Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Har flyttat upp en nivå nu till hör och häpna 1/2$ på partynätverket, tycker det är ruskig skillnad på spelarna. Mkt bättre spelare och väldigt tight/agg.

Nåja, här kommer lite HH från denna nya nivå så kanske jag kan bli en vinnare även här.

En klassisk AK hand utan träff. Bordet är väldigt tight och agg. Ytterst få spelare som synar med halvbra/dominerade händer.

Resultat efter några kommentarer även om just resultatet kanske inte är så viktigt i denna handen.

Party Poker 1/2 Hold'em (10 handed) converter

Preflop: Hero is UTG+1 with A:diamond:, K:heart:.

1 fold, Hero raises, 3 folds, MP3 calls, CO 3-bets, 3 folds, Hero caps, MP3 calls, CO calls.

Här är det ju inte mycket att säga, raise som blir 3-bettad av CO så jag cappar.

Flop: (13.50 SB) 6:club:, J:spade:, 3:diamond: (3 players)

Hero bets, MP3 calls, CO raises, Hero 3-bets, MP3 calls, CO calls.

En alltför vanlig syn tyvärr, ingen träff, inga bakdörssdrag(om vi bortser från en väldigt osannolik str8) som så ofta väljer jag dock att betta ut och representera en hög hand. CO som 3-bettade preflop raisar mig och jag väljer att återigen 3-betta varpå han blir passiv. Här är väl misstag 1. Varför 3-betta utan det minsta mer drag än 2 överkort och dessutom ur position samt mot en spelare som 3-bettat min raise preflop och sen inte viker ner sig det minsta utan fortsätter vara aggro. Den enda hand jag kan tänka mig som jag har nån chans mot här är en annan AK. Nåja, gjort är gjort

Turn: (11.25 BB) T:heart: (3 players)

Hero checks, MP3 checks, CO checks.

Ingen träff här heller och nu blir det ju pinsamt. Checkar och är beredd att ge upp handen.

River: (11.25 BB) 8:heart: (3 players)

Hero checks, MP3 checks, CO bets, Hero folds, MP3 calls.

Ingen träff på rivern heller efter rundknacken på turn. Misstänker att CO bettar sitt par eller pocket från floppen.

Final Pot: 13.25 BB

Som jag ser det så är det väl ett stort misstag här och det är floppen. Kanske är det lika bra att knacka med just den här dåliga träffen utan bakdörrsdrag. Representera en bättre hand gör jag ju ändå alla andra gånger med AK och någon bättre form av drag på flopen, speciellt i position. Därför känns det inte katastrofalt att check/folda mot 2 spelare (beroende på deras actions förstås). Trebetten känns ju såhär i efterhand riktigt idiotisk

Jaja, hoppas på lite konstruktiv kritik nu då.

Postad

check syn 1sb på floppen sen efter det inga mer pengar i potten imo. för övrigt tycker jag du skall spela 1/2 6max på party, de är sjukt juicy och nästan omöjliga att förlora på om man kör pt+gt+ eller liknande.

Postad
River: (11.25 BB) 8:heart: (3 players)

Hero checks, MP3 checks, CO bets, Hero folds, MP3 calls.

Ingen träff på rivern heller efter rundknacken på turn. Misstänker att CO bettar sitt par eller pocket från floppen.

Tycker att det är ett ganska stort misstag att folda nötesshögen här givet rundcheck på turn och check fram till sista position på rivern. Skulle gissa att den troligaste handen som CO har också är AK faktiskt. Visst, ofta kanske du är slagen av ett läggre pocket par eller av typ AT här men rimligtvis kommer CO betta ut som en bluff tillräckligt ofta för att detta ska vara en GIVEN syn med tanke på potoddsen. (Eventuellt kanske t.o.m. en raise om man tror att MP3 kan vara kapabel att folda ett lågt par mot bet plus raise.)

Som jag ser det så är det väl ett stort misstag här och det är floppen. Kanske är det lika bra att knacka med just den här dåliga träffen utan bakdörrsdrag. Representera en bättre hand gör jag ju ändå alla andra gånger med AK och någon bättre form av drag på flopen, speciellt i position. Därför känns det inte katastrofalt att check/folda mot 2 spelare (beroende på deras actions förstås). Trebetten känns ju såhär i efterhand riktigt idiotisk

Tycker inte floppspelet är så dåligt men kombinationen av ultraaggresivt spel preflop plus på floppen (som bygger en jättepott), passivt spel på turn och weak-thight på rivern är riktigt katastroffalt.

