spelar på $20 nivån med $2 i rake så blir det totalt $2x10x5= $100 i rake pengar och då skall man tänka på att det här inte lär hända mer än en gång på 10000 och då räknar jag nog rätt så högt på en persons chans att vinna. Men nog lär det hända snart...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, jag hörde talas om nån sån.

De kallade den...

rrrrr-ra-ra-ra-rake?

 

Jag tror inte de vill betala detta ur egen ficka men om vi antar att det är en perosn som spelar på $20 nivån med $2 i rake så blir det totalt $2x10x5= $100 i rake pengar och då skall man tänka på att det här inte lär hända mer än en gång på 10000 och då räknar jag nog rätt så högt på en persons chans att vinna. Men nog lär det hända snart...

 

Inköpet är $10+$2 , de tar alltså $1 extra i fee.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelade dessa sng på playgatepoker vilket tillhör samma nätverk plockade hem 4st “Maui – Jackpot Sit ‘N’ Go” Sen när det var 3 spelare kvar på den 5:e och jag plockar upp AA som chiptvåa jag höjer shortstacken går all in jag callar han slänger upp AKo trofan att flop har 2st K i sig, nån hand senare när jag sitter siom extremshortstack tar jag upp KK jag går all in blir callad av Q6(Q7 nåt sånt iaf) och han floppar triss i Q total rigg för ajg inte skulle få! :P

Eller knappast men det ska nog gå iaf ingen omöjlighet :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...