Gå till innehåll

Vilken är din favorithand?


Slacker

Recommended Posts

Jag vill slå ett slag för alla skithänder! För om man vinner en fin pot med

t ex 93o får man hela bordet på fin ånga och kan därefter skärda frukten av deras raseri.

 

Dessutom får man en hel del nöje av att läsa (och argumentera tillbaka mot) de verbala våldtäkter som ofta uttalas. :lol::lol:

 

I övrigt älskar jag AK, särskilt i sent skede i turneringar. Är man ute efter coinflips är den kanon, man är sällan långt bakom och ganska ofta har man fi dominerad.

 

//M

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 59
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Favoriten just nu är i mitt fall 4-4.

 

FL 0.25/0.50 Euro (okej så det rör sig om fesiga summor pengar... så stäm mej ;))

 

Limpade in med 4-4 i sen position, ohöjd pot. Floppen kommer A-K-4. Turn en 2a och Rivern 2a. En väl dold kåk. Folk satt som vanligt med en kung eller ett ess med ravens sugkicker och höjde emot. Blev en bra pott. Var inte speciellt orolig för A-A eller K-K (eller 2-2) då ingen höjt preflop som det brukar göras i 99 % av fallen på den här nivån med de händerna . Det är möjligt, minns inte riktigt, att nån satt på A-2 t.o.m

 

Bloop

 

Hur gör man en Euro-symbol?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min favorit hand har ingen tagit ser jag. Helt klart J8 s eller o, det spelar ingen roll.... Allt börja med att jag spela lite NL och varje gång jag fick denna hand så hade jag vunnit. Testa den sedan en gång och så klart vann man...

 

Men nu för tiden så håller den inte upp lika bra som förr...

 

JT är alltid trevlig med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:heart: 5 :heart: 6 är den nya favoriten. Spelade potlimit Hold' em 0.05/0.10 på expekt av någon anledning. Floppade två hjärter. Synade ett minbet och fick straighflush på turnen. Heads up i det läget och fick motstånd. $$$

 

Två händer senare samma hand. Check på floppen , hjärter på turnen, check och färg på river. Vann inte så mycket på det eftersom jag inget begriper men i alla fall... bäbyflush å allt.

 

Bloop

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 months later...

Jag spelar alltid Q9

 

Har inbillat mig att Q och 9 ofta kommer upp på bordet tillsammans, antagligen kommer alla andra kombinationer upp exakt lika mycket men jag ser alltid Q9..

 

Bla annat har jag floppat kåk med handen två ggr.

 

En annan gång hade jag T9 på hand, floppade TTQ, bara att gå all in, för jag VISSTE ju att 9an skulle komma oxå, mycket riktigt gjorde den det på rivern 8-)

 

En kompis tog hem en pott på $1,3 k med Q9

 

Var på cosmo och spelade lite.. Första 6 vi såg hade Q9 vunnit.. stegar o trissar o två par..

 

Jag vet ju att det inte skulle komma upp lika mycket när man har det på hand, men tycker det är lite kul idiot fakta ändå 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

6,6 tog jag hem en fin freeroll med. fick 11 66:or under turneringens gång, varav 3 inom loppet av fyra händer. dubblade upp på ungefär hälften, torskade nästan allt på en, och räddades sen tillbaka av den näst sista.

 

Annars är jag förtjust i 6,2s, det är en skön slaskhand.

 

K,K har jag ett rent matematiskt förhållande med nu, den håller aldrig men jag tänker inte överge den bara för det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...