Gå till innehåll

FLT - BB med 23s, och bra drag på floppen!


MaLiik

Recommended Posts

Spelar på FL $1/$2 på party och får vad som ser ut att vara en taskig hand på den stora blinden. Bordet är som de brukar vara och ingen storfisk finns med, däremot överspelas par Ax och liknande som alltid.

 

Seat 1: HappyTorgny ( $61)

Seat 2: MaLiik ( $48.50)

Seat 3: Rofen ( $70.25)

Seat 4: ejw427 ( $107.75)

Seat 5: Supermuppet ( $34.50)

Seat 6: codyrandon ( $21.59)

Seat 7: Berliner_ ( $48)

Seat 8: cwchcl ( $32.37)

Seat 9: Blackpearl10 ( $17.76)

Seat 10: MrKain1 ( $93.88) <--- Knappen

HappyTorgny posts small blind (0.50)

MaLiik posts big blind (1)

 

** Dealing down cards **

Dealt to MaLiik [ 2 :heart: , 3 :heart: ]

Rofen folds.

ejw427 raises (2) to 2

Supermuppet folds.

codyrandon folds.

Berliner_ folds.

cwchcl calls (2)

Blackpearl10 calls (2)

MrKain1 calls (2)

HappyTorgny folds.

MaLiik calls (1)

 

23s är ingen bra hand, men för en BB kan jag få se floppen, även om positionen är dålig så känner jag att jag vill se floppen.

 

** Dealing Flop ** : [ 5 :club: , 4 :heart: , J :heart: ] (pott: 9BB)

MaLiik bets (1)

ejw427 raises (2) to 2

cwchcl calls (2)

Blackpearl10 calls (2)

MrKain1 calls (2)

MaLiik calls (1)

 

Floppen var bättre än vad jag hoppats, jag har stegdrag och ett väldigt svagt färgdrag. Ur tidig position ser jag allt annat än att höja som tokigt då jag vill att folk släpper potten och lämnar mig med en eller två motståndare. När detta inte händer blir jag lite lessen men synar ejw427 då han kanske resonerar som mig. jag antar nu att någon träffat något. Floppen är även lite mysko så jag sätter en möjlig triss på någon eller AJ+.

 

** Dealing Turn ** : [ 2 :diamond: ] (pott: 9BB)

MaLiik bets (2)

ejw427 calls (2)

cwchcl calls (2)

Blackpearl10 calls (2)

MrKain1 raises (4) to 4

MaLiik calls (2)

ejw427 calls (2)

cwchcl calls (2)

Blackpearl10 calls (2)

 

Hurra! Ett par :cool:

 

Kanske inte vad jag hoppats på men det kan alltid bli något av det, Höjer då en dubbling av blinden kanske kan få någon att släppa, steg/färgdraget finns fortfarande kvar så det är bara att gå vidare och försöka bluffa en tidig träff. ejw427 lugnar ner sig men MrKain1 höjer! Misstänker en steal av MrKain1 så jag synar han i hopp om att mina tvåor skall stå sig eller en träff kommer. Har trots allt 17 outs på stege/färg.

 

 

** Dealing River ** : [ 6 :heart: ] (pott: 18 BB)

MaLiik checks.

ejw427 checks.

cwchcl bets (2)

Blackpearl10 calls (2)

MrKain1 calls (2)

MaLiik calls (2)

ejw427 calls (2)

 

Ok, nu har jag den lägsta färgen man kan ha. Det är möjligt att någon följt med som sitter på Axs vilket jag finner lite oroande. Checkar för att se vad som händer, nu är det cwchcl som helt ut det blå höjer. Förstår inte vad som händer på bordet, känner dock att potten är för stor för att släppa så jag synar!

 

Frågor:

 

1. Borde jag släppt handen före floppen, 23s är inte en bra hand men det var billigt att se floppen mot möjlig vinst. Höga implicita odds!

