Gå till innehåll

NLT - SnG, när är det panik?


Agorali2

Recommended Posts

Redan när blindesn är 1/10 av din stack så börjar det bli dags att hitta lägen och trycka in degen. Så i det läget du är nu så är du mer eller mindre tvungen att sno blindsen och bästa sättet är att trycka in allt. Sen när man ska göra det är lite beroende på hur stämningen på bordet är.

 

Eftersom ni närmar er ITM så antar jag att de flesta spelar tight och då kommer ingen att syna dina all-in utan riktigt bra kort. När jag spelar så spelar jag för att vinna så jag hade kunnat trycka in med nästan vilka kort som helst för att få båda blindsen och kunna vänta en runda till för att få riktiga kort.

 

Men det finns betydligt bättre turneringsspelare här som nog kan ge dig bättre tips. Men i dessa läge är det inte korten du spelar utan motspelarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ok men om 1-4 ger samma pris..?

Då måste du fortfarande hitta en hand att ställa in med eftersom du blir utmörkad annars.

 

Tänk också på att du antagligen ska syna med fler händer än du tror när du har 20% av din stack inne i form av stora mörken. 2:3 är det rätt många händer som har mot knappens raisedistribution.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tryck in från SB om alla limpat oavsett kort, tryck in från knappen oavsett kort om alla limpat. Tryck in från BB om bara knappen och/eller SB limpar.

 

Har du gjort det 2-3 ggr kommer folk bli lite misstänksamma, då lugnar du ner dig och väntar på några kort.

 

Tryck med sc från nästan alla positioner, troligen den typ av hand som har störst chans mot de händer som synar dig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tryck med sc från nästan alla positioner, troligen den typ av hand som har störst chans mot de händer som synar dig.

A2o är bättre eller en liten aning sämre än sc:s mot så gott som alla syndistributioner. Samtidigt som A2o minskar sannolikheten att bli synad signifikant jämfört med exempelvis T9s, detta eftersom den tar bort 25% av essen ur spel. Det är alltså så gott som undantagslöst bättre att ställa in med A2o än med suited connectors.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nja... håller inte med där riktigt, när du väl får syn kommer A2o ligga betydligt sämre till. Dels högre ess men även mot alla par.

 

Nu kan ju Hjort det här bättre än jag, men jag kan ju svara efter egen förmåga ändå :)

 

Varför tror du att A2o ligger sämre till mot alla par?

 

A2o ligger betydligt bättre till mot alla par som är lika med eller högre än högsta kortet i sc-handen, undantaget AA.

 

A2o leder mot Kx, Qx osv, medan lägre sc ligger efter.

 

Och som sagt, 25% av essen är redan borta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nja... håller inte med där riktigt, när du väl får syn kommer A2o ligga betydligt sämre till. Dels högre ess men även mot alla par.

 

Mot alla par folk synar din all in med har du lite drygt 20% med en sc, du kommer aldrig att leda när du blir synad, du kommer ha 35-40% när du får syn av högre oparade händer.

 

Med A2 ligger du kasst till mot alla bättre ess (säg att fi synar med AT+

) men mot resterande par (KK-77 är kanske rimliga) så har du också 30% + att de sätt fi kan göra en bättre A-hand än dig har minskat från 16--12, en ganska stor skillnad som sagt.

Du kan till och med leda mot händer som KQ osv om nu fi kan tänkas syna med dessa händer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nja... håller inte med där riktigt, när du väl får syn kommer A2o ligga betydligt sämre till.

Det är inte direkt en fråga om tyckande, det är enkelt att visa att A2o är bättre mot nästan alla syndistributioner, en liten aning sämre mot några och betydligt minskar sannolikheten att bli synad.

 

Dels högre ess men även mot alla par.

equity (%) win (%) tie (%)

Hand 1: 71.3499 % 71.11% 00.24% { KcKd }

Hand 2: 28.6501 % 28.41% 00.24% { A2o }

 

equity (%) win (%) tie (%)

Hand 1: 78.9094 % 78.72% 00.19% { KcKd }

Hand 2: 21.0906 % 20.90% 00.19% { T9s }

 

You were saying?

 

Däremot är suited connectors betydligt mycket bättre än A2o mot par som är lägre än deras lägstakort.

 

Sen beror det ju på vilken sc man talar om, jag ställer ju hellre in med QJs än med A2o.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att jag tycker som jag tycker är att folk väldigt ofta synar med det ess de sitter på. Detta gäller de flesta nivåer. Då gillar jag att kunna ställa in med två kort jag med största sannolikhet inte är dominerad med.

 

Tror dock det blir väldigt jämnt mellan A2o och SC om man väger in alla faktorer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att jag tycker som jag tycker är att folk väldigt ofta synar med det ess de sitter på. Detta gäller de flesta nivåer. Då gillar jag att kunna ställa in med två kort jag med största sannolikhet inte är dominerad med.

 

Tror dock det blir väldigt jämnt mellan A2o och SC om man väger in alla faktorer.

 

Fi synar med alla ess?

Det måste väl rimligen också innebära att fi synar med en herrans massa par som slaktar dina sc? Och även KQ? Kanske fler kungar?

 

Och jag vet inte om du faktiskt har tänkt igenom hur stor inverkan det faktiskt har att fi mycket mer sällan har ess när vi själv sitter på ett.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...