Gå till innehåll

FLT - Floppat set i jättepot


thorn

Recommended Posts

En hand som uppstod igår som jag inte riktigt kan släppa. Bordet hade varit som vanliga 2/4 Partybord, med runt 24% VPIP%.

 

 

Party Poker 2/4 Hold'em (10 handed) converter

 

Preflop: thorn is MP2 with 4s, 4h.

UTG calls, UTG+1 calls, 1 fold, MP1 calls, thorn calls, MP3 calls, CO calls, Button raises, 1 fold, BB calls, UTG calls, UTG+1 3-bets, MP1 calls, thorn calls, MP3 calls, CO caps, Button calls, BB calls, UTG calls, UTG+1 calls, MP1 calls, thorn calls, MP3 calls.

 

Med så pass många limpare innan mig väljer jag att syna med 44. När reraisen kommer från från UTG+1 så är väl synen tveksam men jag antar att jag får en del spelare med mig. CO's cap förstår jag inte alls, hade han haft en så start hand så tycker jag han borde raisat redan innan. Så jag ser det bara som ett "jag vill ha en storpot" bet.

 

Flop: (32.50 SB) Js, Ah, 4d (8 players)

BB checks, UTG checks, UTG+1 bets, MP1 calls, thorn raises, MP3 calls, CO folds, Button calls, BB folds, UTG calls, UTG+1 calls, MP1 calls.

Bättre flop kan man väl inte hoppas på. Limpraise från EP brukar betyda AA, men redan här väljer jag nästan att se ner handen. Funderar dock på min raise, hade ni väntat till turn att höja? Jag skyddar ju ej min hand på något vis här egentligen. Även om jag hade väntat till turn och vi antar att bettingsekvensen är den samma så sätter jag spelaren efter mig på ca 22 mot 1 och det är ju ingen höjdare. Vad säger ni?

 

Turn: (22.25 BB) 2c (6 players)

UTG checks, UTG+1 checks, MP1 checks, thorn bets, MP3 calls, Button calls, UTG calls, UTG+1 calls, MP1 calls.

 

Inte så mycket att snacka om

 

River: (28.25 BB) 3h (6 players)

UTG checks, UTG+1 checks, MP1 checks, thorn bets, MP3 calls, Button raises, UTG folds, UTG+1 calls $5 (All-In), MP1 folds, thorn calls, MP3 calls.

 

Bara att syna ner antar jag. Jag väntar mig JJ eller AA från UTG+1 och button.

 

Final Pot: 35.50 BB

 

Extremt märklig hand, största potten jag sett på 2/4 tror jag, bordet hade inga tendenser till detta innan denna handen.

 

Jag funderar också lite på hur ni hade spelar "motsvarande" hand om det hade varit NL. Försöker ni få med någon all-in på floppen eller vågar man inte tro på det låga settet här?

 

Hjälp mig få ordning på denna handen! Inte för att situationen uppstår ofta, men det stör mig lite.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bara att syna ner antagligen, folk kan sitta på tvåpar och allt möjligt. Potten är så stor så att det blir svårt att folda.

 

Om det skulle varit NL så skulle jag försöka ta reda på info på turn och reraisa killen. Hade jag fått omslag där med halvdjupa stackar skulle jag foldat. Med grunda stackar, typ ett pottbet kvar, skulle jag nog checkraisat all in.

 

Någon som har kritik? Brukar det finnas. :evil:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet inte vad du får ut av råd från NL spel men jag tar chansen att skriva i en FL-tråd iaf. I NL skulle jag i princip aldrig släppt om jag inte hade en helt sjuk read på fi eller stackarna var extremt stora, bara att trycka så mycket det går(floppen alltså).

 

Jag är så jädrans imponerad av er FL-snubbar! Ni bara bettar och bettar i en enda obegriplig röra!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Baloos, bara intresserad av hur ni hade tänkt. Settet är ju enormt starkt och väl maskerat, men just UTG+1's limpraiuse störde mig, en limpraise som inte betyder AA ser jag sällan. Att trycka på är inga problem, men om han hade betat ut stort (all in eller pot), hur hade ni resonerat då?

 

EDIT: Ja, denna handen blir en enda röra, men sånt här ser man sällan. Väldigt sällan!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har ingen koll alls på FL, men hade det varit NL så hade jag med glädje ställt in på floppen. Men det är lite svårt att jämföra, bettingsekvensen hade ju varit lite annorlunda i NL, hade någon check-raisat AA med såhär många spelare så hade det kanske inte ens blivit en flopp, eftersom det förmodligen hade blivit en ganska rejäl raise, och då foldar man nog 44 :)

 

Men om jag hade fått se en sån här flop med 44 på handen till en rimlig kostnad, och FI ställer/bettar hårt så hade jag synat/ställt själv 10 gånger av 10. Kan tillägga att set är det jag vinner överlägset mest pengar på :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ser sällan limpraise i cashgames på micro upp till NL 1/2, högre spelar jag inte, men det borde vara vanligare i FL. Det är inte så många som vågar chansa på att hela bordet inte bara limpar in, som en tomtearmé, som någon sa. Hade UTG limpat och potten sedan höjts är det mycket troligt att du aldrig hade fått chans att se floppen(för taskiga implicta).

 

Allt hänger väl på hur avslöjande limp-raise UTG är i FL. Han måste väl kunna göra det med fler händer än AA? Annars är det ju tvärdåligt spel. Sen synar han din raise på floppen, synar turn och button måste väl kunna ha betydligt fler händer än AA, JJ? JJ verkar ju inte långt borta på river iofs men AJs kan man inte spela den så i FL? Men shit, nu sitter du och tar råd av en NL spelare! Lämnar omedelbart över till mer sakkunniga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

UTG+1 blir ju all-in på river. Shortstackar kan spela lite hur som helst så jag tycker inte du behöver oroa dig så mycket för honom. När CO som cappade foldar floppen, ser jag ingen anledning att anta att du skulle vara uppe mot AA eller JJ, button höjde ju bara pf. Om han nu slowplayade sitt överset till river så kul för honom, synd att han inte torskade mot en femma...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

UTG+1 blir ju all-in på river. Shortstackar kan spela lite hur som helst så jag tycker inte du behöver oroa dig så mycket för honom. När CO som cappade foldar floppen, ser jag ingen anledning att anta att du skulle vara uppe mot AA eller JJ, button höjde ju bara pf. Om han nu slowplayade sitt överset till river så kul för honom, synd att han inte torskade mot en femma...

 

Han raise på rivern var faktiskt ärlig, 55 satt han på, splittar med MP2 med A5.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fyfan, förstår om du blev lite lätt illamående efter den handen...

Tror knappast att det hade hjälpt att sätta in raisen på turn istället, om det är någon tröst.

 

Finns väl ingen större anledning att älta denna hand, Thorn spelar i mina ögon helt perfekt på varje gata och så länge man gör det så är det ju inte mycket att orda om, man kan inte vinna varje pott ibland går korten imot en...

 

Nice hand

/Bjorn

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...