/Bjorn

Postad

När du representerat en riktigt stark hand både preflop och och på floppen måste du betta ut turn. Fi kan lägga många bättre händer (låga pp, händer innehållande 6 och 3) än dina här. Sen har du ju en hel del outs för förbättring på river (varav fyra nötouts) ,så syn eller tom höjning är ju ingen fullständig katastrof.

Postad

Tycker att det är ett ganska stort misstag att folda nötesshögen här givet rundcheck på turn och check fram till sista position på rivern. Skulle gissa att den troligaste handen som CO har också är AK faktiskt. Visst, ofta kanske du är slagen av ett läggre pocket par eller av typ AT här men rimligtvis kommer CO betta ut som en bluff tillräckligt ofta för att detta ska vara en GIVEN syn med tanke på potoddsen. (Eventuellt kanske t.o.m. en raise om man tror att MP3 kan vara kapabel att folda ett lågt par mot bet plus raise.)

Är inte säker på vad som är rätt eller fel men det känns ändå rätt att folda i mina ögon. Det är bara AKsom jag då splittar med som kan gå. Syn känns dessutom helt fel eftersom jag har en kille bakom så det enda rätta om jag vill vara med i leken med min AK måste ju vara en raise för att driva ut ett ev. lågt par. Synar jag och killen bakom synar och vinner med ett lågt par är det ju katastrof.

Vidare så är ju just det faktum att jag har en person till som skall göra något ett problem. Nja, lägger nog AKo här.

När du representerat en riktigt stark hand både preflop och och på floppen måste du betta ut turn. Fi kan lägga många bättre händer (låga pp, händer innehållande 6 och 3) än dina här. Sen har du ju en hel del outs för förbättring på river (varav fyra nötouts) ,så syn eller tom höjning är ju ingen fullständig katastrof.

Jo, misstag ledde till fler misstag här.

Resultat då :D

Results in white below:

MP3 has 2c 2s (one pair, twos).

CO has Ac Jc (one pair, jacks).

Outcome: CO wins 13.25 BB.

Kommentarer nu när ni sett resultatet?

Postad
Resultat då :D

Results in white below:

MP3 has 2c 2s (one pair, twos).

CO has Ac Jc (one pair, jacks).

Outcome: CO wins 13.25 BB.

Kommentarer nu när ni sett resultatet?

Givet att han återhöjde AJs preflop får man väl även förutsätta att han återhöjer AQs (kanske även AQo) samt AK plus diverse pockets.

Får man den där floppen med AK eller AQ i det här läget är ju det naturliga att höja för att sedan ta frikortet på turn och så länge dessa två är möjliga händer tycker jag att man måste syna en bet på rivern från CO. (Alternativt själv betta ut för att folda mot höjning.)

/Bjorn

Postad
Har flyttat upp en nivå nu till hör och häpna 1/2$ på partynätverket, tycker det är ruskig skillnad på spelarna. Mkt bättre spelare och väldigt tight/agg.

1/2 på party är jobbig. Det är bättre på 2/4 faktiskt, som jag nyligen gått upp tilll (även om jag förlorat mer där så är spelet bättre, eller sämre beroende på hur man ser det :D ). Ett tips är att satsa på 9-manna borden på 1/2, raken slår megahårt, men spelarna är mycket lättare att möta än på fullborden.

Kommentar på handen: jag är dålig på sånt här också, så ta mina råd med en nypa salt. Floppen hade jag betat ut, synat en raise, slängt mig på turn om jag inte träffar. Reraise på floppen vet jag inte var du hittar, men när du gjort det kan du inte checka turn.

Postad

Tror du att 22 orkat översyna om du synat?

Kanske inte, men är det verkligen värt risken. Tror jag att AK står sig mot killen innan är det väl dumt att chansa :D Dessutom har han ju faktiskt synat med hela vägen vilket ju talar för att han absolut synar 1 bet till. Vem vet, kanske lägger sig bettor no:1 också :D

Postad

Ett tips är att satsa på 9-manna borden på 1/2, raken slår megahårt, men spelarna är mycket lättare att möta än på fullborden.

Hmm så de är grym skillnad på 9manna o 10manna borden ?? :?

Postad

Ett tips är att satsa på 9-manna borden på 1/2, raken slår megahårt, men spelarna är mycket lättare att möta än på fullborden.

Hmm så de är grym skillnad på 9manna o 10manna borden ?? :?

Jag spenderade ganaka många timmar på 1/2 på party i juni, var en pina att hitta fullbord med VPIP över 20% tyckte jag, på 9-manna var det lätt, och väldans lätt att få plats utan att sitta i kö. Se för dig själv, jag kanske bara hade tur.