Gå till innehåll

TV: Pokermiljonen säsong 2


Bruce

Recommended Posts

  • Svars 1,4k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Klart Hasse att Bo är en oerhört mycket bättre pokerspelare än Tobias. Det tror jag alla inser. Bo är absolut oerhört skicklig.

 

Men jag diskuterar enskilda enskilda givar och förhållningssättet till Tobias. Jag är bara en glad amatör som försöker lära mig spela poker och det råder oceaner till Bo´s kunskap.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänk om eckeskog satte legato på A med hög kicker AJ-AK... När kungen kommer på river har han ju i såfall 66% vinstchans om han tänkt rätt... Och då är det väl korrekt att syna? Du behöver inte hetsa nu legato men har han tänkt så så är väl det inte fel av honom att syna?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nusseman du gör nog bäst i att inte ikläda dig rollen som talesman för majoriteten av pokerforum.nus medlemmar. Jag kan inte på något sätt se att du har det mandatet och det blir lätt både osakligt och partiskt om du tar dig rätten att uttala dig för folk som inte gett dig någon fullmakt att tala å deras vägnar.

 

I övrigt anser jag att Legato är en väldigt skicklig pokerspelare och spontant att han nog är den som spelat handen "mest rätt" av de två.

 

Dock så ger Legatos efterspel en fadd eftersmak i munnen då jag tycker att han inte klarar av efterspelet lika galant som han brukar klara av sina motståndare vid bordet. Hela köret med utmaningar etc innebär bara "ridå" för trovärdigheten, en trovärdighet som hos mig var jäkligt stor innan det utvecklade sig till sandlåda här på forumet. Att man som professionell pokerspelare vid trettio års ålder inte klarar av att hålla kylan i eftersnacket och hela tiden känner sig manad att "motbevisa" varje simpelt påstående som någon kommer med känns bara omoget.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sen är det lite tröttande att se dig rusa till försvar för din bror och dina vänner gång på gång. Det inger inte direkt förtroende för din integritet.

 

Jag skiter väl i dem, de kan försvara sig själva om det skulle behövas. Jag talar om vad jag tycker är rätt eller fel. I detta fall har jag hållt med Bo om att Eckeskog gjorde en sjukt dålig syn. Det står jag för. Jag har även sagt att med facit i hand är Bos bluff apdålig men den var inte det då. Det står jag också för. Det har inget med att göra att jag har träffat Bo ett tiotal gånger, det har att göra med att jag anser det vara sanningen, likaväl som ni anser det vara sanningen att Eckeskog tog sig långt mha skickligt spel medan jag anser att han tog sig långt mestadels pga bra kort och tur.

 

Jag tänker inte sluta säga vad jag tycker bara för att jag är moderator, det vore ju löjligt. Så länge jag håller mig till reglerna har jag samma rättigheter att uttala mig som ni andra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Själv tycker jag att det är underligt att den så kallade poker eliten, sveriges bästa proffs, tar en förlust så här dåligt. Med uttalande i media som att Eckeskog hade sjuk, sjuk tur visar klart att åtminstone en av sveriges kändaste proffs är fortfarande långt ifån mogen som respekterad mästare. Och tyvärr så stämplar liknande kommentarer hela pokern i sverige. Det är fortfarande bara ett spel som utövas av bortskämda och oförskämda ungdomar.

 

Sonnert och gänget bör komma ihåg att hela sverige följer med programmet. Sveriges proffs har ansvar och skall vara förebilder. Därför är det mer än solklart att dom också skall visa respekt för alla tittare, Eckeskog och framtida poker pokertalanger.

 

(Om man verkligen anser att Eckeskog hade så sjuk sjuk tur, formulera det istället att ni hade sjuk sjuk otur. Då skyller ni inte direkt på Eckeskog)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså det var inte pott-odds jag menade, utan att en syn då man har bäst kort kan vara dålig.

Den är dålig för att den I LÄNGDEN inte vinner. Man såg ju hur det gick med Tobias "bra" syner i senare? Han var ju en calling station klart han vann någon gång när han synade allt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan inte fatta att ni orkar..

