Gå till innehåll

NLT - Uselt spelad AK


jompa1

Recommended Posts

Texas Holdem NL50 (blinds 0.25/0.5)

 

Har ingen direkt read på motspelarna

 

Seat 2 is the button

Total number of players : 9

 

Seat 3:sb( $9 )

Seat 4: bb ( $46.95 )

Seat 6: hero( $50 )

 

sb posts small blind [$0.25].

bb posts big blind [$0.50].

 

** Dealing down cards **

Dealt to hero [ Kh Ad ]

 

hero raises [$2].

sb calls [$1.75].

bb calls [$1.50].

 

Standardhöjning från min sida. Inga direkta konstigheter.

 

** Dealing Flop ** [ Td, 5d, Ah ]Pottstorlek $6

 

sb checks.

bb bets [$1.95].

hero raises [$6].

sb is all-In [$7]

bb calls [$5.05].

hero calls [$1].

 

Trevlig flopp för min del. Tptk+backdoor nötdrag både för flushen och stegen. Sedan börjar dock problemen. Höjer först för lite, följt av att jag kanske borde ha reraisat efter att "lill-stacken" ställt in. Orsaken till detta tveksamma agerande är bb:s lite märkliga spel. Satt honom i detta läge på antingen ett monster eller flurre draget.

 

** Dealing Turn ** [ 4s ]Potstorlek $27

 

bb bets [$7.95].

hero calls [$7.95]

 

Hmm, nu betar han in i mig igen. Raisar jag här lär jag göra det kraftigt vilket innebär att jag sätter mig commited. Väljer att bara syna då jag tror att risken är stor att bb sitter på ett ett set eller tvåpar.

 

** Dealing River ** [ 8h ]Pottstorlek 42.9

 

bb bets [$10].

hero calls [$10].

 

Här är jag ganska säker på att jag är slagen men det faktum att potten lägger mig 5 till 1 gör att jag synar. Vad kunde jag ha gjort annorlunda?

 

Är medveten om att jag spelar denna hand fullkomligt uselt. Det som kan sägas till mitt försvar är att jag precis fått se mina underbara Hilton-systrar bli fullkomligt avklädda, när något så underlägset som ett par i femmor hade mage att förbättra sig.

Hursomhelst är nog just AK en av mina stora läckor så kritisera gärna mitt spel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Väljer att bara syna då jag tror att risken är stor att bb sitter på ett ett set eller tvåpar.[/i]

 

Här måste du ju i stor sett bestämma dig för ditt riverspel;

 

*Ska jag syna ett bet till?

*Ska jag folda om han bettar?

*Synar jag turn för att få en chans att checka ner på rivern?

 

Om nu planerar att syna ett bet till på rivern så kan du lika bra trycka in pengarna på turn, för det måste ju innebära att du känner att du leder.

 

Det är ett färgdrag ute; finns alla möjligheter i världen att han sitter med ett äss och färgdrag. Men Ifall han nu har en bra hand kanske han bara synar ditt bet på floppen för att se så inget färgkort till kommer på turn, för att då trycka till igen. Även om det känns som att hans bets är väldigt svaga.

 

Jag tror att jag hade tryckt in lite mer pengar på turn och se vad som hade hänt. Om inte annat så kanske han försöker få dig att bluffa bort dig på river varpå du kan checka eftersom du inte vet hur dyrt han kommer göra det för dig.

 

edit: läste nog lite fel på stackdjupet innan. Blir svårt att folda vid omslag på turn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Väljer att bara syna då jag tror att risken är stor att bb sitter på ett ett set eller tvåpar.[/i]

 

Här måste du ju i stor sett bestämma dig för ditt riverspel;

 

*Ska jag syna ett bet till?

*Ska jag folda om han bettar?

*Synar jag turn för att få en chans att checka ner på rivern?

 

Om nu planerar att syna ett bet till på rivern så kan du lika bra trycka in pengarna på turn, för det måste ju innebära att du känner att du leder.

 

Det är ett färgdrag ute; finns alla möjligheter i världen att han sitter med ett äss och färgdrag. Men Ifall han nu har en bra hand kanske han bara synar ditt bet på floppen för att se så inget färgkort till kommer på turn, för att då trycka till igen. Även om det känns som att hans bets är väldigt svaga.

 

Jag tror att jag hade tryckt in lite mer pengar på turn och se vad som hade hänt. Om inte annat så kanske han försöker få dig att bluffa bort dig på river varpå du kan checka eftersom du inte vet hur dyrt han kommer göra det för dig. Slår han om på turn så kan du med enkelhet folda.

 

Problemet med att höja turn är att potten redan är väldigt stor i förhållande till min stack. Detta medför att min höjning måste vara mkt stor (ca 21-22 för att få bord de direkta oddsen för flushen ensam, klart större om jag samtidigt vill ge honom dåliga implicita odds). Troligen skulle jag ha raisat till omkring $25 vilket innebär att jag då har investerat ca 70% av min stack i handen.

Ställer han då in lägger potten mig ca 7.5 till 1 på en syn. Vet inte riktigt när man kan anses som commited till en pott men det kan inte vara långt ifrån i det läget. (Det är mkt möjligt att jag räknat fel så rätta mig gärna)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Problemet med att höja turn är att potten redan är väldigt stor i förhållande till min stack. Detta medför att min höjning måste vara mkt stor (ca 21-22 för att få bord de direkta oddsen för flushen ensam, klart större om jag samtidigt vill ge honom dåliga implicita odds). Troligen skulle jag ha raisat till omkring $25 vilket innebär att jag då har investerat ca 70% av min stack i handen.

Ställer han då in lägger potten mig ca 7.5 till 1 på en syn. Vet inte riktigt när man kan anses som commited till en pott men det kan inte vara långt ifrån i det läget. (Det är mkt möjligt att jag räknat fel så rätta mig gärna)

 

Hur stort riverbet hade du varit kapabel att syna?

 

och editerade min post ovan; missade nog stackdjupet. Blir svårt att folda vid omslag om du raisar på turn. Hävdar fortfarande att du på turn måste bestämma dig för om du tror på din hand eller inte. Att calla för att hoppas få en billig eller gratis river är nog inte så bra spel i längden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Problemet med att höja turn är att potten redan är väldigt stor i förhållande till min stack. Detta medför att min höjning måste vara mkt stor (ca 21-22 för att få bord de direkta oddsen för flushen ensam, klart större om jag samtidigt vill ge honom dåliga implicita odds). Troligen skulle jag ha raisat till omkring $25 vilket innebär att jag då har investerat ca 70% av min stack i handen.

Ställer han då in lägger potten mig ca 7.5 till 1 på en syn. Vet inte riktigt när man kan anses som commited till en pott men det kan inte vara långt ifrån i det läget. (Det är mkt möjligt att jag räknat fel så rätta mig gärna)

 

Hur stort riverbet hade du varit kapabel att syna?

 

Svårt att säga. Trodde att sannolikheten för förlust var mkt stor så det var ett gränsfall redan nu. Hade troligen inte synat så mkt större bet (borde nog ha foldat redan på turn).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här kommer avslutningen av handen:

 

bb shows [ As, Ac ] three of a kind, aces.

hero doesn't show [ Kh, Ad ] a pair of aces.

sb doesn't show [ 4d, 9d ] a pair of fours.

bb wins $34.25 from side pot #1 with three of a kind, aces.

bb wins $25.65 from the main pot with three of a kind, aces.

 

Slowspelade AA var väl inte direkt den hand jag hade förväntat mig. Hade dock på känn att jag var slagen på turn och borde nog ha foldat. Som sagt uselt spelad hand.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...