 

2. Betade jag för kraftigt efter floppen och på turn? borde jag lagt mig på höjningarna som kom?

 

3. Borde jag CR:at på rivern, även om jag har den svagaste färgen så är det en färg. Stegdrag ligger på bordet och jag tror att minst en person träffat triss med tanke på hur spelet artade sig och att det är 5 pers kvar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fortsätt att raisa på floppen, med öppet stegdrag och färgdrag och 5st i potten får du riktigt smaskiga odds. Cappa om möjligt. Att bara syna raiset är riktigt vekt och dåligt spelat.

 

Edit: Du resonerar helt fel när du säger att du bettar ut på floppen och hoppas att någon ska släppa sin hand, med denna flopp VILL du ha kvar alla i potten!

 

Edit2: Desto mer jag tittar på denna desto mer konstigt tycker jag att du spelar den och dina funderingar är ännu konstigare. Cappa Flopp, Cappa turn när inga lägger sig, Raisa river, får du ett 3-bett emot dig då är det dags att börja analysera varför och om det är något värde i att cappa även där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bara jag som inte håller med här att försöka cappa alla gator med den handen??

 

Spelar på ungefär samma nivå.

 

En raise (standard) och 3 (!) kallsynare postflop?? Vad har FI?

 

Edit: En raise och 3 (!) kallsynare på turn?? Vad har FI?

 

Kan man ens Misstänka att ngn annan sitter med färgdrag eller högre stegdrag?? ;)

 

Mina åsikter:

 

Svar 1: ja

 

Svar 2: Tycker det är bra att du bettar ut för att få information. Raisaren e ok men tre kallsynare på flopppen bör innebära att de oxå sitter med drag; betydligt bättre än dina drag. Sen kommer ju en repris på turn?

 

Svar 3: Nej. Med 5 st till showdown, och två möjligt högre stegar och färgchans skulle jag vilja se den så billigt som möjligt.

 

//D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bara jag som inte håller med här att försöka cappa alla gator med den handen??

 

Spelar på ungefär samma nivå.

 

En raise (standard) och 3 (!) kallsynare postflop?? Vad har FI?

 

//D

 

Fi får ju gärna ha AA allihopa, tanken är ju att eftersom du sätter dragen mer än en gång på fem så tjänar du på varje extra bet som åker in på floppen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stämmer med i kören om att du inte spelade denna handen så bra.

 

Synen preflopp är marginell, du har inte många steger att träffa, dina färger och tvåpar är relativt svaga.

 

På floppen så gillar jag inte att beta ut. Killen i UTG+1 som höjde preflopp kan mycket väl höja ditt bet (vilket han också gör) och hela bordet tvingas syna 2 kallt, vilket du inte vill.

Bättre hade varit att checka och hoppas UTG+1 betar ut efter dig så du kan check-raisa hela bordet. Cappa om du får möjlighet.

 

Beroende på hur floppen slutade så hade jag antingen betat ut eller försökt mig på en check-rais igen. Cappa om möjligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På floppen så gillar jag inte att beta ut. Killen i UTG+1 som höjde preflopp kan mycket väl höja ditt bet (vilket han också gör) och hela bordet tvingas syna 2 kallt, vilket du inte vill.

 

Det där är ju faktiskt riktigt viktigt. Man vet att UTG+1 kommer att höja och tvinga ut spelare och det är det sista man vill.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

håller med om att man generellt inte vill ha ut folk med draghänder,

 

men bara en sak jag undrar;

 

De tre som kallsynar UTG+1, vad tror ni kallsynar med på den brädan?

 

//D

 

TJ,QJ,KJ,AJ,AK,AQ,67,A2,A3,A4,A5,TT,99,88,77

 

osv..vi snackar om tomtar på party ;) Självklart kan någon vara på ett färgdrag men inte tillräkligt ofta för att inte Capp ska vara motiverat på flop/turn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...