 

Ska man inte få diskutera händer och turneringar för man e proffs?

Och att dom nämner att Eckeskog har tur efter att blivit utslagna e väl också en ganska mänsklig reaktion.

Självförtroende är enormt viktigt i poker, prova själv o sitt vid dom högsta borden dag efter dag. Om du inte känner dig som en mästare kommer du bli överkörd..

 

 

Sen till min analys av Eckeskogs spel:

Hade det bara varit 75 handen hade det varit en sak, men såg ni hur han spelade handen då han håller en 2a o har minsta möjliga kåk på ett sjukt farligt bräde. Att han inte släpper den handen säger ju iaf mig att han synar för ofta.. Jag ger honom att han va totalt orädd, men spelar man så i längden så förlorar man. Folk lär sig att värdebetta vid rätt tillfälle o killen har till sist synat bort hela sin stack.

 

Peace!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med uttalande i media som att Eckeskog hade sjuk, sjuk tur visar klart att åtminstone en av sveriges kändaste proffs är fortfarande långt ifån mogen som respekterad mästare.

Vad har uttalanden om sannolikheter att göra med hur respekterad någon är som mästare?

 

Och tyvärr så stämplar liknande kommentarer hela pokern i sverige.

Jo, får man sin bild av en aktivitet via tv så blir det lätt så.

 

Det är fortfarande bara ett spel som utövas av bortskämda och oförskämda ungdomar.

Precis som exakt alla andra fritidsaktiviteter här i landet, folk verkar glömma bort att 100% av befolkningen i Sverige är både rika och bortskämda. Dessutom finns det många över 25-30 som lirar poker. Att påstå att alla dessa utövare skulle vara oförskämda är helt enkelt ett faktafel och är lite som att säga att fotboll bara utövas av oförskämda ungdomar eftersom vissa inte kan hålla humöret.

 

Sonnert och gänget bör komma ihåg att hela sverige följer med programmet.

Eh, varför då? Sonnert mfl är inte skyldiga svenska folket ett piss och är absolut inte ansvariga för att utbilda tittarna i sportmanship. Om de nu fick inköpet betalat så kanske de har ålagts av sponsorn att bete sig på ett visst sätt, men jag tvivlar mycket starkt på att det är fallet. Personligen skulle jag inte bry mig mycket mer om att hela svenska folket tittar annat än att jag skulle sluta peta mig i näsan under sändning.

 

Sveriges proffs har ansvar och skall vara förebilder.

Jag hoppas att vädret är trevligt på din planet, för det där kan ju inte bara vara på riktigt. Varför i helvete skulle de ha ansvar att vara förebilder. De har full rätt att dra i sig linor kola från tuttarna på vegasstrippor samtidigt som de håller föredrag om rashygien om de känner för det.

 

Därför är det mer än solklart att dom också skall visa respekt för alla tittare, Eckeskog och framtida poker pokertalanger.

Öh, nej. Dessutom är det inte respektlöst att säga att någon hade tur, det har inget med personen att göra. Att säga att någon spelar kasst är inte heller särskilt respektlöst om det nu stämmer. Blir man kränkt av det lägger man in alldeles för mycket av sin självuppfattning i hur man spelar ett spel, vilket är tämeligen förödande om man faktiskt är kass på det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Personligen skulle jag inte bry mig mycket mer om att hela svenska folket tittar annat än att jag skulle sluta peta mig i näsan under sändning.
Haha, nä, du skulle tänka på att du inte skulle peta näsan och bara därför peta dubbelt så mycke som du brukar :lol:

 

De drar i sig linor kola från tuttarna på vegasstrippor
Ahaa, det är därför alla svenska proffs är så fattiga och deklarerar 0 kr i förmögenhet :lol:
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är egentligen ganska otroligt att detta forum är helt totalt oövervakat.

Hur länge sedan är der den här tråden gick från att vara överhuvudtaget smått intressant till ett krig i sandlådan?

 

Jag kan ge mig fan på att de senaste 30 inläggen inte har ett skit att göra med ämnet ifråga, utan det ät ett prestigekrig om "jag hade rätt" "nä JAG har rätt" " Nä JAG SKULLE inte ha synat då" Men jag skulle nog syna EFERSOM dittan och dattan".

