Gå till innehåll

NLT - AKs möter motstånd


Ruterkung

Recommended Posts

Lirar HU mot bror min. Stackarna är hyffsat djupa efter att jag gjort några inköp :? ...

Jag har slaskat på rejält och höjt nästan alla händer preflop. Jag är även lite på tilt då rummet är jäkligt varmt + att jag förlorat några 50/50 all ins.

 

Spel: 1/2 NLT HU

 

Stackdjup:

Jag: 250 bb

Han: 450-500 bb

 

Read: relativt tight och kan släppa hyffsat med händer men har förkärlek till sc och T2o :D Om han raisar mig så har han oftast par > 77, AT+, sc och ibland T2o ;)

 

Jag har knappen och AKs och höjer till 7.

Han raisar till 17 och jag reraisar 30 till. Han slår då på med 120 till.

Vad ska jag göra? Folda eller trycka in?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fast eftersom det är HU misstänker jag att du möter ett mellan-högt PP o ä sålunda 50/50 typ..

 

Folda om han med största sannolikhet är 50/50 ?

Ligger 74+120 i potten där, fel o folda AKs där om readen är par under KK.

 

Frågan är om han gjort två ordentliga omslag med något annat än KK o AA innan, t.ex. på bluff, AQ, QQ, JJ osv.. isåfall kan man motivera syn men eftersom du beskriver honom som väldigt tight headsup så luktar det fold.

 

Tänk också vilken image du har, är du lite maskin o reraisar med mkt så är ju möjligheterna högre att han sitter med lägre par.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När han höjer med 120 till borde jag tänka efter. Vi har spelat så otroligt mycket tillsammans och när han höjer så mycket så är det JJ-AA, AK och kanske AQs om han inte är på tilt vilket han inte var nu.

 

Jag tycker du ska folda faktiskt. Hade nog varit bäst att bara syna hans reraise o ta en titt på floppen. Fast eftersom det är HU misstänker jag att du möter ett mellan-högt PP o ä sålunda 50/50 typ..

 

Menar du att jag ska syna 120 höjningen eller 10 höjningen?

Iofs så är ju stackarna hyffsat djupa men om jag synar 120 höjningen ligger där ca 350 i potten och jag har ca 300 kvar. Vad ska jag göra om det kommer en låg flop? Om jag träffar A/K så kommer han ju ändå inte betala av om han inte har mig slagen (Om han nu inte har AQ).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...