heltok Postad 15 Augusti , 2005 Rapport Postad 15 Augusti , 2005 Tänkte jag ska ge shorthanded ett försök. Vill ha lite stragetiska tips hur man bör göra en sådan övergång. Min ide var: *avsätta $600 åt projektet *köra enligt 300BB-teorin *börja lira 1/2 (lirar 2/4 och 3/6 fullring normalt) *lira 2bord shorthanded och 2 fullring samtidigt (lirar 8bord fullring normalt) *följa starthandstabell slaviskt och sedan göra mitt bästa för att lära mig postflopspel medan jag spelar. Några ideer på hur man lär sig shorthanded? OBS! Jag vill inte ha svar som "Spela mer loose din tomte!" utan mer taktiska råd om hur man ska lägga instuderingstid, speltid, länktips etc etc. * Lite RP - QoS * Citera
t3h_h4x0r Postad 15 Augusti , 2005 Rapport Postad 15 Augusti , 2005 http://forumserver.twoplustwo.com/postlist.php?Cat=&Board=headsup Länk till 2+2 shorthanded och HU forumet. Läs igenom många HH´s så kan du få en hum om hur du ska spela, det kommer flera nya posts om dagen så du kan kolla forumet ganska ofta. Där har jag lärt mej väldigt mkt. Om du märker att du är en vinnande spelare efter ett tag så lovar jag dej att du aldrig kommer att byta tillbaka till fullbord, "långa loppet" kommer snabbare för att du får spela fler händer mot din motståndare och ju fler händer ju fler misstag gör han Citera
Recommended Posts