 

Sheesh! Goddamn, släpp skiten killar!

Lås tråden, den leder ingenvart ändå. Det är bara förolämpningar och anklagningar och skitstrunt säger jag.! :roll::roll::roll:

 

Vem BRYR SIG om han hade tur eller om han "gjorde fel"?

Han kom på andra plats, deal with it. Vem fan bryr sig om han vinner i långa loppet? Det här handlade väl om Pokermiljonen 2005, inte om en livstidskarriär inom proffspoker?

 

Han och han skulle upträda på ett visst sätt eftersom... Och de var inte sportsliga eftersom... Och den hade tur som vann över mig eftersom... ?????

 

Goddamn, sluta tjafsa säger jag! :shock::shock::shock::x:x:x:evil::evil::evil:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är egentligen ganska otroligt att detta forum är helt totalt oövervakat.

Hur länge sedan är der den här tråden gick från att vara överhuvudtaget smått intressant till ett krig i sandlådan?

 

Jag kan ge mig fan på att de senaste 30 inläggen inte har ett skit att göra med ämnet ifråga, utan det ät ett prestigekrig om "jag hade rätt" "nä JAG har rätt" " Nä JAG SKULLE inte ha synat då" Men jag skulle nog syna EFERSOM dittan och dattan".

 

Sheesh! Goddamn, släpp skiten killar!

Lås tråden, den leder ingenvart ändå. Det är bara förolämpningar och anklagningar och skitstrunt säger jag.! :roll::roll::roll:

 

Vem BRYR SIG om han hade tur eller om han "gjorde fel"?

Han kom på andra plats, deal with it. Vem fan bryr sig om han vinner i långa loppet? Det här handlade väl om Pokermiljonen 2005, inte om en livstidskarriär inom proffspoker?

 

Han och han skulle upträda på ett visst sätt eftersom... Och de var inte sportsliga eftersom... Och den hade tur som vann över mig eftersom... ?????

 

Goddamn, sluta tjafsa säger jag! :shock::shock::shock::x:x:x:evil::evil::evil:

 

Jag är böjd att hålla med...

 

Lås tråden nu och öppna en ny när säsong 3 drar igång.

Pokerniljonen 2 är historia nu :)

 

Joakim

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så, vad tyckte ni om ljussättningen under pokermiljonen säsong 2 då? ;)

 

Ljuset var väl ok, det som drev mig till vansinne var ju ljudet av alla marker som folk satt och lattjade med konstant. *Klirr, klirr, mummel, klirr, mummel, mummel, klirr* :?

 

Förstår inte riktigt meningen med milrofoner som tar upp ljudet från markerna tydligare än vad som sägs runt bordet?

 

Fin färg på duken var det oxå.

 

:heart:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pokemonn - så synd att du trampar i samma fotspår då och inte sa något om ämnet överhuvudtaget, du gör precis samma sak som du klagar på. Grattis, du lyckades tjafsa om att folk tjafsar...

 

Jag tror du missade poängen.

Säsong 2 är väl färdigdiskuterad nu?

 

Om inte så starta en ny tråd utan anklagelser om mobbning, sandlådetjafs om vem hade rätt eller inte osv, osv.

 

Jag vill ju avsluta "fotspåret" inte trampa vidare i det. :?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men diskuterandet ska väl inte gå från ämnet till personliga påhopp och "bråk" om ingenting som leder ingenvart?

Anklagelser om mobbning och utmaningar osv har ju inget alls att göra med Pokermiljonen?

 

Vill folk hålla på och käbbla kan de väl göra det via email istället?

 

Tänk om jag är intresserad av att läsa om Pokermiljonen?

Tex så håller jag med om att ljudet var urkasst, att höra klirranden från chips istället för prat är rätt trist.

 

Men varje gång man "hoppas" läsa något vettigt om ämnet ifråga så hittar man bara några nya åsikter om huruvida någon är en bra spelare eller inte, om han gjorde rätt, gjorde han fel, osv.

 

Den här tråden hade kunnat låsas redan när det höll på att spåra ur för X antal sidor sedan, anser jag.

Men pokerforum.nu kanske ska se ut som ett slagfält och allmänt bråkforum.....? :shock::roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men diskuterandet ska väl inte gå från ämnet till personliga påhopp och "bråk" om ingenting som leder ingenvart?

Anklagelser om mobbning och utmaningar osv har ju inget alls att göra med Pokermiljonen?

 

Om det handlar om mobbing i Pokermiljonen och utmaningar pga Pokermiljonen så hör de väl i allra högsta grad hemma i den här tråden?

 

Den här tråden hade kunnat låsas redan när det höll på att spåra ur för X antal sidor sedan, anser jag.

Men pokerforum.nu kanske ska se ut som ett slagfält och allmänt bråkforum.....? :shock::roll:

 

Släpp sargen och sluta lipa nu. Diskussionen kan ju knappt ens kallas hetsig. Det är inte direkt så att det förekommer hot och dylikt i den utan snarare ett par starka åsikter som vägrar ge sig. Det är inget dagis det här...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om det handlar om mobbing i Pokermiljonen och utmaningar pga Pokermiljonen så hör de väl i allra högsta grad hemma i den här tråden?

 

Öhhh, nä. Om inget allmänt forum tillåter påhopp och anklagelser och trådar som vrids till mer eller mindre personangrepp så får alla sitta och "mobba" hemma mot sin egna skärm i all ensamhet och bitterhet.

 

Släpp sargen och sluta lipa nu.

 

Muuuaaahhhahhaaahaha!!! Jag lipar inte! :lol:

 

Diskussionen kan ju knappt ens kallas hetsig.

 

Inte? Har du inte läst bland annat:

 

"Jag har varken tid eller lust att läsa dina gamla inlägg. Du skrev mycket nedsättande i dina första inlägg och det var en ganska självklar tolkning oavsett om du skrev det rakt ut eller ej. "

 

"Kan ni inte låta saken bero, alternativt höja ribban lite högre än personangrepp (som för övrigt är mot våra regler) och lögner får vi lov att låsa tråden istället."

 

osv, osv, osv. Jag har faktiskt inte ens läst alla inlägg (vem orkar?)

Typ 90% av de senare inläggen handlar om "vem hade rätt" i olika omgångar, vem är utbildad eller lågutbildad verkar ochså ha kommit in i ämnet? Det mesta är ointressanta svallvågor fram och tillbaka som leder ingenvart, med mycket bittra toner och allmänt tjafs.

 

Det är inget dagis det här...

 

Precis, varför låta det vara ett dagis då? ;)

 

Nä, jag tänker då inte bidra till den här tråden mer, den började som en vettig tråd men har utrartat till en ointressant skräp-tråd. Jag fattar inte ens att jag har spillt så här mycket tid på den hittils! :shock:

 

Vi ses i en annan tråd! 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite off topic men Jocke, har du nå´t annat pokerrelaterat tv program på G eller ej?

Producenter med lite fingertoppskänsla bör ju hugga dig nu när du inte skall arbeta med PM längre?

Det framgår ju rätt tydligt att de flesta pokerintresserade har köpt dig och ditt sätt att kommentera poker och det känns ju orimligt att du inte skall få göra det längre.

 

Har du nå´t skönt skvaller att förtälja?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite off topic men Jocke, har du nå´t annat pokerrelaterat tv program på G eller ej?

Producenter med lite fingertoppskänsla bör ju hugga dig nu när du inte skall arbeta med PM längre?

Det framgår ju rätt tydligt att de flesta pokerintresserade har köpt dig och ditt sätt att kommentera poker och det känns ju orimligt att du inte skall få göra det längre.

 

Har du nå´t skönt skvaller att förtälja?

 

Inte vad jag vet själv faktiskt, men Unibets beslut har ju förenklat mycket och samtidigt gjort att några har hört sig för om eventuella samarbeten, men inget konkret. Jag skulle INTE tacka nej om jag fick en förfrågan om man säger så ;-)

 

Vi får väl se vad som händer nere i Köpenhamn... alla är ju där då.

 

Roligt att du frågade. :D

 

Joakim

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...